بهترین آبشارهای ایران از نظر مسافران در سال 1398
زهرا نیرومند 1399/02/07 2628 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آبشارها، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت هستند که با چشم‌اندازهای دیدنی و صدای دلنوازشان طبیعت‌دوستان را به سمت خود جذب می‌کنند. این جاذبه‌های دل‌انگیز در دل جنگل‌ها و کوهستان‌ها جریان دارند و از بلندترین صخره‌ها به پایین روانه می‌شوند و شکوه و قدرت خداوند را به رخ انسان می‌کشند. کشور عزیزمان ایران نیز از این نعمت بی‌نصیب نمانده و آبشارهای متعددی را در استان‌ها و شهرهای مختلف خود جای داده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید 392 آبشار دائمی و 287 آبشار فصلی در ایران وجود دارد که هرکدام از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را داشته و تصاویری شگفت‌انگیز در طبیعت اطرافشان ایجاد کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم بهترین آبشارهای ایران از نظر مسافران در سال 1398 را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

در صورتی که به دنبال بهترین قیمت و خدمات سفر برای این مکانها هستید، به صفحه تورهای طبیعتگردی مراجعه فرمایید و همچنین می‌توانید بهترین آفرهای تور‌های طبیعتگردی ایران را در صفحه "تور‌های طبیعتگردی ایران" مشاهده فرمایید.


آبشار لاتون در استان گیلان


لاتون، با ارتفاع بیش از 105 متر، عنوان بلندترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده و در لیست بهترین آبشارهای ایران جای گرفته است. این آبشار از قله اسپیناس سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رودخانه‌ای با نام لوندویل می‌ریزد.
آبشار لاتون در 15 کیلومتری شهر آستارای استان گیلان و در منطقه‌ای با نام لوندویل واقع شده است. این آبشار در میان جنگل و در بین انواع گیاهان متنوع و درختان میوه مانند گلابی، زردآلو، سیب، آلو، گردو و فندق قرار گرفته و چشم اندازهایی سرسبز و بی‌نظیر ایجاد کرده است. برای رفتن به آبشار لاتون باید چند ساعتی در جنگل پیاده‌روی کنید. اگر بخواهید می‌توانید در اطراف آبشار اتراق کنید و از زیبایی‌های طبیعت لذت بیشتری ببرید. در محدوده آبشار لاتون امکانات رفاهی مختلفی چون سرویس بهداشتی، پارکینگ، بوفه و ... برای راحتی و استفاده مسافران در نظر گرفته شده و امکان اجاره اتاق نیز وجود دارد.

بهترین آبشارهای ایران


آبشار مارگون در استان فارس


مارگون، با ارتفاع بیش از 70 متر، عنوان بلندترین آبشار چشمه‌ای دنیا را به خود اختصاص داده و در لیست بهترین آبشارهای ایران از نگاه گردشگران جای گرفته است. آب این آبشار از چشمه‌های متعددی که در اطرافش دیده می‌شوند، تامین می‌گردد. به همین دلیل به آن آبشار چشمه‌ای گفته می‌شود.
آبشار زیبای مارگون در شهر سپیدان استان فارس واقع شده و در میان طبیعتی سرسبز و دیدنی قرار گرفته است. وجود درختان جنگلی مختلفی چون سیب، زالزالک در میان کوه‌های ناهمواری که اطراف آبشار را احاطه کرده‌اند، چشم‌اندازهایی شگفت‌انگیز ایجاد کرده و جلوه‌ای خاص به این آبشار باشکوه داده است. با توجه به این که سالانه افراد زیادی برای تماشای شکوه و عظمت آبشار مارگون به این منطقه سفر می‌کنند، در اطراف آبشار امکانات رفاهی مختلفی چون سرویس بهداشتی، پارکینگ و ... برای راحتی و استفاده مسافران در نظر گرفته شده است. اگر قصد اقامت دارید نیز می‌توانید به شهر سپیدان یا روستای مارگون بروید و یک سوئیت یا ویلا اجاره کنید و شب را در این منطقه زیبا بمانید.


آبشار آب سفید در استان لرستان


آب سفید، از دیگر آبشارهای محبوب گردشگران است که عنوان عروس آبشارهای ایران را به خود اختصاص داده است. این آبشار از کوه‌های سنگی زاگرس سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از رودخانه روبار به رود دز می‌ریزد.
آبشار آب سفید در شهرستان الیگودرز استان لرستان واقع شده است. این آبشار 69 متر ارتفاع دارد و در هنگام ریزش، از روی سنگ‌های متعدد عبور می‌کند. برخورد آب با سنگ‌هایی که در مسیر آبشار قرار دارند، حباب‌های سفیدی را ایجاد می‌کند که در نهایت باعث سفید دیده شدن رنگ آب می‌شود. به همین دلیل به این آبشار، آب سفید می‌گویند. سفیدی آب در ترکیب با رنگ سبزی که از پوشش متنوع گیاهی منطقه ایجاد شده است، تصویری دیدنی و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. برای راحتی گردشگران و دسترسی آسان‌تر، مسیر آبشار آب سفید سنگ‌فرش شده و در اطراف آن نیز سکوهایی برای استراحت قرار داده شده است. نمازخانه، بوفه و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات رفاهی است که مسافران می‌توانند در این منطقه از آن برخوردار باشند.

بهترین آبشارهای ایران


آبشار شِوی در استان خوزستان


شِوی به معنای لطافت، نام دهستانی است که در نزدیکی این آبشار قرار دارد. آبشار شوی با ارتفاع 80 متر وعرض70 متر بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه است که از رشته‌کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از دشت‌ها و کوه‌ها، در نهایت به دریاچه سد دز می‌ریزد. بسیاری از افراد شوی را زیباترین آبشار ایران معرفی می‌کنند و آن را در لیست بهترین آبشارهای ایران قرار می‌دهند.
آبشار شِوی در شهرستان دزفول استان خوزستان واقع شده است. بهترین فصل برای سفر به این آبشار، فصل بهار و تابستان است که شوی و طبیعت اطراف آن در زیباترین حالت خود قرار دارند. درختانی چون بید، مو، انجیر، افرا و بلوط در کنار گیاهان دارویی مانند سیاه‌وشان، مهم‌ترین گونه‌های گیاهی این منطقه هستند که چشم‌اندازهایی زیبا و سرسبز را در اطراف آبشار ایجاد کرده‌اند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید ساعاتی در کنار آبشار شوی چادر بزنید و در حوضچه‌های زیر آبشار شنا کنید. البته به یاد داشته باشید که تجهیزات لازم برای سفر را به همراه خود بیاورید.


آبشار بیشه استان لرستان


بیشه، یکی از معروف‌ترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است که ارتفاع آن به بیش از 50 متر می‌رسد. این آبشار در میان رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده و آب آن از چشمه‌های اطراف تامین می‌گردد. بیشه پس از عبور از میان درختان بلوط و سرازیر شدن در رودخانه‌ای به همین نام، در نهایت به رود سزار می‌پیوندد.
بیشه در نزدیکی شهر سرپل‌ذهاب استان لرستان واقع شده است. این آبشار به دلیل قرار گرفتن در یک طبیعت فوق‌العاده زیبا و داشتن چشم‌اندازهای بی‌نظیر، یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری این استان محسوب می‌شود. در این‌جا تمامی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، رستوران، فروشگاه و ... برای راحتی مسافران تعبیه شده و مشکلی برای اقامت و گذراندن یک روز به‌یادماندنی وجود ندارد. افرادی که از این آبشار بازدید می‌کنند می‌توانند در حوضچه‌ بزرگی که در پایین آبشار وجود دارد، به آب‌تنی بپردازند یا در طبیعت اطراف آبشار اسب‌سواری کنند. اگر دوست داشته باشید زمان بیشتری در کنار این آبشار زیبا بمانید، می‌توانید یک اتاق یا سوئیت در روستای بیشه اجاره کنید و شب را در آن به استراحت بپردازید.

بهترین آبشارهای ایران


آبشار کبودوال در استان گلستان


کبودوال، عنوان بزرگ‌ترین آبشار خزه‌ای ایران را داشته و در لیست بهترین آبشارهای ایران جای دارد. این آبشار بخشی از رودخانه کبودوال است که از چشمه‌های جنوبی سرچشمه می‌گیرد. از این رو، آب آن بسیار زلال بوده و قابلیت شرب نیز دارد.
آبشار کبودوال در 5 کیلومتری شهر علی‌آباد کتول واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان محسوب می‌شود. این آبشار در میان طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز از جنگل‌های انبوه قرار گرفته و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا را در مقابل چشمان گردشگران و طبیعت‌دوستان قرار می‌دهد. برای دیدن کبودوال باید یک مسیر جنگلی را پشت سر بگذارید. مسیر آبشار از پارک جنگلی کبودوال سنگ‌فرش شده و دسترسی به آن آسان است. در این مسیر سکوهایی برای برپایی چادر و اقامت مسافران فراهم شده و امکانات رفاهی چون سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز به چشم می‌خورد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آبشار کبودوال به صفحه "کبودوال زیبا ترین آبشار خزه‌ای ایران" مراجعه نمایید.


آبشار یخی در استان تهران


آبشار یخی هملون را می‌توان خاص‌ترین و متفاوت‌ترین آبشار ایران معرفی کرد. این آبشار در تمامی فصول سال یخ‌زده و تنها در تابستان و در ماه‎‌های تیر و مرداد در حالت عادی قرار دارد. آبشار هملون در زمستان منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را به نمایش می‌گذارد که مانند آن در هیچ جای ایران نمی‌توان دید.
آبشار یخی در بخش شمال شرقی تهران و در جاده میگون به شمشک واقع شده است. اگر قصد تماشای زیبایی‌های این آبشار را دارید، می‌توانید فصل تابستان از آن بازدید کنید و از سرسبزی دره‌ها و تماشای مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید. البته تماشای این آبشار در فصل زمستان و زمانی که به طور کامل یخ زده است، چیز دیگری است. بسیاری از افرادی که این آبشار را برای بازدید انتخاب می‌کنند، با تجهیزات کامل به هملون می‌روند تا بر روی قندیل‌های زیبای این آبشار به یخ‌نوردی بپردازند. اگر قصد دارید در زمستان از آبشار یخی بازدید کنید، حتما زنجیرچرخ، لباس‌های گرم، پوتین، غذاهای سبک و ... را به همراه داشته باشید. آبشار یخی یک آبشار متفاوت بوده و در لیست بهترین آبشارهای ایران از نظر گردشگران قرار دارد.

بهترین آبشارهای ایران


آبشار سمیرم در استان اصفهان


سمیرم، آبشاری زیبا در دل صخره‌های رشته‌کوه زاگرس است. این آبشار 35 متری با دیواره‌های سنگی خود مورد توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت‌دوستان قرار داشته و عنوان عروس زیبای زاگرس را به خود اختصاص داده است. از این رو، می‌توان این آبشار را در لیست بهترین آبشارهای ایران جای داد.
آبشار سمیرم در 5 کیلومتری شهر سمیرم در بخش جنوبی استان اصفهان واقع شده است. این آبشار در یک محیط کوهستانی قرار داشته و سرسبزی اطراف آن نیز باعث ایجاد چشم‌اندازهایی زیبا و فوق‌العاده در این ناحیه شده است. اگر دوست دارید آبشار را در بهترین و زیباترین حالت خود ببینید، بهتر است فصل بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. در این فصل آب آبشار به بالاترین میزان خود رسیده و خروش جریان آب، شکوهی وصف‌ناپذیر به آن بخشیده است. البته دقت داشته باشید که در این فصل هوا کمی سرد است و باید لباس‌های گرم به همراه خود داشته باشید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید در اطراف آبشار چادر بزنید و از تماشای زیبایی‌های طبیعت لذت بیشتری ببرید.


آبشار ویسادار در استان گیلان


ویسادار سومین آبشار بلند گیلان است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای که دارد، در لیست بهترین آبشارهای ایران جای می‌گیرد. این آبشار با 15 متر ارتفاع، از کوه‌های تالش سرچشمه گرفته و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد.
آبشار ویسادار در رضوان‌شهر استان گیلان و در نزدیکی روستایی با نام آووییار واقع شده است. برای رسیدن به آبشار ویسادار باید از میان جنگل رد شوید و جاده‌ای رویایی را در میان درختانی بلند و سربفلک کشیده طی کنید. این جاده‌ به حدی زیباست که علاقه‌مندان به طبیعت و سرسبزی ترجیح می‌دهند پیاده از آن عبور کنند تا بتوانند از تماشای تصاویر دل‌انگیز آن لذت بیشتری ببرند. ویژگی دیگر این آبشار که ظاهری متفاوت به آن داده است، دیواره‌های صخره‌ای و جذاب آن است. اگر دوست داشته باشید آبشار را به طور کامل ببینید، می‌توانید بر روی پلی که روی آبشار ساخته شده است بایستید و عکس‌های جذابی نیز بگیرید. اگر قصد اقامت در منطقه را دارید، باید به یکی از شهرهای اطراف روستا بروید و یک اتاق اجاره کنید. نزدیک‌ترین شهر به این آبشار، شهر تالش است که حدود یک ساعت با آن فاصله دارد.

بهترین آبشارهای ایران


آبشار سنگان در استان تهران


از دیگر آبشارهایی که می‎‌توان نام آن را در لیست بهترین آبشارهای ایران جای داد، آبشار سنگان است که در منطقه ییلاقی سولقان قرار دارد. آبشار سنگان 30 متر ارتفاع دارد و از دامنه‌های شرقی کوه کرکو سرچشمه می‌گیرد.
آبشار سنگان در 20 کیلومتری تهران، جاده کن-سولقان و در روستایی با نام سنگان واقع شده است. اطراف این آبشار کو‌ه‌ها و صخره‌هایی دیده می‌شود که علاقه‌مندان به کوهنوردی را در آخر هفته‌ها به سمت خود می‌کشاند. اگر قصد چادر زدن و کمپینگ داشته باشید، زمین‌های صاف و هموار کناره‌های آبشار اجازه این کار را به شما خواهد داد. با توجه به این‌که سولقان یک منطقه خنک و خوش‌آب‌وهوا محسوب می‌شود، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فصل‌های بهار و تابستان را برای تماشای آبشار سنگان انتخاب نمایند، اما تماشای این آبشار در زمستان چیز دیگری است. در واقع می‌توان گفت ویژگی منحصر بفرد آبشار سنگان، یخ زدگی آن در زمستان است که تصویری فوق‌العاده دیدنی را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد. در این فصل آب آبشار به محض رسیدن به زمین یخ می‌زند و به مرور تپه‌ای از قندیل‌های یخی را ایجاد می‌کند که در نوع خود بسیار دیدنی است.

بهترین آبشارهای ایران


در این بخش بهترین آبشارهای ایران از نظر مسافران را به شما عزیزان معرفی کردیم و اطلاعاتی را در مورد موقعیت و امکانات رفاهی هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید می‌توانید بازدید از این آبشارها را در برنامه طبیعت‌گردی خود قرار داده و در فرصت مناسب به تماشای آن‌ها بروید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید