باغ وحش‌های تایلند | 6 باغ وحش معروف در سراسر تایلند
ضحا اکبری 1401/10/20 2104 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که به عنوان یک قطب گردشگری در جهان شناخته شده و سالانه هزاران نفر برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تماشای طبیعت زیبا و لذت بردن از تفریحات جذابِ این کشور، به آن سفر می‌کنند. در تایلند آنقدر تفریحات متنوعی وجود دارد که حتی اگر ماه‌ها در آن بمانید باز هم چیزی پیدا می‌شود که از آن لذت نبرده‌ باشید، اما یکی از تفریحات شیرین این کشور که بیشتر، آن‌هایی که به صورت خانوادگی و با بچه‌ها به این سفر رفته‌اند طرفدارش هستند، بازدید از باغ وحش‌های تایلند است، کشور هزار و یک رنگ تایلند تعداد بسیار زیادی باغ وحش مجهز و جذاب دارد که در هر کدام می‌توانید گونه‌های جانوری کمیاب و زیبایی را ببینید که شاید در کمتر جایی از جهان وجود داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد چند باغ وحش معروف تایلند صحبت کرده و آن‌ها را به شما معرفی کنیم، اگر قرار است به زودی به تایلند سفر کنید یا طرفدار حیوانات و مشاهده‌ی زندگی آن‌ها از نزدیک هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

باغ وحش سافاری وُرلد

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنیِ تایلند باغ وحش سافاری ورلد این کشور است که جزء مهم‌ترین جاذبه‌های تایلند و حتی جهان به شمار می‌رود، این جاذبه که برای خانواده‌ها و افرادی که به حیوانات علاقمند هستند بسیار مناسب است، در اطراف بانکوک قرار دارد. چیزی که همه از باغ وحش در ذهن دارند، حیواناتی هستند که در قفس نگهداری می‌شوند و انسان‌ها می‌توانند از بیرون قفس آن‌ها را ببینند، اما در سافاری ورلد قضیه برعکس است، یعنی انسان‌ها باید از داخل قفس حیواناتی را که آزادانه در رفت و آمد هستد، تماشا کنند، این ویژگیِ بارز این باغ وحش است. سافاری ورلد منطقه‌ای با مساحت حدود 260 هکتار است که در منطقه‌ی خلانگ سام وایِ تایلند قرار دارد، این باغ وحش دارای تفریحاتِ بسیار جذابی است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذا دادن به حیوانات: در سافاری ورلد بازدید کنندگان می‌توانند به حیوانات مختلف مانند پرندگان، زرافه‌ها، ماهی‌ها و... غذا بدهند، اما قسمت هیجان انگیز ماجرا جایی است که بازدید کنندگان در قفس‌هایی که پشت یک خودروی مخصوص قرار دارد جای گرفته و از داخل آن‌ها به حیوانات وحشی مثل ببرها، شیرها، خرس‌ها و... غذا می‌دهند، البته در تمام مسیر راهنمایانی در کنار بازدید کنندگان هستند.
  • رفتینگ تمساح‌ها: در بخش رفتینگ تمساح‌ها، افراد همراه یک مربی سوار قایق شده وارد آب می‌شوند و از میان تمساح‌هایی گرسنه عبور می‌کنند.
  • نمایش دلفین‌ها: در این نمایش دلفین‌ها به بازدید کنندگان نزدیک شده، با آن‌ها دست می‌دهند یا صورتشان را می‌بوسند.
  • نمایش فیل‌ها: در بخش نمایش فیل‌ها، این حیوانات بامزه به کشیدن نقاشی، انجام حرکت نمایشی، آب بازی و... می‌پردازند.
  • بوکس میمون‌ها: در این بخش دو میمون با شورت و دستکش با هم مبارزه می‌کنند، البته مبارزه‌ای که بیشتر حالت نمایشی دارد.
  • آکواریوم: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سافاری ورلد، آکواریوم آن است که در آن انواع ماهی‌های زیبا زندگی می‌کنند، افراد می‌توانند به این ماهی‌ها غذا بدهند.

از دیگر بخش‌های سافاری ورلد می‌توان به نمایش ببرهای سفید، نمایش شیرهای دریایی، بخش تگزاس و... را اشاره کرد. ساعت کاری سافاری ورلد تایلند از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است، برای رسیدن به این باغ وحش می‌توان از اتوبوس، تاکسی، قطار و خودروی شخصی استفاده کرد. از جمله امکانات سافاری ورلد می‌توان چند رستوران و کافه، پارکینگ، صندوق امانات، کرایه‌ی کالسکه و ویلچر، استودیوی عکاسی با حیوانات و... را نام برد.

باغ وحش خائو خِئو

باغ وحش خائو خئو یکی دیگر از باغ‌های وحش مهم تایلند است که در استان چونبوری و در نزدیکیِ پاتایا قرار دارد، فاصله‌ی خائو خئو با پاتایا یک و نیم ساعت و با بانکوک یک ساعت است. وسعت این باغ وحش 200 هکتار می‌باشد و در آن حدود 8 هزار جانور مختلف زندگی می‌کنند که در بیشتر از 300 گونه‌ی مختلف دسته بندی می‌شوند، جانورانی مانند شیر، زرافه، ببر، مار، کرگدن، اسب آبی، فلامینگو، خوک، کفتار و... . در خائو خئو تفریحات گوناگونی می‌توان انجام داد، برای مثال:

  • بازدید از منطقه‌ی جنگلی: باغ وحش خائو خئو در منطقه‌ای جنگلی قرار دارد، به همین دلیل می‌توان در قسمت جنگلی آن قدم زده حیواناتی را که روی زمین یا شاخه‌ی درختان در حال استراحت هستند، تماشا کرد.
  • تماشای همه جای باغ وحش از روی تراموا: در باغ وحش خائو خئو یک تراموای ویژه با چند ایستگاه وجود دارد، بازدید کنندگان می‌توانند سوار بر این تراموا از نقاط مختلف باغ وحش دیدن کرده یا حتی در ایستگاه‌های اَمن از آن پیاده و به محل زندگی جانوران نزدیک شوند.
  • پرواز بر فراز جنگل با استفاده از تسمه‌های معلق: در باغ وحش خائو خئو دستگاهی موسوم به تسمه‌های معلق گیبون وجود دارد که مکانیزم آن به این صورت است که بازدید کنندگان روی چرخ‌هایی که بر روی تسمه‌ای که از 2 نقطه‌ی مرتفع باغ وحش آویزان است مستقر شده و دور تا دور منطقه را می‌گردند، این تجربه هم هیجان انگیز است و هم تصویر زیبایی از باغ وحش به شما می‌دهد.
  • گشت شبانه در باغ وحش: در باغ وحش خائو خئو تورهای شبانه‌ای با خودروهای مطمئن، محیط بانان مسلح و افراد حرفه‌ای برگزار می‌شود که به بازدید کنندگان این امکان را می‌دهد که به تماشای باغ وحش و زندگی حیوانات آن، پس از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا بپردازند.
  • شرکت در تور علمی باغ وحش: در باغ وحش خائو خئو تورهایی برگزار می‌شود که جنبه‌ی علمی داشته و برای بالا بردن آگاهی بازدید کنندگان ارائه می‌شوند، مربی‌ها در این تورها در مورد طبیعت، محافظت از آن، چرخه‌ی بازیافت، حیوانات مختلف، نحوه‌ی زندگی آن‌ها و موارد بسیار دیگری صحبت می‌کنند.

در باغ وحش خائو خئو امکاناتی مانند پارکینگ، اینترنت، رستوران، کافه، غرفه‌ی خرید و... وجود دارد، ساعت فعالیت این باغ وحش از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است و از جمله جاذبه‌های ارزان قیمت تایلند به شمار می‌رود، برای رسیدن به این مکان می‌توان از اتوبوس، خودروی شخصی و... استفاده کرد.

باغ وحش ببرهای تایگر کینگدام

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت در جنوب شهر پوکت واقع شده و دارای 4 هکتار مساحت و 100 قلاده ببر می‌باشد. مسئولان شهر پوکت حدود 100 میلیون بات تایلندی هزینه کرده‌اند تا این باغ وحش به این استانداردهای امروزی رسیده است. باغ وحش تایگر کینگدام پوکت از چند قسمت تشکیل شده است:

  • قسمت آمورش نوازش ببرها: در این قسمت به وسیله‌ی تعدادی از مربیان ماهر و مجربِ آشنا با حیوانات به بازدید کنندگانِ علاقمند چگونگی لمس کردن ببرها آموزش داده می‌شود، اینکه باید به آرامی ببرها را نوازش کنند، رفتارهای تحریک آمیز در مقابل آن‌ها انجام ندهند و...
  • قسمت تماشای ببرها: در این قسمت ببرها در قفس‌هایی نگهداری می‌شوند و بازدید کنندگان می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند.
  • قسمت بازی با ببرها: این قسمت یک محوطه‌ی باز است بدون هیچ نرده و حفاظی تا بتوان به راحتی با ببرهای آموزش دیده بازی کرد.
  • قسمت ورود به قفسه‌: در این قسمت بازدید کنندگان می‌توانند وارد قفس ببرها شده با آن‌ها عکس بگیرند، آن‌ها را لمس کنند و از نزدیک بودن به ببرها لذت ببرند. البته که این ببرها آموزش دیده هستند و به هیچ عنوان به انسان‌ها آسیب نمی‌رسانند.
  • قسمت ببرهای نوزاد: توله ببرهایی که تازه به دنیا می‌آیند در این قسمت نگهداری می‌شوند، شما و حتی کودکانتان می‌توانید با رعایت کامل اصول بهداشتی وارد این قسمت شوید، زیرا این ببرها تازه متولد شده‌اند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

در باغ وحش تایگر کینگدام پوکت امکاناتی از قبیل رستورانی با غذاهای لذیذ، سرویس بهداشتی، اینترنت رایگان پر سرعت، صندوق امانات، فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات تایلند، مکان‌هایی برای ارائه‌ی کفش، مسیر پیاده روی، آب آشامیدنی و... وجود دارد، ضمنا ساعت کاری این باغ وحش از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد، قیمت بلیط بازدید از ببرها به کوچک و بزرگ بودن ببرها و سن آن‌ها بستگی دارد. برای این‌که به باغ وحش تایگر کینگدام پوکت بروید در قسمت انتهایی ساحل پاتونگ در جزیره‌ی پوکت سوار songtaew (یک وسیله‌ی جابجایی مخصوص شهرهای کشور تایلند است) شده پس از مدت کوتاهی به باغ وحش می‌رسید.

باغ وحش دوزیت

باغ وحش دوزیت نه تنها یکی از بهترین و مجهزترین باغ وحش‌های تایلند است بلکه بخاطر امکانات و تجهیزات ایده آلی که دارد در دنیا معروف شده، این باغ وحش در شهر بانکوک واقع شده و مساحتی بالغ بر 190 هکتار دارد. باغ وحش دوزیت از بهترین مکان‌ها برای نگهداری از جانوران مختلف است و با محیط مناسبی که به وجود آورده توانسته بیش از 1600 گونه‌ی مختلف جانوری از جمله انواع میمون، شیر، ببر، شتر، اسب آبی، پنگوئن، زرافه، کانگورو و... را در خود جای دهد. موارد زیر کارهایی هستند که می‌توان در باغ وحش دوزیت انجام داد:

  • گردش در باغ وحش با تراموا: بازدید کنندگان می‌توانند با تراموا تمام باغ وحش را در مدت زمان نزدیک به نیم ساعت بگردند.
  • قایق سواری و قدم زدن در اطراف دریاچه: در باغ وحش دوزیت دریاچه‌ی مصنوعی زیبایی وجود دارد که قایق سواری در داخل آن و قدم زدن در کنارش بسیار لذتبخش است.
  • غذا دادن به حیوانات: در دوزیت می‌توان در کنار راهنمایان و با رعایت قوانین، به جانورانی مثل زرافه، گور خر و... غذا داد.
  • بازدید از پناهگاه زیر زمینی: در قسمتی از باغ وحش پناهگاهی وجود دارد که در واقع موزه‌ای تاریخی است و بازدید کنندگان می‌توانند در آن با گوشه‌ای از تاریخ تایلند آشنا شوند.

باغ وحش دوزیت امکانات بسیار مناسبی دارد، از جمله کافه‌ها و رستوران‌های متعدد مثل رستوران زنجیره‌ای KFC، یک فود کورت بزرگ، محل بازی کودکان و...، این باغ وحش از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر فعال است و چون در داخل شهر بانکوک قرار گرفته دسترسی به آن بسیار راحت می‌باشد.

باغ وحش چیانگ مای

باغ وحش چیانگ مای در شمال تایلند و در شهر چیانگ مای قرار دارد، این باغ وحش یکی دیگر از باغ وحش‌های مجهز تایلند است که بر روی تپه‌های دوئی واقع شده و در هنگام بازدید از آن علاوه بر لذت بردن از تماشای جانوران می‌توان از طبیعت زیبای اطراف نیز لذت برد. باغ وحش چیانگ مای بیش از 200 هکتار وسعت دارد و بالغ بر 400 گونه‌ی مختلف جانوری در آن زیست می‌کنند، جانورانی همچون اسب آبی، زرافه، دینگو (نوعی سگ وحشی از استرالیا)، کانگورو، کرگدن، شامپانزه، ببر، فیل، پرندگان زیبا و از همه مهم‌تر 2 پاندا که در سال 2003 از چین به تایلند آورده شده‌اند. کارهای جذابی که می‌توان در باغ وحش چیانگ مای انجام داد عبارتند از:

  • تماشای حیوانات: بازدید از جانورانی که در باغ وحش چیانگ مای زندگی می‌کنند بسیار لذتبخش است، پنگوئن‌های سیاه و سفید یا پانداهایی که با هم کشتی می‌گیرند.
  • پیک نیک در کنار دریاچه: در باغ وحش چیانگ مای دریاچه‌ی زیبایی وجود دارد که بازدید کنندگان در هنگام خستگی کنار آن نشسته و با خوردن خوراکی‌های خوشمزه خستگی در می‌کنند.
  • بازدید از آکواریوم باغ وحش: باغ وحش چیانگ مای یک آکواریوم دارد که پر است از ماهی‌های رنگارنگ، بازدید کنندگان می‌توانند به این ماهی‌ها غذا بدهند.

ساعت فعالیت باغ وحش چیانگ مای از 8 صبح تا 6 عصر است، این باغ وحش یک هزینه‌ی ورودی دارد و بازدید از برخی قسمت‌های آن مستلزم پرداخت مبلغ اضافی است. رستوران، سرویس بهداشتی، کافه، فروشگاه، غرفه‌ی خرید صنایع دستی، آب آشامیدنی و... امکانات باغ وحش چیانگ مای هستند.

پناهگاه فیل‌ها

پناهگاه فیل‌ها مکانی زیبا و پر از آرامش است که در آن از فیل‌های سالخورده نگهداری می‌شود، این فیل‌ها دیگر توانایی زندگی در طبیعت را ندارند، به همین دلیل مسئولان آن‌ها را به پناهگاه می‌آورند تا هم خطری تهدیدشان نکند و هم بتوانند در محیطی آرام با تجهیزات کامل زندگی راحتی داشته باشند. پناهگاه فیل‌ها در شرق شهرستان تالانگ و در 30 کیلومتریِ پوکت قرار دارد، پوکت بی نهایت جاذبه‌ی گردشگری دارد که شاید پناهگاه فیل‌ها مهم‌ترینش نباشد اما قطعا یکی از جذاب‌ترینِ آن‌هاست. از آنجا که در پناهگاه فیل‌ها تمام اصول بر پایه‌ی محافظت از فیل‌هاست، به همین دلیل در این مکان خبری از سواری با فیل‌ها یا نمایش‌های مختلف با این حیوانات نیست، اما بازدید کنندگان می‌توانند با فیل‌ها عکس بگیرند، به آن‌ها غذا بدهند یا حمام کردنشان را تماشا کنند. پناهگاه فیل‌ها یک رستوران دارد که با غذاهای گیاهی و انواع میوه از میهمانان خود پذرایی می‌کند، از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سرویس بهداشتی، اینترنت رایگان، نیمکت، پارکینگ و... اشاره کرد. بازدید کنندگان در پناهگاه فیل‌ها می‌توانند در تورهای این مجموعه که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، شرکت کنند، تورهای صبح از ساعت 9 و نیم صبح تا 1 بعد از ظهر و تورهای عصر از ساعت 1 و نیم تا 5 بعد از ظهر فعال هستند.

در این مقاله چند مورد از بهترین باغ وحش‌های تایلند را به شما معرفی کرده و نکاتی را در مورد آن‌ها بیان نمودیم، شما می‌توانید در سفر به تایلند در کنار هزاران تفریحی که در این کشور وجود دارد سری هم به باغ وحش‌های جذاب آن زده و از زیبایی‌هایشان لذت ببرید، خصوصا اگر به صورت خانوادگی به سفر تایلند رفته‌اید و کودکی همراهتان هست. در صفحه‌ی تورهای تایلند می‌توانید تورهای شهرهای مختلف این کشور را مشاهده کرده و از ویژگی‌های آن‌ها آگاه شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید