گیلان گردی

تور گیلان گردی | لیست بهترین تورهای گیلان‌گردی |ویژه زمستان و نوروز

تورهای اقساطی کایت



گیلان کجاست؟

شاید این سوال کمی عجیب به نظر برسد و همه ما در مورد استان زیبا و سرسبز گیلان شناخت کافی داشته باشیم اما آیا واقعا وجب به وجب آن را می‌شناسیم؟ آیا می‌دانید که استان گیلان دارای شهرت جهانی است و از همه دنیا برای دیدن جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد آن به گیلان سفر می‌کنند؟ خب به همین خاطر کمی دور از انصاف است که ما برای گشت و گذار، به کشورهای دیگر سفر کنیم تا جاذبه‌هایی به مراتب معمولی‌تر از این استان سرسبز و زیبا را تماشا نماییم. همانطور که می‌دانید، گیلان نام استانی سرسبز است که در شمال غرب ایران و در جوار دریای خزر قرار دارد. این استان سرسبز و تماشایی دارای مساحتی بالغ بر 14 هزار کیلومتر مربع است و بر طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال 1395، دو میلیون و 530 هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد که این باعث به وجود آمدن پراکندگی جمعیتی در حدود 177 نفر در هر کیلومتر مربع می‌شود. استان گیلان دارای 16 شهرستان مختلف است که هر یک از آنها جاذبه‌هایی منحصر به فرد خود را دارند. از این رو گیلان یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای طبیعت‌گردی به شمار می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده لیست تمامی تورهای شمال به صفحه "تور شمال" مراجعه نمایید.

به چه شکل می‌توانیم به گیلان سفر کنیم؟

گیلان در شمال غرب ایران و در جوار دریای خزر قرار گرفته است و این یعنی شما می‌توانید از طریق مسیر زمینی یا هوایی خودتان را به این استان برسانید. در این قسمت قصد داریم تا روش‌های دسترسی به این استان را به شما عزیزان همراه معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

گیلان

سفر به گیلان با وسیله نقلیه شخصی

تهران تا مرکز استان گیلان، یعنی رشت، حدود 325 کیلومتر فاصله دارد و این تحت شرایطی است که بخواهید مسیر خود را از آزاد راه قزوین رشت انتخاب نمایید. برای این مسیر باید ابتدا از بزرگراه کرج خودتان را به قزوین برسانید و از آنجا مستقیما وارد آزاد راه قزوین – رشت شوید. مسیر را ادامه دهید تا رودبار را پشت سر بگذارید و نهایتا به رشت برسید. این مسیر حدود چهار الی پنج ساعت به طول خواهد انجامید و در طول مسیر از مناطق کوهستانی نیز عبور می‌کنید و همین موضوع باعث شده که این جاده در زمستان جزء جاده‌های خطرناک شمرده شود. پس به یاد داشته باشید که برای سفر در زمستان حتما موارد ایمنی همانند همراه داشتن زنجیر چرخ را رعایت بفرمایید.

سفر هوایی به گیلان

مرکز استان گیلان یعنی رشت، دارای فرودگاه داخلی است و شما می‌توانید از فرودگاه مهرآباد، تهران را به مقصد رشت ترک کنید. این پرواز حدود 45 دقیقه به طول خواهد انجامید و قیمت چندان زیادی ندارد. اما با توجه به هدف سفر به گیلان که طبیعت گردی است، قطعا در این شهر نیاز به وسیله نقلیه برای گشت و گذار خواهید داشت و عدم همراهی یک وسیله نقلیه با شما قطعا مشکل ساز خواهد شد.

سفر به صورت گروهی به همراه تور

تا به امروز اکثر تورهای مسافرتی داخلی، تنها محدود به یک شهر می‌شدند. به عنوان مثال شما تنها می‌توانستید در تورهایی همانند رشت یا فومن شرکت کنید و این تورها چند مقصده نبودند. اما امروزه برخی از آژانس‌های خوش ذوق، تور گروهی گیلان گردی برگزار می‌کنند. در این تور امکان بازدید از چند شهر پرطرفدار گیلان فراهم می‌شود. از مزایای شرکت در این تور می‌توان به بازدید از چند شهر مختلف، بازدید از جاذبه‌های بکر و کمتر شناخته شده و همچنین راحتی در سفر و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد.

گیلان

جاذبه‌های دیدنی گیلان

استان گیلان دارای شهرستان‌های مختلفی است و هر کدام از این شهرستان‌ها، جاذبه‌های دیدنی متفاوتی را در خود جای می‌دهند. اما در این قسمت قصد داریم تا تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

شیطان کوه

شیطان کوه نام یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان و شهر رشت است که شهرت جهانی دارد. شیطان کوه یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای استان گیلان محسوب می‌شود و زمانی که بر فراز آن قدم بگذارید، مناظر خیره کننده‌ای انتظار شما را می‌کشند. شاید شما نیز کنجکاو باشید که چرا این کوه را به چنین اسمی نام گذاری کرده‌اند؟ جالب است بدانید که در گذشته، برخی از شیخان و بزرگان منطقه، برای تفریح به کوه شیطان کوه و کوه مجاور آن می‌آمدند. همچنین یک غار وجود داشت که این دو کوه را به یکدیگر مرتبط می‌ساخت. شیخان که تمایلی به حضور عوام مردم در این کوه نداشتند، بیان می‌کردند که شیطان در این کوه زندگی می‌کند و برای اثبات این موضوع، افرادی را به داخل غار می‌فرستادند تا از نظر مردم محو شوند و در درون غار صداهای عجیب ایجاد کنند! به همین خاطر مردم این کوه را با نام شیطان کوه می‌شناسند!

شیطان کوه

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به شمار می‌آید که در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی واقع شده است. این جنگل با تمامی جنگل‌های شمال ایران تفاوت دارد و دقیقا هم مرز با ساحل دریای خزر است. به این ترتیب ترکیبی از نسیم دریا با بوی جنگل به صورت شما می‌وزد. مناظر طبیعی این جنگل خیره کننده است و به جرات مثال آن را در هیچ جای ایران نمی‌توانید مشاهده کنید. جنگل گیسوم یکی از جنگل‌های سرسبز با بافت انبوه به حساب می‌آید که برخی از قسمت‌های آن دارای زمین‌های باتلاقی است و در حین پیاده روی داخل آن باید دقت کنید. همچنین شایان ذکر است که امکان اقامت در روستاهای اطراف وجود دارد تا تجربه یک سفر بومگردی عالی را داشته باشید.

جنگل گیسوم

آبشار دودوزن

در منطقه گیلان، آبشار‌های متعددی وجود دارند. اما در این میان، آبشار دودوزن یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گیلان به حساب می‌آید که در منطقه ییلاقی و کوهستانی سیاهمزکی قرار گرفته است. آبشار دودوزن را باید یکی از بکرترین آبشارهای ایران دانست که حتی تحقیقات علمی در مورد آن نیز انجام نشده است و کسی در مورد ارتفاع دقیق آن اطلاعاتی در دست ندارد. اما با این وجود بر اساس حدسیات، این آبشار حدود 54 متر طول دارد و در منطقه‌ای خارق العاده و دیدنی قرار گرفته است.

آبشار دودوزن

چرا همراه تور سفر کنیم؟

  • کاهش هزینه‌های سفر.
    در سفر همراه تورهای گروهی، شما هزینه‌ای به مراتب کمتر از سفرهای انفرادی را پرداخت خواهید کرد.
  • بیمه مسافرتی.
    در سفر همراه تورهای گروهی، شما می‌توانید تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار بگیرید و از بابت خطرات و خسارات احتمالی آسوده خاطر باشید.
  • همراهی تور لیدر.
    در سفرهای طبیعت گردی، همراهی تور لیدر خبره یک نعمت به حساب می‌آید و شما می‌توانید از تک تک مناظر زیبا دیدن فرمایید.
  • آرامش سفر.
    در سفر همراه تورهای گروهی، دیگر لازم نیست تا یک فرد ساعت‌ها پشت فرمان باشد و به این ترتیب همه اعضای خانواده و دوستان به یک اندازه از سفر خود لذت می‌برند.

قیمت تور گیلان

قیمت تور گیلان به عوامل مختلفی همانند تعداد شهرهایی که بازدید می‌کنید، اقامت داشتن/ تور یک روزه بودن، سرو وعده‌های اصلی و سایر تفریحات و امکانات درون تور بستگی دارد. از نظر بازه زمانی، باید گفت که در ابتدای فصل بهار به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروز، قیمت تور گیلان به مراتب افزایش پیدا می‌کند. اما به همین ترتیب، در فصل زمستان به دلیل کاهش توریست، قیمت تور گیلان کاهش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

گیلان

بهترین زمان سفر به گیلان

بهترین زمان سفر به گیلان را بی شک باید فصل زیبای بهار دانست. در این فصل، میزان بارندگی به مراتب افزایش پیدا می‌کند و طبیعت لباس سبز بر تن خواهد کرد. در فصل بهار چیزی جز زیبایی در گیلان وجود ندارد و نسیمی خنک، صورت شما را نوازش می‌دهد. در اوایل بهار و فروردین ماه، هوا هنوز کمی سرد است اما این سرما آزار دهنده نیست و هر چه قدر به خرداد ماه نزدیک می‌شویم، هوا رو به گرمی می‌رود. همچنین باید بدانید که حتی در اواخر خرداد ماه نیز هنوز در مناطق ییلاقی گیلان، هوا سرد خواهد بود! پس بهترین زمان سفر به گیلان را باید ابتدای بهار تا اوایل خرداد ماه دانست.

مدارک و وسایلی که در سفر به گیلان باید همراه خود داشته باشید

  • مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • کوله پشتی کوچک
  • قمقمه آب
  • میان وعده سبک
  • کفش مخصوص پیاده‌روی
  • کلاه آفتابگیر
  • دوربین
  • چند دست لباس اضافی
  • پاوربانک
  • پول نقد
  • موبایل
  • داروهایی که استفاده روزانه دارند

گیلان

نحوه خرید تور گیلان

برای خرید تور گیلان گردی سه راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

  • خرید اینترنتی:
    در صورت تمایل برای شرکت در تور گیلان گردی، می‌توانید با تکمیل فرمی که در همین صفحه وجود دارد، مراحل خرید اینترنتی خود را انجام دهید.
  • خرید تلفنی:
    در صورت وجود هر گونه ابهام در مورد تور گیلان، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را به صورت کاملا رایگان راهنمایی کنند و در صورت تمایل خرید خود را نیز به صورت تلفنی انجام دهید.
  • خرید حضوری:
    همچنین کایت در آدرس تهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، پلاک 31، طبقه همکف حضور دارد و پذیرای شما عزیزان همراه است تا در صورت تمایل، خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید.

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/03/22

    سلام وقت بخیر،تاریخ برگزاری تور قلعه رودخان کی هست و چطور میتونم رزرو کنم؟

نظرات

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

نظرات

بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید

مشاوره تلفنی
02175097700