چگونه به تایلند سفر کنیم؟ 30 نکته‌ی ضروری در مورد سفر به تایلند
ضحا اکبری 1400/02/26 9120 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور تایلند کشوری بسیار زیبا با فرهنگی غنی در جنوب شرقی آسیاست که در میان گردشگرانِ سراسر دنیا به خصوص ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با 30 نکته‌ی ضروری برای سفر به تایلند آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

  1. موقعیت جغرافیایی کشور تایلند

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده و دارای 513120 کیلومتر مربع مساحت می‌باشد. این کشور از غرب و شمال غرب با میانمار، از شرق و شمال شرق با لائوس، از جنوب با مالزی و از جنوب شرق با کامبوج هم مرز است و جمعیتی حدود 70 میلیون نفر دارد.

تایلند

  1. تاریخچه‌ی تایلند

مردم تایلند در ابتدا زیر سلطه‌ی پادشاهی خَمر بودند، اما چند قرن پیش کم کم به جنوب شرقی آسیا و تایلند فعلی مهاجرت کرده و ایالت‌های خود را با نام‌های لان نا، پادشاهی سوخوتای، جینیانگ و... در این منطقه بنا نهادند. این ایالت‌ها با هم و با دشمنان خارجی جنگیدند تا اینکه در سال 1932 یک حکومت کاملا نظامی بر تایلند مسلط شد. اکنون نیروی نظامی سلطنتی تایلند، حکومت این کشور را در دست دارد و بر آن مسلط است.

تایلند

  1. اطلاعاتی در مورد کشور تایلند

پایتخت کشور تایلند و پرجمعیت‌ترین شهر آن، بانکوک است، دین 95 درصد مردم این کشور بودایی است و زبان رسمی آن‌ها تایلندی می‌باشد. واحد پول تایلند بات است، کد تلفن آن 66 و جهت رانندگی در آن سمت چپ می‌باشد.

تایلند

  1. آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند

مردم تایلند آداب و رسوم خاص خود را دارند، از جمله: برای دین و راهبان خود احترام بسیار زیادی قائلند، آن‌ها با راهبان تماس فیزیکی برقرار نمی‌کنند، در هنگام وارد شدن به مکان‌های مقدس کفش‌هایشان را در می‌آورند،‌ با حجاب وارد این مکان‌ها می‌شوند. تایلندی‌ها مردمانی بسیار خونگرم و مهربان هستند و معمولا با لبخند از توریست‌ها پذیرایی می‌کنند. احترام به پادشاه این کشور و عکس او حتی اگر روی سکه یا اسکناس باشد از واجبات این کشور به شمار می‌رود.

تایلند

  1. جشنواره‌های تایلند

در کشور تایلند فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شود از جمله:

فستیوال آب یا سانگ کران: این جشنواره به مدت 3 روز از 24 تا 26 فروردین در همه جای تایلند برگزار می‌شود و در آن، که شروع سال جدید سنتی تایلند است مردم از بالکن خانه‌هایشان یا در خیابان به روی یکدیگر آب می‌پاشند.

فستیوال گل: این جشنواره از 12 بهمن تا 10 اسفند در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شده و در آن گل‌های بسیار زیبا و دیدنی که به صورت هنرمندانه‌ای آراسته شده‌اند در معرض دید همه‌ی علاقمندان قرار می‌گیرند.

فستیوال گیاه خواران: این جشنواره از 10 مهر تا 10 آبان در شهر پوکت برگزار شده و در آن افراد، فقط می‌توانند غذاهای گیاهی بخورند. علاوه بر این عده‌ای با راه رفتن روی ذغال و فرو کردن اشیای مخصوص در قسمت‌هایی از بدنشان لحظات جذابی را برای تماشاگران ایجاد می‌کنند.

تایلند

  1. ‌های ویزای تایلند

اخذ ویزای تایلند کار بسیار ساده‌ای است و شما به راحتی می‌توانید با جمع آوری مدارک و رفتن به سفارت تایلند در ایران به نشانی خیابان بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه‌ی استقلال، پلاک 4 برای گرفتن ویزای توریستی این کشور که 60 روز اعتبار اقامت دارد، اقدام نمایید. مدارک لازم برای اخذ ویزای تایلند عبارتند از:

  • اصل پاسپورت
  • کپی پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • یک قطعه عکس 4*3 رنگی
  • کامل کردن فرم ویزای تایلند
  • نامه‌ی تمکن مالی به میزان 15 میلیون
  • اصل و کپی بلیط رفت و برگشت به تایلند که توسط یک آژانس مسافرتی معتبر تایید شده باشد

تایلند

  1. بلیط تایلند

فاصله‌ی کشور تایلند از ایران بسیار زیاد است، به همین دلیل حتما باید به صورت هوایی به این کشور و به پایتخت آن یعنی بانکوک سفر کنید. بلیط تایلند در اکثر شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شود و بسیاری از ایر لاین‌های معتبر نظیر هواپیمایی ماهان، هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر، هواپیمایی ترکیش ایر لاینز و... به بانکوک پرواز مستقیم دارند.

تایلند

  1. آب و هوای تایلند

کشور تایلند دارای آب و هوا گرم و مرطوب می‌باشد، این کشور تنوع فصلی زیادی ندارد، در تابستان‌ها هوا بسیار گرم و رطوبت آن بسیار بالاست و در زمستان هوا خشک است و رطوبت کمتری وجود دارد. در فصل بارانی باران‌های شدیدی در تایلند می‌بارد که ممکن است برای گردشگران چندان خوشایند نباشد.

تایلند

  1. بهترین زمان سفر به تایلند

 بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس آب و هوا فصل زمستانِ این کشور بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است که هوا خنک و خشک بوده و خبری از رطوبت بالا نیست. اما در همین زمان به دلیل تعداد بالای گردشگران قیمت هتل‌ها و رستوران‌ها بسیار بالاست، بنابراین اگر بودجه‌اتان برای سفر کم است باید در ماه سپتامبر به این کشور سفر کنید که بارندگی به اوج خود می‌رسد ولی قیمت‌ها پایین است. البته عده‌ای هم به حضور در جشنواره‌های متنوع علاقه دارند که می‌توانند برنامه‌ی سفر خود را با فستیوال‌های تایلند هماهنگ کنند، معمولا در اواسط آوریل که سال نوی تایلند است جشنواره‌های متنوع و فراوانی در این کشور برگزار می‌شود.

تایلند

  1. جاذبه‌های گردشگری تایلند

کشور تایلند از نظر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی وضعیت بسیار مطلوبی دارد،‌ در ادامه به توضیح چند مورد از جاذبه‌های این کشور می‌پردازیم:

  • پارک آبی اسپلش جانگل: یک پارک آبی بسیار زیبا و مهیج برای کسانی که خانوادگی به پوکت سفر می‌کنند، در میان سرسره‌های این پارک 6 میلیون لیتر آب در جریان است و دو رستوران که در آن‌ها میان وعده‌های خوشمزه سرو می‌شود در آن قرار دارد.
  • خلیج فنگ نگا: خلیج فنگ نگا یکی از جاذبه‌های شهر پوکت است که ویژگی‌های شگفت انگیزی نظیر صخره‌هایی از جنس آهک، آبی که همیشه آرام است، جزیره‌ی koh ta pu یا جیمز باند، کوه پانیی و و روستای نزدیک به کوه پانیی دارد.
  • معبد وات فرایای پاتایا: معبد وات فرایا که یکی از نمادهای کشور تایلند است در شمال شرقی‌ترین قسمت پاتایا و در دل جنگل قرار گرفته است، در این معبد مجسمه‌ی بزرگی از بودا قرار دارد که طول آن 18 متر می‌باشد، این معبد هر روز صبح و عصر میزبان پیروان دین بودا و گردشگران داخلی و خارجی است.
  • مینی سیام: مینی سیام یک شهر مینیاتوری است که در فضای باز نمونه‌ی کوچک شده‌ی ساختمان‌های مهم دنیا را که 25 برابر کوچک شده‌اند، در خود جای داده است. این مکان که در سال 1980 فعالیت خود را آغاز کرده در 143 کیلومتری پاتایای شمالی قرار دارد و از پاتایا تا آنجا با ماشین سواری حدودا 20 دقیقه طول می‌کشد.

تایلند

  1. سواحل تایلند

کشور تایلند دارای سواحل بسیار زیبا و رویایی می‌باشد که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کنند، سواحلی مانند:

  • ساحل کارن: ساحل کارن سومین ساحل پوکت از نظر بزرگی است که در غرب این جزیره قرار دارد و شامل 3 قسمت می‌باشد: یکی مرکز شهر کارن که برای خرید و غذا خوردن مناسب است، یکی جاده‌ی کارن بیچ که پیاده روی کردن در آن در شب‌ها بسیار لذت دارد و یکی هم خود ساحل کارن که می‌توان در آن ورزش‌هایی مثل غواصی، جت اسکی، قایق سواری و... انجام داد.
  • ساحل جامتین: ساحل جامیتن که طول آن 6 کیلومتر است با یک شیب ملایم به سمت دریای آندامان می‌باشد، در این ساحل می‌توانید هم از مکان‌هایی مثل پارک 3 امپراطور، معبد سلطنتی و... دیدن کنید، هم از غذاهای لذیذ دریایی که به سبک ایتالیا و فرانسه و انگلیس طبخ شده‌اند لذت ببرید و هم از تفریحاتی مثل جت اسکی یا قایق سواری با هزینه‌ی بسیار اندک استفاده کنید.
  • ساحل کاتا: یکی از سواحل شلوغ ولی زیبای کشور تایلند ساحل کاتاست که در شهر پوکت واقع شده و بسیار دیدنی و جذاب است. آب این ساحل شفاف، ماسه‌هایش سفید و براق و آفتابش درخشان و گرم است و در آن می‌توانید به فروشگاه، ورزش‌های آبی گوناگون، رستوران و اقامتگاه دسترسی داشته باشید.

تایلند

  1. غذاهای تایلند

در کشور تایلند غذاهای محلی بسیار لذیذی وجود دارد که چشیدن طعم آن‌ها یکی از لذت‌های سفر هر گردشگری به این شهر می‌باشد. غذاهایی مانند:

  • پاد تای (pad thai)

پاد تای یکی از غذاهای ملی تایلند و در نزد مردم این کشور بسیار محبوب است، این غذا بیشتر در غذاخوری‌های خیابانی سرو می‌شود اما امروزه برخی رستوران‌های تایلند هم این غذا را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. ماده‌ی اصلی پاد تای نودل برنج است که آن را با پنیر توفو و نیمرو مخلوط کرده، با شکر، فلفل قرمز، سیر یا پیاز، میگوی خشک، سس ماهی و تمبر هندی طعم دار کرده و  به همراه بادام زمینی تفت داده شده و برش‌های لیمو سرو می‌کنند.

  • گای تاد (gai thad)

گای تاد در واقع یک نوع جوجه است که غذای ملی تایلند به حساب نمی‌آید اما نزد مردم این کشور بسیار محبوب است و در همه جای تایلند می‌توانید آن را پیدا کنید.

  • هو ماک پلا (ho mak pla)

هو ماک پلا یکی از غذاهای پرطرفدار با طعمی بسیار قوی است چرا که ماده‌ی اصلی در پخت آن کاری می‌باشد.

  • کای جئو (kai jeow)

کای جئو نام یک املت تایلندی است که بخاطر قیمت پایینش مورد علاقه‌ی مردم تایلند می‌باشد، این غذا یک غذای خیابانی است که در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان آن را در هر مکانی پیدا کرد.

تایلند

  1. بهترین رستوران‌های تایلند

تایلند هم دکه‌های خیابانی برای فروش غذا دارد، هم غذا فروشی‌های ارزان قیمت و هم رستوران‌های شیک و لاکچری. از جمله رستوران‌ها و غذا فروشی‌های این کشور می‌توان رستوران آکوا در ساحل کالیم، غذا فروشی مادر تری در ساحل کاتا، رستوران لیدو در سیلوم، رستوران سیامی ایسیا در بانکوک و... را نام برد.

تایلند

  1. بهترین هتل‌های تایلند

هتل‌ها هم در تایلند بسیار متنوع هستند، هم هتل‌های لوکس و چند ستاره هم هتل‌های ارزان و سطح پایین، هر کس با توجه به بودجه‌ای که برای محل اقامت در نظر گرفته، می‌تواند هتل مورد نظرش را انتخاب نماید. هتل‌های 3 ستاره از کیفیت پایینی برخوردارند و تفاوت قیمت هتل‌های 4 و 5 ستاره بسیار کم است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان در هتل‌های 5 ستاره اقامت نمایید. هتل‌هایی مثل هتل سنسز در جنوب ساموئی، هتل فور سیزن در چیانگ سین، هتل کیمالا در پوکت و هتل ساندال وود در چی وانگ.

عکس 14

  1. جابجایی در تایلند

برای رفت و آمد در داخل شهرهای تایلند بهترین راه، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس، توک توک، قایق‌های رودخانه‌ای، بی تی اس اسکای ترین (سیستم قطار شهری روی زمین) و ام آرتی (سیستم قطار شهری زیر زمین) می‌باشد که هم هزینه‌ی کمتری دارد و هم با توجه به ترافیک شهرها باعث صرفه جویی در وقت می‌شود.

تایلند

  1. کم کردن هزینه‌ها در تایلند

برای اینکه در تایلند مخارجتان کم‌تر شود و کم‌تر هزینه کنید، می‌توانید چند کار انجام دهید، یکی این‌که از غذا خوردن در رستوران‌های شیک صرفنظر کرده و از غرفه‌‌های خیابانی غذا تهیه کنید، دیگر این‌که به جای رفتن به هتل‌های چند ستاره به اقامت در یک هتل ارزان قیمت بسنده کنید، همچنین برای جابجایی درون شهر از توک توک، مترو و اتوبوس استفاده کنید که هزینه‌ی آن‌ها بسیار کم است. اگر چانه زدن را از قبل تمرین کرده باشید، در هنگام خرید می‌توانید با چانه زدن از فروشنده‌ها تخفیف اساسی بگیرید.

تایلند

  1. امنیت در تایلند

می‌توان گفت که کشور تایلند از امنیت متوسطی برخوردار است ولی در برخی مکان‌ها سطح امنیت پایین است. به هر حال سعی کنید هتل خود را در مکانی امن انتخاب کنید، هنگام بیرون رفتن همه‌ی وسایل قیمتی‌اتان را با خود نبرید. جیب برها به خصوص در اماکن شلوغ زیاد هستند و ممکن است وسایل قیمتی شما را به سرقت ببرند.

تایلند

  1. برنامه ریزی برای روزهای سفر در تایلند

کشور تایلند جاذبه‌های گردشگری بیشماری دارد که امکان ندارد بتوانید در یک سفر همه را ببینید، ولی با برنامه ریزی دقیق می‌توانید به خیلی از مکان‌های دیدنی این کشور سر زده و از آن‌ها بازدید نمایید.

تایلند

  1. مراقبت از شرایط جسمی در تایلند

کشور تایلند هوای بسیار گرم و مرطوبی دارد، پس سعی کیند با مراقبت از خود، جلوی گرما زدگی را بگیرید، اگر دوست دارید از غذا فروشی‌های خیابانی غذا بخرید حتما از آن‌هایی غذا بخرید که مردم محلی هم از آن‌ها غذا می‌خرند، به هیچ عنوان آب لوله کشی را ننوشید و... .

تایلند

  1. احترام به آداب و رسوم و فرهنگ تایلندی‌ها

همانطور که قبلا ذکر کردیم مردم تایلند عقاید و آداب و رسوم خاصی دارند، سعی کنید تا زمانی که در این کشور هستید به این آداب احترام بگذارید، رعایت این مسئله باعث می‌شود که مردم محلی نیز احترام ویژه‌ای برای شما قائل شوند.

تایلند

  1. فاصله گرفتن از محیط شهری تایلند

تایلند کشور شلوغ و بسیار پر سر و صدایی است، در شهرهای این کشور حتی در اتاق هتل نیز ممکن است صدای بوق ماشین‌ها و رفت و آمد مردم را بشنوید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما رفتن به مناطق زیبا و آرام روستایی را در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

تایلند

  1. چشمه‌های آب گرم و مراکز درمانی در تایلند

در کشور تایلند چشمه‌های آب گرم زیادی وجود دارد که خاصیت درمانی هم دارند و با استفاده از آن‌ها هم می‌توانید خستگی را از تن خود به در کنید و هم بیماری‌هایتان را درمان نمایید. تایلند یکی از کشورهای پیشرو در زمینه‌ی ماساژ است و ماساژ تایلندی در دنیا شهرت فراوانی دارد. در این کشور مراکز زیادی برای ماساژ و اسپا وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها تجربه‌ی یک ماساژ رویایی را برای خود رقم بزنید.

  1. خرید در تایلند

خرید در تایلند بسیار لذتبخش است زیرا به هر بازاری که وارد شوید زیبایی رنگ‌ها را می‌بینید وعاشق آن‌ها می‌شوید. در تایلندهم بازارهای سنتی که در آن‌ها صنایع دستی می‌فروشند وجود دارد و هم مراکز خرید مدرن و لاکچری. نکته‌ی قابل ذکر در مورد خرید در تایلند این است که بجز هنگام خرید از برندها در سایر موارد تا می‌توانید چانه بزنید. در تایلند قیمت همه چیز بسیار ارزان است، ضمن اینکه در هر گوشه از شهر می‌توانید یک بازار سنتی یا مرکز خرید مدرن پیدا کنید.

تایلند

  1. مراکز خرید تایلند

در تایلند به تعداد بسیار زیادی بازارسنتی و مرکز خرید مدرن وجود دارد، از میان بازارهای سنتی تایلند می‌توان بازار چاتوچاک، بازار سیام، بازارچه‌ی شناور پاتایا، بازار پات پانگ، بازار چینی‌ها و... را نام برد و مرکز خرید جانگ سیلون، مرکز خرید فستیوال پاتایا، مرکز خرید رویال گاردن پاتایا، مرکز خرید آزیاتیک بانکوک و مرکز خرید پان تیپ پلازا نیز از مراکز خرید معروف این کشور به شمار می‌روند.

تایلند

  1. سوغات تایلند

کشور تایلند سوغات زیادی دارد که می‌توانید در هنگام برگشتن برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید،‌ از جمله سوغات معروف و پرطرفدار کشور تایلند می‌توان به ادویه و سس‌های تند، خوش عطر و طعم و محبوب تایلند،‌ ظروف سرامیکی معروف تایلند که در ایالت چیانگ مای فراوان یافت می‌شود،‌ سنگ‌های قیمتی، جواهرات،‌ زیور آلاتی نظیر دستبند، انگشتر،‌ گردنبند و ظروف سیلور که بیشتر در ایالت چیانگ مای به چشم می‌خورد، هر چیزی که نشانی از فیل باشد مانند مجسمه‌های چوبی، سفالی و فلزی فیل، کیف‌هایی با طرح فیل، شکلات فیلی و...، محصولاتی مثل گیاهان روغنی،‌ شمع‌های عطری و روغن نارگیل که برای ماساژ استفاده می‌شوند، پارچه‌های کتان و ابریشمی تایلند که از کیفیت و زیبایی چشمگیری برخوردارند اشاره کرد.

تایلند

  1. اپلیکیشن‌های مورد نیاز در تایلند

در سفر به تایلند می‌توانید برای راحتی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه استفاده کنید، برای مثال برنامه‌های زیر ممکن است در سفر به تایلند خیلی به کارتان بیاید:

اپلیکیشن مسیر یاب گوگل مپ (GOOGLE MAP): اگر به اینترنت همراه دسترسی داشتید می‌توانید برای یافتن مکان‌های گوناگون از این اپ استفاده کنید.

اپلیکیشن ایتیگو (EATIGO): این اپ برای یافتن رستوران‌ها و رزرو آن‌ها با تخفیف‌های زیاد است.

اپلیکیشن مپس می (MAPS ME): این اپ هم برای یافتن مکا‌ن‌ها استفاده می‌شود،‌ منتها می‌توان نقشه‌های آن را ذخیره و بدون نت از آن‌ها استفاده کرد.

تایلند

  1. سیم کارت در تایلند

اگر شما فردی هستید که در سفر زیاد تلفنی صحبت نمی‌کنید به صرفه‌تر است که قبل از سفر رومینگ سیم کارت خود را فعال کرده و از همان سیم کارت خودتان استفاده کنید،‌ ولی اگر تماس تلفنی زیادی دارید بهتر است سیم کارتی از یکی از ۳ اپراتور معروف تایلند یعنی TRUE MOVE، AIS و DTAC را از فرودگاه خریداری کرده و از آن استفاده نمایید. اما به هر حال مکالمه‌ی اینترنتی بسیار مقرون به صرفه است، مخصوصا اگر از اینترنت رایگان هتل استفاده کنید.

تایلند

  1. وضعیت بهداشت در تایلند

بهداشت در کشور تایلند در سطح متوسطی قرار دارد، اما به دلیل حضور میلیونی گردشگران و حشرات بسیار زیاد که انسان‌ها را نیش می‌زنند، احتمال بیمار شدن در این کشور زیاد است. شهرهای بزرگ و توریستی تایلند وضعیت بهداشتی مناسبی دارند اما روستاهای آن ممکن است از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشند. آب لوله کشی تایلند اصلا قابل نوشیدن نیست و در داروخانه‌های آن می‌توانید داروهای زیادی را بدون نسخه خریداری کنید، ولی بهتر است داروهایی مثل آنتی هیستامین، ‌آموکسی سیلین و... را به همراه داشته باشید.

تایلند

  1. واکسن‌های مورد نیاز برای سفر به تایلند

برای سفر به تایلند نیازی نیست که واکسن خاصی تزریق شود، ‌اما اگر فرد حساسی هستید و از بیماری‌هایی مثل هپاتیت می‌ترسید، می‌توانید قبل از سفر واکسن بیماری‌های هپاتیت A و B را تزریق کنید.

تایلند

  1. وسایل مورد نیاز برای سفر به تایلند

برای سفر به تایلند همراه داشتن لوازمی نظیر دستمال کاغذی، کرم ضد آفتاب، دارو، شارژر، پودر او آر اس، ژل ضد عفونی برای دست، کفش مناسب برای پیاده روی و اسپری ضد حشرات ضروری است، اگر در فصل بارانی به این کشور سفر می‌کنید حتما چتر به همراه خود داشته باشد و اگر قصد سفر به تایلند در فصل گرم سال را دارید لباس‌های خنک و نخی و صندل‌های راحت را فراموش نکنید.

تایلند

در این مقاله شما را با کشور تایلند و ملزومات سفر به آن آشنا کردیم، اگر تمایل داشتید به کشور لبخندها سفر کنید حتما به قسمت تایلند در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید