کوش ‌آداسی بهتره یا آنتالیا | مقایسه کوش آداسی و آنتالیا
علیرضا مشرقی 5951 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


کوش ‌آداسی بهتره یا آنتالیا؟


ترکیه و شهرهای جذاب آن مقصد بسیاری از گردشگران است. اگر بخواهید به یکی از تورهای ترکیه بروید حتما بر سر دو راهی قرار می‌گیرید که تور کوش آداسی را انتخاب کنید یا تور آنتالیا را! انتخاب هر یک از این دو مکان‌های جذاب بسیار سخت است. با کایت همراه باشید تا در این مقاله بتوانید بهترین تور کوش آداسی و آنتالیا را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید. بعد از خواندن این مقاله به سوال‌هایی زیادی که افراد برای تور ترکیه خود در ذهن دارند پاسخ داده می‌شود:
•    جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟
•    زمان مناسب سفر به کوش آداسی و آنتالیا چه فصلی از سال است؟
•    مراکز خرید کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟
•    هتل‌های کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟
در این مقاله سعی می‌کنیم به همه این سوال‌ها را در مورد کوش آداسی و آنتالیا پاسخ دهیم.

«کوش ‌آداسی بهتره یا آنتالیا»؟


چرا گردشگران به تور آنتالیا می‌روند؟


آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه در بین گردشگران است که با سواحل مدیترانه‌ای زیبا و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری که دارد زبان زد است. کشور ترکیه امکانات رفاهی زیادی را برای گردشگران فراهم کرده است که با هر بودجه و سلیقه‌ای که دارید می‌توانید با تور آنتالیا همراه شوید. یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به آنتالیا مراکز خریدی است که می‌توانید یک خرید به یاد ماندنی را داشته باشید. از سال 2000 تمرکز دولت ترکیه بر روی صنعت گردشگری گذاشته شد و امروز همه این تلاش‌ها ثمر داده است و مردم آنتالیا بیشتر درآمد خود را از توریست‌ها دریافت می‌کنند.

چرا گردشگران به تور آنتالیا می‌روند


فصل‌های مناسب برای سفر به آنتالیا


به علت آب و هوای مدیترانه‌ای که آنتالیا دارد باید شرایط آب و هوایی را برای رفتن به این منطقه در نظر گرفت که چه زمانی از سال به تور آنتالیا برویم. در فصل بهار و پاییز آنتالیا بهترین آب و هوا را دارد و از تفریحات آبی و ساحلی زیادی می‌توانید در سواحل دیدنی آنتالیا لذت ببرید. در فصل تابستان دمای هوا بین 30 الی 35 درجه سانتی‌گراد است و زمستان آنتالیا هم هوا در بیشتر روزها  بارانی و ابری است که دمای هوا نیز حدود 9 الی 15 درجه متغیر و غیر قابل پیش‌بینی است.

فصل‌های مناسب برای سفر به آنتالیا


مراکز خرید آنتالیا را از دست ندهید!


مدرن‌ترین مراکز خرید ترکیه را می‌توانید در آنتالیا ببینید که هر گردشگری را وسوسه به خرید می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبتی که مراکز خرید آنتالیا دارد این است که مراکز تفریحی-تجاری هستند و شما می‌توانید ساعت‌ها در این مراکز تفریح کنید و از رستوران‌ها و طعم لذیذ غذاهای ترکی را امتحان کنید.
معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا که بازدید آن را نباید از دست دهید:
•    TerraCity
•    MarkAntalya
•    OzdilekPark Antalya
•     Antalya Migros Alışveriş Merkezi
•    Deepo Outlet Cente
•     Ozdilek Shopping Center
•    Laura Shopping Center
•    SheMall Shopping Mall
•    Antalium Premium Mall
•    Alanyum Mall
•    Kundu bazaar
•    Akkapark Shopping Mall
•    erasta
•    SheMall Shopping Mall
•    Myra Shopping Center


مراکز خرید آنتالیا


جاذبه‌های گردشگری آنتالیا که در دنیا معروف است


یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه را آنتالیا دارد که علت آن طبیعت بکری است که در این منطقه مدیترانه‌ای قرار دارد و آن را می‌توان بهشت ترکیه نامید. از پرطرفدارترین مجموعه‌های تفریحی آنتالیا سواحل زیبای این شهر است و
آبشارهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی آنتالیا هم بسیار دیدنی است که مورد استقبال گردشگران قرار می‌‎گیرد.


جاذبه‌های گردشگری آنتالیا


چرا گردشگران به تور کوش آداسی می‌روند؟

کوش آداسی جزیره‌ای دنج در ترکیه است که بسیاری از پرندگان مهاجر ترکیه نیز به کوش آداسی می‌آیند و منظره‌ای زیبا را خلق می‌کنند. کوش آداسی با طبیعتی زیبا و جاذبه های تاریخی و تفریحی متنوع هر ساله هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کند. کوش آداسی بهشتی گمشده در ترکیه است که می‌توان آن را الماس مدیترانه نامید. برای مشاهده لیست تورهای کوش آداسی می‌توانید وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.

چرا گردشگران به تور کوش آداسی می‌روند


فصل‌های مناسب برای سفر به کوش آداسی


کوش آداسی جزیره‌ای در مدیترانه است که هوا در تابستان‌ها به بالای 42 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در زمستان‌ها بارانی است از ماه‌های آوریل تا اکتبر می‌توانید در بهترین شرایط جوی به تور کوش آداسی بروید که با هوایی مطبوع به گشت و گذار در این جزیره دیدنی بروید. پس پیشنهاد می‌شود که در بهترین ماه‌ به کوش آداسی سفر کنید.

فصل‌های مناسب برای سفر به کوش آداسی


مراکز خرید کوش آداسی را از دست ندهید!


در این جزیره می‌توانید در بهترین مراکز خرید کوش آداسی برندهای ترکیه و دنیا را تهیه کنید. علاوه بر پاساژهای رنگارنگی که در کوش آداسی وجود دارد بازارهای محلی که بسیار هم مقرون به صرفه است محصولات محلی این جزیره را می‌توانید تهیه کنید که قیمت پوشاک در این بازارها بسیار مناسب است که اگر به دنبال برندها نیستید به شما پیشنهاد می‌شود که بازارگردی در کوش آداسی را از یاد نبرید.
معروف‌ترین مراکز خرید کوش آداسی که بازدید آن را نباید از دست دهید:
•    Barok
•    Moda Antilop
•    Abrash Carpet
•    Soke Shopping Cente

مراکز خرید کوش آداسی


جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی که شهرت جهانی دارد.


در کوش آداسی طبیعتی بی‌نظیر در انتظار شماست که این جاذبه‌های طبیعی دیدنی را هیج‌گاه از یاد نمی‌برید. از مسحورکننده‌ترین مناطقی که در سفر به کوش آداسی نباید بازدید از آن را فراموش کنید سواحل بکر با تفریحات هیجان‌انگیز ساحلی و جنگل‌های سرسبز است که همچون زمردی زیبا در این جزیره می‌درخشد. به آب گرم پاموک کاله بروید و در جزیره پرندگانPigeon  غروب زیبای خورشید را ببینید و از این منظره لذت ببرید و در پارک آبی کوش آداسی هم می‌توانید لحظات مهیجی از کوش آداسی داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی


کوش ‌آداسی بهتره یا آنتالیا ؟


•    آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است که به همین علت هم اگر به آنتالیا سفر کنید در همه ایام سال با ازدحام زیاد گردشگر رو به رو می‌شوید و هیچ‌گاه ساحل آنتالیا را خلوت و آرام نمی‌بینید. اگر به دنبال مقصد دنج برای سفر خود هستید کوش آداسی انتخاب مناسب‌تری برای شما است که می‌توانید از آن لذت ببرید اما اگر به دنبال یک سفر پر هیجان می‌گردید و از شلوغی و هیاهو لذت می‌برید به آنتالیا سفر کنید.
•    اگر به همراه خانواده خود قصد سفر به ترکیه را دارید انتخاب مناسب از میان آنتالیا و کوش آداسی همان جزیره دنج و امن است که با ساحل بکر خود سفری به دور ازهیاهو را تجربه می‌کنید اما اگر به دنبال مقصدی هستید که مجردی به آن جا سفر کنید؛ پیشنهاد کایت به شما آنتالیا است که نسبت به کوش آداسی سفری هیجان‌انگیزتر را تجربه می‌کنید.
 
کوش ‌آداسی بهتره یا آنتالیا

تا همین چند سال پیش زمانی که صحبت از سفر به ترکیه به میان می‌آمد، همه مسافران تنها شهر زیبای استانبول را برای سفر خود انتخاب می‌کردند. اما امروزه دو مقصد بسیار پر طرفدار نیز به سفرهای ترکیه اضافه شده که آنتالیا و کوش آداسی نام دارند. اما مساله اساسی اینجاست که کدام یک بر اساس شرایط شما مناسب‌تر هستند و کدام یک را باید برای سفر خود انتخاب کنید. سفرهای خارجی در حال حاضر به دلیل بالا بودن نرخ ارز، بسیار گران قیمت خواهند بود و به همین خاطر کاملا منطقی است که مسافران با دقت بسیار بالا به دنبال گزینه مناسب برای سفر خود باشند. شاید در طول سال یک خانواده تنها بتواند یک سفر خارجی را تجربه کند و به همین خاطر همه با وسواس خاصی به دنبال مقصد مناسب سفر خود هستند تا بتوانند از هزینه انجام شده، حداکثر استفاده را ببرند. به همین منظور ما قصد داریم تا به صورت کامل و جامع و از تمامی جوانب، آنتالیا و کوش آداسی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما بتوانید به پاسخ این سوال که آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی برسید. پس با ما همراه باشید تا ببینید که واقعا آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی ؟


آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی ؟


خب کاملا مشخص است که در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم پاسخ این سوال را بیابید که آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟ برای یافتن پاسخ این سوال، بهتر است تا هر دوی این شهرها را با توجه به جوانب مختلف مقایسه کنیم و در نهایت انتخاب را به خود شما بسپاریم. برای سفر به ترکیه چه معیارهایی برای عموم مسافران وجود دارد؟ اماکن تفریحی؟ اماکن تاریخی؟ تفریحات ساحلی؟ آب و هوا؟ یا مراکز خرید شلوغ و بزرگ؟ نزدیک‌ترین فرودگاه؟ هزینه سفر؟ تقریبا می‌توان گفت که همه موارد ذکر شده، جزء عوامل بسیار مهم در انتخاب یک شهر برای سفر خارجی به شمار می‌آیند. در نتیجه ما نیز تلاش می‌کنیم تا از تمامی این جوانب، آنتالیا و کوش آداسی را با هم مقایسه کنیم.


آب و هوای آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟


آنتالیا دارای آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای است و در اکثر مواقع سال، آب و هوایی گرم را تجربه می‌کند. آنتالیا دارای تابستان‌های گرمی بوده و در این شهر به ندرت می‌توان شاهد برف شدید و یخبندان بود. به همین خاطر برای حدود 300 روز از سال، می‌توان از تفریحات آبی مختلف آنتالیا استفاده کرد و لذت برد. از نظر دمایی، میانگین دمای هوا در تابستان، بین 30 تا 35 درجه و در زمستان بین 9 تا 15 درجه است و به همین خاطر می‌توان گفت که حتی زمستان‌های سردی در آنتالیا انتظار شما را نمی‌کشد.
کوش آداسی نیز شباهت بسیار زیادی به آب و هوای آنتالیا دارد و از نظر میانگین هوایی تفاوت زیادی با آن ندارد. اما به دلیل اینکه کوش آداسی یک جزیره محسوب می‌شود، رطوبت بسیار زیادی دارد و در تابستان، رطوبت هوا به حدود 40 درصد می‌رسد که شاید برای برخی از افراد آزار دهنده باشد. اما همین رطوبت بالا باعث شده تا اختلاف دما در بین روزهای مختلف سال خیلی محسوس نباشد و میانگین دما در تابستان به حدود 32 درجه سانتی گراد برسد. با توجه به اینکه حتی در پایتخت خودمان، یعنی تهران، دما در فصل تابستان به حدود 50 درجه سانتی گراد می‌رسد، دمای هوای کوش آداسی و آنتالیا در فصل تابستان خیلی بالا نیست و برای مسافران ایرانی قابل تحمل خواهد بود. با این تفاسیر، از اوایل فروردین ماه تا اواخر خرداد و همچنین اواخر شهریور ماه تا اواخر آذر ماه، بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی خواهد بود.

آب-و-هوای-آنتالیا-بهتر-است-یا-کوش-آداسی؟


سواحل آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟


زمانی که به یک جزیره یا یکی از شهرهای مهم ساحلی سفر می‌کنید، قطعا نوع ساحل نیز بر انتخاب شما موثر خواهد بود. آنتالیا دارای انواع مختلف ساحل است و البته باید این مساله را در نظر داشته باشید که اکثر سواحل آنتالیا اختصاصی هستند و ساحلی که از آن استفاده می‌کنید، محدود به هتلی خواهد بود که در آن اقامت دارید. لارا، آلتی، کنی، پاتارا، بلک، کمر و چیرالی جزء بهترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شوند که در اکثر روزهای سال شاهد جمعیت بسیار زیادی هستند. در اکثر سواحل آنتالیا امکان انجام تفریحات زیادی همچون ماساژ، اسپا، جشنواره قلعه شنی، قایقرانی، اسکی روی آب، جت اسکی، موج سواری، غواصی و غیره وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما در عین حال باید گفت که اکثر سواحل آنتالیا را سواحل صخره‌ای و شنی تشکیل می‌دهند.
اما در مقابل، سواحل کوش آداسی تماما شنی هستند و می‌توانید در هر گوشه از آن، از دیدن سواحلی با شن‌های طلایی و آبی زلال و فیرزوه‌ای لذت ببرید. کوش آداسی مدت کمی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به همین خاطر سواحل آن نسبت به سواحل آنتالیا، بسیار خلوت‌تر هستند. از این رو اگر در سفر آرامش را ترجیح می‌دهید، سواحل کوش آداسی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. شما می‌توانید در کوش آداسی روی یک تخت ساحلی آفتاب بگیرید و چیزی جز صدای امواج را نشنوید. سواحل کوش آداسی بسیار خلوت، تمیز و زیبا هستند اما بر خلاف آنتالیا، کمتر شاهد برگزاری جشنوراه‌های شاد و مفرح در آنها خواهید بود.

صفحات مرتبط:

سواحل-آنتالیا-بهتر-است-یا-کوش-آداسی؟


جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟


قطعا در یک سفر خارجی، تنها سواحل نیستند که نظر شما را جلب می‌کنند و شاید بخواهید تا از جاذبه‌های مختلف گردشگری آن نیز لذت ببرید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چه در کوش آداسی و چه در آنتالیا، نباید انتظار دیدن آثار باستانی و سایت‌های تاریخی را داشته باشند و همه چیز خلاصه در سواحل آنها خواهد بود. اما بر خلاف تصور عموم مسافران، باید بدانید که در هر دو شهر، سایت‌های تاریخی زیادی وجود دارند. به عنوان مثال در آنتالیا می‌توانید از شهر قدیمی فاسلیس، شهر میا، شهر باستانی لیسیان و همچنین آمفی تئاتر آسپندوس دیدن فرمایید. همچنین بازدید از کلیسای سنت نیکولاس نیز خالی از لطف نخواهد بود. اما جاذبه‌های گردشگری آنتالیا محدود به سایت‌های تاریخی نیست و می‌توانید از مناطق طبیعی زیبا همچون آبشار کورشونلو، آبشار ماناوگات، ارتفاعات ساکلینکت و همچنین منطقه پالم دیدن فرمایید و از مناظر طبیعی آنتالیا لذت ببرید.
کوش آداسی نیز خالی از سایت‌های تاریخی نبوده و در واقع چیزی از آنتالیا کم ندارد! در کوش آداسی نیز می‌توانید از آثار باستانی زیبایی همانند شهر باستانی پیرینه، آمفی تئاتر شش هزار و 500 نفری، شهر میلتون و همچنین شهر دیدایما دیدن فرمایید. البته در هر دو شهر، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید بازدید از آنها را در برنامه سفر خود قرار دهید. به عنوان مثال پارک ملی کوش آداسی، یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های ملی در تمام ترکیه به شمار می‌آید.

جاذبه‌های-گردشگری-آنتالیا-بهتر-است-یا-کوش-آداسی؟


مراکز خرید آنتالیا بهتر هستند یا کوش آداسی؟


خب اگر بخواهیم صادق باشیم، نیمی از زمان سفر هر ایرانی به ترکیه را خرید تشکیل می‌دهد و البته جزء لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین لحظات سفر شما، همین گشت زنی در مراکز خرید بزرگ و زیبای خارجی خواهد بود! بسیاری از مسافران تنها به قصد خرید از برندهای معروف دنیا به ترکیه سفر می‌کنند و بدون خرید کردن، سفر آنها کامل نمی‌شود. پس در این قسمت قصد داریم تا مراکز خرید آنتالیا و کوش آداسی را با یکدیگر مقایسه کنیم. آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهرهای گردشگری دنیا محسوب می‌شود و کاملا منطقی است اگر صدها برند معروف جهانی در این شهر حضور داشته باشند. در آنتالیا چندین و چند مرکز خرید بسیار بزرگ و شلوغ همانند ترا سیتی و آنتالیا مال وجود دارند که می‌توانید روزها در آنها مشغول گشت زنی باشید و از برندهای معروف جهانی یا برندهای ترکی خرید کنید.
اما در عین حال باید بدانید که کوش آداسی یک جزیره نسبتا کوچک است و نباید انتظار دیدن پاساژهای بزرگی که در آنتالیا وجود دارند را داخل کوش آداسی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که در کوش آداسی نمی‌توانید از برندهای بزرگ جهان خرید کنید. البته حقیقتا شاید 10 تا 20 درصد از برندهای معروفی که در آنتالیا نمایندگی دارند، داخل کوش آداسی به چشم می‌خورند. اما هیچ یک از این مسائل باعث نمی‌شوند که نتوانید خرید بسیار خوبی را در کوش آداسی تجربه کنید.

مرکز-خرید-آنتالیا-بهتر-است-یا-کوش-آداسی؟


هزینه سفر به آنتالیا کمتر است یا کوش آداسی؟


هزینه سفر یکی از مسائلی است که حتما روی انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود. برای صحبت در مورد هزینه سفر به آنتالیا یا کوش آداسی، باید هزینه‌ها را به سه بخش خورد و خوراک، اقامت و حمل و نقل تقسیم کنیم. از نظر هزینه اقامت و قیمت هتل‌ها، باید بدانید که هزینه سفر به آنتالیا بیشتر از کوش آداسی خواهد بود. البته در عین حال نباید فراموش کرد که کیفیت هتل‌های آنتالیا به مراتب از کیفیت هتل‌های کوش آداسی بیشتر است و هزینه این کیفیت بیشتر را باید بپردازید. از نظر هزینه خورد و خوراک نیز باید گفت که این دو شهر تفاوت زیادی با هم ندارند، البته هزینه خورد و خوراک در کوش آداسی کمی کمتر از آنتالیا است اما آنقدر نیست که محسوس و قابل درک باشد. از نظر حمل و نقل نیز باید بدانید که کوش آداسی شهر کوچکی است و قطعا هزینه حمل و نقل کمی را برای گردش در آن پرداخت خواهید کرد. در نهایت اگر بخواهیم تمامی بخش‌های مخلتف هزینه سفر را با یکدیگر جمع کنیم، خواهیم دید که هزینه سفر به کوش آداسی، به مراتب کمتر از آنتالیا خواهد بود.

هزینه-سفر-به-آنتالیا-کمتراست-یا-کوش-آداسی؟


دسترسی به شهر آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی ؟


در حال حاضر بر اساس قوانین کشوری، امکان پرواز مستقیم به آنتالیا وجود ندارد. از این رو پرواز مستقیم از تهران به سمت فرودگاه اسپارتا انجام می‌شود و از آنجا مسافران باید به وسیله اتوبوس یا تاکسی خودشان را به آنتالیا برسانند. با وجود آنکه هیچ قانون خاصی مسافران را از سفر به کوش آداسی منع نمی‌کند، اما کوش آداسی دارای فرودگاه مستقل نیست و شما باید به ناچار عازم شهر ازمیر شوید و از آنجا با تاکسی، قطار یا اتوبوس خودتان را به کوش آداسی برسانید. در نتیجه باید گفت که دسترسی به هر دو شهر نسبتا دشوار خواهد بود و کمی شما را دچار دردسر خواهد کرد.

دسترسی-به-شهر-آنتالیا-بهتر-است-یا-کوش-آداسی-؟


خب دوستان عزیز و همراهان کایت، امیدواریم که توانسته باشیم به صورت کامل تمامی جوانب سفر به آنتالیا و کوش آداسی را برای شما بررسی کنیم. به نظر شما سفر به آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. آیا تا به حال تجربه سفر به کوش آداسی یا آنتالیا را داشته‌اید؟ از تجربیات خود برایمان بگویید! در ضمن فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید