از بانکوک به پوکت | راه‌های سفر از بانکوک به پوکت با اتوبوس، هواپیما و...
ضحا اکبری 1401/08/19 2715 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور تایلند از جمله کشورهایی است که مقصد سفر بسیاری از گردشگران در سراسر جهان می‌باشد، این کشور دارای شهرهای زیبا، جزایر بی نظیر، آثار تاریخیِ فوق العاده و طبیعت چشم نوازی است که همه و همه گردشگران را به سمت تایلند فرامی‌خوانند. پوکت یکی از جزایر زیبای تایلند و از مهم‌ترین شهرهای توریستی این کشور است که برای رسیدن به آن باید ابتدا به بانکوک رفته و سپس خود را به این جزیره برسانیم. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگیِ رسیدن به پوکت از بانکوک صحبت کرده  و روش‌های مختلف پیمودنِ این مسیر را بررسی کنیم، اگر تصمیم دارید به تایلند و شهر جذاب پوکت سفر کنید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی با شهر پوکت

پوکت جزیره‌ای در جنوب غربی تایلند و بزرگترین جزیره‌ی این کشور است که در ساحل غربی دریای آندامان قرار گرفته و 22 جزیره‌ی کوچک در اطراف آن وجود دارد. این جزیره 576 کیلومتر مربع مساحت و بر اساس سرشماری که در سال 2012 انجام شد، 665700 نفرجمعیت دارد. پوکت با داشتن آب و هوای بسیار عالی، مناظر طبیعی فوق العاده و آثار تاریخی زیبا به یکی از توریست پذیرترین شهرهای تایلند تبدیل شده است. شهر پوکت دارای آب و هوای گرم و مرطوب است، تقریبا در تمام طول سال دمای ثابتی دارد، در برخی ما‌ه‌های سال که از خرداد شروع شده و تا آبان ادامه میابد بارندگی بسیار زیاد است و بهترین زمان سفر به آن از ماه نوامبر (آذر) تا ماه آوریل (فروردین) می‌باشد، چرا که در این زمان هوا بسیار مطبوع و بارندگی کم است. در شهر پوکت برای رفت و آمد می‌توان از اتوبوس، توک توک، دوچرخه‌ی کرایه‌ای، تاکسی‎‌های sangtaew و قایق استفاده کرد. از نظر داشتن سواحل زیبا شهر پوکت بهترین انتخاب در بین شهرهای تایلند است، این شهر با داشتن مناطق ساحلی وسیع که هم آب شفاف و تمیزی دارد و هم بخاطر وسعتش همیشه می‌توان در آن‎‌ جای دنجی برای لذت بردن از زیبایی‌های ساحل پیدا کرد، بسیار معروف است، جزایری مثل کارن، کامالا وپاتونگ از جزایر این شهر ساحلی می‌باشند. پاتونگ ممکن است در برخی زمان‌ها شلوغ باشد در این گونه مواقع می‌توان به ساحل کامالا رفت که چون به اندازه‌ی پاتونگ شناخته شده نیست همیشه خلوت است.

فاصله‌ی بانکوک تا پوکت

پوکت شهر بسیار کوچکی است که در جنوب غربی تایلند واقع شده است، فاصله‌ی این جزیره تا بانکوک پایتخت تایلند، 840 کیلومتر می‌باشد. معمولا گردشگران برای سفر به پوکت، تورهای ترکیبی را انتخاب می‌کنند، بیشتر این تورها ابتدا مسافران را به بانکوک و سپس به پوکت می‌برند.

راه‌های سفر از بانکوک به پوکت

معمولا مسئولان تور تصمیم می‌گیرند که برای رفتن از بانکوک به پوکت از چه روش و وسیله‌ی نقلیه‌ای استفاده شود، البته هزینه‌ی تور نیز در انتخاب وسیله‌ی نقلیه تاثیر زیادی دارد. در ادامه به توضیح روش‌های مختلف سفر از بانکوک به پوکت می‌پردازیم تا اگر به صورت شخصی به تایلند سفر کرده‌اید بتوانید روش مناسبِ خود را انتخاب نمایید:

سفر از بانکوک به پوکت با هواپیما

بهترین و سریع‌ترین راه برای رفتن ازبانکوک به پوکت، استفاده از هواپیماست، در این روش گردشگران زودتر از هر روش دیگری به پوکت می‌رسند. پروازهای بانکوک به پوکت از فرودگاه سوارنابومیِ بانکوک انجام شده، این سفر تقریبا یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد و هزینه‌ی آن از سایر روش‌ها بیشتر است.

سفر از بانکوک به پوکت با قطار

بین بانکوک و پوکت، هیچ مسیر ریلی وجود ندارد، اگر قطار را برای پیمودن این مسیر انتخاب کردید، ابتدا باید با قطار از بانکوک به سورات ثانی رفته، سپس از آنجا با اتوبوس خود را به پوکت برسانید. برای این کار می‌توانید بلیط‌های قطار و اتوبوس را به طور جداگانه تهیه کنید، اما بلیط ترکیبیِ این مسیر که شامل بلیط قطار و اتوبوس باهم است، گزینه‌ی مناسب‌تر و به صرفه‌تری می‌باشد. این بلیط را هم می‌توان به صورت اینترنتی رزرو کرد و هم می‌شود آن را از ایستگاه راه آهنِ هُوا لمپونگ خریداری نمود، قیمت بلیط این مسیر با توجه به کلاس آن متفاوت خواهد بود. مسیر بانکوک به پوکت با قطار و اتوبوس حدودا 11 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد که این زمان شامل سفر با قطار تا سورات ثانی، سوار شدن به اتوبوس و رسیدن به پوکت می‌باشد.

سفر از بانکوک به پوکت با اتوبوس

یکی از راه‌های محبوب سفر از بانکوک به پوکت، سفر با اتوبوس می‌باشد، در این روش افراد سوار اتوبوس‌های اکسپرس شده و حداقل 13 ساعت در راه هستند تا به پوکت برسند. برای استفاده از اتوبوس‌های بانکوک به پوکت، باید به ترمینالِ اتوبوس جنوبیِ این شهر بروید، از دفاترِ بلیطِ این ترمینال، بلیط اتوبوس‌های اکسپرس را تهیه کنید و به سمت پوکت به راه بیفتید. قیمتِ بلیطِ این اتوبوس‌ها نیز با توجه به کلاس آن‌ها، متفاوت است و در انواعِ کلاس اول، کلاس دوم و وی آی پی به فروش می‌رسد. اتوبوس‌های بانکوک به پوکت از صبح تا بعد از ظهر در این مسیر حرکت می‌کنند و هیچ سفر شبانه‌ای با اتوبوس از بانکوک به پوکت وجود ندارد.

در این مقاله در مورد سفر کردن از بانکوک به پوکت برایتان حرف زدیم و راه‌های رسیدن از بانکوک به این شهر را معرفی نمودیم. برای مشاهده‌ی تورهای متنوع تایلند می‌توانید به صفحه‌ی تورهای تایلند در سایت ما سر زده و با توجه به سلیقه، علایق و معیارهای خودتان، یکی از تورها را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید