پارک آبی آدالند کوش آداسی | راهنمای بازدید + قیمت + تصاویر
شراره رحیمی 1399/08/04 4465 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی و معروف ترکیه می‌باشد که در ساحل دریای اژه و در 95 کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است. جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران این جزیره زیبا را با آنتالیا مورد مقایسه قرار می‌دهند، زیرا از جهت‌های مختلفی نظیر آب و هوا، پارک‌های آبی، مراکز تفریحی، هتل‌های متعدد و تفریحات آبی شبیه به هم هستند. به علاوه کوش آداسی یا جزیره پرنده بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات هیجان‌انگیزی را نیز در دل خود جای داده است که تمامی این موارد سبب شده‌اند تا سالانه افراد بسیار زیادی از داخل و خارج کشور به این منطقه سفر کنند و لحظات فراموش نشدنی و پرهیجانی را در کنار همسفرانشان تجربه کنند. از جاذبه‌های پرطرفدار کوش آداسی می‌توان به پارک آبی آدالند اشاره کرد که در بین گردشگران محبوبیت و شهرت قابل توجهی را از آن خود کرده است. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای بازدید از پارک آبی آدالند به طور کامل راهنمایی کنیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.

معرفی پارک آبی آدالند

همان‌طور که گفته شد پارک آبی آدالند یکی از مقاصد پرطرفدار در کوش آداسی می‌باشد که امکانات تفریحی متنوعی را برای گذراندن یک روز هیجان‌انگیز برای گردشگران فراهم کرده است. پارک آبی آدالند یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی اروپا نیز به شمار می‌رود. در این پارک استخرهایی نظیر استخر سرگرمی، استخر موج، استخر اقیانوس، رودخانه کُند، رودخانه خروشان ویژه رفتینگ و سرسره‌های متعدد و فراوانی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است و برای تمام سنین از کودکان تا بزرگسال با هیجان بسیار زیاد طراحی شده‌اند. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به زمین بازی و سرگرمی، رستوران‌ها و کافه‌ها، تخت‌های کنار استخر و... اشاره کرد که تمامی آن‌ها برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده‌اند.

لازم به ذکر است که در این مجموعه امنیت به طور کامل برقرار است و با وجود مسئولین و غریق نجات‌ها در جای جای پارک، گردشگران می‌توانند در آرامش کامل نهایت لذت را ببرند و اصلا لازم نیست که هنگام تفریح نگران لوازم خود نظیر روغن، عینک آفتابی، حوله و... باشید. بنابراین در این پارک با خیال راحت شنا کنید، سقوط آزاد را تجربه کنید، آفتاب بگیرید، پرش کنید، سرسره‌های پیچ در پیچ را همراه با خانواده سر بخورید و در یک کلام اوج لذت و هیجان را در سفر به کوش آداسی در این پارک تجربه‌ کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود به ارمغان آورید.

پارک آبی آدالند

تاریخچه و معماری پارک آبی آدالند

در سراسر جهان بعد از لونا پارک‌ها و دیزی‌لند مردم از پارک‌های آبی به ویژه در فصل‌های گرم سال استقبال بی‌نظیری کردند. در سال 2012 در شهر کوش آداسی نیز پارک آبی آدالند بسیار پیشرفته، وسیع و مجهز به تمامی امکانات افتتاح شد و تقرییا حدود 30 تفریح آبی نظیر سونا، جکوزی، بخار، استخرها، سرسره‌ها، زمین بازی و... برای گردشگران فراهم شده است. به طور کلی هدف از تاسیس این پارک، ایجاد فضایی پرهیجان و با نشاط برای مردم ترکیه و تمامی توریست‌ها و گردشگرانی بود که کوش آداسی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. لازم است بدانید که برای ساخت پارک آبی آدالند تمامی شرایط و استانداردها در نظر گرفته شده‌اند. از نکات مهم و اصلی در ساخت پارک‌های آبی می‌توان به موقعیت مکانی و انتخاب زمین مناسب اشاره کرد که در مورد پارک آبی آدالند نیز به بهترین شکل ممکن انتخاب شده است. مساحت این پارک تقریبا 18 هکتار می‌باشد که بر روی دامنه تپه‌ای قرار گرفته است. از امکانات مهم و قابل توجه این پارک آبی می‌توان به اتاق رختکن، دوش‌های تک نفره مناسب، پارکینگ، فروشگاه، رستوران و... اشاره کرد. 

پارک آبی آدالند

بخش‌های مختلف پارک آبی آدالند

در پارک آبی آدالند علاوه بر موارد گفته شده بخش‌های دیگری نظیر یک بخش چمنی همراه با چترهای آفتابی و تخت‌ها برای استراحت و آفتاب گرفتن گردشگران نیز وجود دارد. به علاوه سرگرمی‌های متنوع همچون اسباب بازی‌های شناور، سرسره‌های مخصوص، کشتی دزدان دریایی و استخرهای مخصوص برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است تا با خیال راحت فرزندان خود را در آن‌جا بگذارید تا بازی کنند. در این پارک تقریبا حدود 20 سرسره تعبیه شده است که دوتا از آن‌ها جزو بلندترین سرسره‌های جهان می‌باشند. دو مسیر آبی در این پارک وجود دارد که یکی از آن‌ها آرام و دیگری خروشان هستند و در صورت تمایل شما می‌توانید به شکل پرسرعت و یا آرام رفتینگ را تجربه کنید. در استخر موج این پارک هر 20 دقیقه یکبار یک موج مصنوعی به وجود می‌آید تا افراد حاضر در استخر هیجان بیشتری را تجربه کنند. بخش پارک دریایی و دلفیناریوم در پارک آبی آدالند نیز از زیبایی و هیجان منحصر به فردی برخوردار است که شما می‌توانید به تماشای آکواریوم پر از ماهی و دلفین‌ها بروید و لذت سفرتان را چندین برابر کنید.

صفحات مرتبط:

هزینه و ساعت بازدید از پارک آبی آدالند

هزینه بلیط ورودی برای کودکان زیر سه سال کاملا رایگان می‌باشد، اما از کودکان 4 تا 9 سال لازم است نصف هزینه بلیط بزرگسالان پرداخت شود. هزینه ورودی که در ابتدای ورود به پارک آبی پرداخت می‌شود، شامل استفاده از امکاناتی نظیر تمامی سرسره‌ها، تراس آفتاب، مسیرهای رودخانه، تخت، استخرهای شنا، کمد، رختکن، پارکینگ، چترهای آفتابگیر و دوش می‌باشد و فقط برای بازید از پارک دریایی و دلفیناریوم باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. برای سرو غذا در رستوران‌های این مجموعه نیز می‌توانید هنگام ورود به پارک یک کارت الکترونیک را به مقدار نیاز شارژ کنید و مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که مبلغی از هزینه در کارت باقی‌ مانده باشد، هنگام خروج از پارک به شما برگردانده می‌شود. شما می‌توانید در فصل تابستان که هوا کاملا گرم است از ساعت 10 صبح تا 18 بعد از ظهر به پارک آبی آدالند بروید و نهایت استفاده را کنید و لحظات شگفت‌انگیزی را سپری کنید.

پارک آبی آدالند

مسیر دسترسی به پارک آبی آدالند

پارک آبی آدالند با مرکز شهر کوش آداسی تقریبا حدود 7 کیلومتر فاصله دارد که شما می‌توانید سوار ون‌های معروف ترکی (دولموش) خط شماره 6 و یا تاکسی شوید و خودتان را به این مجموعه آبی برسانید. به علاوه اگر همراه با تور سفر کرده باشید، تور لیدرها ترانسفر رفت و برگشت به این پارک آبی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی پارک آبی آدالند کوش آداسی پرداختیم و اطلاعات لازم را برای بازدید از این مجموعه در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور ک مطالعه کردید پارک آبی آدالند امکانات تفریحی فراوانی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از آن یک روز پرهیجان و لذت‌بخشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که قصد سفر به شهر توریستی کوش آداسی را دارید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا بتوانید با کسب اطلاعات بیشتر از این جزیره سفر بی‌نقصی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید