منطقه آزاد انزلی | راهنمای بازدید و خرید در منطقه آزاد انزلی
علیرضا مشرقی 1399/06/16 80457 بازدید 5 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


همانطور که می‌دانید، زمانی که اسم انزلی می‌آید، یک پسوند همیشگی منطقه آزاد دارد. اما آیا می‌دانید منطقه آزاد چیست و چه مزایایی دارد؟ آیا می‌دانید منطقه آزاد انزلی کجاست؟ یا اینکه اصلا چطور باید در منطقه آزاد انزلی خرید کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را به صورت کامل با منطقه آزاد انزلی آشنا کنیم تا بتوانید همانند فردی که بارها به این منطقه دیدنی سفر کرده، خرید کنید. پس با کایت همراه باشید تا مثل کف دست خود منطقه آزاد انزلی را بشناسید!

منطقه آزاد انزلی کجاست؟ منطقه آزاد چیست؟

بندر انزلی به همراه برخی شهرهای دیگر همانند جلفا، جزء مناطق آزاد تجاری ایران محسوب می‌شود. این بدان معناست که تجار برای واردات نیازی به پرداخت مالیات و عوارض ندارند. همانطور که می‌دانید، بنا بر سیاست‌های عدم خروج ارز از کشور، مالیات و عوارض واردات کالای خارجی بسیار زیاد است و همین مساله باعث افزایش قیمت چندین درصدی آن نسبت به بهای تمام شده کالا در ایران می‌شود. اما در عین حال، کمتر کسی می‌تواند از کیفیت کالاهای خارجی چشم پوشی کند. مردم مناطق بندری و مرزی، زندگی بسیار دشواری دارند و شهر آنها مدام از تردد کامیون‌ها و تریلی‌های ترانزیت آزار می‌بیند. از این رو دولت برخی از این شهرها را به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی کرده است که بندر انزلی نیز یکی از آنها به حساب می‌آید.

در بندر انزلی همانند سایر مناطق آزاد تجاری، واردات به راحتی انجام می‌شود و تجار نیازی به پرداخت مالیات و عوارض ندارند. این مساله در مورد تمامی اجناس، از پوشاک و لوازم آرایش تا خودرو و وسایل لوکس صدق می‌کند. اما مساله اینجاست که وسایل لوکس و گران قیمت همانند خودرو، تنها اجازه تردد در منطقه آزاد را دارند. همچنین لازم به ذکر است که خرید به صورت عمده برای فروش در شهرهای دیگر نیز امکان پذیر نیست و در صورتی که این اجناس برای فروش در خارج از منطقه آزاد رویت شوند، اجناس قاچاق به حساب می‌آیند و مشمول جریمه می‌شوند. پس منطقه آزاد برای چه افرادی مناسب است؟

در درجه اول منطقه آزاد برای کسانی مناسب است که می‌خواهند خرید یک سال یا چند ماه خود و خانواده‌شان را در یک بار سفر انجام دهند. به این شکل همه اعضای خانواده به بندر انزلی سفر می‌کنند و علاوه بر لذت بردن از مناظر دیدنی تالاب انزلی سری به بازارهای این منطقه می‌زنند و از پوشاک تا لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را با قیمت بسیار کمتر از بازار تهران خریداری می‌کنند.

راهنمای بازدید و خرید در منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی بسیار وسیع است و انتخاب یک فروشگاه یا مرکز خرید مناسب در آن بسیار دشوار خواهد بود. قطعا دفعه دوم که به بندر انزلی سفر کنید، از دفعه اول اطلاعات بیشتری خواهید داشت اما حداقل 10 بار سفر نیاز است تا بتوانید این بندر را به صورت کامل بشناسید و بدانید که خرید از کدام مرکز و کدام فروشگاه با نیازهای شما سازگاری بیشتری دارد. اما همانطور که می‌دانید، با کمک تجربه دیگران، به اندازه عمر آنها زندگی خواهید کرد. به همین خاطر ما با تکیه به نظرات مراجعه کنندگان مختلف، لیستی از بهترین مراکز خرید بندر انزلی را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم. در این قسمت قصد داریم تا شما را با بهترین مراکز خرید بندر انزلی آشنا کنیم و به این ترتیب دیگر لازم نیست تا برای یافتن مراکز خرید مورد نظر خود، زمان زیادی صرف کنید. با ما همراه باشید.

منطقه آزاد انزلی

بازار کاسپین انزلی

اگر در بندر انزلی کمی در مورد بهترین مرکز خرید تحقیق کنید، قطعا چندین و چند بار با نام بازار کاسپین رو به رو خواهید شد. بازار کاسپین یکی از معروف‌ترین مراکز خرید بندر انزلی محسوب می‌شود که تنوع بسیار زیادی دارد. در این بازار بیش از هر چیز می‌توانید انواع البسه و لوازم تزئینی بیابید. پس اگر قصد خرید البسه دارید، حتما سری به این بازار بزنید. در ضمن فراموش نکنید که بازار کاسپین انزلی در محدوده ساحل عمومی واقع شده است و در حین خرید، می‌توانید از مناظر دیدنی و خیره کننده انزلی نیز لذت ببرید.

آدرس بازار کاسپین: گیلان، بندرانزلی، جاده انزلی به رشت، ابتدای مسیر حسن رود به زیبا کنار، خیابان مطهری

تلفن: 013-44528182

ساعات کاری: 11 صبح الی 11:30 شب

بازار پردیس انزلی یا همان بازار روسها

همانطور که از نام این بازار مشخص است، اکثر تجار روسی و اجناس روسی در این بازار به چشم می‌خورند. شاید تصور کنید که اجناس روسی کیفیت زیادی ندارند اما در مقایسه با اجناس چینی، کیفیت اجناس روسی بالاتر است و در عین حال به دلیل ارزان بودن واحد پولی روسیه نسبت به دلار، قیمت اجناس روسی بسیار مقرون به صرفه است. به همین خاطر، همواره و در تمامی روزهای سال، این بازار شلوغ است و جمعیت زیادی در آن حضور دارند. تنوع محصولات این بازار آنقدر زیاد است که نمی‌توان بازار روسها را به یک صنف خاص نسبت داد. پس حتی برای ارضاء حس کنجکاوی خود هم که شده باید یک بار از این بازار دیدن کنید.

آدرس بازار پردیس: گیلان، بندر انزلی، خیابان مطهری، ابتدای خیابان ورزش

تلفن: 013-44527050

ساعات کاری: 24 ساعته

منطقه آزاد انزلی

مرکز خرید ونوس انزلی

پاساژ ونوس انزلی، دومین پروژه موفق در بین تمامی مجموعه‌های منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود و تنوع محصولات زیادی را در خود جای داده است. ظاهر این مرکز خرید کاملا با بازار کاسپین تفاوت دارد و بسیار لوکس و زیبا است. به همین خاطر، در نگاه اول بسیاری از مسافران، جذب این پاساژ می‌شوند و همین مساله باعث شده تا فروشندگان متنوع و زیادی نیز در این پاساژ حضور داشته باشند. این مرکز خرید، دارای طبقات مختلفی است و در هر طبقه، 10 ها فروشگاه لباس، لوازم آرایشی بهداشتی و البته شکلات خارجی وجود دارند. این بازار آنقدر زیباست که حتی افرادی که قصد خرید ندارند را نیز سرگرم می‌کند! پس حتما از این مرکز خرید حداقل یک بار بازدید کنید.

آدرس مرکز خرید ونوس انزلی: گیلان، بندر انزلی، سه راه حسن رود، کیلومتر 5 جاده زیبا کنار

تلفن: 013-44451331

ساعات کاری: 10 صبح الی 11:30 شب

بازار ساحلی انزلی یا همان بازار آسیای میانه  

از نظر تردد و رفت و آمد، بازار ساحلی انزلی، شلوغ‌ترین بازار در تمام منطقه آزاد محسوب می‌شود. همانطور که از نام این بازار مشخص است، بیشتر اجناس تولید کشورهای آسیای میانه در آن به چشم می‌خورند. به صورت کلی در این بازار اکثرا لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین پوشاک ارائه می‌شود که قیمت بسیار مناسبی دارند. انواع کالاهای چینی، تایلندی، مالزیایی، کره‌ای و غیره در این بازار عرضه می‌شوند. حتی فروشگاه‌ لوازم تزئینی این بازار نیز دیدنی است و قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای بازار ساحلی انزلی نسبت به سایر بازارها، پارکینگ اختصاصی آن است. پس در مراجعه به این بازار لازم نیست که نگران جای پارک باشید.

آدرس بازار ساحلی انزلی: استان گیلان، بندر انزلی، جاده انزلی رضوانشهر، نرسیده به هتل سفید کنار.

بازار گیلار انزلی

بازار گیلار انزلی شاید به اندازه بازار کاسپین و بازار ونوس معروف و بزرگ نباشد و دقیقا همین مساله باعث می‌شود تا بتوانید در آرامش قدم بزنید و خرید بهتری را انجام دهید. این بازار مسقف است و اصلا نیازی نیست که نگران شرایط جوی و سرما یا گرما باشید. در این بازار انواع کالاهای ترک و روس به چشم می‌خورند که قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. پس بهتر است حداقل یک بار از این بازار نیز دیدن کنید.

نشانی: نزدیک دانشگاه آزاد بندر انزلی، بعد از طالب آباد

شنبه بازار انزلی

شنبه بازار یکی از بازارهای سنتی ما ایرانیان به حساب می‌آید که در بسیاری از شهرها، در روز شنبه برگزار می‌شود. همه ما می‌دانیم که در شنبه بازارها معمولا اجناس بسیار ارزان قیمتی ارائه می‌شوند. حال تصور کنید که در شنبه بازار منطقه آزاد انزلی چه خبر است! شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که شنبه بازار انزلی بیش از 70 سال قدمت دارد و در آن انواع محصولات کشاورزی و دامی روز و تازه عرضه می‌شوند. اگر به دنبال خرید محصولات ارگانیک هستید، حتما باید سری به شنبه بازار انزلی بزنید. در این بازار انواع محصولات همانند میوه و سبزیجات، رب انارهای خانگی، روغن زیتون محلی و صنایع دستی ساخته شده از حصیر به چشم می‌خورند. حتی در این بازار انواع مرغ و خروس زنده یا کشتار روز نیز وجود دارد!

آدرس شنبه بازار انزلی: انزلی، خیابان میرزا کوچک خان

ساعات کاری: 6 صبح الی 6 عصر

منطقه آزاد انزلی

دوشنبه بازار انزلی یا همان بازار کپورچال

بازار کپورچال یا همان دوشنبه بازار انزلی در فضای خارج از شهر واقع شده است و تا خود بندر انزلی 23 کیلومتر فاصله دارد. از نظر محصولات ارائه شده، دوشنبه بازار انزلی هیچ تفاوتی با شنبه بازار آن ندارد و در این بازار می‌توانید شاهد 100 ها زن روستایی باشید که در کنار بازار، محصولات کشاورزی و دامی خود را بساط کرده‌اند. در این بازار می‌توانید انواع محصولات کشاورزی که تولید روز هستند و کیفیت بالایی دارند را تهیه کنید. همچنین در این بازار بخشی برای صیادان در نظر گرفته شده است که می‌‌توانند صید روز خود را به فروش برسانند. پس اگر هوس ماهی تازه شمال را کرده‌اید، سری به این بازار بزنید!

آدرس دوشنبه بازار انزلی: گیلان، 21 کیلومتری بندر انزلی در جاده آستارا

ساعات کاری: 6 صبح الی 6 عصر

مرکز تجاری تفریحی هپی مارت

هپی مارت یکی از مراکز تجاری مدرن بندر انزلی محسوب می‌شود که در نزدیکی خط ساحلی انزلی قرار گرفته است. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های مختلف که اجناس خارجی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهند، انواع رستوران و کافی شاپ نیز حضور دارند. ظاهر این مرکز خرید بسیار لوکس و مدرن است و خبری از معماری سنتی در آن نیست. مجموعه به پارکینگ اختصاصی مجهز شده است تا در ازدحام جمعیت، نیازی به یافتن جای پارک مناسب نداشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که این مرکز خرید تازه تاسیس است و هنوز بسیاری از واحد‌های آن اجاره داده نشده است.

آدرس مرکز تجاری تفریحی هپی مارت : گیلان، انزلی، جاده رشت – انزلی ، سه راه حسن رود، کیلومتر 5 جاده زیبا کنار، رو به درب اصلی منطقه آزاد

تلفن: 013-34437515

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد منطقه آزاد انزلی چیست؟ شما این شهر را برای خرید خود انتخاب می‌کنید یا به سراغ مناطق آزاد دیگر می‌روید؟ آیا تا به حال تجربه خرید در منطقه آزاد انزلی را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام مرکز خرید انزلی بهتر از سایر مراکز خرید است؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/09/29

    باسلام و عرض تشکر بابت اطلاعات خوبی که ارائه کردین. فقط خواستم بپرسم که در این بازارها لوازم خانگی هم عرضه می شود؟ کارت سبز نیاز است برای خرید؟ اگه نیازه، شرایط و نحوه دریافتش چطوره؟ ممنونم از شما

  • 1400/03/26

    بازارهای منطقه آزاد انزلی در مقیسه با بازارهایی مثل قسم، کناوه، دیلم، بانه و جوانرود که من سفر کردم چه از نظر قیمت و چه از نظر تنوع چنس هیچ حرفی برای گفت نداره. قیمت بسیاری اجناس از بازار تهران هم بالاتره

  • 1400/07/09

    منطقه آزاد و بازار ونوس برای من تجربه خوبی بود قیمتها خوب بود از همه مهمتر کیفیت اجناس اکثرا عالی بود من و خانواده که راضی بودیم برای کسانی خوبه که به اجناس برند و اصل توجه دارند.

  • 1401/04/17

    با سلام آیا بازار بندر انزلی برای تعطیلات تاسوعا و عاشورا باز هست یا تعطیله؟

  • 1401/06/16

    تعدا د پاساژ ها کم هست قیمت ها گران تنوع پایین قشم و درگهان خیلی بهتر میشه جنس خرید فقط برید کنار ساحل بشینید قید خرید و بزنید

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید