کوش آداسی بهتره یا مارماریس؟ مقایسه کوش آداسی و مارماریس
حسام مقتدایی 1399/02/11 3434 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



احتمالاً شما هم مثل ما منتظر هستید، هرچه زودتر قرنطینه تمام شود و بتوانید سفر کنید و نفسی بکشید. بهتر است پیش از اینکه به سرعت سراغ خرید بلیت بروید و مقصدتان را شهرهای آشنای ترکیه که پیش از این بارها به آن سفر کرده‌اید را انتخاب کنید، کمی درباره شهرهای دیگر آن بخوانید. شاید دلتان خواست تجربه تازه‌ای را برای خودتان رقم بزنید. در این مقاله از مجله گردشگری کایت قرار است به مقایسه دو شهر زیبای ترکیه یعنی کوش آداسی و مارماریس بپردازیم و درباره زیبایی‌های هر کدام به تفصیل برایتان بنویسیم. سفر به شهرهای جدید ترکیه اتفاق حیرت‌انگیزی است که می‌توانید آن را تجربه کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید و برای دیدن مقایسه کوش آداسی و مارماریس به صفحه "کوش آداسی بهتره یا آنتالیا" مراجعه نمایید.


اول برویم سراغ کوش آداسی و زیبایی‌های آن


شهر کوش آداسی واقع در غرب ترکیه بوده و از شهرهای ساحلی این کشور به‌حساب می‌آید. این شهر ساحلی درواقع در کناره دریای اژه قرار گرفته و فاصله بسیار کمی تا شهرهای مهم ترکیه یعنی ازمیر دارد. به همین خاطر است که گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، سری هم به ازمیر می‌زنند و از آن نیز دیدن می‌کنند. از القابی که به کوش آداسی نسبت می‌دهند می‌توان به جزیره پرنده اشاره کرد. درواقع دلیل این لقب هم واضح است چرا که محل زندگی پرندگان زیادی است. احتمالاً این اطلاعات خیلی برایتان جالب نیست و زودتر دلتان می‌خواهد درباره جاذبه‌های دیدنی این شهر ساحلی زیبا بدانید. پس منتظرتان نمی‌گذاریم و یک راست می‌رویم سراغ همین زیبایی‌های مثال‌زدنی.

سفر-به-کوش-آداسی


جزیره یونانی ساموس


این جزیره فاصله بسیار کمی نسبت به کوش آداسی دارد. درواقع بسیاری از مسافرانی که به کوش آداسی سفر می‌کنند، بعد از دیدن خود شهر، اولین کاری که می‌کنند این است که سوار قایق‌های موتوری می‌شوند و به جزیره ساموس می‌روند. فصل مناسب برای سفر به کوش آداسی ترکیه، بهار و تابستان است. البته قابل درک است که به خاطر کرونا، بهار را از دست دادیم اما تابستان که مانده. پس وقت را غنیمت بشمارید و سفر کنید. دلیل این که به این جزیره، جزیره یونانی میگویند، نزدیک بودن آن به کشور یونان است. درواقع اگر تصمیم گرفتید و به جزیره ساموس رفتید، می‌توانید مسیرتان را کمی منحرف کنید و سری هم به کشور یونان بزنید.

جزیره-ساموس


حالا برویم سراغ شهر باستانی افسوس


ایونیها، شهری باستانی در نزدیکی کوش آداسی ساخته‌اند که افسوس نام دارد. این شهر در تاریخ باستانی خود، شاهد تسلط ایرانی‌ها و رومی‌ها بوده و بعد از حکومت عثمانیان به کاروانسرای محمد پاشا تبدیل شد. بنای تاریخی تا دلتان بخواهد در این شهر وجود دارد و می‌توانید با دیدن آن بناهای تاریخی، هر دوره را زندگی کنید.

شهر-باستانی-افسوس


کوش آداسی و خرید کردنش!


اگر می‌خواهید خرید کنید، قطعاً سری به کوش آداسی بزنید چرا که بازارهای خرید آن خیلی معروف است. دلیل معروف بودن آن هم ارزان بودن قیمت‌هایش است. در مراکز خرید کوش آداسی می‌توانید سوغاتی و انواع لباس‌هایی که دوست دارید را با قیمتی ارزان تهیه کنید. معروف‌ترین مرکز خرید این شهر سکه نام دارد ولی خب سختی‌هایی هم برای دسترسی به آن خواهید داشت.

مطالب مرتبط کوش آداسی:

چرا به کوش آداسی سفر کنیم؟

کوش آداسی بهتره یا ازمیر

بلیط هواپیما کوش آداسی


حالا وقت مارماریس رسیده!


وقتی میگوییم مارماریس، داریم درباره یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب غربی ترکیه حرف می‌زنیم. این جزیره بین دو مقصد گردشگری معروف یعنی فتحیه و بدروم قرار گرفته و البته ایرانی‌های کمی هم در آن خواهید دید. دلیلش هم این است که خیلی از ایرانی‌ها هنوز درباره مارماریس نمی‌دانند این جزیره بیشتر محل سفر گردشگران اروپایی است که آن را به خوبی می‌شناسند. قبل از اینکه بگویید ما انتخابمان را کردیم و به کوش آداسی خواهیم رفت، بگذارید کمی درباره مارماریس برایتان بگوییم. ممکن است نظرتان عوض شود.

سفر-به-مارماریس


پیش از هر چیز، نحوه دسترسی به مارماریس را میگوییم!


یکی دیگر از مسائلی که شاید ایرانی‌ها را ترغیب نمی‌کند به این شهر سفر کنند، نداشتن فرودگاه باشد. شما برای سفر به مارماریس باید سراغ فرودگاه‌های اطراف آن بروید. بسیاری از گردشگران اول به ازمیر سفر می‌کنند و سپس به مارماریس میگویند. آن هم با یک مسیر زمینی. درواقع شما اگر از فرودگاه ازمیر راه بیفتید، حدوداً 5 ساعتی را باید سفر کنید تا به مارماریس برسید. فرودگاه ازمیر در جنوب غربی ترکیه واقع شده و فاصله بسیار کمی نسبت به مارماریس دارد.


خرید کردن در مارماریس چطور است؟


این شد همان چیزی که نیاز داریم بدانیم. این که خرید کردن در مارماریس بهتر است یا کوش آداسی. خب بسیاری از افرادی که با هدف خرید سفر می‌کنند، قیمت برایشان مهم است. موقعیت مراکز خرید مارماریس به قدری خوب است که مشکلات کوش آداسی را ندارد و نیازی نیست هزینه زیادی برای رسیدن به مراکز خرید صرف کنید. از این حیث، مارماریس به مراتب بهتر است. مراکز خرید بسیار خوب مارماریس را می‌توانید در اطراف میدان آتاتورک ببینید. برای رفتن به آتاتورک هم نیازی به هزینه زیادی نیست.

خرید-در-مارماریس


هتل‌های کوش آداسی بهتر است یا مارماریس؟


مارماریس هتل‌هایی دارد که دقیقاً کنار دریا ساخته شده‌اند و هیچ‌کدام از هتل‌ها هم کنار یکدیگر نیستند که ازدحامی در ساحل اتفاق بیفتد. درنتیجه اگر از این نگاه ببینیم، هتل‌های مارماریس به مراتب بهتر از کوش آداسی است. اما هتل‌های کوش آداسی ویژگی مهم دیگری دارد که آن دسترسی است. قیمت هتل‌های کوش آداسی هم بسیار مقرون به صرفه بوده و هم تنوع زیادی دارد. حالا دیگر انتخاب با شما خواهد بود.

هتل‌های-مارماریس


کوش آداسی یا مارماریس؟


احتمالاً به زمان بیشتری برای فکر کردن نیاز خواهید داشت. هر دوی این شهرها زیبا هستند و ارزشش را دارد از هر دوی‌شان دیدن کنید. پیشنهاد ما این است که در دو سفر از این دو شهر زیبا دیدن کنید و آن را به خوبی تجربه کنید. در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی و مارماریس پرداختیم تا کمی بیشتر با این شهرهای زیبای ترکیه که کمتر برای ایرانیان شناخته شده است، آشنا شوید. اگر ابهام یا سؤالی در ذهنتان به وجود آمده می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. تنها کافی است به شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید