بزرگترین آکواریوم ایران
2524 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم شما را با آکواریوم فانتستیک بندر انزلی و تجربه تماشای دنیای شگفت‌انگیز زیر آب آشنا کنیم. بعد از آکواریوم‌های بزرگ، همچون نمونه‌های خارق‌العاده و خارجی‌شان، که در شهرهای کیش و اصفهان تاسیس شده‌اند، می‌خواهیم شما را با آکواریوم فانتستیک در بندر انزلی، بزرگترین آکواریوم ایران که با بودجه‌ای چند میلیون یورویی احداث‌شده آشنا کرده و تمام توضیحات لازم را در اختیار شما علاقمندان به گردشگری قرار دهیم. 


معرفی آکواریوم فانتستیک


یکی از مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور، یعنی بندر انزلی، از جمله مناطق آزاد هفت‌گانه ایران، از سال 1384 به بعد، به قطب گردشگری ایران بدل شد. در ابتدای تیر ماه 1397 یک آکواریوم بزرگ (آکواریوم فانتستیک) در این منطقه افتتاح شد که تا امروز به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی بندر انزلی، با مساحتی بیش از 10.000 مترمربع و چهار طبقه، بزرگترین تونل آکواریومی کشور را به خود اختصاص داده و گونه‌های مختلفی از زیباترین و کمیاب‌ترین ماهیان جهان را دربرابر چشمان گردشگران علاقمند قرار داده است. 


نمایی-از-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


آکواریوم فانتستیک بندر انزلی به عنوان بزرگترین آکواریوم خاورمیانه شناخته شده و در ساخت آن از امروزی‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن استفاده شده تا امنیت گردشگران تضمین شود. ضخامت شیشه‌های آکواریوم این مجموعه به 18 سانتی‌متر رسیده و از ویژگی‌های متفاوت آن می‌توان به زاویه دید 360 درجه جهت تماشای شنا و رقص ماهیان رنگارنگ و کوسه‌ماهی‌ها اشاره کرد. 

در آکواریوم فانتستیک، بیش از 200 گونه خاص آبزی از 5 قاره جهان با مجموعه‌ای از آکواریوم‌های حوضچه‌ای، استوانه‌ای و دیواری با طرح و شکل‌های متنوع که دمای‌شان هوشمند کنترل می‌گردد، نگهداری می‌شود. 


بخش‌‌های مختلف آکواریوم فانتستیک


اغلب ماهیان این آکواریوم از دریای عمان و خلیج فارس به اینجا آورده شده‌اند. در این آکواریوم می‌توانید به تماشای گونه‌های متفاوت ماهیان رنگارنگ اقیانوس تا پنگوئن‌های کمیاب و دوست‌داشتنی، انواع خزندگان و لاک‌پشت‌ها، تمساح‌هایی از نژادهای مختلف، مارها و... بنشینید. 

آکواریوم فانتستیک از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که یکی از آن‌ها جنگل‌های آمازون است. در لابلای جنگل، رودخانه‌ای بسیار زیبا و دیدنی در جریان بوده و ماهیان بومی آن منطقه همچون سفره ماهی آب شیرین، طوطی‌ماهی، اسکارماهی و ... حضور دارند. همچنین می‌توان در کنارشان ماهیان دریاچه مالاوی و ماهیان زینتی شرق آسیا را نیز مشاهد کرد و از تماشای‌شان در آکواریوم فانتستیک بندر انزلی لذت برد. 


ماهیان-در-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


یکی دیگر از بخش‌های آن به غارهای دریایی و زیردریایی مربوط می‌شود که در آن می‌توان به تماشای ماهیان صخره‌های مرجانی، ماهیان دریای خزر (ماهی خاویار و فیل ماهی) پرداخت.


ماهیان-دریای-خزر-در-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


یکی از وحشتناک‌ترین بخش‌های آکواریوم فانتستیک بندر انزلی، کوسه‌ماهیان گوشتخوار هستند. تونل آکواریوم فانتستیک بندر انزلی که با طول 40 متری خود، 20 متر ابتدایی‌اش را آبزیان گوشت‌خوار و 20 متر بعدی را آبزیان گیاه‌خوار با حفاظ در همزیستی نزدیک و مسالمت‌آمیز از هم حضور دارند. تماشای سفره ماهیان در این بخش بسیار ‌لذت‌بخش خواهد بود. 


نمایی-از-خزندگان-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


در طبقه دوم آکواریوم فانتستیک بندر انزلی می‌توان شاهد مجموعه‌ای کوچک از گونه‌های پرندگان و خزندگانی همچون کروکودیل، ایگوآنا، مرغ بهشتی و طوطی ماکائو باشید. 


جاذبه‌های تفریحی، گردشگری آکواریوم فانتستیک


در کنار بازدید از آکواریوم ماهیان و آبزیان از گونه‌ها و خطه‌های مختلف می‌توانید، از امکانات تعبیه‌شده زیر در آکواریوم فانتستیک بندر انزلی استفاده کرده و نهایت بهره را ببرید:


نمایش اطلاعات آبزیان و امکان غذادهی به آن‌ها


اطلاعات آبزیان هر آکواریوم بر روی صفحه نمایش کناری، همواره در حال نمایش است. غذادهی به ماهیان را هم می‌توان از جمله تجربه‌های خاطره‌انگیز در بازدید از آکواریوم فانتستیک بندر انزلی دانست. 


غذادهی-به-ماهیان-در-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


2. مراکز خرید


فروشگاه‌های لوازم دریایی همچون جاسوییچی‌های صدفی یا عروسک‌های به شکل ماهی، سوغاتی‌های خوبی از سفر به بندر انزلی به شمار می‌روند. همچنین امکان خرید از برندهای معتبر و مشهور دنیا نیز در این فروشگاه‌های بخش‌‌های تجاری و خدماتی وجود دارد. 


3. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها


سرآشپزهای متخصص و حرفه‌ای، در رستوران‌های مدرن این مجموعه خوشمزه‌ترین و لذیذترین انواع غذاهای دریایی و سنتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. کافی‌شاپ‌های آکواریوم فانتستیک بندر انزلی در نزدیکی برکه‌های آب قرار گرفته و می‌توانید از صرف نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک‌های تازه و میان‌وعده در این محل لذتی دوچندان ببرید. 


4. سوئیت‌های اقامتی


شاید از شنیدنش متعجب شوید، اما این مجموعه تفریحی آکواریوم فانتستیک بندر انزلی، تمام سعی و تلاش خود را داشته تا همه‌چیزتمام باشد و امکاناتی کامل و حرفه‌ای را در اختیار علاقمندان قرار دهد. ازینرو سوئیت‌های اقامتی مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات برای یک تجربه خوش پیش رویتان قرار دارد. 

تورهای پیشنهادی:

تور طبیعت گردی

تور 1 روزه

ماهیان-در-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


5. بولینگ و گیم‌لند


در این مجموعه، محوطه‌ای برای بازی بولینگ تعبیه شده و دستگاه‌های شهربازی، انواع بازی‌های ویدئویی، شبیه‌ساز مسابقات رالی و... نیز وجود دارند.


گیم‌لند-در-آکواریوم-فانتستیک-بندر-انزلی


6. سایر امکانات


از سایر امکانات مجموعه تفریحی آکواریوم فانتستیک بندر انزلی می‌توان به سالن بیلیارد، سالن آمفی تئاتر، سینمای واقعیت مجازی با افکت‌های چندبعدی و نمایش فیلم‌های هیجان‌انگیز و وحشتناک، شهربازی سرپوشیده و... اشاره کرد. 


عکاسی در آکواریوم فانتستیک بندر انزلی


در ورودی آکواریوم فانتستیک بندر انزلی می‌توانید روبروی پرده سبز در کنار خانواده و دوستان‌تان عکس‌های یادگاری بگیرید و نیز با به همراه داشتن تلفن همراه، در برخی نقاط خاص از آکواریوم که علائم هشدار عکس‌برداری ممنوع درج نشده باشد، می‌توانید خودتان از فضای داخلی آکواریوم فانتستیک بندر انزلی عکس‌های جذاب و خاطره‌انگیزی برای سفرتان بگیرید. 


نمایی از آکواریوم فانتستیک بندر انزلی


اطلاعات ضروری آکواریوم فانتستیک بندر انزلی


آدرس آکواریوم فانتستیک بندر انزلی، در جاده زیباکنار منطقه آزاد انزلی و در فاز تجارت و گردشگری واقع شده است. در پشت پاساژ ونوس و در کنار باغ پرندگان مجموعه تفریحی آکواریوم فانتستیک بندر انزلی قرار گرفته که در کمتر از نیم‌ساعت بعد از ورود به بندر انزلی می‌توانید خود را به آن برسانید. این مجموعه، همه‌روزه از ساعات 11 الی 22 به شرح قیمت بلیط ورودی زیر، میزبان علاقمندان به آکواریوم‌گردی می‌باشد: افراد بالای 12 سال، 69 هزارتومان، کودکان بین 3 تا 12 سال، 49 هزارتومان و کودکان زیر 3 هم رایگان. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید