پارک آبی وان | راهنمای کامل بازدید از پارک آبی وان ترکیه
زهرا نیرومند 1400/10/14 133993 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


 وان، یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است که در سال‌های اخیر موردتوجه ایرانیان قرار گرفته و بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند. این شهر جاذبه‌های متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، پارک آبی وان است. اگر به این شهر زیبا و دیدنی سفر کردید­، حتما سری به پارک‌های آبی آن بزنید و یک روز هیجان‌انگیز و به یادماندنی را در کنار خانواده و دوستانتان تجربه کنید. 3 پارک آبی در شهر وان وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های خود را داشته و امکانات خوبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. در این مقاله به معرفی این سه پارک پرداخته و راهنمای بازدید از آن‌ها را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.  

پارک آبی وان (Van Aqua Park)

پارک آبی وان، پارک کوچکی است که در ساحل دریاچه وان قرار دارد. این پارک دارای استخر شنا، صندلی‌های آفتاب‌گیر، مکان‌هایی برای استراحت و منظره‌ای زیبا از دریاچه بی‌انتهای وان می‎باشد. پارک آبی وان دارای دو استخر است که یکی از آن‌ها مختص بچه‌ها  و دیگری ویژه بزرگ‌سالان طراحی شده است. علاوه بر این، 4 سرسره نیز در این پارک دیده می‌شود که امکان بازی و هیجان بیشتر را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

پارک آبی وان  مکانی مناسب برای خانواده‌هایی است که به همراه کودکان خود به شهر وان سفر می‌کنند. آب استخرها بسیار تمیز بوده و نظافت نیز به صورت روزانه انجام می‌شود. در اطراف پارک مکان‌هایی برای صرف غذا و نوشیدنی در نظر گرفته شده است که معمولا مورد استقبال قرار می‌گیرد. تنها مشکل این پارک، سرباز بودن آن و نبود آب‌گرم است. به همین دلیل پارک در ماه‌های پاییز و زمستان بسته است و تنها در ماه‌های بهار و تابستان امکان استفاده از آن وجود دارد.

پارک آبی چاغداش (Cagdas Aqua Park)

اگر به شهر وان ترکیه سفر کردید، حتما سری به پارک آبی چاغداش این شهر بزنید.  این مجموعه، به عنوان اولین پارک آبی منطقه آناتولی، در سال 2011 میلادی در شهر وان افتتاح گردید و مورد استقبال اهالی این شهر و گردشگران قرار گرفت. پارک آبی چاغداش به امکاناتی چون استخر، سونا، جکوزی و انواع سرسره‌های آبی مجهز بوده و علاوه بر آن کلاس‌هایی چون یوگا، باله و زومبا را نیز برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

 استخر شنای این مجموعه حدود 45 متر طول دارد و عرض آن نیز  15 متر می‌باشد. تعدادی صندلی آفتاب‌گیر در اطراف استخر دیده می‌شود که جزو امکانات این مجموعه محسوب می‎گردد. مجموعه چاغداش برای کودکان نیز امکانات مخصوصی فراهم کرده و شرایط خوبی را برای حضور خانواده‌ها در نظر گرفته است.  استخر مخصوص کودکان، رودخانه، آبشار و کلاس‌های آموزش شنا و ژیمناستیک، از جمله گزینه‌های مربوط به کودکان می‌باشد.

از دیگر امکانات ورزشی پارک نیز می‌توان به دستگاه‌های هوازی، پیلاتس، فیتنس، کلاس‌های آموزش شنا و تنیس اشاره کرد. کلاس‎های این مجموعه در سطح استاندارد برگزار شده و تحت نظر مربی‌های حرفه‌ای اداره می‎شود. پارک آبی چاغداش دارای کافی‌شاپ و ویتامین بار نیز می‌باشد که امکان رفع گرسنگی و خستگی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. اگر لوازم شنا را به همراه نبرده‌اید، نگران نباشید. می‌توانید از فروشگاه لوازم ورزشی پارک آبی وان، موارد موردنیاز را تهیه نمایید و به راحتی وارد استخر شوید. 

نکته دیگری که در مورد پارک آبی چاغداش وجود دارد، مختلط نبودن آن است. زمان استفاده از پارک برای آقایان و بانوان متفاوت است. بنابراین، اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، نگران نباشید و زمان مناسب را برای بازدید از پارک و استفاده از تفریحات متنوع آن در نظر بگیرید. خانم‌ها در روزهای شنبه، سه شنبه، پنج شنبه و آقایان در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه امکان استفاده از پارک را دارند.

پارک آبی وان همه روزه، به جز روزهای تعطیل، از ساعت 9 صبح تا 23 شب آماده ارائه خدمات بوده و لحظات شاد و مفرحی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌سازد. ساعت 6 تا 9 شب شلوغ‌ترین زمان پارک آبی وان است. اگر دوست دارید از امکانات پارک بیشتر برخوردار باشید و در یک محیط آرام و دنج به بازی بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها برای رفتن به پارک برنامه‌ریزی کنید.  

پارک آبی چاغداش در منطقه‌ی آناتولی شرقی واقع شده و دسترسی به آن چندان سخت نیست. می‌توانید یک تاکسی بگیرید و به راحتی خود را به پارک آبی برسانید. اگر با ماشین شخصی به پارک می‌روید، کافیست یک جستجو در گوگل مپ داشته باشید.  مسیر پارک کاملا مشخص بوده و به وضوح نمایش داده می‌شود. مجموعه پارک آبی دارای جای پارک ماشین نیز می‌باشد و نگرانی در مورد پارکینگ وجود ندارد.

پارک آبی وان سرپوشیده است. از این رو، هیچ محدودیتی  برای استفاده از آن در فصل‌های مختلف سال وجود ندارد. محیط پارک کاملا تمیز و بهداشتی است و زیرنظر یک تیم حرفه‌ای اداره می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تهیه بلیط با مجموعه پارک آبی وان تماس بگیرید و از تخفیفات فصلی آن استفاده کنید. ورودی برای کودکان زیر 6 سال نیز رایگان است و برای کودکان 6 تا 12 سال نیز کمتر از بزرگ‌سالان می‌باشد. البته توجه داشته باشید که کارت شناسایی کودک را به همراه ببرید تا دچار مشکل نشوید.

پارک آبی ساحلی دیوان (Divan Beach Aqua Park)

اگر به دنبال یک پارک ساحلی روباز  هستید، سری به پارک آبی دیوان بزنید. دیوان، یک پارک آبی ساحلی است که در سال 2018 در شهر توریستی وان افتتاح شد. این پارک در 10 کیلومتری مرکز شهر وان قرار دارد. پارک آبی وان دارای استخر بزرگ‌سالان، استخر مخصوص کودکان و 3 سرسره آبی می‌باشد و علاوه بر این مواردی چون سالن ماساژ، رستوران، کافی شاپ، چای‌خانه، خانه کباب و ... را نیز در خود جای داده است. تعدادی چتر و صندلی‌های ساحلی نیز در کنار استخر پارک تعبیه شده است که امکان استراحت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌سازد. شاید پارک ساحلی دیوان به اندازه پارک‌های آبی آنتالیا نباشد، اما امکان استفاده از بازی‌ها و تفریحات آبی را برای خانواده‌ها فراهم آورده و یک روز جذاب و به‌یادماندنی را برای آنان می‌سازد.

پارک آبی ساحلی وان در منطقه ادرمیت واقع شده است و همه روزه از ساعت 9:45  تا 23:45 آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان می‌باشد. ورودی پارک آبی وان برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. 

در این مقاله به معرفی 3 پارک آبی وان پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات ترکیه، بازی‌های آبی و دریایی آن است. تقریبا در تمامی شهرهای این کشور می‌توانید پارک‌های آبی و ساحلی را پیدا کنید و یک روز هیجان‌انگیز و به یادماندنی را در این پارک‌ها بگذرانید. البته از شهر کوچکی مانند وان نباید انتظار پارک‎های بسیار بزرگ و مجهز مانند شهرهای آنتالیا یا استانبول را داشته باشید، اما می‌توانید یک روز خوب و شاد را در این پارک‌ها سپری کنید. شهر وان 3 پارک آبی کوچک دارد که 2 تای آن روباز بوده و در کنار ساحل طراحی شده‌اند. پارک آبی چاغداش سرپوشیده است و در 12 ماه سال قابل استفاده می‌باشد. این پارک کمی مجهزتر از 2 پارک ساحلی این شهر است، اما بازهم به پای پارک‌های آبی دیگر شهرهای ترکیه نمی‌رسد. در حقیقت می‌توان گفت پارک‌های آبی وان بیشتر شبیه به استخرهای مجهز هستند که امکاناتی چون رستوران، کافه، ماساژ و چند سرسره آبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. اگر در هتل‌های لوکس و 5 ستاره وان اقامت داشته باشید، می‌توانید از استخر هتل نیز برای شنا و دیگر تفریحات استفاده نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1402/06/13

    ما شهریور ۱۴۰۲ رفتیم پارک آبی وان فوق العاده خوش گذشت. هم دی جی داشت هم کف پارتی بود. ۶ ساعت اونجا بودیم ۶ دقیقه طول کشید. فقط لطفا در حد آنتالیا و استامبول انتظار نداشته باشید. مشخصات کامل رو لطف کردن نوشتن.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید