از تایلند چی بخریم؟ معرفی 10 محصول برای خرید در تایلند
زهرا نیرومند 1399/07/11 10982 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند، یکی از پرگردشگرترین کشورهای جنوب‌شرقی آسیاست که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. این کشور علاقه‌مندان بسیاری نیز در ایران دارد و یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی خارجی در بین هم‌وطنان عزیزمان محسوب می‌شود. تایلند جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی متعددی را در خود جای  داده و امکانات‌ رفاهی، سرگرمی‌ها و تفریحات متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است. به همه‌ این‎‌ها، فرهنگ‌، هنر و آداب و رسوم مردمان این کشور را نیز اضافه کنید که در تمامی بخش‌ها از نوع پوشش تایلندی‌ها گرفته تا رژیم غذایی، صنایع دستی و ... دیده می‌شود. این تنوع فوق‌العاده در سوغاتی‌ها و کالاهای موجود در این کشور نیز قابل مشاهده است. انواع ظروف سرامیکی و چوبی، لباس‌های سنتی، پارچه‌های ابریشمی، جواهرات معروف تایلندی، صنایع دستی و مجسمه‌های بودا که به عنوان نشانه‌ای از کشور تایلند محسوب می‌شوند، از جمله سوغاتی‌های و یادگاری‌های این کشور هستند که می‌توانید با خود به ایران بیاورید. ادامه مطلب را دنبال نمایید تا  10 محصول برای خرید در تایلند آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید و یا برای مشاهده راهنمای کامل خرید در شهر بانکوک تایلند به صفحه "راهنمای کامل خرید در بانکوک" سری بزنید.

جواهرات

اگر اهل خرید جواهرات هستید، تایلند یکی از بهترین مکان‌ها برای شماست. تایلند معادنی از سنگ‌‌های قیمتی مانند یاقوت‌های سرخ و کبود­،  لعل‌ و زیرکن دارد. این سنگ‌ها پس از استخراج از معدن به هنرمندان تایلندی سپرده می‌شوند تا به زیبایی و به صورت کاملا حرفه‌ای برش داده شوند. علاوه بر این، طلا و نقره‌های تایلندی نیز دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند.

اگر قصد خرید جواهرات تایلندی را دارید، بهتر است به  سیلوم بروید و کالای موردنظر خود را با اطمینان و قیمتی مناسب تهیه نمایید. جاده ماهاسک مکانی برای فروش عمده جواهرات می‌باشد که در صورت نیاز می‌توانید سری به آن‌جا نیز بزنید. علاوه بر این، یک موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی نیز در این جاده قرار دارد که امکان تایید کیفیت سنگ‌های خریداری شده و اصل بودن آن‌ها را برای شما فراهم می‌آورد.  

شکل1

ابریشم تایلندی

ابریشم از جمله معروف‌ترین سوغاتی‌های تایلند است که در موارد مختلفی چون شال، روسری، کیف و حتی بالش، به علاقه‌مندان عرضه می‌گردد. اگر قصد خرید در تایلند را دارید، می‌توانید پارچه‌های رنگارنگ و زیبای ابریشمی را با کیفیتی فوق‌العاده از این کشور تهیه کرده و به عنوان سوغات به همراه خود ببرید. البته در خرید ابریشم باید کمی دقت کنید تا جنس باکیفیت و اعلای آن را تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید یکی از نخ‌های پارچه را جدا کرده و بسوزانید. در صورتی که بوی موی سوخته شده به مشامتان رسید، تردید نکنید و این ابریشم مرغوب را خریداری نمایید.

تایلندی‌ها از پارچه‌های ابریشمی، به دلیل نرمی و خنک بودن آن، برای دوخت انواع لباس و حتی شلوار استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها اغلب رنگ‌های روشنی دارند و در طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند. ابریشم‌های تایلندی در بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه‌های این کشور عرضه می‌شوند، اما بهترین مکان برای خرید ابریشم، شرکت ابریشم جیم تامپسون است. این مرکز در جاده سوراونگ در نزدیکی بانکوک قرار دارد. 

شکل2

مجسمه‌های فیل و بودا

اگر به تایلند سفر کنید مجسمه‌های بودا را در نقاط مختلف این شهر خواهید دید. تایلندی‌ها برای بودا احترام خاصی قائلند و مجسمه‌های آن را نماد شادابی می‌دانند. اگر قصد دارید نمادی از کشور تایلند را با خود به همراه بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از مجسمه‌ها یا تابلوهای نقاشی بودا را خریداری کنید. البته به این نکته‌ توجه داشته باشید که طول مجسمه بودا کمتر از 15 سانتی‌متر باشد، در غیر این صورت نمی‌توانید آن را از کشور تایلند خارج نمایید.

فیل در تایلند نماد خوش‌شانسی می‌باشد و مجسمه آن در بسیاری از خانه‌ها  و محل کار افراد دیده می‌شود. مجسمه فیل، سوغاتی دیگری که می‌توانید از تایلند با خود بیاورید و به عنوان یک یادگاری از سفر در گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید.

شکل3

ظروف و اشیای سرامیکی و چوبی

سرامیک‌سازی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور تایلند است که طرفداران بسیاری در نقاط مختلف دنیا دارد. این صنعت به شکل‌های مختلف، از ظروف تزئینی گرفته تا مجسمه‌ها و صورتک‌هایی شبیه به انسان یا حیوان طراحی شده  و به عنوان یک کالای دکوری در گوشه‌ای از خانه قرار می‌گیرند.

کالاهای چوبی نیز گزینه‌ای مناسب برای خرید در تایلند هستند. این کالاها سبک‌تر از سرامیک بوده و حمل‌ونقل آسان‌تری دارند. تایلندی‌ها چوب را به اشکال مختلف کنده‌کاری می‌کنند و به صورت چراغ، مجسمه، ظروف و ... شکل می‌دهند.

شکل4

انواع روغن و صابون‌های معطر

ماساژ تایلندی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری در بین مسافران این کشور دارد. در واقع می‌توان گفت، سفر شما به تایلند بدون استفاده از ماساژ تایلندی، کامل نیست و چیزی کم دارد. اگر در هتل‌های چندستاره اقامت داشته باشید، در بخشی از هتل از این امکان برخوردار خواهید بود. ماساژ تایلندی در یک محیط آرام با تزئیناتی چون شمع و گل و با استفاده از انواع روغن‌ها و صابون‌های معطر انجام می‌شود. می‌توانید انواع روغن، اسکراب، لوسیون و صابون‌های آرایشی را از فروشگاه‌ها و مراکز خرید در تایلند تهیه نموده و با خود به خانه ببرید.

یکی از مهم‌ترین روغن‌های مورداستفاده در تایلند، روغن و صابون نارگیل می‌باشد که خواص بسیار زیادی برای مو و پوست بدن دارد. اگر قصد خرید این محصولات را دارید، حتما به فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید و از خرید این محصولات از کنار خیابان‌ها و از دست‌فروشان خودداری نمایید.

شکل5

سس‌ها و ادویه‌جات تایلندی

اگر غذاهای تایلندی را خورده باشید، حتما متوجه طعم منحصربفرد آن‌ها شده‌اید. غذاهای تایلندی از جمله معروف‌ترین غذاهای دنیا هستند که عطر و طعمی متفاوت با دیگر نقاط دنیا دارند. در واقع تایلندی‌ها در غذاهای خود از انواع ادویه‌جات و سس‌ها استفاده می‌کنند و برای طعم‌دار کردن هر ماده غذایی سس و ادویه‌ای خاص بکار می‌برند.

سس‌ها و ادویه‌جات تایلندی از گیاهان مخصوصی تهیه می‌شود که مانند آن در هیچ نقطه دیگری از دنیا وجود ندارد. می‌توانید چند نوع غذای تایلندی را در رستوران‌ها و غذاخوری‌های این کشور نوش‌جان کنید و طعم هریک از آن‌ها را که بیشتر دوست داشتید، ادویه مخصوص آن را تهیه کرده و با خود به خانه ببرید. در این صورت این فرصت را دارید که غذاهای خوشمزه تایلندی را با همان طعم و عطر محلی، در خانه خود نیز تهیه نمایید. البته توجه داشته باشید که سس‌ها و ادویه‌جات تایلندی را به صورت بسته‌بندی‌شده خریداری کنید تا بتوانید به راحتی از کشور خارج نمایید.

شکل6

میوه‌های تایلندی

یکی از جذاب‌ترین مواردی که در تایلند با آن برخورد خواهید کرد، میوه‌های خاص این کشور است که در خیابان‌ها، بازارها و فروشگاه‌های تایلند به چشم می‌خورد. این میوه‌ها، خاص مناطق استوایی بوده و در هوای معتدل و خاک حاصلخیز تایلند رشد می‌کنند و کمتر جایی از جهان دیده می‌شوند. از جمله میوه‌های تایلندی می‌توان به رامبوتان، خارگیل، دراگون فروت، گواوا، سیب رز، لنگان، چری‌مویا، پشن‌فروت، انبه، آناناس و پاپایا اشاره کرد.

می‌توانید تعدادی از این میوه‌ها را از بازار خریدرای کرده و با خود به عنوان سوغاتی به همراه بیاورید و دوستان‌ و آشنایانتان را نیز با طعم عجیب‌وغریب این میوه‌ها آشنا کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم به جای میوه‌ تازه، میوه خشک بخرید تا جمل‌ونقل آن برایتان راحت‌تر باشد.

شکل7

چای تایلندی

چای تایلندی از جمله سوغاتی‌های پرطرفدار این کشور است که در بسته‌بندی‌های مختلف به گردشگران عرضه می‌گردد. چای آبی، چای سبز، چای صورتی،  چای متوم، چای پیور، چای یاسمن  و چای اسطوخدوس، از جمله انواع چای‌های تایلندی هستند که برخی از آن‌ها خاص تایلند بوده و موردتوجه بسیاری از افراد قرار دارند.

چای شیر، که به زبان تایلندی به آن چا ین گفته می‌شود، نوع دیگری از نوشیدنی تایلندی است که در کافه‌های این کشور برای علاقه‌مندان سرو می‌گردد. این نوشیدنی نیز به صورت بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های چای و بازارهای تایلند به فروش می‌رسد.  اگر قصد خرید در تایلند را دارید، چای‌های معروف این کشور را فراموش نکنید.

شکل8

شیرینی خائو لام

تایلند، غذا، شیرینی و دسرهای بسیار خوشمزه‌ای دارد که طرز تهیه برخی از آن‌ها خاص این کشور بوده و در جای دیگر دیده نمی‌شود. یکی از این خوراکی‌ها، شیرینی خائو لام است که از شیره برنج، کرم نارگیل و شکر تهیه می‌شود. تایلندی‌ها مواد شیرینی را در چوب‌های بامبو ریخته و می‌پزند و با استفاده از این شیوه، یک شیرینی خاص و خوشمزه درست می‌کنند.

شکل9

لباس‌ و پوشاک

تایلند یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید لباس محسوب می‌شود. اگر علاقه‌مند به خرید لباس هستید، برندهای بومی کشور تایلند که با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب عرضه می‌شوند را از دست ندهید. کلوست (Kloset)، فلای نو (Fly Now)، میلین (milin)،  آساوا (Asava) و گریهاوند (Greyhound)، از جمله برندهای  معتبر تایلندی هستند که به دست هنرمندان زبردست این کشور طراحی می‌شوند. این برندها نه تنها در فروشگاه‌های تایلند، بلکه در تعدادی از کشورهای اروپایی نیز دارای شعبه می‌باشند. لباس‌های تایلندی در بسیاری از مراکز خرید معتبر و معروف تایلند دارای شعبه بوده و به راحتی قابل دسترسی هستند.

لباس‌های محلی تایلند نیز انتخاب خوبی برای خرید سوغاتی هستند. این لباس‌ها در طراحی‌های خاص و در رنگ‌های متنوع و شاد هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها تولید می‌شوند و در فروشگاه‌های لباس تایلند عرضه می‌گردند.

شکل10

در این مقاله در مورد خرید در تایلند صحبت کردیم و 10 محصولی که می‌توانید از فروشگاه‌های این کشور به عنوان یادگاری یا سوغاتی تهیه نمایید را معرفی نمودیم. اگر قصد سفر به تایلند را دارید و برای این کار به دنبال یک آژانس گردشگری معتبر هستید، سری به دیگر صفحات سایت بزنید و تورهای گردشگری کایت را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، می‎‌توانید با شماره 02175097700   تماس گرفته و سوالات خود را در از کارشناسان کایت بپرسید و با آن‌ها در این زمینه مشورت نمایید. در ضمن در صفحه "ویزای تایلند" نیز می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد چگونگی اخذ ویزای تایلند را مطالعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید