شاندرمن گیلان کجاست؟ راه‌های دسترسی+ تصاویر
شراره رحیمی 1399/06/17 62072 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شاندرمن یکی از دهکده‌های بسیار زیبا و توریستی شمال کشور می‌باشد که در میان طبیعت بکر و دست نخورده و کوه‌های پوشیده از درخت در غرب استان گیلان قرار گرفته است. جالب است بدانید نام این منطقه برگرفته از ایل بزرگی به نام شاندرمن بوده است که در زمان قدیم در این منطقه سکونت داشتند. علاوه بر آن طبق گفته برخی از محلی‌ها این منطقه در زمان قدیم یک منطقه شاه نشین بوده است که به همین خاطر به شاندرمن یا شاه در من نامگذاری شده است. منطقه ییلاقی شاندرمن به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان نظیر آبشار ویوز، غار آویشو، دشت النزه، جمعه بازار شاندرمن، امامزاده شفیع، روستای سیاهمرد و... و هم‌چنین امکانات رفاهی مناسب سالانه به ویژه در فصل بهار و تابستان گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف کشور به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با مسیرهای دسترسی به این منطقه ییلاقی بسیار زیبا آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده و خرید آنلاین تورهای استان گیلان وارد صفحه "تور گیلان گردی" شوید.

شاندرمن کجاست؟

شاندرمن بخشی از منطقه ماسال و از مناطق قدیمی و بسیار زیبای شهرستان تالش به شمار می‌رود که مساحت آن تقریبا حدود 403 کیلومتر مربع می‌باشد. لازم است بدانید که این منطقه ییلاقی بسیار زیبا از طرف شمال به شهرستان رضوانشهر، از طرف غرب به شهرستان خلخال، از طرف شرق به شهرستان صومعه سرا و از طرف جنوب به بخش مرکزی ماسال محدود می‌شود و تقریبا 68 آبادی را در دل خود جای داده است. شاندرمن از سه بخش کوهستانی، جلگه‌ای و کوهپایه‌ای تشکیل شده است که هر بخش آن جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در دل خود جای داده‌اند. اما بخش جلگه‌ای در شاندرمن مساحت بیشتری را به خود اختصاص داده است، به گونه‌ای که هیچ منطقه‌ای در حوزه تالش به اندازه شاندرمن از جلگه‌ پهناور و وسیعی برخوردار نمی‌باشد. توجه داشته باشید که شاندرمن در 30 کیلومتری قلعه رودخان، در 40 کیلومتری بندر انزلی، ماسوله و جنگل گیسوم و هم‌چنین در 95 کیلومتری آستارا واقع شده است که شما می‌توانید در هنگام سفر به گیلان علاوه بر شاندرمن از تمامی این مناطق نیز بازدید به عمل آورید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید.  

شاندرمن کجاست؟

بررسی مسیرهای دسترسی به شاندرمن

در ابتدا لازم است بدانید که شاندرمن با شمال غربی رشت فقط 50 کیلومتر فاصله دارد که به منظور دسترسی به این منطقه شگفت‌انگیز ابتدا باید خودتان را به گیلان برسانید. اگر از تهران قصد سفر به شاندرمن را دارید باید وارد جاده قزوین- رشت شوید و حدود 220 کیلومتر را به سمت شمال کشور حرکت کنید. سپس وارد جاده فومن- سراوان شوید تا پس از حدود 55 کیلومتر به شاندرمن برسید. توجه داشته باشید که شما برای رسیدن به شاندرمن از مبدا تهران تقریبا 5 ساعت بدون توقف در مسیر خواهید بود. اگر از دیگر شهرهای جنوبی گیلان نیز نظیر اصفهان، فارس، سمنان، قم و... قصد سفر به شاندرمن گیلان را داشته باشید، بهترین مسیر همان اتوبان قزوین- رشت می‌باشد. در این مسیر شما می‌توانید بدون ورود به شهر رشت، فومن، تولم شهر و صومعه سرا از سمت امامزاده هاشم (ع) در جاده سروان به راحتی به شاندرمن برسید.

اما اگر قصد دارید که از سمت چالوس و فیروزکوه و یا شهرها و استان‌های شرقی به سمت شاندرمن حرکت کنید، باید از شهرهایی نظیر آستانه اشرفیه، کوچصفهان و لاهیجان عبور کنید تا به رشت و سپس به ماسال و شاندرمن برسید. اکثر مسیرهای متنهی به گیلان اتوبان هستند، اما به دلیل حمل و نقل در مسیر، ماشین‌های سنگین ترانزیتی، مراکز خدماتی حومه رشت و... شلوغ هستند، بنابراین لازم است در رانندگی خود دقت لازم را به کار گیرید تا با مشکل مواجه نشوید و از سفرتان به گیلان و شاندرمن نهایت لذت را ببرید. لازم است بدانید که شاندرمن با یک خط جاده آسفالته که از مرکز بازار این منطقه عبور می‌کند با شهرهایی نظیر ماسال از ناحیه جنوب، ضیابر از سمت شرق، پونل از طرف شمال و ‌هم‌چنین با بندر انزلی، شهرستان تالش، رضوانشهر و آستارا نیز ارتباط دارد.

مطالب مرتبط:

روستای استخرگاه ، روستایی چهار فصل در دامنه کوهستان

لمس نسیمی خنک بر فراز بام فیلبند مازندران


بررسی مسیرهای دسترسی به شاندرمن

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به بررسی مسیرهای متنهی به شاندرمن گیلان پرداختیم تا شما بتوانید نزدیک‌ترین و بهترین مسیر را برای رسیدن به این منطقه زیبا انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. شاندرمن جاذبه‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها تجربه‌ای متفاوت و آرامش‌بخش برایتان به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که قصد سفر به گیلان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت به نشانی مجله گردشگری شوید تا اطلاعات مورد نیاز خود را از این استان به دست آورید و سفر بدون مشکلی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/04/14

    سلام متشکرم اطلاعاتی که می خواستم پیدا کردم چون جای دیگه نبود فاصله گیسوم تا شاندرمن متشکرم متشکرم

  • 1401/06/03

    سلام وعرض ادب به شماکه به شاندرمن معروف به زیباییهای طبیعت تشریف میارید قدمتون روچشم ..واقعا همینطورکه گفتن شاندرمن یکی ازبکرترین وزیباترین ودست نخورده ترین شهرگیلان هست بااون آبشهای زیبا وییلاقات وسیع ورودخانه وچشمهای زیبا حتما تشریف بیاریدبرای دیدن شاندرمن

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید