ساحل مُکسَر| تصاویر+ آدرس+ راهنمای بازدید
زهرا نیرومند 1400/02/31 6406 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در کشور ما ایران جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی به تعداد فراوان وجود دارد، جنگل‌، دریا، تالاب، دریاچه و البته سواحل. ویژگی مشترک همه‌ی سواحل ایران علاوه بر زیبایی، آرامشی است که به بازدید کنندگان خود هدیه می‌دهند. در میان تمامی سواحل ایران ساحلی به نام ساحل مُکسَر در جنوب وجود دارد که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات بسیار جذابی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این ساحل و موضوعات مرتبط با آن نظیر موقعیت جغرافیایی ساحل مکسر، آب و هوای ساحل مکسر، بهترین زمان سفر به ساحل مکسر، ویژگی‌های ساحل مکسر، چگونگی دسترسی به ساحل مکسر، وسایل لازم برای سفر به ساحل مکسر و چگونگی اقامت در ساحل مکسر بپردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" شوید.

ساحل مکسر

ساحل مکسر یکی از جذاب‌ترین سواحل ایران است که در چند سال گذشته مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این ساحل رویایی،  بسیار دیدنی و هیجان انگیز است و از نقاط محبوبِ جنوبِ ایران به شمار می‌رود. ساکنان این منطقه عرب زبان هستند و مکسر در زبان عربی به معنای شکسته می‌باشد، علت این نامگذاری شکل خاص صخره‌های آن است.

ساحل مکسر

موقعیت جغرافیایی ساحل مکسر

ساحل مکسر در کرانه‌های خلیج همیشه فارس و در غرب استان هرمزگان وقع شده است، مکسر یکی از سواحل بندر مُقام است که در 180 کیلومتری بندر عباس و در 200 کیلومتری بندر لنگه قرار دارد. در غرب بندر مقام جاده‌ای وجود دارد که به بستانو می‌رسد، ساحل مکسر جایی در میان این جاده و در ۱۰ کیلومتر این بندر است. این ساحل به جزیره‌ی لاوان هم نزدیک است که در صورت سفر به لاوان می‌توانید به ساحل مکسر هم سری بزنید.

ساحل مکسر

آب و هوای ساحل مکسر

همان طور که گفته شد ساحل مکسر در جنوب ایران و در استان هرمزگان واقع شده، بنابراین همچون دیگر مناطق جنوبی ایران، دارای آب و هوای گرم می‌باشد.

ساحل مکسر

بهترین زمان سفر به ساحل مکسر

با توجه به محل قرار گیری ساحل مکسر می‌توان گفت که هوا در 6 ماه اول سال بسیار گرم است و سفر به مکسر در این زمان چندان دلچسب نخواهد بود. اما برعکس در پاییز و زمستان هوای این منطقه بسیار مطبوع و دلپذیر است و شرایط بسیار مناسبی برای گردشگران مهیا می‌باشد. پس بهترین زمان سفر به ساحل مکسر از مهر ماه تا ابتدای فروردین است که هوا بسیار معتدل بوده و جان می‌دهد برای یک ساحل گردی بی نظیر.

ساحل مکسر

ویژگی‌های ساحل مکسر

ساحل مکسر دارای چندین ویژگی جذاب و دوست داشتنی است، از جمله اینکه بسیار زیبا و رویایی است، آب شفاف و زلال، صخره‌های کوچک و بزرگ، سنگ‌های صیقل خورده و نقش دار که در برخی قسمت‌ها بخاطر وجود پلانگتون‌ها سبز رنگ شده‌اند و هزاران مورد دیگر از جمله زیبایی‌های این ساحل است. ویژگی دیگر خلوت و دنج بودن ساحل مکسر است،‌ چرا که با وجود اینکه در چند سال گذشته این ساحل بسیار معروف شده اما هنوز هم به اندازه‌ی سایر سواحل ایران شلوغ نشده است. اما مهم‌ترین و جذاب‌ترین خصوصیت ساحل مکسر صخره‌های زیبا و بی نظیر آن است که وقتی آن‌ها را از نزدیک می‌بینید و لمسشان می‌کنید به قدرت و عظمت خداوند یکتا بیشتر پی می‌برید. صخره‌های کنونی ساحل مکسر در واقع منطقه‌ای کوهستانی بوده که به دلیل برخورد مکرر موج‌های دریا، وزش باد و جزر و مد، دچار سایش شده و کم کم به شکل امروزی در آمده است. این صخره‌ها به حدی زیبا هستند که در هنگام حضور در ساحل مکسر زیباییِ آب شفاف را تحت الشعاع قرار می‌دهند. تماشای این صخره‌های شگفت انگیز در سکوتی که تنها با صدای برخورد آب به سنگ‌ها می‌شکند می‌تواند از تجربیات بی تکرار زندگی هر انسانی باشد.

ساحل مکسر

مسیر دسترسی به ساحل مکسر

برای رسیدن به ساحل مکسر هم می‌توانید از راه هوایی اقدام کنید و هم از راه زمینی. راه هوایی به این صورت است که شما از هر شهری که هستید با هواپیما به فرودگاه عسلویه رفته و از آنجا با خودروهای سواری پس از حدود ۲ ساعت به ساحل مکسر خواهید رسید. اما اگر قصد داشته باشید زمینی به این ساحل زیبا بروید از دو مسیر می‌توانید این کار را انجام دهید: یکی اینکه به شهر بندر لنگه رفته و و پس از طی کردن مسافتی به اندازه‌ی ۱۸۰ کیلومتر به بندر مقام و ساحل مکسر خواهید رسید. دومین مسیر این است که ابتدا به بندر عسلویه بروید، اگر از جنوب شرقی این بندر به سمت شهر پارسیان بروید با عبور از این شهر و طی کردن مسیری حدودا ۱۲۰ کیلومتری به بندر مقام می‌رسید، ساحل مکسر حدود ۱۰ کیلومتر قبل از بندر مقام قرار دارد. جاده‌ای که شهر پارسیان را به بندر مقام متصل می‌کند آنقدر زیبا و دیدنی است که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفرتان باشد، پس تا می‌توانید از آن لذت ببرید.

ساحل مکسر

وسایل لازم برای سفر به ساحل مکسر

در نزدیکی ساحل مکسر به دلیل قرار گرفتن آن در منطقه‌ای بکر با ساکنان اندک، امکانات رفاهی زیادی وجود ندارد، بنابراین در زمان سفر به این ساحل تمام تجهیزات و وسایل لازم را برای سفر به همراه داشته باشید. وسایلی همچون چادر مسافرتی، زیر انداز، مواد غذاییِ، پاور بانک، ظرف برای غذا خوردن، کیسه زباله، جعبه‌ی کمک‌های اولیه، دوربین عکاسی برای ثبت لحظات زیبا، لباس گرم، لباس اضافی و ضد آب و... . در این میان دوربین عکاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،‌ چرا که ممکن است طبیعت زیبایی را که در ساحل مکسر در انتظار شماست در هیچ جای دیگری تجربه نکنید، ‌پس حتما باید خاطره‌ی بودن در چنین مکان رویایی و زیبایی را ثبت نمایید.

ساحل مکسر

چگونگی اقامت در ساحل مکسر

متاسفانه با وجود ظرفیت‌هایی که ساحل مکسر در جذب گردشگر دارد، از سمت مسئولان مورد توجه قرار نگرفته، بنابراین امکانات رفاهی چندانی در آن مهیا نمی‌باشد. پس اگر قصد داشتید شب را در این منطقه‌ی ساحلی بمانید یا باید در صورت آشنایی با اصول طبیعت گردی و همراه داشتن تجهیزات مناسب و کافی، شب را در کنار ساحل بمانید که تصمیمی به شدت هیجان انگیز است، زیرا می‌توانید در کنار آرامش گرفتن از صدای حرکت آب، از دیدن آسمان پر ستاره هم لذت ببرید. در غیر این صورت باید به خانه‌های مردم محلی که در آن‌ها شرایط خیلی خاصی برای گردشگران فراهم نشده رضایت داده و شب را در آنجا اقامت کنید.

ساحل مکسر

در این مقاله شما را با ساحل رویایی مُکسَر در نزدیکی بندر مُقام و نکات مربوط به سفر به آن آشنا کردیم، اگر تمایل داشتید به این ساحل زیبا و سراسر آرامش سفر کنید می‌توانید به قسمت ساحل مکسر در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید