کویر مصر

تور کویر مصر | تورهای کویر مصر گروهی |ویژه زمستان و نوروز

تورهای اقساطی کایت


کویر مصر کجاست؟

آیا از سفرهای تکراری به جنگل و دریا خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال یک سفر منحصر به فرد، خاص و فراموش نشدنی می‌گردید؟ بهترین گزینه برای شما، سفر به دل کویرهای دیدنی ایران است. ایران به صورت کلی یک کشور کویری محسوب می‌شود. به همین خاطر کویرها و بیابان‌های بسیار زیادی را در دل خود جای داده. از کویر مرنجاب تا کویر مصر، از کویر ورزنه تا کویر کاراکال، هر کدام زیبایی‌های بی‌نظیر خود را دارند. اکثر این کویرها در مرکز ایران و در نزدیکی استان‌های اصفهان و یزد قرار گرفته‌اند. کویر مصر یکی از همین کویرهای زیبا و دیدنی است که در استان اصفهان و در نزدیکی شهرستان خور و بیابانک واقع شده. کویر مصر یکی از زیباترین و بکرترین کویرهای ایران است و در آن می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید. پس اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه و متفاوت هستید، باید حداقل یک بار تور کویر مصر را تجربه کنید.

به چه شکل می‌توانیم به کویر مصر سفر کنیم؟

اگر قصد سفر به کویر مصر را دارید، باید بدانید که دو روش مختلف پیش روی شما قرار دارد:

سفر به کویر مصر با وسیله نقلیه شخصی

شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی خودتان عازم این سفر طول و دراز شوید. برای سفر به کویر مصر، باید از جاده‌های بیابانی مختلفی عبور کنید. مسیر تا نزدیکی اردستان مناسب است. اما از اردستان تا نائین و از نائین تا خور، جاده بسیار باریک و شلوغ است. در این جاده، بیشتر کامیون، تریلی و خودروهای سنگین باری را مشاهده خواهید کرد. این مسیر حدود 700 کیلومتر به طول خواهد انجامید. به همین خاطر ممکن است در میانه راه بارها خسته شوید و نیاز به استراحت داشته باشید. در این مسیر ابتدا باید به نائین برسید و از آنجا عازم خور شوید. از شهرستان خور تا روستای مصر فاصله زیادی نیست.

تور کویرمصرتصویر از unknown


تور گروهی کویر مصر

همانطور که اشاره کردیم، مسیر دسترسی به کویر مصر بسیار دشوار است و حدود 700 کیلومتر طول دارد. قطعا شما با وجود توقف‌هایی که خواهید داشت، حدود 12 ساعت در راه می‌مانید. پیمودن این مسیر به تنهایی واقعا کسل کننده خواهد بود. به علاوه اینکه رانندگی در جاده‌های بیابانی نیاز به تخصص خاصی دارد و در ضمن راننده را سریعا خسته می‌کند. اما در مورد سفر به کویر و کویرنوردی، باید بدانید که نیاز به وسایل نقلیه شاسی بلند یا همان SUV خواهید داشت. به علاوه اینکه در کویرهای ایران، نیاز به راهنمای خبره واقعا احساس می‌شود.

تور کویرگردی به خودی خود اصلا خطرناک نیست. اما اگر در مورد کویر اطلاعات کافی نداشته باشید، امکان گم کردن مسیر بازگشت و ماندن در کویر نیز وجود خواهد داشت. همچنین اگر درست در مورد موقعیت مکانی کویری که در آن هستید، اطلاع نداشته باشید، ممکن است حیوانات و حشرات مختلف به شما حمله کنند. به همین خاطر اگر قصد دارید سفر شما به کویرهای ایران تبدیل به یک سفر خاطره‌انگیز و شیرین شود، باید به صورت گروهی یا همراه تور سفر کنید.

در حال حاضر تور کویر مصر به صورت دو و نیم روزه برگزار می‌شود. در این تور، شما حدود ساعت هشت شب از تهران حرکت خواهید کرد. در میانه مسیر، شام خود را میل کرده و کمی استراحت می‌کنید. فردای آن روز حدود هشت صبح به کویر مصر خواهید رسید. بعد از صرف صبحانه کمی در روستای مصر گشت و گذار خواهید کرد و به شترسواری در دل کویر می‌روید. بعد از صرف نهار، به سمت روستای گرمه حرکت خواهید کرد تا غروب آفتاب را در قاب دریاچه نمک خور ببینید. سپس مجددا به سمت اقامتگاه بوم گردی کویری باز می‌گردید و شام را میل می‌کنید. روز بعد می‌توانید به دیدن رمل‌های شنی بروید و حسابی با آفرود سواری خودتان را سرگرم کنید. نهایتا پس از میل کردن نهار به تهران باز خواهید گشت.

این یک مجموعه کامل، ایمن و راحت برای سفری خاطره انگیز در دل کویر مصر خواهد بود. در این تور شما می‌توانید آرامش را حس کنید. حتی خانواده را همراه خودتان به کویر بیاورید و نگران هیچ چیز نباشید.

جاذبه‌های دیدنی کویر مصر

اگر تصور می‌کنید که کویرگردی تنها محدود به راه رفتن بر روی شن‌های روان می‌شود، سخت در اشتباه هستید. جاذبه‌های دیدنی کویر مصر بسیار متنوع هستند و هر یک می‌توانند خاطره‌ای منحصر به فرد را در ذهن شما به یادگار بگذارند.

تور کویر مصرتصویر از Ashanddebris

دریاچه نمک خور و بیابانک

زمانی که برای اولین بار دریاچه نمک خور را می‌بینید، احساس می‌کنید که تازه وارد کویر شده‌اید. دریاچه نمک خور همان جایی است که از کودکی تصور غالب ما از کویر را شکل داده. از دور که به این دریاچه نمک نگاه می‌کنید، انگار در آن قسمت، زمین ترک برداشته. اما نزدیک که می‌شوید، خواهید دید که اشکال پنج ضلعی بسیار منظمی از نمک بر سطح کویر ایجاد شده‌. دریاچه نمک خور در هنگام غروب بسیار زیبا خواهد بود و در هر فصل، از ترکیب با خاک رس کویر، رنگی تازه به خود می‌گیرد. پس حتما در بازدید از این جاذبه دیدنی، به شکلی برنامه ریزی کنید که غروب را از قاب این دریاچه نظاره کنید.

آفرود سواری

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های کویرگردی، آفرود سواری است. شما می‌توانید در کنار رانندگان ماهر آفرود بنشینید و از رمل‌های شنی بالا و پایین بروید. آفرود سواری بسیار هیجان انگیز است و سطح آدرنالین خون شما را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید فرمان را به دست بگیرید و شخصا رانندگی کنید، می‌توانید موتورهای چهار چرخ یا ماشین‌های باگی را اجاره کرده و برای مدتی محدود خودتان لذت آفرود سواری را بچشید.

شب کویر

شب کویر با روز آن کاملا متفاوت است و انگار فصل تازه‌ای از کتاب کویر را برای ما آشکار می‌کند. در کویر خبری از آلودگی نیست و آرامش شب‌های آن مثال زدنی است. در کمپ‌های بوم‌گردی می‌توانید آتشی روشن کنید و با دوستان خود کنار آن جمع شوید. کمی که سکوت کنید، جز صدای چرق چرق سوختن چوب چیزی به گوش شما نخواهد رسید. سرتان را که بالا بگیرید، می‌خواهید با دست ستارگان آسمان بی‌کران را بچینید! شب کویر یک تجربه فراموش نشدنی در زندگی شما خواهد بود.


چرا همراه تور سفر کنیم؟

سفر با وسیله نقلیه شخصی می‌تواند خطرناک باشد

اگر قصد دارید با وسیله نقلیه شخصی خود به کویر سفر کنید، باید از وضعیت سلامت آن اطمینان کامل داشته باشید. در غیر این صورت، هرگونه خرابی احتمالی به خاطر خشکی و گرمای هوا، می‌تواند سفر شما را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند.

مسیر بسیار طولانی است

مسیر طولانی می‌تواند راننده را خسته کند و باعث شود که وی از سفر خود لذت کافی را نبرد. اگر می‌خواهید کنار هم با آرامش سفر کنید و متوجه طولانی بودن مسیر نشوید، بهتر است همراه تور سفر کنید. به این ترتیب می‌توانید تمام طول شب را کاملا استراحت کنید و اصلا متوجه نمی‌شوید که چقدر در راه بوده‌اید.

امکان گم شدن در کویر وجود دارد

اگر راهنمایی خبره همراه شما نباشد، امکان گم شدن شما در کویر بسیار زیاد است. به همین خاطر باید همراه تور یا افراد خبره سفر کنید.

تور کویر مصر بسیار مقرون به صرفه‌تر از سفر انفرادی خواهد بود

با در نظر گرفتن این نکته که  هزینه اقامت، هزینه رفت و برگشت و هزینه وعده‌های غذایی بر عهده تور است، شما جز هزینه تفریح، هیچ مبلغ دیگری را نمی‌پردازید. به این ترتیب با حداقل پرداختی می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

بیمه مسافرتی

در سفر با تور تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار خواهید گرفت تا خسارات احتمالی را جبران کند.


قیمت تور کویر مصر

قیمت تورهای کویر مصر نسبت به سفرهای انفرادی و کویرهای دیگر بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. قیمت این تور به فصل سفر شما بستگی دارد. زیرا در شش ماه دوم سال، هزینه اقامت در کویر افزایش پیدا می‌کند. سفر با وسیله نقلیه توریستی و اقامت در اماکن بوم‌گردی دو عاملی هستند که می‌توانند باعث کاهش قیمت تور کویر مصر شوند. در حال حاضر قیمت این تور در مقایسه با تورهای مسافرتی دیگر، بسیار مقرون به صرفه است و همه اقشار جامعه می‌توانند در آن شرکت کنند.


بهترین زمان سفر به کویر مصر

همانطور که می‌دانید، هوای کویر بسیار گرم و خشک است. به همین خاطر، طبیعتا شش ماه دوم سال برای رفتن به  این سفر هیجان‌انگیز مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر قصد شرکت در تورهای کویر مصر را دارید، بهتر است زمانی بین آبان ماه تا اردیبهشت ماه را انتخاب کنید. اواخر اردیبشهت هوا شروع به گرم شدن می‌کند و قیمت تورهای کویری نیز به شدت کاهش می‌یابد. بسیاری از گردشگران، تعطیلات نوروز را برای سفر به کویر مصر انتخاب می‌کنند. در این ایام روز‌ها خیلی گرم و شب‌ها خیلی سرد نیست، اما قیمت تور طبیعت گردی کویر مصر نیز افزایش پیدا می‌کند. 

کویر مصر تصویر از Ashanddebris

مدارک و وسایلی که در سفر به کویر مصر باید همراه خود داشته باشید

  • مدارک شناسایی من جمله شناسنامه و کارت ملی
  • عینک آفتابی، کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب
  • کفش ساق دار برای جلوگیری از گزش حشرات
  • جوراب ساق بلند
  • کوله پشتی
  • تنقلات شیرین و شور مثل چوب شور و آبنبات
  • دوربین عکاسی
  • کفش مخصوص پیاده‌روی
  • پول نقد

نحوه خرید تورهای کویر مصر

برای خرید این تور سه راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

  • خرید اینترنتی: شما می‌توانید به راحتی و با تکمیل فرم در همین صفحه، این تور را خریداری نمایید و هزینه را به صورت آنلاین از درگاه الکترونیکی بانک پرداخت کنید.
  • خرید تلفنی: شما می‌توانید از طریق شماره 02175097700 با کارشناسان بخش تورهای ایران‌گردی ما تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، تور مد نظر خود را خریداری نمایید و هزینه را به شماره حساب شرکت واریز کنید.
  • خرید حضوری: برای انجام خرید حضوری، می‌توانید با مراجعه به دفتر کایت واقع در تهران- خیابان مطهری  پلاک 188 نسبت به خرید این تور اقدام نمایید.

سوالات متداول

پرتکرارترین سوالات مسافران کایت در مورد تور را در اینجا بخوانید.

مطمئنا تورهای طبیعت گردی رو به صورت گروهی تجربه کنید، جذاب‌تره و بیشتر برایتان لذت خواهد داشت. در تورهای گروهی هم دوستان جدیدی پیدا می‌کنید و هم در برنامه‌ها و بازی‌های گروهی تور شرکت خواهید کرد.
قیمت تور کویر مصر به مدت اقامت تور، خدمات تور و محل اقامت در تور دارد. معمولا قیمت تورهای 2.5 روزه کویر مصر، بین 200 تا 300هزارتومان است ولی برای تورهای 4 روزه یا تورهای آفرود، قیمت تور بالاتر است.
تورهای نمایش داده شده در این صفحه، هم شامل تورهایی است که کایت برگزار می‌کند و هم تورهایی است که کایت آن‌ها را ارائه می‌کند. در صفحه جزئیات تور می‌توانید برگزار کننده تور را مشاهده بفرمایید.
تورهای آفرود برای کویر مصر به صورت همیشگی برگزار نمی‌گردد. در صورت وجود تورهای آفرود، در لیست تورهای همین صفحه، می‌توانید تورهای سبک آفرود را بیابید.
تمامی تفریحاتی که در کویر ارائه می‌شوند، در کویر مصر موجود هستند مثل شترسواری، موتورسواری ATV و .... برای اطلاعات بیشتر در مورد کویر مصر، مطالب مرتبط با این کویر را در وبلاگ کایت دنبال کنید.
معمولا تورهای کویر مصر مکان اقامتشان در کمپ‌های کویری و اقامتگاه‌های بومگردی می‌باشد.
معمولا تورهای کویر مصر کاشان 2.5 روزه برگزار می‌شوند ولی تورهایی با مدت اقامت بیشتر هم گاها ارائه می‌شوند.
هر تور برنامه‌های خاص خود را دارد ولی معمولا شب نشینی در کنار آتش، جشن و پایکوبی و بازی‌های گروهی، برنامه‌های تور کویر مصر است.
در سفر به کویر مصر، حتما یک دست لباس اضافه و لباس گرم برای شب‌های سرد کویر به همراه داشته باشید. داشتن دمپایی نیز برای راه رفتن در شن و ماسه به شما کمک خواهد کرد.
وسیله نقلیه تور کویر مصر اصفهان اتوبوس توریستی 44 نفره و یا اتوبوس vip است.
تفریحات و خدمات بر روی تور، بستگی به تور مدنظر شما دارد. بعضی از تورها تفریحات را بر روی تور ارائه می‌کنند و هزینه این خدمات بر روی تور اعمال شده است. برای مشاهده خدمات هر تور می‌توانید به صفحه جزئیات هر تور مراجعه نمایید.

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/08/08

    سلام لطفا روزهای حرکت و هزینه را بفرمایید

  • 1400/08/19

    وضیت اتوبوسها و محل خواب رو هم توضیح بدین که بخاطر شرایط کرونایی تدابیر بهداشتی به چه صورت هستش . ممنون

  • 1401/12/14

    سلام برای چهارشنبه سوری تور کویر دارید؟

نظرات

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

نظرات

بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید

مشاوره تلفنی
02175097700