قلعه کوش آداسی | راهنمای بازدید ‌+ تصاویر + دانستنی‌ها
شراره رحیمی 1399/07/30 2338 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کوش آداسی به معنای جزیره پرنده یکی از مقاصد گردشگری برتر ترکیه به شمار می‌رود که در غرب سواحل دریای اژه، در فاصله 71 کیلومتری از مرکز شهر آیدین و در 95 کیلومتری از ازمیر واقع شده است. این جزیره زیبا به دلیل داشتن کشتی‌های کروز، اقامتگاه‌های ساحلی، سواحل زیبا، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات آبی که در دل خود جای داده است به شهرت فراوانی دست یافته است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج کشور به سوی خود می‌کشاند. به علاوه کوش آداسی در زمینه تاریخی نیز حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد و نشانه‌های فرهنگ، تمدن و زندگی در این جزیره تقریبا به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. از بناهای تاریخی بسیار زیبای این جزیره می‌توان به قلعه کوش آداسی اشاره کرد که در سفر به این منطقه بازدید از آن را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد این قلعه تاریخی را برای بازدید از آن در اختیارتان قرار دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.

معرفی قلعه کوش آداسی

در ابتدا لازم است بدانید که قلعه کوش آداسی جزیره‌ای شناور در شهر کوش آداسی می‌باشد که یکی از سواحل تفریحی کوش آداسی را به خود اختصاص داده است. اسم کوش آداسی (جزیره پرنده) در زمان عثمانی به دلیل مهاجرت پرندگان به آن‌جا به این قلعه نسبت داده شده است که پس از آن نام این جزیره شناور به شهر آن نیز داده شد. این جزیره به دلیل چشم‌انداز بی‌نظیری که هنگام غروب آفتاب از خود به نمایش می‌گذارد، همانند مرواریدی در این شهر می‌درخشد که به نوعی نماد شهر کوش آداسی نیز به حساب می‌آید و به دلیل زیبایی وصف‌ناپذیر خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. به علاوه با رفتن به این قلعه قایق‌های بادبانی را مشاهده خواهید کرد که در آب‌های آبی دریای اژه به آرامی حرکت می‌کنند و شما می‌توانید این منظره زیبا را با نشستن در یکی از رستوران‌های ساحلی نظاره‌گر باشید و اوقات فراموش نشدنی و دلپذیری را در کنار همسفرانتان سپری کنید و نهایت لذت را ببرید.

قلعه کوش آداسی

تاریخچه و معماری قلعه کوش آداسی

این جزیره کوچک با توجه به موقعیت استراتژیک خود گزینه بسیار مناسبی برای پیش‌گیری از حملات دریایی یا محافظت از سواحل بوده است که به همین دلیل نیز در زمان عثمانی قلعه‌ای بسیار زیبا به دستور بارباروس خیرالدین پاشا توسط الیاس آقا در قرن پانزدهم بر روی این جزیره بنا شد. پس از آن در سال 1770 در دوران شورش اورلوف یونانی دیوارهای خارجی قلعه به منظور جلوگیری از حمله به جزیره کشیده شد. دیوارهای قلعه تقریبا حدود 3 متر ارتفاع دارند که اطراف جزیره را کاملا پوشش داده‌اند. برای ساخت و ساز قلعه، سنگ‌ها و مواد مورد نیاز را نیز از معدن ییلانچی بورنو تامین می‌کردند. دروازه قلعه به سمت شرق جزیره باز می‌شود که این دروازه توسط دو برج در اطراف آن به طور کامل احاطه شده است.

برج جنوبی دروازه استوانه‌ای شکل و برج شمالی آن پنج وجهی می‌باشد. لازم است گفته شود که کتیبه‌ای در برج شمالی وجود داشته است که مربوط به سال 1826 می‌باشد و هم‌اکنون فقط بخشی از آن باقیمانده است. در دوران عثمانی این قلعه را برای مقاصد نظامی به منظور مقابله با دزدان دریایی مورد استفاده قرار می‌دادند که به همین خاطر برای مدتی لقب قلعه دزدان دریایی را نیز از آن خود کرده بود و پس از آن به قلعه کوش آداسی تغییر نام پیدا کرد. در حال حاضر این جزیره کوچک توسط یک گذرگاه باریکی به خشکی متصل شده است و به ظاهر دیگر شباهتی به جزیره مستقل و شناور ندارد. اما با این وجود همچنان مکان بسیار ایده‌آلی برای دستیابی به آرامش و ریلکسیشن به حساب می‌آید.

قلعه کوش آداسی

مسیر دسترسی به قلعه کوش آداسی

همان‌طور که گفته شد قلعه کوش آداسی در جزیره‌ای شناور، در بخش بندری شهر کوش آداسی واقع شده است که به راحتی با کمی قدم زدن در کنار دریای بیکران اژه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. به علاوه از آن‌جایی که این قلعه بر سر مسیر ساحل لیدیز (ladies Beach) قرار گرفته است، شما می‌توانید با مینی‌بوس‌هایی که هر پنج دقیقه یکبار از مبدا سنتروم (Centrum) به مقصد ساحل لیدیز حرکت می‌کنند، خودتان را به محله حاجی‌فیض‌اله (Hacifeyzullah Mahallesi) و سپس به این جزیره کوچک و قلعه زیبای کوش آداسی برسانید.

صفحات مرتبط:

قلعه کوش آداسی

دانستنی‌هایی در مورد قلعه کوش آداسی

  • قلعه کوش آداسی یکی از برجسته‌ترین مکان‌های توریستی در کوش آداسی به شمار می‌رود که توجه تمامی گردشگران را به خود جلب کرده است.
  • درون قلعه موزه‌ای وجود دارد که از معماری بیزانس الهام گرفته شده است و برای بازدید عموم در اکثر اوقات باز می‌باشد.
  • این قلعه تاکنون با نام‌های متفاوتی نظیر قلعه کوش آداسی، دژ کوش آداسی و قلعه گووار جینه دا در بین گردشگران شهرت یافته است.
  • بازدید از این قلعه کاملا رایگان است.
  • در اطراف این قلعه شما می‌توانید با فضای بومی منطقه و ماهیگیران محلی آشنا شوید و لذت ببرید.
  • در شمال این جزیره بندر اج و در جنوب آن دماغه یالانچی قرار گرفته است.
  • قلعه کوش آداسی توسط معبری باریکی از روی آب به شهر کوش آداسی متصل می‌شود که این گذرگاه جزو مسیرهای بسیار رمانتیک و زیبا برای قدم زدن زوجین به شمار می‌رود.
  • برای بازدید از قلعه هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمان که مایل بودید از این جزیره و قلعه زیبای کوش آداسی بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

قلعه کوش آداسی

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی قلعه زیبای کوش آداسی پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید قلعه کوش آداسی یکی از بی‌نظیرترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر کوش آداسی به شمار می‌رود که بدون شک بازدید از آن برای طیف مختلفی از گردشگران و سلیقه‌ها بسیار لذت‌بخش و به یادمانی خواهد بود. در صورتی که قصد دارید به شهر زیبای کوش آداسی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به جزیره پرنده را به دست آورید و سفر بدون مشکل و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید