سفر به وان | فاصله وان از تهران، تبریز، ارومیه و خوی چقدر است؟
مجتبی پورموسوی 1399/06/12 29131 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


شهرهای زیادی در مرز مشترک ایران و ترکیه وجود دارد. یکی از این شهرهای دیدنی با اماکن تاریخی بسیار شهر وان می باشد. سفر به شهر وان برای ایرانیان بسیار جذاب بوده و به دلیل نزدیکی این شهر زیبا به مرز مشترک ایران و ترکیه، سالانه گردشگران ایرانی بیشماری برای دیدن اماکن تاریخی و آشنایی با فرهنگ خاص به این شهر زیبا و تاریخی سفر می‌کنند.

شهر وان ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبا

شهر تاریخی وان با ساحل‌های فوق العاده زیبا و دریاچه شگفت انگیز وان و آبشار مردایه وان سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این منظره‌های دیدنی به این شهر سفر میکنند. این شهر کمترین وسعت را در بین سایر شهرهای ترکیه دارد. در این شهر اماکن زیبای تاریخی بسیاری وجود دارد یکی از این اماکن تاریخی، کاخ تاریخی خشایار شاه میباشد که با قدمت بسیار زیاد که نزدیک به دو هزار پانصد سال میرسد و به یکی از اماکن تاریخی این شهر تبدیل شده است. دست نوشته‌های زیبا بر روی دیوارهای این کاخ، گردشگران را مجذوب به خود میکند.

مرزهای زمینی برای رسیدن به وان

برای رسیدن به شهر تاریخی وان، سه مرز برای مسافران وجود دارد که برای سفر به شهر تاریخی وان از آنها استفاده کنند:

مرز رازی (کاپیکوی) نزدیکترین راه برای سفربه شهر وان

با استفاده از مرز رازی میتوان به یک الی دو ساعت به شهر تاریخی وان ترکیه رسید. بعد از گذشتن از شهرهای همچون تبریز و خوی به مرز راز خواهید رسید. این مرز محدودیت زمانی در بازه خاصی از شبانه روز باز می‌شود. ساعت گشایش این مرز ساعت 9 صبح می‌باشد و زمان بسته شدن آن نیز 5 بعد از ظهر است.

مرز سرو (اسندره) مرزی بدون محدودیت زمانی

اغلب گردشگران از شهر ارومیه برای رسیدن به مرز سرو رجوع میکنند. مرزی که برعکس مرز رازی بدون محدودیت بوده و در تمامی ساعات شبانه روز فعال بوده است. جاده ارتباطی این مرز کوهستانی است و منظره های فوق العاده زیبایی را گردشگران میتوانند با استفاده از این مرز زیبایی‌های طبیعی و جلوه‌های زیبای آن را مشاهده کنند.

مرز بازرگان (گورباغ) مرزی ترانزیتی و بدون محدودیت

مرز بازرگان همچون مرز سرو مرزی بدون محدویت می‌باشد و در تمامی ساعات شبانه روز این مرز برای گردشگران باز می‌باشد.

چگونه می‌توان به این شهر سفر کرد؟

سفر به شهر وان از سه طریق امکان پذیر میباشد. مسافرت با خودروی شخصی، مسافرت با اتوبوس و مسافرت با قطار به شهر وان امکان پذیر است. اما سفر هوایی مستقیم به شهر تاریخی وان امکان پذیر نمی‌باشد، زیرا این شهر دارای فرودگاه بین المللی نمی‌باشد.

وان

مسافرت با اتومبیل شخصی باهزینه های بالا

گردشگرانی که میخواهند با اتومبیل به شهر مرزی وان سفر کنند باید به چند نکته توجه کنند.

  • پرداخت هزینه برای کاپورتاژ پلاک (برای اطلاعات بیشتر در مورد کاپوتاژ خودرو می‌توانید به صفحه "کاپوتاژ چیست؟" مراجعه نمایید.)
  • بیمه کردن اتومبیل
  • پرداخت مبلغی برای دریافت گواهینامه بین المللی
  • پرداخت عوارضی به شهرداری

اما بعضی از گردشگران برای کم تر شدن هزینه سفر به شهر وان تنها تا مرز ترکیه با ماشین شخصی خود می‌روند و ماشین خود را در پارکینگ‌های مرزی پارک میکند و بعد از پارک خودرو با ماشین‌های مسقرر در لب مرز ترکیه میتوان با هزینه ای بیست الی بیست و پنج لیر به میدان اول وان رسید. سفر به شهر وان برای مدت کوتاه با اتومبیل شخصی پیشنهاد نمیشود به دلیل هزینه بالا و نداشتن صرفه اقتصادی و نا‌کار‌آمد بودن وسیله نقیله شخصی در وان بدلیل پایین بودن هزینه‌های حمل و نقل عمومی میباشد. از نظر اقتصادی استفاده از وسیله‌های حمل و نقل عمومی در شهر وان کاملا به صرفه تر از استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌باشد.

آیا می‌خواهید با ماشین شخصی به وان سفر کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به صورت شخصی به وان سفر کنید به به مقاله کاملی که در مورد نحوه سفر زمینی به وان با ماشین شخصی پرداخته‌ایم، مراجعه نمایید.

مسافرت با اتوبوس بهترین انتخاب برای سفربه شهر وان

در روش های زمینی بهترین انتخاب اتوبوس می باشد. ترمینال هایی برای سفر با اتوبوس به شهرهای مختلف کشور ترکیه در آذربایجان غربی شهر ماکو تدارک دیده شده است. برای مسافرت با اتوبوس دو مرز محبوبیت خاصی برای گردشگران اول مرز رازی می باشد که بدلیل کوتاه بودن مسیر تا شهر مرزی وان گردشگران از این مرز استفاده میکنند. اما مرز دیگر بازرگان میباشد که گردشگران بدلیل نداشتن محدودیت برای رفتن به ترکیه گردشگران از آن استفاده میکنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفر به وان با اتوبوس و ون به مطلب "سفر به وان با اتوبوس یا ون" مراجعه نمایید.

وان

مسافرت با قطار و بازرسی‌های خسته کننده

آخرین روش برای سفربه شهر مرزی وان مسافرت با قطار میباشد. مسافرت با قطارخیلی آسان‌تر و راحت‌تر از وسیله‌های نقیله زمینی میباشد. اما این نوع مسافرت نیز معایبی دارد از جمله این معایب بررسی‌های متعدد در طول مسیر برای رسیدن به شهر تاریخی وان می باشد. اما نباید خدمات رفاهی قطارها را منکر شویم خدماتی همچون بیمه کردن مسافر، اقامت در هتل و.. می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفر به وان با قطار به صفحه "راهنمای سفر به وان با قطار" مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز در سفر های زمینی

برای شهرهای ترکیه نیاز به اخذ ویزا نمی‌باشد که وان نیز از این نظر مستسنی نمی‌باشد اما همراه داشتند پاسپورت که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقیست، الزامی می‌باشد همراه داشتن کارت‌های شناسایی همچون مارت ملی و شناسنامه و یا بیمه مسافرتی از موارد ضروری برای شما در سفر به وان میباشد که شما با اطمینان خاطر به ادمه سفر بپردازید.

سفرزمینی به شهر وان از تهران توسط چه راه‌هایی امکان پذیر است؟

پایتخت نشینان میتوانند برای سفر به شهر وان از سه راه ارتباطی اقدام کنند.

مسیر تهران- خوی، خوی- مرز رازی ، مرز رازی- وان

ترمینال‌های تهران برای شهر خوی اتوبوس دارند گردشگران میتوانند از طریق اتوبوس خود را به خوی رسانده و پس از گذر کردن از مرز رازی با ماشین‌های مسقرر در مرز خود را به شهر وان برسانند.

وان

مسیر تهران خوی و خوی- وان

در این مسیر همچون مسیر قبل گردشگران میتوانند با اتوبوس به شهر خوی رفته و در ترمینال خوی دوباره سوار بر اتوبوس شوند و مستقیم به شهر وان بروند

مسیر تهران- تبریز و تبریز- وان

بیشتر گردشگران تهرانی برای کاستن از خستگی خود بلیط اتوبوس خود را برای تبریز می گیرند و پس از استراحت در تبریز بلیط مستقیم خود را به سوی شهرتاریخی وان اوکی میکنند و با خیال راحت از مسیر لذت می‌برند.

سفر زمینی به شهر وان از تبریز توسط چه راه هایی امکان پذیر است؟

برای رسیدن گردشگران تبریزی به شهر تاریخی وان دو راه وجود دارد که گردشگران تبریزی برای سفر به شهر وان می تواند از آن استفاده کنند.

سفر مستقیم از تبریز به سوی وان

گردشگران تبریزی با گرفتن بلیط اتوبوس شهر وان می‌توانند خود را مستقیما به وان برسانند.

مسیرتبریز-خوی و خوی- وان

به روش دیگر گردشگران میتوانند در دو مرحله خود را به شهر وان برسانند. که بلیط اتوبوس تبریز به خوی را تهیه کنند و پس از رسیدن به خوی میتوانند از خوی به شهر وان سفر کنند.

سفر به شهر وان در کدام حالت به صرفه تر است؟

بسیاری از گردشگران برای سفر ملاک‌هایی را برای خود تعیین میکنند بعضی از این ملاک‌ها به نسبت سایرین برتری بیشتری دارند مانند مقرون به صرفه بودند سفر که یکی از ملاک‌های اصلی برای گردشگران به حساب می‌آید. بعضی از گردشگران که قصد سفر به شهر مرزی وان را دارند، بین دو راهی قرار میگیرند که این دو راهی یکی سفر به صورت شخصی می‌باشد و دیگری سفر با تور است. که شواهد نشان داده سفر به وان به صورت خانوادگی با تور بسیار مقرون بصرفه بوده است بدلیل اینکه مکان‌هایی که توسط تورها رزرو میشوند. قاطعا هزینه کمتری نسبت به کسی که به صورت شخصی در آن مکان استراحت کند می پردازد.

وان

جاذبه‌های گردشگری شهر وان

شهرتاریخی وان یکی از شهرهای فوق العاده زیبا و تاریخی ترکیه می باشد. شهری با جاذبه‌های دیدنی بسیار زیبا و حیرت انگیز که از جمله این جاذبه‌های گردشگری حیرت انگیز می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

  • جزیره آکدامار
  • کاخ تاریخی خشایار شاه
  • قلعه تاریخی هوشاب
  • دریاچه وان
  • خانه گربه وان
  • قلعه وان
  • کارتینگ وان

بعد از رسیدن به شهر زیبا ندیدن این جاذبه های گردشگری کم لطفی در حق گردشگران است. بسیار توصیه میشود که گردشگران از این مکان های دیدنی در طول سفر غافل نشوند و حتما بازدید از این مکان‌های دیدنی را در برنامه خود قرار دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمامی جاذبه‌های گردشگری وان ترکیه، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه "جاذبه‌های وان" مراجعه کنید. ما در این صفحه تمامی جاذبه‌های توریستی وان را یک به یک معرفی کرده‌ایم.

چند نکته برای مقرون به صرفه بودن سفربه شهر وان

موارد خرج در سفر حمل و نقل و جای اسکان می باشد که خیلی ممکن است هزینه سفر را بالا ببرد. در شهر وان ماشین هایی وجود دارد به نام دلموش که از اتوبوس کوچک تر و از ون بزرگ تر که در خطوط مشخصی از شهر تردد میکنند که بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه برای گردشگران میباشد.

در مورد اسکان و اقامتگاه مناسب که در شهر وان از هتل‌های دو ستاره گرفته تا هتل های لوکس پنج ستاره بسیار وجود دارد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشند. اما در شهر وان اقامتگاهایی با قیمت کمتر برای خانواده های یک تا چهار نفره تدارک دیده شده که از نظر مالی مقرون به صرفه می‌باشند و هزینه سفر به شهر وان را بسیار کاهش میدهد.

سفربه شهر وان همیشه برای گردشگران ایرانی در اولیت است. شهرتاریخی وان دارای جاذبه گردشگری بیشماری میباشد بدلیل فاصله کم شهر مرزی وان سالانه ایرانی ها به این شهر سفر میکنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید