بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌روزه – 10 جای عالی
زهرا نیرومند 1403/01/14 2074 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

سفر یک‌ روزه بهترین انتخاب برای افرادی است که مشغله زیادی دارند و فرصت کمی را به تفریح و گردش اختصاص می‌دهند. این افراد می‌‎توانند مقاصد گردشگری اطراف محل زندگی خود را پیدا کنند و از فرصت کوتاه آخر هفته خود بهترین استفاده را داشته باشند. اگر در تهران سکونت دارید و به دنبال بهترین مقاصد تهران گردی برای تور یک‌ روزه هستید، ادامه این مطلب را دنبال کنید. در این مقاله 10 جای عالی نزدیک به تهران را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

منطقه ییلاقی فشم

فشم یکی از معروف‌ترین مناطق ییلاقی اطراف تهران است. این شهر در  شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران واقع شده و حدود 50 دقیقه با تهران فاصله دارد. فشم پر از باغ‌های میوه است و طبیعتی سرسبز و دیدنی دارد. این منطقه دارای آب‌ و هوایی مطبوع می‌باشد و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از این رو، یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌روزه محسوب می‌‎شود. از جمله جاذبه‌های فشم می‌توان به آبشار لالون، آبشار لارمحله، آبشار یخی آبنیک، دشت جانستون، دره آهنگرک، غار اسبول، پارک سرقلا، روستاهای زیبا، کوه‌ها و باغ‌‎های میوه آن اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های منطقه ییلاقی فشم، رستوران‎‌ها و کافه‌های متعدد آن است. در اطراف رودخانه فشم می‌توانید انواع رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن را ببینید و یک وعده غذایی خوشمزه را در کنار طبیعت زیبای این منطقه نوش‌ جان کنید. پیست اسکی دربندسر نیز از جمله تفریحات زمستانه منطقه فشم است. اگر اهل اسکی هستید، می‎توانید در فصل‌های سرد سال به این منطقه بروید و از امکانات تفریحی و آموزشی پیست استفاده کنید. 

آبشار و چند گردشگر

شهرستان چالوس

چالوس، یکی از توریستی‌ترین شهرستان‌های استان مازندران است. این شهر امکانات رفاهی و تفریحات متنوعی دارد و یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌روزه محسوب می‌شود. بسیاری از تهرانی‌ها برای گذران تعطیلات آخر هفته خود راهی چالوس می‌شوند تا لحظات خوبی را در طبیعت زیبا و دیدنی این شهر سپری کنند. جاده تهران – چالوس نیز جذابیت‌های فوق‌ العاده‌ای دارد و یکی از زیباترین جاده‌های ایران به‌شمار می‌آید.

از جمله جاذبه‌های چالوس می‌توان به مرداب هسل، مرداب کندوچال، پارک جنگلی فین، جنگل‌های چهارباغ مرزن‌آباد، دریاچه سد دریوک، دریاچه ولشت، دریاچه حصارچال، آبشار آکاپل، آبشار سواسره، آبشار هریجان، ساحل رادیو دریا، پارک جنگلی و تله‌کابین نمک‌آبرود اشاره کرد. پل زغال، کاخ چای‌خوران، کاروان‌سرای سنگی پای قله کندوان و مدرسه پروین اعتصامی نیز از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند.

یک پل معلق و درختان فراوان

دماوند

دماوند یکی از زیباترین مناطق اطراف تهران است. این منطقه آب‌ و هوایی فوق‌ العاده و طبیعتی بسیار دیدنی دارد و یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌روزه محسوب می‌شود. شهرستان دماوند در 70 کیلومتری شرق تهران واقع شده و حدود یک ساعت‌ و نیم با این شهر فاصله دارد. 

دماوند جاذبه‌های طبیعی متعددی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به قله دماوند، چشمه سیاه سنگ، دریاچه‌های تار و هویر،  دشت لار، غار رودافشان، آبشار آینه‌رود، آبشار گروبار، چشمه و آبشار تیزآب، آبشار جنگلک و دشت مُشا اشاره کرد. منطقه تفریحی چشمه اعلا، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های دماوند است. این منطقه در 7 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و در روزهای گرم تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرد. پیست آبعلی نیز یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دماوند است که برای روزهای سرد سال و استفاده از تفریحات زمستانی توصیه می‌شود. دماوند یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‎شود و دارای جاذبه‌های تاریخی نیز می‌باشد. برج شیخ شِبِلی، حمام تاریخی محله درویش، دژ گل خندان و امام‌زاده عبدالله و خلیل‌الله از جمله مکان‌های تاریخی دماوند هستند که می‌توانید در سفر به این منطقه از آن‌ها بازدید کنید.

قله دماوند و تپه های سبز

منطقه الموت

الموت یکی از جذاب‌ترین و بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌روزه است. این منطقه با صخره‌های بلند و دره‌های عمیق احاطه شده و آب‌ و هوای بسیار مطبوعی دارد. درختان بلند و سرسبز، باغ‌های گیلاس، زغال اخته و فندق، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها و چشمه‌سارها از دیگر مواردی هستند که در الموت دیده می‌شوند. در این منطقه می‌توانید از قلعه تاریخی الموت بازدید کنید یا به زیارت امامزاده‌ها بروید. منطقه کوهستانی الموت در شمال شرقی استان قزوین واقع شده و حدود 240 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

قلعه الموت یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های قزوین است. این قلعه بیش از 1000 سال قدمت دارد و از جمله مهم‌ترین قلعه‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود. از دیگر جاذبه‌های تاریخی منطقه الموت می‌توان به قلعه‌ نویزرشاه، قلعه شیرکوه و کاروان‌سرای تاریخی پیچ‌ بن اشاره کرد. روستای گازرخان، روستای کامان، دریاچه اوان، غار حاجت‌ خانه، غار ولی، غار سفیدآب، سرچشمه نینه‌رود و سرچشمه خاررود نیز بخشی از طبیعت زیبای این منطقه هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

دریاچه در میان کوه ها

دهکده توریستی برنجستانک

اگر به دنبال طبیعتی بکر و جذاب هستید، می‌توانید به سوادکوه سفر کنید و از برنجستانک بازدید نمایید. این دهکده حدود 230 کیلومتر با تهران فاصله دارد و امکانات رفاهی و تفریحات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

برنجستانک طبیعت بسیار زیبایی دارد. از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌توان به سد برنجستانک، دریاچه گل پل شاهی، جنگل و مرداب قادی‌کلا، منطقه حفاظت‌شده خیبوس و هفت آبشار اشاره کرد. ماهی‌گیری، قایق‌سواری و سوارکاری نیز از جمله تفریحات متنوع این منطقه است. در برنجستانک می‌توانید کلبه‌های سوئیسی با چشم‌اندازهایی بسیار دیدنی را اجاره کنید و یک اقامت رویایی در این بهشت زیبا داشته باشید. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند در کنار دریاچه زمزم کمپ بزنند و از طبیعت زیبای این منطقه نهایت استفاده را داشته باشند.

یک آبشار در میان صخره های سرسبز

پارک جنگلی و مرداب سراوان

استان سرسبز گیلان و جاذبه‌های دیدنی آن یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌روزه محسوب می‌شود. دریاچه سراوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این استان است. این دریاچه در 17 کیلومتری بزرگراه قزوین – رشت واقع شده و ترکیبی دیدنی از درختان بلند و سرسبز، رودخانه و مرداب را در کنار هم دارد.

دریاچه سراوان در میان جنگلی سرسبز قرار دارد. این جنگل پوشش گیاهی بی‌نظیری دارد و چشم‌اندازهای زیبایی را به نمایش می‏گذارد. نکته قابل توجه دریاچه سراوان آب سبز رنگ آن است. سطح دریاچه به طور کامل با نوعی خزه پوشیده شده و به رنگ درختان اطرافش درآمده است. در این منطقه می‌توانید از طبیعت زیبا و بکر اطراف لذت ببرید یا اگر دوست دارید سوار قایق‌های پدالی شوید و لذت قایق‌ رانی در دل دریاچه سبز سراوان را تجربه کنید.

سطح سبز یک دریاچه یک قایق و یک آلاچیق

روستای ییلاقی فیلبند

فیلبند نام روستایی بسیار زیبا و دیدنی است. این روستا آب‌ و هوایی مطبوع دارد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان محسوب می‌شود. روستای ییلاقی فیلبند حدود 240 کیلومتر با تهران فاصله دارد. این روستا در منطقه چلاو واقع شده و از جاده هزار به راحتی قابل دسترسی است.

روستای ییلاقی فیلبند با اقیانوس ابرش شناخته می‌شود. در فیلبند می‌توانید بر روی یک تپه بایستید و فرشی گسترده، سفید و پنبه‌ای شکل را در مقابل چشمان خود ببینید. این فرش سفید رنگ تا بی‌نهایت ادامه دارد و تصویری زیبا و رویایی را خلق می‌کند. به این پدیده زیبا، آب‌ وهوای مطبوع فیلبند، زندگی ساده روستایی و طعم غذاهای خوشمزه محلی را نیز اضافه کنید. می‌توانید در مسیر فیلبند از منطقه سرسبز و جنگلی سنگچال نیز بازدید کنید و یک روز رویایی را در دفترچه خاطرات خود ثبت نمایید.

اقیانوس ابر کوه های پر از درخت و یک کلبه

چشمه‌های باداب‌ سورت

باداب‌ سورت یکی از زیباترین و کم‌ نظیرترین پدیده‌های طبیعت است. این پدیده در استان مازندران، بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد و از دو مسیر جاده مازندران و سمنان قابل دسترسی است.

باداب‌ سورت دو چشمه دارد. آب چشمه‌ها دارای مواد معدنی مختلفی هستند و طعم، بو و رنگ‎‌های متفاوتی دارند. یکی از چشمه‌ها ترش‌مزه است و دیگری طعمی شور دارد. مواد معدنی موجود در آب چشمه‌ها رنگ‌هایی متفاوت به آن‌ها داده و آب چشمه به رنگ‌هایی چون قرمز، نارنجی، زرد، سفید و سبز دیده می‌شود. آب چشمه‌های باداب‌ سورت خواص درمانی دارد و برای تسکین روماتیسم، درد کمر و پا، امراض پوستی و میگرن توصیه می‌شود. اگر به چشمه‌های باداب‌ سورت سفر کردید، حتما از دریاچه چورت ساری نیز بازدید کنید. این دریاچه در میان یک جنگل سرسبز قرار دارد و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

صخره و آبشار پلکانی

پارک ملی خجیر

اگر به دنبال طبیعت بکر و دست‌ نخورده هستید، می‌توانید سری به شرق تهران بزنید و از پارک ملی خجیر بازدید کنید. این پارک، قله‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و دشت‌های متعددی دارد و گونه‌های باارزشی از جانوران و گیاهان را در خود جای داده است. پارک ملی خجیر در انتهای اتوبان بابایی واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است. 

پارک ملی خجیر یکی از قدیمی‌ترین پارک های ملی ایران است. این پارک حدود 9970 هکتار مساحت دارد و طبیعتی بکر و جذاب را به نمایش می‌گذارد. در پارک ملی خجیر امکان پیک‌ نیک یا کمپینگ را ندارید. برای بازدید از این منطقه باید ساعت‌ها پیاده‌روی کنید و با حیات‌وحش منطقه آشنا شوید. این منطقه زیستگاه حیواناتی چون پلنگ، گرگ، شغال، کفتار، گراز، گربه‌ وحشی، روباه‌ معمولی، سمور، رودک، شنگ، آهو، قوچ‌ وحشی و پازن می‌باشد و 115 گونه پرنده را نیز در خود جای داده است. عکاسی از حیات وحش و طبیعت منحصربفرد منطقه از دیگر کارهایی که می‌توانید در بازدید از  پارک ملی خجیر انجام دهید.

یک پرنده در حال پرواز

روستای کردان

اگر در غرب تهران سکونت دارید، می‌توانید روستای زیبا و سرسبز کردان را برای سفر انتخاب کنید. این روستا در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و حدود 65 کیلومتر از مرکز شهر تهران فاصله دارد. از این رو، یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌ روزه محسوب می‌شود. کردان یک منطقه توریستی است و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی دارد.

کردان پر از باغ‌های گیلاس، آلبالو، زردآلو، توت و گردو است و آب‌ و هوایی بسیار مطبوع دارد. رودخانه‌ای که از میان روستا عبور می‌کند، شادابی فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد و باعث طراوت و سرسبزی آن می‌گردد. در این روستا می‌توانید از تفریحاتی چون کوهنوردی و پرواز با پاراگلایدر برخوردار باشید و از امکانات دهکده ورزشی کردان استفاده کنید. این دهکده در سال 1372 تأسیس شده و ۲۲ رشته ورزشی مانند فوتبال، والیبال، شنا، تنیس و ... را شامل می‌شود. برج مقبره‌ی کردان و پل قدیمی ‌بانو صحرا نیز از جمله جاذبه‌های تاریخی این روستای زیبا و دیدنی است که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها نیز بازدید نمایید.  

رودخانه و درختان سبز

در این مقاله 10 مورد از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک‌ روزه را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. برای سفر به این مناطق نیاز به وقت زیاد و هزینه بالا ندارید. کافیست برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه‌ریزی کنید و به همراه خانواده یا دوستانتان راهی سفر شوید. اگر دوست دارید، می‌توانید با تورهای گردشگری یک روزه کایت همراه شوید و یک روز شاد و به‌یادماندنی را در کنار یک گروه حرفه‌ای تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، دیگر صفحات سایت را مورد بررسی قرار دهید یا با شماره 75097700- 021  تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در رابطه با تور موردنظر خود مشورت کنید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید