بهترین رستوران‌های شمال | معرفی 24 رستوران برتر در شمال
زهرا نیرومند 1399/06/13 15756 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استان‌های شمالی ایران از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور هستند که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی متنوع مانند جنگل، دریا، کوه و ... سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری این منطقه تنها به طبیعت زیبا، آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن ختم نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران، رژیم غذایی متنوع و خوراکی‌های خوشمزه و منحصربفرد آن است.

معرفی بهترین رستوران های شمال

اگر دوست دارید غذاهای شمالی را با بالاترین کیفیت و با عطر و طعم بی‌نظیر نوش‌جان کنید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با بهترین رستوران‌های شمال ایران آشنا شوید.

رستوران آبادگران

رستوران آبادگران، یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران است که در شهر توریستی چالوس قرار دارد. این رستوران دارای موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای بوده و به دلیل قرار داشتن در کنار ساحل، مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است. مهمانان این رستوران می‌توانند سالن داخلی رستوران آبادگران یا فضای باز آن را برای صرف غذا انتخاب کرده و یک غذای خوشمزه و باکیفیت را با چشم‌اندازی رو به دریا نوش‌جان کنند.
رستوران آبادگران در مازندران، چالوس، نمک آبرود، جنب فروشگاه لایکو واقع شده و همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران تمیشون

تمیشون، یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران است که در واقع یک رستوران بین‌راهی محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های این رستوران می‌توان به پرسنل مجرب و حرفه‌ای، غذاهای خوشمزه و باکیفیت، چشم‌انداز زیبا، پذیرایی در فضای باز و پارکینگ اشاره کرد. اگر به تمیشون رفتید، کته‌کباب‌های محبوب این رستوران را از دست ندهید.
رستوران تمیشون در مازندران، کیلومتر ۴ جاده نور به محمود آباد، بعد از پارک جنگلی واقع شده و همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران هودین

هودین از جمله بهترین رستور‌ان‌های شمال ایران است که در شهرستان محمودآباد قرار دارد. این رستوران نیز انواع کباب‌ها، غذاهای ایرانی و محلی مازندران را برای مهمانان خود آماده کرده و با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. یکی از معروف‌ترین غذاهای این رستوران که پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید، خورشت ماهی آن است که طرفداران بسیاری دارد. از جمله ویژگی‌های این رستوران می‌توان به پرسنل خوب، محیط تمیز و عالی و غذاهای باکیفیت اشاره کرد.
رستوران هودین در مازندران، محمودآباد، خیابان آزادی، نبش دریا ۱۴ واقع شده و همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران هودین

رستوران آسو

رستوران آسو یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران است که در یک فضای سرسبز و پر از گل و گیاه قرار دارد. این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و شمالی را با بالاترین کیفیت برای مشتریان خود آماده کرده و برای این کار نیز از مواد اولیه تازه استفاده می‌کند. از جمله محبوب‌ترین غذاهای رستوران آسو می‌توان به ماهی سفید شمال، کته کباب چنجه و کباب ترش اشاره کرد.
رستوران آسو در مازندران، ایزدشهر، روبروی هتل نارنجستان واقع شده و همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران حاج حسن

حاج حسن یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های شمال ایران است که در شهرستان ساری، مرکز استان مازندران واقع شده است. فضای بزرگ این رستوران برای پذیرایی از خانواده‌ها بسیار مناسب بوده و ظرفیت برگزاری مهمانی‌های بزرگ را نیز دارد. کیفیت بالای غذا، رفتار خوب و مودبانه پرسنل و محیط تمیز و زیبا، از جمله ویژگی‌های خوب رستوران حاج حسن است که باعث محبوبیت آن در بین مردم استان و حتی گردشگران شده است. اگر به رستوران حاج حسن رفتید، باقالی‌پلو با گوشت گردن گوسفندی آن را از دست ندهید.
رستوران حاج حسن 4 شعبه در ساری دارد که شعبه اصلی آن در کیلومتر۲ اتوبان ساری-نکا واقع شده است. این رستوران همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران چاشت

رستوران سنتی چاشت یکی از بهترین رستوران‌های مازندران است که انواع غذاهای محلی را با کیفیتی عالی برای مهمانان خود آماده می‌کند. از جمله محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان چلو جوجه ناردوني شکم پر، زرشک‌پلو با مرغ ناردونی و چلو غاز ناردوني شکم پر اشاره کرد که همه آن‌ها با مواد اولیه تازه و مرغوب تهیه می‌شوند.
رستوران سنتی چاشت در مازندران، محمودآباد، نرسیده به شرکت نفت، بعد از نارنجستان واقع شده و همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران چاشت

رستوران حسن رشتی

اگر گذرتان به نوشهر افتاد، حتما سری به رستوران حسن رشتی این شهر زده و یک وعده غذایی خود را در آن نوش‌جان کنید. حسن رشتی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های شمال ایران است که انواع غذاهای محلی مازندرانی را با طعم و عطری دلنشین برای مشتریان خود آماده می‌کند. فضای رستوران نیز بسیار گرم و صمیمی بوده و برای حضور خانواده‌ها مناسب است. ماهی شکم‌پر یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران حسن رشتی است که پیشننهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.
رستوران حسن رشتی در مازندران، نوشهر، خیابان فردوسی شمالی، روبروی ترمینال فجر واقع شده و همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران حاج محسن

حاج محسن، برخلاف نامش که حس سنتی بودن می‌دهد، یک رستوران مدرن است که ترکیبی از غذاهای ایرانی، محلی، انواع پیتزا، پاستا، استیک را برای مشتریان خود آماده کرده و حتی منوی کافی‌شاپ را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. کباب کوبیده زعفرانی، فیله ترش، اکبر جوجه و بورانی بادمجان، از جمله محبوب‌ترین غذاهای این رستوران است که پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید.
رستوران حاج محسن در مازندران، آمل، خیابان طالب آملی، سه راه جانبازان واقع شده و همه‌روزه از ساعت 7 صبح تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران نح

نح، یکی از بهترین رستوران‌های استان مازندران است که در شهرستان بابل واقع شده و انواع غذاهای سنتی ایرانی و محلی مازندران را برای مهمانان خود آماده می‌کند. پرسنل این رستوران همه خانم هستند و با لباس‌های محلی از مهمانشان پذیرایی می‌کنند.
رستوران نح در مازندران، کیلومتر یک بابلسر دریا کنار2 واقع شده و همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران نح

رستوران قصر

اگر به بهشهر سفر کردید، حتما سری به رستوران قصر بزنید و یک وعده غذایی فوق‌العاده‌ را در این رستوران نوش‌جان کنید. رستوران قصر یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران است که انواع غذاهای محلی و سنتی را با طعم و عطری دلپذیر برای مهمانان خود آماده می‌کند. این رستوران علاوه بر فضای داخلی بسیار زیبا، فضای سرسبزی را در محیط خارج رستوران آماده کرده و امکان خوردن غذا در فضای باز را نیز فراهم آورده است.
رستوران قصر در مازندران، بزرگ‌راه ساری به بهشهر واقع شده و همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 1 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران حاج مرتضی

اگر به استان گیلان و شهر زیبای بندرانزلی سفر کردید، حتما سری به رستوران حاج مرتضی بزنید و کباب‌های خوشمزه آن را امتحان کنید. در این رستوران علاوه بر کباب‌ها و غذاهای ایرانی، می‌توانید مرغ شکم‌پر، ماهی، انواع خورشت‌ها و غذاهای محلی مانند باقلاقاتق، میرزاقاسمی و ... سفارش داده و با بالاترین کیفیت نوش‌جان کنید. پرسنل خوب و مودب، فضای عالی رستوران، کیفیت بالای غذاها و قیمت مناسب از جمله دلایل محبوبیت رستوران حاج مرتضی است که آن را در لیست بهترین رستوران‌های شمال قرار داده است.
رستوران حاج مرتضی در گیلان، بندرانزلی، بین میدان معراج و میدان مالا واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران شکم‌ الملوک

شکم‌ الملوک یکی از معروف‌ترین رستوران‌های رشت است که معمولا به گردشگران پیشنهاد می‌گردد. غذاهای متنوع و باکیفیت، محیط زیبا و جذاب، موسیقی زنده و رفتار خوب پرسنل از جمله ویژگی‌های این رستوران است که آن را در لیست بهترین رستوران‌های شمال قرار می‌دهد. این رستوران انواع غذاهای سنتی و اصیل گیلانی مانند کولی شور سرخ شده، ترش تره، باقلی قاتوق، ماهی سفید سرخ شده، اشپل سرخ شده، دیبیجا، مرغ ترش و کباب ترش اصیل گیلانی را با بالاترین کیفیت برای مشتریان و مهمانان خود سرو می‌کند.
رستوران شکم‌ الملوک در گیلان، رشت، بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران شکم‌ الملوک

رستوران زیبا

رستوران زیبا یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران است که در شهر لاهیجان استان گیلان قرار دارد. این رستوران محیطی قدیمی با طراحی نوستالژیک داشته و از وسایل حصیری و عروسک‌های محلی گیلانی برای تزیین فضا استفاده کرده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و محلی رشت مانند ماهی قزل‌آلا، کباب‌ ترش و جوجه ترش را سفارش داده و آن را در کنار چاشنی‌هایی چون ماست دلار، سیرترشی و ... نوش‌جان کنید.
رستوران زیبا در گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، روبه‌روی استخر لاهیجان واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران شورکولی

شورکولی یکی از بهترین رستوران‌های رشت است که انواع غذاهای محلی گیلانی را با بالاترین کیفیت در محیطی صمیمی و دلنشین برای مشتریان خود سرو می‌کند. گل‌های رنگارنگ و زیبا در محیط رستوران، سرو غذا در ظروف سفالی و چینی، تابلوها و عکس‌های قدیمی بر روی دیوارها و طعم خوب و اصیل غذاها، از جمله دلایل محبوبیت رستوران شورکولی است که باعث استقبال مردمان محلی و گردشگران از آن می‌شود.
رستوران شورکولی در گیلان، رشت، بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام ( به جز شنبه‌ها) آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران سرچشمه

سرچشمه، یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران است که در استان گیلان قرار دارد. این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های رودبار است که به دلیل غذاهای باکیفیت، قیمت مناسب و پرسنل خوب و مجربی که دارد، مورد استقبال بسیاری از افراد محلی قرار گرفته و به گردشگران نیز پیشنهاد می‌شود. انواع کباب‌ها، ماهی‌ها و خورشت‌های گیلانی و ... بخشی از غذاهایی است که در منوی این رستوران دیده می‌شود. اگر به رستوران سرچشمه رفتید، شامی‌رودباری این رستوران را از دست ندهید.
رستوران سرچشمه دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در کیلومتر ۴ جاده منجیل به رودبار و دیگری در رودبار، خیابان گلدیان، جنب سینما زیتون واقع شده است.

رستوران سرچشمه

رستوران برادران روحی

حتما نام شهر زیبای ماسوله را شنیده‌اید. این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شمال کشور است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. رستوران برادران روحی یکی از معروف‌ترین رستوران شهر ماسوله است که فضایی سنتی داشته و انواع غذاهای ایرانی و محلی گیلان را در منوی خود دارد.
رستوران برادران روحی در گیلان، ماسوله، مرکز شهر، جنب مسجد ماسوله واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران گیلانه

گیلانه، یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های رشت است که غذاهایی خوشمزه و عالی را برای مشتریان خود آماده می‌کند. فضای بزرگ و شیک رستوران در کنار تنوع و کیفیت بالای غذاها، از جمله ویژگی‌های این رستوران است که گیلانه را به یکی از بهترین رستوران‌های شمال ایران تبدیل کرده است. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی و محلی، انواع غذاهای بین‌المللی مانند چیکن استروگانف، بیف استروگانف، استیک و ... نیز ارائه می‌شود. علاوه بر این، انواع ماهی مانند ماهی سفید، کفال، قزل‌آلا، انواع کباب، دیزی سنگی، باقالی‌پلو و ... نیز در منوی این رستوران دیده می‌شود.
رستوران گیلانه در گیلان، رشت، گلسار، گلایل، خیابان استاد معین، روبروی دیوار فرودگاه واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران رازقی

رستوران رازقی از جمله شیک‌ترین و مدرن‌ترین رستوران‌های رشت است که انواع غذاهای ایرانی، محلی و بین‌المللی را برای مشتریان خود آماده می‌کند. فضای لوکس و زیبای رستوران، پرسنل مجرب و حرفه‌ای، غذاهای باکیفیت و اجرای موسیقی زنده، از جمله ویژگی‌های این رستوران است که آن را در لیست بهترین رستوران‌های شمال ایران قرار داده است. اگر به رستوران رازقی رفتید، پلوکباب محلی، شیشلیک بره، ماهی قزل آلا و ماهی سفید آن را حتما امتحان کنید.
رستوران رازقی در گیلان، رشت، گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳ واقع شده و همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران رازقی

رستوران دایی بهروز

دایی بهروز یکی از بهترین رستور‌ان‌های گیلان است که در شهر فومن قرار دارد. این رستوران کته‌کبابی‌های خوشمزه گیلانی را با عطر و طعمی‌ بی‌نظیر برای مهمانان و مشتریان خود آماده کرده و در کنار آن دورچین‌هایی چون زیتون، ترشی، خیار و ... را قرار می‌دهد. رستوران دایی بهروز انواع کباب‌ها و غذاهای سنتی ایرانی و گیلانی را نیز در منوی غذایی خود داشته و آن‌ها را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد.
رستوران دایی بهروز در گیلان، ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت‌الله کاشانی، میدان ولایت فقیه واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران چلو شیش

چلو شیش یکی از بهترین رستوران‌های رشت است که از سال 1395 کار خود را آغاز کرد و خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های این شهر تبدیل شد. فضای داخلی رستوران، پرسنل مجرب و غذاهای خوشمزه و باکیفیت، از جمله دلایل محبوبیت رستوران چلو شیش است. این رستوران در واقع سنت و مدرنیته را در ترکیب باهم به کار برده و فضایی بکر و خلاقانه طراحی کرده است. اناربیج، چنجه ترش، جوجه زعفرانی، جوجه ترش، مرغ ترش، ماهی و ... بخشی از غذاهای این رستوران هستند که با بهترین کیفیت طبخ شده و در ظروف مسی برای مشتریان سرو می‌شوند.
رستوران چلو شیش در گیلان، رشت، میدان توشیبا، خیابان کنار هتل پامچال به طرف بیمارستان، واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران اکبرجوجه

اکبرجوجه یکی از غذاهای محلی شمال ایران است که از جوجه به همراه یک سس ترش خوشمزه تهیه می‌شود. رستوران‌های اکبرجوجه شعب بسیاری در شهرهای مختلف شمال ایران و حتی دیگر نقاط کشور دارند. اکبرجوجه گرگان یکی از بهترین رستوران‌های این شهر است علاوه بر جوجه، انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را نیز برای مشتریان خود آماده می‌کند.
رستوران اکبرجوجه در گلستان، گرگان، ابتدای کمربندی واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران اکبرجوجه

رستوران عمارت

عمارت را می‌توان یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های گرگان معرفی کرد که انواع کباب‌ها، غذاهای دریایی و غذاهای سنتی را در منوی خود داشته و آن‌ها را با بالاترین کیفیت برای مهمانان سرو می‌کند. طراحی داخلی رستوران نیز به سبک مراکشی انجام شده و جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارد.
رستوران عمارت در گلستان، گرگان، خیابان ولی عصر، عدالت ۲۸، بین شهریور 3 و ۵ واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران چکدرمه

از دیگر رستوران‌های خوب استان گلستان می‌توان به رستوران چکدرمه اشاره کرد که ورودی شهر گرگان دیده می‌شود. این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای سنتی ترکمن‌صحرا را نیز برای مشتریان خود آماده کرده و در یک فضای قدیمی و نوستالژیک برای آنان سرو می‌کند. فضای جذاب رستوران، پرسنل مجرب و حرفه‌ای و غذاهای باکیفیت و خوشمزه از جمله ویژگی‌های رستوران چکدرمه است که آن را در لیست بهترین رستوران‌های شمال قرار می‌دهد.
رستوران چکدرمه در گلستان، گرگان، ابتدای کمربندی واقع شده و همه‌روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران بازار

رستوران بازار یکی از بهترین رستوران‌های گرگان است که به دلیل تنوع بالای غذاها، کیفیت بسیار عالی، دسترسی خوب، فضای گرم و صمیمی و قیمت مناسب، به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر تبدیل شده است. در منوی این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها، خورشت، ته‌چین، دیزی و غذاهای ساده‌تری چون ماکارونی، عدس‌پلو، لوبیاپلو و ... را مشاهده نمایید که با بالاترین کیفیت آماده شده و برای مهمانان سرو می‌شود. مهمانان رستوران علاوه بر خوردن یک وعده غذایی خوشمزه، می‌توانند از موسیقی زنده رستوران نیز لذت برده و یک خاطره خوب و به‌یادماندنی برای خود بسازند.
رستوران بازار در گلستان، گرگان، خیابان شهید رجایی، گلشن 5، خاندوزی یکم واقع شده و همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

رستوران بازار

در این مقاله تعدادی از بهترین رستوران‌های شمال ایران را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان سفر کردید، حتما سری به این رستوران‌ها بزنید و انواع غذاهای ایرانی و شمالی را نوش‌جان کنید. در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، صفحات دیگر سایت را مشاهده نموده و تورهای شمال را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 75097700- 021 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید