مالزی یا تایلند | مقایسه‌ی مالزی و تایلند برای سفر ایرانیان
ضحا اکبری 1401/09/01 3242 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شاید اولین نکته‌ای که قبل از هر سفری به ذهن ما بیاید این باشد که چه مقصدی را برای سفرمان انتخاب کنیم؟ یا اینکه آیا این مقصدی که برای سفر انتخاب کرده‌ایم، مقصد مناسب و ایده آلی برای ما خواهد بود یا خیر؟ برای این منظور باید قبل از انتخاب مقصد سفر، گزینه‌های مورد نظر خود را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه کنیم تا بتوانیم در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشیم. در سال‌های گذشته مالزی و تایلند هر دو به مقاصدی بسیار محبوب برای سفر ایرانی‌ها تبدیل شده‌اند، تعداد ایرانی‌هایی که دوست دارند به این کشورها سفر کنند بسیار زیاد است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله دو کشور تایلند و مالزی را از ابعاد گوناگون با هم مقایسه کرده و آن را که برای سفر مناسب‌تر است به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید به زودی به سفری خارجی در آسیا بروید یا تمایل دارید که اطلاعات خود را در مورد این دو کشور افزایش دهید، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

آشنایی اجمالی با دو کشور مالزی و تایلند

مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیاست که مساحت آن حدود 330 هزار کیلومتر مربع و جمعیتش در حدود 33 میلیون نفر می‌باشد، این کشور طبیعتی زیبا شامل کوه، دریا و جنگل دارد و آب و هوای آن گرم و استوایی است. پایتخت مالزی شهر کوالالامپور است، زبان رسمی مردم این کشور مالایی و انگلیسی، دین اصلیِ آنان اسلام و واحد پولشان رینگیت می‌باشد.

تایلند

تایلند نیز کشوری در جنوب شرقی آسیاست که پایتخت و پر جمعیت‌ترین شهرِ آن شهر بانکوک است، این کشور 513 هزار کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به 70 میلیون نفر جمعیت دارد. آب و هوای تایلند گرم و مرطوب است و طبیعت این کشور، بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. مردم تایلند به زبان تایلندی صحبت می‌‌‌کنند و 95 درصد از آن‌ها بودایی می‌باشند، واحد پول این کشور بات است.

با این توضیحات تا حدودی با دو کشور مالزی و تایلند آشنا شدید، اکنون این دو کشور را از برخی جنبه‌های مختلف مثل موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، رفت و آمد در داخل شهر، جاذبه‌های گردشگری، خرید، سواحل، غذا، هتل و هزینه‌های سفر با هم مقایسه می‌کنیم:

موقعیت جغرافیایی

مالزی: مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیاست، این کشور از شمال با تایلند و از جنوب با سنگاپور هم مرز است و از طریق دریای چین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است.

تایلند: کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده، این کشور از شمال به میانمار، از جنوب به مالزی و از شرق به لائوس و کامبوج می‌رسد، تایلند 4864 کیلومتر مرز زمینی و 3219 کیلومتر مرز آبی دارد.

آب و هوا

مالزی: مالزی آب و هوای استوایی دارد، یعنی تمام سال گرم و مرطوب است، این کشور دارای 2 فصل بارانی است و خشک‌ترین زمانِ آن بین ماه‌های می تا ژوئیه می‌باشد. بهترین زمان سفر به مالزی بین ماه‌های مارس تا اکتبر است، در این زمان رطوبت به کمترین حد خود می‌رسد و هوا معتدل و دلپذیر است.

تایلند: کشور تایلند نیز دارای آب و هوای گرمسیری است، باران‌های بسیاری را به خود می‌بیند و رطوبت فراوانی تمام سال در شهرهای این کشور وجود دارد. دمای هوا در بیشتر روزهای سال در تایلند زیاد است اما بین ماه‌های نوامبر تا فوریه این دما به 28 درجه می‌رسد، به همین دلیل این زمان، بهترین زمانِ سفر به تایلند می‌باشد.

تایلند و مالزی موقعیت جغرافیاییِ مشابهی دارند، به همین دلیل از نظر آب و هوا به هم نزدیک هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند.

رفت و آمد در داخل شهر

مالزی: در داخل شهرهای بزرگ کشور مالزی، می‌توان به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی جابجا شد یا به شهرهای دیگر رفت، وسایلی مانند انواع مختلف اتوبوس، تاکسی، مونو ریل و قطار اتوماتیک، البته گردشگران می‌توانند روزانه برای تردد در داخل شهرها، خودروهایی با راننده یا بدون راننده کرایه کنند، ضمن اینکه برای راه‌های آبی، می‌توان از قایق استفاده کرد.

تایلند: وسایل رفت و آمد در داخل تایلند انواع اتوبوس، توک توک (موتورهای 3 چرخ)، دوچرخه‌ی کرایه ای، قایق و تاکسی‌ هستند.

وسایل حمل و نقل عمومی در این دو کشور تقریبا یکی است، اما قیمت‌ آن‌ها در مالزی کمی بهتر است.

جاذبه‌های گردشگری

مالزی: کشور مالزی از جمله کشورهایی است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، جاذبه‌های طبیعیِ فوق العاده مانند جنگل تامان نگارا، آثار مدرن شهری مثل برج‌های دو قلوی پتروناس، پل آسمان لنکاوی و اماکن دیگری همچون باغ پرندگان، مجسمه‌ی بلند ایستاده، طولانی‌ترین سرسره‌ی آبیِ جهان و... که بازدید از هر کدام بسیار لذتبخش خواهد بود.

تایلند: در تایلند هر جاذبه‌ای که بخواهید و تصورش را بکنید پیدا می‌شود، طبیعت تماشایی، آثار تاریخی ارزشمند و مکان‌های تفریحی مدرن به تعداد فراوان در این کشور وجود دارد، از میان این جاذبه‌ها می‌توان به جزایر فی فی، خلیج فانگ اِنگا، پارک ملی مو کو چانگ، جزایر سیمیلان، پارک ملی خائو سوک، بازار آخر هفته‌ی چاتو چاک، مجسمه‌ی بزرگ بودا، باغ وحش ببرها، آبشارهای اِراوان و تعداد بیشماری جاذبه‌ی دیگر اشاره کرد.

هر دو کشور دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و بسیار زیبایی هستند که می‌تواند آن‌ها را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل کند.

خرید

مالزی: مالزی هم بازارهای متعددی مثل بازار شبانه‌ی باتو فرینگی، بازار شبانه‌ی جانکر والک، یکشنبه بازار خیابان گایا و بازار مرکزی کوالالامپور دارد و هم مراکز خرید مدرنی نظیر مرکز خرید تایمز اسکوئر، مرکز خرید سوریا، مرکز خرید پاویلیون، مرکز خرید بزرگ میدولی و... .

تایلند: در کشور تایلند علاوه بر بازارهای سنتی و بازارهای خیابانی مثل بازار شناور بانکوک، بازار شبانه‌ی چیانگ مای و بازار آخر هفته‌ی چاتو چاک، که سراسر نشاط و جنب و جوش هستند، مراکز خرید بسیار مدرنی نظیر توک کام آی تی من، مایک شاپینگ مال، سنترال فستیوال و... هم وجود دارد.

هر دو کشور به دلیل داشتن بازارهای سنتی و مراکز خرید متعدد، مکان بسیار مناسبی برای خرید هستند، اما طرفداران خرید، به تایلند علاقه‌ی بیشتری دارند.

سواحل

مالزی: مالزی سواحل بسیاری دارد که واقعا زیبا و تماشایی هستند، گردشگران در این سواحل آب تنی می‌کنند، آفتاب می‌گیرند یا به ورزش‌های آبیِ مهیج می‌پردازند، از میانِ این سواحل می‌توان ساحل پورت دیکسون، ساحل مُریب، ساحل باگان لالانگ، ساحل تیومان و... را نام برد.

تایلند: تایلند کشوری است که سواحلش به زیبایی معروف هستند، این سواحل شن‌های سفید، آب زلال و سکوتی دارند که باعث می‌شود گردشگران در آن‌ها احساس آرامش کنند، سواحل شهرهای پوکت و پاتایا در میان توریست‌ها شهرت زیادی دارند. ساحل پاتونگ، ساحل آزادی، ساحل سورین، ساحل رایلی، ساحل لانگ بیچ و... از سواحل مهم و معروف کشور تایلند هستند.

از نظر داشتن سواحل، دو کشور وضعیت مشابهی داشته و هر دو سواحلی رویایی و بسیار جذاب دارند.

غذا

مالزی: تنوع غذایی در مالزی بسیار زیاد است، در این کشور غذاهای لذیذی طبخ می‌شود و همه نوع مکانی برای خوردن غذاهای خوشمزه در آن یافت می‌شود، از غذاخوری‌های خیابانی گرفته تا رستوران‌های شیک و لاکچری. رستوران سافولک هاوس، رستوران اسپایس مارکت، رستوران اِناک کِی اِل، رستوران تِرویکا اسکای داینینگ و رستوران مارینیز از جمله رستوران‌های عالیِ مالزی هستند.

تایلند: یکی از نکات جذاب در سفر به تایلند، غذاهای این کشور است، غذاهای تایلندی واقعا خوش طعم هستند و پاسخگوی هر ذائقه‌ای می‌باشند. وجود رستوران‌های لوکس، غذا خوری‌های خیابانی و دکه‌هایی که به صورت شبانه روزی غذا ارائه می‌دهند باعث شده هیچ گردشگری در تایلند، مشکل نبود غذا نداشته باشد. از جمله رستوران‌های معروف تایلند می‌توان به رستوران آکوا، رستوران دودو، رستوران لیدو، رستوران سیامی ایسایا، رستوران مِزالونای بانکوک و بسیاری رستوران‌های دیگر اشاره کرد.

تنوع غذایی، شرایط رستوران‌ها و سرویس دهیِ آن‌ها در هر دو کشور مالزی و تایلند تقریبا در یک سطح است، اما غذاهای تایلندی طعم بهتری دارند که با ذائقه‌ی ایرانی‌ها هم سازگارتر است.

هتل

مالزی: در مالزی اماکن بسیاری برای اقامت گردشگران وجود دارد، از هتل‌های لوکس گرفته تا مسافر خانه‌ها، مهمان پذیرها و هتل آپارتمان‌ها، از میان هتل‌های معروف مالزی می‌توان هتل اِوِر گرین لورل، هتل پارک رویال، هتل دابل تری هیلتون، لاشانگری هتل و هتل رویال چولان را نام برد.

تایلند: در تایلند با توجه به بودجه‌ی گردشگران همه نوع مکانی برای اقامت یافت می‌شود، هتل‌های لاکچری و گران قیمت یا هتل‌های ارزان قیمت و اقتصادی. اما هر چه هست هدف اصلیِ تمام اقامتگاه‌های کشور تایلند، این است که از میهمانان خود بهترین پذیرایی را به عمل آورند، تجربه‌ی اقامت در هتل‌های لوکس تایلند تجربه‌ای است که ممکن است در کمتر جایی برای توریست‌ها تکرار شود. هتل وِراندا های ریزورت، هتل پِنینسولای بانکوک، هتل دابلیو ریتریت کو ساموئی، هتل بانیان تری بانکوک، هتل سِری پانوا،خانه‌ی جنگلی خائو سوک و هتل رایا وادی ریزورت تعدادی از هتل‌های لوکس و رویایی تایلند هستند.

از نظر شرایط هتل‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند هر دو کشور تقریبا مشابه هستند، اما از نظر قیمت، می‌توان گفت که قیمت اقامتگاه‌ها در مالزی اندکی کمتر از تایلند می‌باشد.

هزینه‌های سفر

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه‌هایی که لازم است برای سفر به تایلند یا مالزی بپردازیم تقریبا با هم برابر است، یعنی هزینه‌ی سفر از ایران به این دو کشور حدودا یکی است. البته قیمت هتل در مالزی کمی ارزان‌تر از هتل‌های تایلند است ولی ممکن است در برخی زمان‌ها این تفاوت از بین برود. نکته‌ی مهم در تفاوت هزینه‌های سفر به مالزی یا تایلند این است که ایرانی‌ها برای سفر به مالزی می‌توانند ویزای 14 روزه‌ی فرودگاهی بگیرند که اخذ این ویزا برای گردشگران هزینه‌ای ندارد. اما برای سفر به تایلند حتما باید از قبل ویزا گرفته شود که می‌دانید اخذ ویزا برای توریست‌ها هزینه در بر دارد.

ما در این مقاله دو کشور زیبای مالزی و تایلند را از جنبه‌های گوناگون با هم مقایسه کرده و شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان را برایتان برشمردیم، اگر در انتخاب یکی از این دو کشور برای سفر تردید داشتید، امیدواریم بتوانید با مطالعه‌ی این مطلب، انتخاب مناسبی داشته باشید. در صفحات مربوط به تورهای مالزی و تایلند می‌توانید فهرستی از تورهای متنوع این دو کشور را مشاهده کرده و در صورت تمایل یکی را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید