کویر کاراکال

تور کویر کاراکال | تور گروهی کویر یزد|ویژه زمستان و نوروز

تورهای اقساطی کایت



کاراکال کجاست؟

کاراکال نام یکی از دیدنی‌ترین کویرهای ایران است که در استان یزد و در نزدیکی شهر بافق قرار دارد و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این کویر بر خلاف کویرهای معروف همانند مرنجاب، ازدحام کمتری دارد و برای کسانی که به دنبال محیطی نسبت آرام برای تفریح هستند، گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین باید در نظر داشته باشید که کویر کاراکال فاصله کمی تا شهر بافق دارد و همین مساله باعث شده تا افرادی که در زمینه کویرنوردی مهارت زیادی ندارند، بتوانند با خیال راحت از آن بازدید کنند و نگران دور افتاده بودن و گم شدن در مسیر نباشند. نام کویر کاراکال از نام یک آهوی بومی گرفته شده که در این منطقه زندگی می‌کند و البته نسل آن نیز در حال انقراض است و اگر خوش شانس باشید، می‌توانید چند نمونه از این گونه جانوری بی‌نظیر را در دل کویر مشاهده کنید. شما می‌توانید تفریحات مختلفی را در کویر کاراکال تجربه کنید و در عین حال از آرامش بی‌نظیر آن نیز لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کویر کاراکال و اینکه کجا واقع شده و راه‌های دسترسی به این کویر، وارد صفحه "کاراکال" شوید.

کویر-کاراکال


به چه شکل می‌توانیم به کویر کاراکال سفر کنیم؟

به صورت کلی دسترسی به کویر می‌تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد و دلیل آن هم قرارگیری در نقاط دور افتاده است. به همین خاطر قصد داریم تا در این قسمت شما را با انواع روش‌های دسترسی به کویر کاراکال، این کویر زیبا و تماشایی در استان یزد آشنا کنیم.


تور کویر کاراکال گروهی


در حال حاضر بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، من جمله آژانس مسافرتی کایت، تور کویر کاراکال را به صورت گروهی برگزار می‌کنند. دسترسی به کویر کاراکال نسبتا دشوار است و باید حدود 600 کیلومتر در راه بمانید. بسیاری از بازدیدکنندگان مایل نیستند شب را در اقامتگاه‌های صحرایی سپری کنند و ترجیح می‌دهند بازدیدی چند ساعته از کویر کاراکال داشته باشند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و سفر به کویر کاراکال را یک بازدید یک روزه می‌دانید، قطعا طی کردن طول مسیر برای شما بسیار دشوار خواهد بود. راننده باید بین پنج تا شش ساعت پشت فرمان باشد و از این رو بسیار خسته خواهد شد. این خستگی می‌تواند تا حدی ادامه داشته باشد که راننده را از لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت بازدارد. اما در تورهای گروهی، همراه با اتوبوس‌های توریستی در کنار دوستان و اعضای خانواده خود سفر می‌کنید و همه به یک اندازه از بازدید خود لذت خواهید برد. البته در برخی مواقع، تورهای خاصی همراه با اقامت شبانه در اقامتگاه‌های بومگردی نیز برگزار می‌شوند. اما در حال حاضر، کایت تور یک روزه کویر کاراکال را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

اقامتگاه-کویر-کاراکال


سفر انفرادی به کویر کاراکال


علاوه بر تورهای کویر گردی گروهی، شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی خودتان نیز به تنهایی عازم کویر کاراکال شوید و از دیدن زیبایی‌های شهر یزد نیز لذت ببرید. برای این کار باید از اتوبان آزادگان به سمت قم رفته و مسیر را به سمت یزد ادامه دهید. در مسیر با دنبال کردن تابلوهای راهنما، باید به سمت بافق و سپس روستای صادق آباد رفته و از آنجا با پرس و جو از مردم محلی، کویر کاراکال را بیابید. اما پیش از سفر باید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و وسیله نقلیه خود را به یک سرویس کامل ببرید تا هر گونه ایراد آن برطرف شود. بهتر است در طول این سفر کویرنوردی، حتما همراه دوستان باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، در مسیر کویری تنها نمانید. آب، بنزین و لاستیک زاپاس همراه داشته باشید و ترجیحا از یک بلد مسیر بخواهید تا شما را راهنمایی کند. به یاد داشته باشید که این مسیر بسیار طولانی است و اگر کویر کاراکال را به عنوان سفری یک روزه انتخاب می‌کنید، باید خودتان را برای 12 ساعت رانندگی طاقت فرسا آماده کنید.

اقامتگاه-کویر-کاراکال


جاذبه‌های دیدنی کاراکال

زمانی که صحبت از کویرگردی و کویرنوردی می‌شود، افراد تصور می‌کنند که تنها باید از سکوت و آرامش کویر لذت ببرند. اما در کویر کاراکال، جاذبه‌ها و تفریحات متعدد و هیجان انگیزی وجود دارند تا خاطره سفر شما را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل کنند.

اقامتگاه-کویر-کاراکال


آفرود سواری

بی‌شک آفرود سواری را می‌توان یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تفریحاتی دانست که در کویر کاراکال وجود دارد. آفرود سواری را می‌توانید در تور کویر کاراکال به اشکال مختلفی تجربه کنید. ساده‌ترین شکل لذت بردن از آفرود سواری در کاراکال، سواری در ماشین‌های شاسی بلند مخصوص آفرود است. بسیاری از مردم محلی یا کسانی که به رانندگی در کویر علاقه‌مند هستند، چند دقیقه شما را دور تا دور کویر می‌گردانند و بابت آن مبلغی جزئی دریافت می‌کنند. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، حتما خودتان را برای دقایق متوالی فریاد کشیدن و هیجان بی حد و مرز آماده کنید! اما علاوه بر این وسایل نقلیه، شما می‌توانید با کمک ماشین‌های باگی، خودتان فرمان را به دست گرفته و از هیجان آفرودسواری لذت ببرید. خوشبختانه برای راندن این وسایل نقلیه نیاز به گواهی نامه رانندگی نیست و تمامی افراد می‌توانند پشت فرمان آن نشسته و لذت ببرید!


پیاده روی

یکی از عجیب‌ترین لذت‌هایی که می‌توانید در کویر تجربه کنید، پیاده روی با پای برهنه روی شن‌های کویری است. در کویر کاراکال می‌توانید با پای برهنه روی شن‌های داغ کویری قدم بزنید و از نرمی آن لذت ببرید. البته نکته جالب توجه در مورد پیاده روی با پای برهنه روی شن‌های کویری آنجاست که اگر احساس سوزش کردید، می‌توانید با فرو بردن پای خود در دل خاک، خنکی شن‌های زیرین را حس کرده و از آن لذت ببرید. البته ترجیحا باید همراه تور لیدر این کار را انجام دهید تا در نواحی کاملا امن و بدون وجود مار و حشرات، قدم بردارید.

کویر-کاراکال


شترسواری

قطعا با مدرن شدن شهرها، ما تجربه‌های بسیار زیادی را در زندگی خود از دست داده‌ایم. یکی از این تجربه‌ها، شتر سواری است. شما می‌توانید در کویر کاراکال، شتر سواری در شن‌های کویری را تجربه کرده و از آن لذت ببرید. با شتر سواری در تورهای کویر کاراکال، احساس می‌کنید که وارد فیلم لورنس عربستان شده‌اید! شتر سواری یکی از خاطره‌انگیز‌ترین تجربه‌هایی خواهد بود که می‌توانید در کویر کاراکال داشته باشید.


چرا همراه تور سفر کنیم؟

مقرون به صرفه بودن.

با وجود بنزین لیتری سه هزار تومان و هزینه بالای استهلاک و تعمیرات خودرو، پیمودن 600 کیلومتر جاده، قطعا می‌تواند هزینه‌بر باشد. اما در سفر همراه تورهای گروهی، هزینه رفت و آمد شما از هزینه بنزین اتومبیل شخصی‌تان نیز کمتر خواهد بود.


ایمنی بیشتر در جاده.

قطعا جاده تهران تا کاراکال، جاده‌ای نیست که شناخت زیادی در مورد آن داشته باشید. در این جاده وسایل نقلیه سنگین زیادی تردد می‌کنند و یک لحظه غفلت می‌تواند یک عمر پشیمانی همراه خود داشته باشد. اما رانندگان تورهای گروهی، بسیار با تجربه هستند و شناخت کافی بر جاده دارند. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل، خسارتی متوجه حال شما نخواهد شد.


بیمه مسافرتی.

در سفر همراه با تورهای گروهی، می‌توانید تحت پوشش بیمه قرار بگیرید. به این طریق دیگر نگران اتفاقاتی که در حین سفر رخ می‌دهند، نخواهید بود. بیمه مسافرتی ضامنی برای یک سفر آرام خواهد بود.


خستگی کمتر.

در سفر همراه تورهای مسافرتی، هیچ یک از اعضای خانواده و دوستان شما به علت نشستن طولانی مدت پشت فرمان، خسته نمی‌شوند و همه به یک اندازه از سفر لذت خواهید برد.


همراه راهنما.

در سفر به کویر، بهتر است حتما یک راهنمای ماهر شما را همراهی کند تا در دل کویر مسیر را گم نکنید. همچنین راهنما می‌داند که باید در چه مسیری حرکت کنید تا از گزند حشرات به دور باشید. این خدمات در تورهای گروهی ارائه می‌شوند.


قیمت تور کویر کاراکال

زمان سفر و نوع خدمات تور نیز عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت تور کاراکال تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال در تعطیلات نوروز، قیمت تور کاراکال افزایش پیدا می‌کند، اما در تابستان با کاهش قیمت رو به رو خواهیم بود. با توجه به این که بر اساس تاریخ، قیمت تورها ممکن است متفاوت باشد، می‌توانید قیمت هر تور در هر تاریخ را در صفحه جزئیات آن تور مشاهده فرمایید.


بهترین زمان سفر به کاراکال

بهترین زمان سفر به کاراکال به انتخاب نوع سفر شما بستگی دارد. این یعنی اگر قصد اقامت شبانه در کویر را داشته باشید، بهترین زمان سفر برای شما، بهار خواهد بود. در اوایل بهار و مخصوصا عید نوروز، نه شب‌های کویر خیلی سرد است و نه روزهای آن خیلی گرم و داغ! اما اگر قصد اقامت شبانه را نداشته باشید، بهترین زمان برای سفر شما، زمستان خواهد بود. هنگام زمستان، در طول روز آفتاب مستقیم نمی‌تابد و گرما همانند تابستان شما را آزار نخواهد داد. همچنین باید بدانید که افزایش قیمت تور کاراکال، در طول فصل زمستان خیلی زیاد نیست و هزینه کمتری نسبت به عید نوروز پرداخت خواهید کرد.

کویر-کاراکال


مدارک و وسایلی که در سفر به کاراکال باید همراه خود داشته باشید

  • اصل مدارک شناسایی من جمله شناسنامه و کارت ملی
  • کلاه آفتاب‌گیر و عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب
  • لباس اضافی
  • لباس نخی ترجیحا رنگ روشن
  • لباس گرم برای اقامت شبانه و هنگام غروب
  • دوربین عکاسی
  • موبایل
  • پاور بانک
  • میان وعده
  • کوله پشتی کوچک
  • بطری آب
  • شکلات و تنقلات نمکی برای جلوگیری از افت قند و فشار
  • کرم دفع حشرات
  • داروهای ضروری


نحوه خرید تور کویر کاراکال

برای خرید تور کاراکال سه راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

  • خرید اینترنتی: اگر به شرکت در این تور علاقه‌مند هستید و دغدغه کاری به شما اجازه خرید حضوری را نمی‌دهد، می‌توانید با پر کردن فرم داخل همین صفحه و استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی ایمن بانکی، تور خود را به صورت کاملا غیر حضوری خریداری کنید.
  • خرید تلفنی: در صورتی که درباره تورهای کاراکال یا هر نوع تور دیگر سوالی برای شما پیش آمده، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس حاصل فرمایید تا متخصصان کایت به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند و در صورت تمایل، مراحل خرید تور را نیز به صورت تلفنی برای شما انجام دهند.
  • خرید حضوری: همچنین باید بدانید که کایت در جهت جلب اعتماد هر چه بیشتر مشتریان، امکان خرید حضوری را نیز فراهم کرده است. به همین خاطر ما در آدرس تهران، خیابان مطهری، پلاک 188، آماده پذیرایی از شما عزیزان همراه خواهیم بود.

کویر-کاراکال

سوالات متداول

پرتکرارترین سوالات مسافران کایت در مورد تور را در اینجا بخوانید.

بله. البته نوع آفرود تور کویر کاراکال، در همه زمان‌ها برگزار نمی‌شود و در زمان‌های خاصی برگزار می‌گردد.
هر تور تعداد وعده‌های مشخصی که به عهده برکزار کننده است را در توضیحات تور و خدمات تور قید می‌کند و بقیه وعده‌هایی که به عهده مسافر است، مسافر می‌تواند بنا به دلخواه از رستوران و تهیه‌غذاهای موجود در کویر کاراکال وعده غذایی را تهیه نماید.
معمولا در تورها، ورودی‌ها به عهده مسافران است ولی شرایط در تورهای مختلف، متفاوت است. برای مشاهده خدمات رایگان هر تور به صفحه جزئیات آن تور مراجعه نمایید.
در اکثر مواقع وسیله نقلیه تورهای کاراکال اتوبوس VIP 25 نفر توریستی می‌باشد که ممکن است با توجه به شرایط متفاوت باشد.
وسایل مورد نیاز تورهای کویر عبارتند از: یک دست لباس اضافی، یک جفت دمپایی، کارت ملی، دفترچه بیمه، کرم ضدآفتاب و داروهای ضروری.
هر کدام از این روش‌های سفر به کویر کاراکال مزیت خود را دارند ولی در سفر به کویر، همراه با تور، هم لذت بیشتری از سفر نصیبتان خواهد شد و هم با وجود تورلیدر، امکان هر نوع خطری به حداقل کاهش می‌یابد.
بله. تمامی تورهای طبیعت گردی کایت، به صورت گروهی برگزار می‌گردند.
تورهای کویر کاراکال کایت، مدت‌ اقامت‌های متفاوتی دارند و معمولا یک روزه یا دو روزه انجام می‌شوند. در صفحه جزئیات هر تور، مدت اقامت هر تور ذکر شده است.
اقامت تورهای کویر کاراکال در محیط‌های بومگردی است و معمولا به صورت کف‌خواب گروهی است ولی ممکن است این شرایط بنا به هر تور متفاوت باشد. در توضیحات هر تور، این مورد اشاره شده است.
معمولا سافاری به عهده خود مسافر است و راهنمایان مسافران را برای استفاده از سافاری راهنمایی می‌کنند ولی در تورهای آفرود کویر کاراکال، سافاری در تور ارائه می‌گردد.
قیمت تور به عوامل مختلفی نظیر زمان سفر، نوع اتوبوس، خدمات تور و ... دارد و به همین علت قیمت تور کویر کاراکال متغیر است. قیمت دقیق هر تور را می‌توانید در صفحه جزئیات هر تور مشاهده بفرمایید.

نظرات

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

نظرات

بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید

مشاوره تلفنی
02175097700