ییلاقات شمال ایران | 10 ییلاق جذاب ایران در شمال کشور
شراره رحیمی 1399/06/25 22887 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



طبق تحقیقات انجام شده زندگی شلوغ و مدرن امروزی و هم‌چنین دنیای دیجیتال تاثیرات مخربی بر توانایی‌های فرد می‌گذارد که به منظور خنثی کردن این تاثیرات منفی می‌توان به طبیعت‌گردی پناه برد. با سفر به درون طبیعت شما می‌توانید از دغدغه‌های روزمره زندگی دور شوید و به آرامشی عمیق دست یابید. همان‌طور که می‌دانید ییلاقات شمالی ایران با طبیعت بکر و سرسبز خود میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور می‌باشد. شما نیز می‌توانید در فصل بهار یا تابستان برای سفر به این مناطق سرسبز برنامه‌ریزی کنید تا در آب و هوای خنک و دلپذیر از طبیعت بی‌نظیر این ییلاقات نهایت استفاده را کنید و لحظه‌های آرامش‌بخشی را برای خود به ارمغان آورید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا ییلاق‌های بسیار زیبای شمال کشور را به شما معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

معرفی 10 ییلاق جذاب ایران در شمال کشور

لازم به ذکر است که ییلاقات شمال کشور با جذابیت و زیبایی خیره‌کننده خود جزو بهترین مناطق توریستی و تفریحی شمال کشور به شمار می‌روند که فصل تابستان با گرم شدن هوا بهترین فرصت برای بازدید از این مناطق زیبا و هیجان‌انگیز می‌باشد. ما نیز در این بخش از مقاله 10 ییلاق جذاب ایران در شمال کشور را به شما معرفی خواهیم کرد تا به هر کدام از آن‌ها که مایل بودید، سفر کنید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی ییلاقات جذاب ایران در شمال کشور

  • ییلاق اولسبلنگاه ماسال

ماسال گیلان ییلاق‌های بسیار زیبا و سرسبزی را در دل خود جای داده است که از جمله معروف‌ترین ییلاق‌های این منطقه می‌توان به ییلاق اولسبلنگاه اشاره کرد. این ییلاق با طبیعت بکر و دل‌انگیز خود سالانه گردشگران بسیاری زیادی را به سوی خود می‌کشاند و جزو زیباترین ییلاق‌های شمال کشور به شمار می‌رود. با سفر به این ییلاق شما با چشم‌انداز بی‌نظیری از کوه‌های مرتفع و سرسبز و ابرهای نزدیک به زمین روبرو خواهید شد و با قدم زدن در این منطقه می‌توانید طبیعت بکر آن‌جا را با تمام وجود هنگامی که نسیم خنک و دل‌انگیز صورتتان را نوازش می‌کند، لمس کنید. کلبه‌های چوبی از دیگر زیبایی‌های ییلاق اولسبلنگاه به شمار می‌رود که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید و شب را در طبیعت زیبای این منطقه به صبح برسانید. به علاوه اگر مایل باشید می‌توانید از محلی‌ها اسب کرایه کنید و از اسب سواری در این ییلاق نیز نهایت لذت را ببرید.

  • ییلاق سوباتان تالش

اگر قصد دارید که در سفر به گیلان یک طبیعت‌گردی ناب و بی‌نظیری را تجربه کنید، ییلاق سوباتان تالش می‌تواند گذینه بسیار مناسبی برای سپری کردن وقت خود در دل طبیعت باشد. این ییلاق بسیار زیبا از یک طرف به شهرستان تالش و از طرف دیگر به دریاچه نئور در شهرستان خلخال محدود می‌شود و سالانه طبیعت‌گردان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. از زیبایی‌های ییلاق سوباتان می‌توان به کلبه‌های چوبی در دل مراتع سرسبز و دشت‌های وسیع با پوششی از گل‌های رنگارنگ اشاره کرد که بازدید از آن در نیمه اول سال را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد. علاوه بر آن با سفر به ییلاق سوباتان شما می‌توانید از دیگر جاذبه‌های این منطقه نظیر آبشار ماهار، غار گنج خانه، دشت‌های مخصوص اسب سواری، دره‌های سرسبز و زیبا، بازارچه سنتی سوباتان و... نیز دیدن کنید و به آرامش حقیقی دست یابید.

معرفی ییلاق سوباتان تالش

  • ییلاق داماش رودبار

ییلاق داماش از دیگر ییلاق‌های بسیار زیبای شمال کشور می‌باشد که در شهرستان رودبار واقع شده است و با طبیعت بکر و چشم‌نواز و هم‌چنین با آب و هوای دل‌انگیز خود در نیمه اول سال چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. کوهنوردی، عکاسی، پیاده‌روی در جنگل‌ها و مراتع سرسبز، تماشای مناظر زیبا، شب‌نشینی دور آتش و... از جمله فعالیت‌هایی است که شما می‌توانید در سفر به این منطقه انجام دهید. به منظور اقامت در این منطقه شما می‌توانید از کلبه‌ها و اقامتگاه‌های محلی استفاده کنید و یا در دل طبیعت کمپ برگزار کنید و شب را در هوای خنک این ییلاق به صبح برسانید. ییلاق داماش در 48 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودبار در گیلان واقع شده است که دسترسی به آن نیز بسیار راحت می‌باشد.

  • ییلاق دیلمان سیاهکل

منطقه دیلمان با طبیعت دست نخورده و حیرت‌انگیز خود در مرتفع‌ترین بخش شرقی استان گیلان، در شهرستان سیاهکل قرار گرفته است که از نظر قدمت و تاریخ نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. مراتع و دشت‌های سرسبز، آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز، کوه‌های مرتفع، چمنزارها، درختان تنومند و... کافی خواهد بود تا در نیمه اول سال با گرم شدن هوا برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید و برای مدت کوتاهی از تمامی دغدغه‌های روزمره زندگی دور شوید. توجه داشته باشید که شب‌های این منطقه حتی در فصل تابستان نیز سرد می‌شود، بنابراین حتما هنگام سفر به دیلمان لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. جالب است بدانید که ییلاق دیلمان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای مکان‌های تاریخی بسیاری نیز می‌باشد که از جمله پربازدیدترین آن می‌توان به کاروان سرای تی تی اشاره کرد که قدمت آن به زمان حکومت صفویه برمی‌گردد.

معرفی ییلاق دیلمان سیاهکل

  • ییلاق آلادشت سوادکوه

از جمله زیباترین و توریستی‌ترین مناطق مازندران می‌توان به سوادکوه اشاره کرد که سالانه پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان بسیار زیادی از داخل و خارج ایران می‌باشد. از جاذبه‌های دیدنی و دل‌انگیز شهرستان سوادکوه ییلاق آلادشت می‌باشد که در 39 کیلومتری این شهرستان قرار گرفته است و با طبیعت بکر و آب و هوای دل‌انگیز گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در مسیر رسیدن به منطقه ییلاقی آلادشت پل ورسک را مشاهده خواهید کرد که از چشم‌انداز حیرت‌انگیزی برخوردار می‌باشد و محل زیبا و مناسبی برای عکاسی به شمار می‌رود. به علاوه با سفر به این منطقه شما می‌توانید از گشت و گذار در کوچه‌های روستا با خانه‌های قدیمی، پیاده‌روی در دشت و... نیز نهایت لذت را ببرید و تجربه‌های متفاوتی از سایر سفرهایتان برای خود رقم بزنید.

  • ییلاق فیلبند بابل

روستای زیبای فیلبند در شهرستان بابل استان مازندران واقع شده است که به منظور دسترسی به آن باید وارد جاده هراز و سپس فرعی روستای فیلبند یا سنگ چال شوید. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به آب و هوای ابری و مه‌آلود علاقمند هستید و به دنبال منطقه‌ای سرسبز با آب و هوای خنک در فصل تابستان می‌گردید، ییلاق فیلبند می‌تواند پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای یک طبیعت‌گردی ناب و متفاوت باشد. جالب است بدانید که این منطقه در بین گردشگران به بام شرقی و اقیانوس ابری مازندران شهرت دارد که به دلیل نزدیکی به تهران، برای سفرهای یک روزه یا آخر هفته نیز گذینه مناسبی می‌باشد. فراموش نکنید که هنگام سفر به ییلاق فیلبند مازندران، دوربین عکاسی با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویر زیبایی از ابرها و ییلاق سرسبز و بهشت‌گونه به ثبت برسانید و خاطرات سفرتان را ماندگارتر کنید.


مطالب مرتبط:

معرفی بهترین مقاصد سفر ایران در زمستان

امکانات ییلاق سوباتان | جاذبه‌ها و مراکز رفاهی در سوباتان


معرفی ییلاق فیلبند بابل

  • ییلاق جواهرده رامسر

جواهرده یکی از روستاهای شگفت‌انگیز و دیدنی رامسر می‌باشد که در غرب استان مازندران واقع شده است. وجود رودخانه‌های پرآب و زلال و طبیعت بکر و جنگل‌های سرسبز باعث شده است تا این منطقه جزو مقصد‌های پیشنهادی برای سفرهای تابستانی به شمار رود. به سمت بخش‌های مرتفع‌تر جواهرده که حرکت کنید با مناظر و چشم‌‌اندازهای شگفت‌انگیزی روبرو می‌شوید، به گونه‌ای که از تماشای دریایی از ابرها که دره‌های این ییلاق را کاملا پوشش داده‌اند و زیبایی و عظمت این منطقه سیر نخواهید شد. اگر در اواخر تابستان به این منطقه سفر کنید، می‌توانید لذت چیدن تمشک‌های وحشی و بسیار خوشمزه را نیز تجربه کنید و لذت ببرید. به منظور دسترسی به این ییلاق ابتدا باید خودتان را به رامسر برسانید و سپس به سه راه فلسطین بروید و وارد جاده جواهرده شوید تا در نهایت به روستای جواهرده برسید.

  • ییلاق جهان‌نما کردکوی

جهان‌نما روستایی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز در شمال کشور می‌باشد که در دل جنگل‌های استان گلستان قرار گرفته است و بدون شک تمامی انتظارات شما را از یک منطقه بکر و سرسبز برآورده خواهد کرد. شما می‌توانید در این منطقه که به بام گلستان نیز شهرت دارد، فعالیت‌های متفاوتی نظیر کوهنوردی، پیاده‌روی، عکاسی و... را انجام دهید و در کنار همسفرانتان یک روز خاطره‌انگیز را برای خودتان به ارمغان آورید. برای اقامت در ییلاق جهان‌نما می‌توانید از کلبه‌های محلی استفاده کنید و یا در دل طبیعت کمپ برگزار کنید و در آرامش کامل از تماشای آسمان پرستاره شب نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید که حتما قبل از شب‌مانی در کمپ و طبیعت، وضعیت آب و هوا را مورد بررسی قرار دهید.

معرفی ییلاق جهان‌نما کردکوی

  • ییلاق مازیچال مازندران

روستای مازیچال یکی از زیباترین و مسحورکننده‌ترین ارتفاعات شهر مازندران به شمار می‌رود که در منطقه‌ای ییلاقی در اطراف روستاهای دراسرا واقع شده است. به منظور دسترسی به این منطقه ییلاقی باید وارد جاده معروف کلاردشت شوید. البته توجه داشته باشید که این جاده نسبت به دیگر جاده‌های شمال پر پیچ و خم‌تر و سخت‌تر است. جالب است بدانید که هنگام سفر به مازیچال در پایین روستا با پوشش جنگلی روبرو خواهید شد، اما با رفتن به ارتفاعات روستا، این پوشش به منطقه کوهستانی تغییر پیدا می‌کند. بهترین زمان بازدید از این منطقه ییلاقی فصل بهار و تابستان می‌باشد، زیرا در این بازه‌های زمانی علاوه بر معتدل بودن هوا، محلی‌ها نیز به منطقه ییلاقی خود بازمی‌گردند و حال و هوای متفاوت و زیبایی روستا را فرامی‌گیرد.

  • ییلاق گرسماسر رامسر

در منطقه ییلاقی گرسماسر شما می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی نظیر کوه‌های سر به فلک کشیده، چشمه‌ سارهای پرآب و خنک، طبیعتی بکر و دل‌انگیز، دشت‌های سرسبز و... بازدید به عمل آورید و روحیه خود را جلا دهید. این منطقه ییلاقی در دامنه شرقی کوهی به نام سماموس و در نزدیکی منطقه ییلاقی جواهرده واقع شده است که سالانه گروه‌های کوهنوردی بسیار زیادی به منظور صعود به قله سماموس راهی این منطقه می‌شوند و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود رقم می‌زنند.

معرفی ییلاق گرسماسر رامسر

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی زیباترین ییلاقات ایران در شمال کشور پرداختیم. همان‌طور که گفته شد شمال کشور ییلاق‌های بسیار زیادی را در دل خود جای داده‌ است که هر کدام از آن‌ها با آب و هوای دل‌انگیز و طبیعت بکر و سرسبز خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کنند و لحظات خاطره‌انگیزی را برایشان به ارمغان می‌آورند. در صورتی که قصد سفر به استان‌های شمال ایران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات مورد نیاز خود را از استان مقصد به دست آورید و سفر لذت‌بخش و بدون مشکلی را تجربه کنید. برای مشاهده تورهای طبیعت‌گردی شمال کشور نیز می‌توانید وارد صفحه تور های کایت شوید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید