بهترین روستای شمال برای زندگی | هفت روستای برتر
علیرضا مشرقی 1399/06/29 23096 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شاید همه ما در دوران جوانی زندگی در شهرهای شلوغ و پر دردسر را ترجیح دهیم، اما زمانی که پا به سن می‌گذاریم و بازنشسته می‌شویم، دیگر جز سکوت و آرامش به چیزی فکر نمی‌کنیم. دقیقا در همین دوران است که به فکر این می‌افتیم بساط خود را جمع کنیم و به یک روستای آرام شمالی برویم. جایی که مرغ و خروس نگه داریم و خودمان سبزی بکاریم. پس از آنکه با نان تازه و سرشیر محلی صبحانه خوردیم، روی یک صندلی متحرک چوبی بنشینیم، روی میز کنارمان یک لیوان چای آتیشی بگذاریم و کتاب مورد علاقه‌مان را بخوانیم که سال‌ها زمانی برای خواندن آن نداشتیم. شاید این رویای بسیاری از ما باشد، اما آیا می‌توان آن را محقق کرد؟ اصلا کجا باید برویم؟ بهترین روستای شمال برای زندگی کدام روستا است؟ خب پاسخ همه این سوالات پیش ماست! پس نگران نباشید! با کایت همراه شوید تا بهترین روستای شمال برای زندگی کردن و بازنشستگی را بشناسید.

هفت روستای برتر شمال برای زندگی

جالب است بدانید که بیش از 20 هزار روستای کوچک و بزرگ ثبت شده در شمال کشور وجود دارند که بین استان‌های گلستان، گیلان و مازندران تقسیم شده‌اند. حال در بین این 20 هزار روستا، قصد داریم تا چند نمونه از بهترین روستاهای شمال را که برای زندگی و بازنشستگی مناسب هستند، به شما عزیزان معرفی کنیم. معیار ما برای این انتخاب آب و هوا، دسترسی و انواع امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی بوده است.

روستاهای کوهستانی و ییلاقی مازندران

اگر خیلی دل خوشی از هوای گرم تهران و پایتخت ندارید و همیشه در سه ماه تابستان کولر شما روشن است، پس شاید بد نباشد بازنشستگی خود را در روستایی کوهستانی و خوش آب و هوا در مازندران سپری کنید. روستاهای یوش و فیلبند جزء روستاهای کوهستانی و ییلاقی مازندران محسوب می‌شوند که شهرت زیادی دارند. روستای یوش را همه ما به شاعر گران قدر و پدر شعر نوی فارسی یعنی نیما یوشیج می‌شناسیم و فیلبند نیز که به روستایی بر فراز ابرها شهرت دارد. این دو روستا که هر دو در استان مازندران واقع شده‌اند، آب و هوایی بکر و کوهستانی دارند. البته ناگفته نماند که زمستان‌های شدیدی در این مناطق رخ می‌دهد و باید خودتان را برای سرمای شدید و برف و بوران آماده کنید! با این وجود فاصله کم این روستاها تا تهران باعث شده تا دسترسی مناسبی داشته باشند و بتوانیم آنها را در لیست بهترین روستای شمال برای زندگی قرار دهیم.

روستاهای کوهستانی و ییلاقی مازندران

روستاهای بکر رامسر

شهر رامسر واقع در استان مازندران به تنهایی توانسته لقب عروس شهرهای ایران را از آن خود کند. حال تصور کنید که از بافت شهری رامسر خارج شوید و خودتان را به روستای جواهرده برسانید. جواهر ده جزء مناطق ییلاقی رامسر و استان مازندران به حساب می‌آید که شهرت بسیار زیادی دارد و البته ناگفته نماند که به دلیل ویلاسازی، قیمت زمین‌های این منطقه به مراتب افزایش پیدا کرده است. اما با این وجود هنوز هم مناطق بکر زیادی در جواهرده وجود دارند که می‌توانید حس روستایی را با تمام وجود تجربه کنید. جواهرده همان جایی است که تا چشم کار می‌کند سرسبزی وجود دارد و نسیم خنک کوهستانی صورت شما را هر روز صبح نوازش می‌دهد. صبح‌ها با صدای زیبای پرندگان از خواب بر می‌خیزید و می‌توانید در تنور خانه خود که به گرمی دلتان است، نان خوش عطر و پر برکتی بپزید و با شیر و پنیر محلی نوش جان کنید. پس بهتر است روستای جواهرده را نیز در لیست روستاهایی که باید در آن بازنشسته شوید، قرار دهید!

روستای آبکنار | بندر انزلی

خب بهتر است کمی به سمت غرب و بندر زیبای انزلی برویم. بندری که به لاله‌های وحشی شهرت دارد ( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بندر انزلی، مقاله کایت را در این زمینه مطالعه کنید). حوالی بندر انزلی، روستایی با نام آبکنار وجود دارد که مکانی عالی برای زندگی به حساب می‌آید. در این منطقه خبری از محیط سرد و کوهستانی نیست و تنها دشت‌های وسیع در دید شما قرار دارند. پس اگر حتی با دیدن نام روستاهای قبلی کمی سردتان شد! بهتر است برای بازنشستگی، سری به روستای آبکنار بزنید. مردم این روستا بسیار دوست داشتنی و مهربان هستند و به راحتی افراد جدید را بین خود راه می‌دهند. پس اگر عاشق نیلوفرهای تالابی یا تماشای کوچ پرندگان مهاجر هستید، باید این روستا را برای بازنشستگی خود انتخاب کنید.

روستای آبکنار

لهارود ، جنگل و دریا  

حال که صحبت از بندر انزلی و غرب گیلان به میان آمد، بد نیست کمی در مورد منطقه بکر و دیدنی تالش صحبت کنیم. تالش را می‌توان جزء بهترین مناطق طبیعی تمام ایران دانست چرا که در وجب به وجب آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. اما در میان تمام این جاذبه‌های زیبا و دیدنی، جنگل گیسوم، یعنی تقابل بین جنگل و دریا یک پدیده منحصر به فرد است. جنگل گیسوم را می‌توان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری گیلان و ایران دانست. هر جا آب و جنگل در کنار هم باشند، آبادی و آبادانی نیز وجود دارد. از این رو اگر کمی از جنگل گیسوم دورتر برویم، روستاهایی همانند لهارود، لتیین، پیرهرات، سیاه بیل و دیگه سرا را مشاهده می‌کنیم. این روستاها دارای بافتی بسیار زیبا و جنگلی هستند که برای زندگی و آرامش دوران بازنشستگی شما ایده آل خواهند بود. همچنین باید گفت که به دلیل کوهستانی نبودن منطقه، خبری از ویلاسازی و قیمت‌های عجیب و غریب هم نیست.

لهارود

روستاهای اسالم

جاده اسالم به خلخال که شما را از استان زیبای گیلان به آذربایجان غربی می‌رساند را باید یکی از زیباترین جاده‌های ایران دانست. در این محدوده ده‌ها روستای کوچک و بزرگ مختلف وجود دارند که همگی دارای بافتی زیبا و آب و هوایی کوهستانی هستند. اگر به این منطقه علاقه دارید، می‌توانید سری به روستاهای گتگسر یا گیسوم، آلالان، سیاه چال، ناو اسالم و خلخال بزنید. البته باید در نظر داشته باشید که این منطقه زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می‌کند و اگر با سرما میانه خوبی ندارید، بهتر است قید اقامت در این منطقه را بزنید!

شفارود ، روستایی جنگلی و آرام

روستاهای شفارود یا کلیمان، نوکنده، شادکوه، خیمه سر و الکان جزء بهترین روستاهای گیلان هستند که همگی در اطراف رضوانشهر و پارک جنگلی گیسوم قرار دارند. در این منطقه آب و هوایی عالی وجود دارد که شما قطعا عاشق آن می‌شوید. آرامش در محیط تمامی این روستاها موج می‌زند و همه مردم روستا یکدیگر را می‌شناسند و برای هم ارزش و احترام زیادی قائلند. در این روستاها می‌توانید صبح به صبح با شیر و تخم مرغ محلی و نان تازه صبحانه بخورید، چکمه به پا کنید و در طبیعت بکر اطراف قدم بزنید. در ضمن در محدوده شفارود، یکی از زیباترین پل‌های خشتی تاریخی ایران و همچنین چندین و چند آبشار مختلف وجود دارند که زیبایی منطقه را دو چندان می‌کنند.

سوباتان ، منطقه‌ای بکر و کوهستانی   

در نزدیکی منطقه تالش، ناحیه‌ای به نام سوباتان وجود دارد که باید آن را یکی از بهترین و زیباترین مناطق ییلاقی در شمال ایران دانست. شاید با خودتان بگویید که سوباتان شهرت بسیار زیادی دارد و از همین رو تصور می‌کنید آن آرامشی که برای بازنشستگی به آن نیاز دارید را نمی‌توانید در این روستا بیابید. اما گفتنی است که در منطقه سوباتان حدود 303 روستای مختلف به ثبت رسیده است و شاید تعداد انگشت شماری از آنها درگیر صنعت گردشگری شده باشند و هنوز هم می‌توانید محیطی بکر و آرام برای زندگی پیدا کنید. البته همانطور که می‌دانید، منطقه سوباتان جزء مناطق ییلاقی محسوب می‌شود و زمستان‌های سختی در اینجا انتظار شما را می‌کشند. پس اگر سرما شما را آزار می‌دهد، بهتر است مناطق کم ارتفاع‌تر همانند روستاهای جنگل گیسوم را برای زندگی انتخاب نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استان گیلان وارد صفحه "تور گیلان گردی" شوید.

خب دوستان عزیز، نظر شما در مورد زندگی در روستاهای شمال چیست؟ آیا شما نیز چنین آرزویی در سر دارید که بازنشستگی خود را درون یک روستای دور افتاده سپری کنید؟ اگر به شما این حق انتخاب را دهند که در هر یک از این روستاها تا آخر عمر اقامت داشته باشید، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید