بهترین پارک در باکو کجاست؟ | 8 بهترین پارک های باکو آذربایجان
مجتبی پورموسوی 1399/08/19 4455 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


یکی از متداول‌ترین تفریحاتی که در سفرها از آن برای گذراندن وقت به بهترین نحو، استفاده می‌شود، لذت بردن از طبیعت پارک‌های شهرهای بزرگ است. به هر ممکن است همیشه شرایطی برای بازدید از پارک‌های طبیعی در دل جنگل و اطراف شهر نباشد، بعضی از پارک‌های شهرهای بزرگ به قدری جذاب و دیدنی است که می‌تواند لحظات بیادماندی را برای شما رقم بزند. باکو پایتخت آذربایجان نیز از این قائده، مستثنی نیست. ما قصد داریم بهترین پارک باکو را در این مقاله معرفی کنیم.

ابتدا می‌خواهیم 8 از بهترین پارک های باکو را به شما معرفی کرده تا خودتان بهترین را بر اساس سلیقه و خواسته‌های خود، انتخاب کنید.

باکو پایتخت آذربایجان با برخورداری از بلوارهای طولانی و زیبا، ساختمانهای کم طبقه و فضای باز بسیار نزدیک به دریای خزر، هوای بسیار دلنشینی برای مردمان آن منطقه ایجاد می‌کند. مناطق سبز و پارکهای باکو در مقایسه با کوههای قفقاز مجاور دارای سنگ مرمر بیشتری هستند، اما هنوز باز هم توانایی ایجاد مکان‌های دلپذیری را برای استراحت و آرامش می‌باشند.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای باکو وارد صفحه "تور باکو" شوید.

بلوار باکو؛ مشهورترین خیابان شهر با فضای طبیعی بی‌نظیر

بلوار باکو یا پارک ملی، به طول 3.5 کیلومتر (2.2 مایل) در امتداد دریای خزر قرار دارد. این منطقه بزرگ که مکانی بسیار عالی برای پیاده‌روی و لذت بردن از هوای ناب کنار دریای خزر، در سال 1909 افتتاح شد و به پاتوقی برای بومیان و گردشگران در تمام طول روز حتی ساعات گرم روز، تبدیل شد. شما می‌توانید در امتداد این بلوار قدم بزنید و از باغ‌ها، چشمه ها، ونیز کوچک که لغبی برای یکی از جاذبه‌های گردشگری آن بلوار است و چشم انداز باکو لذت ببرید.

بعد از تاریک شدن هوا، به دلیل مطبوع شدن هوای آن منطقه و بادی که از سمت دریای به این بلوار می‌وزد، هر شخصی را علاقه مند به قدم زدن و حضور در این منطقه می‌کند. این بولوار به مکانی برای برگزاری مراسمات، تفریحات جمعی تبدیل شده است. بگذارید در یک جمله خلاصه کنم، اگر از بومیان آن منطقه، سوال کنید آن ها بهترین مکان برای دور دور کجاست، آن ها بلوار باکو را به شما معرفی می‌کنند.

بلوار باکو

پارک ساحلی نیوسیتی (New City Park)

اگر با یک خودرو چند دقیقه به سمت شرق از بلوار باکو گذر کنید به منطقه کشتی سازی و پارک ساحلی نیوسیتی، می‌رسید. در حالی که این پارک خود با بلوار باکو فاصله چندانی ندارد، اما احساس آرامش و شلوغی کمتری که در آن می‌باشد جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد. این پارک نیز همانند بلوار باکو در امتداد دریای خزر قرار دارد.

نشستن روی نیمکت‌های این پارک بسیار زیبا و چشم دوختن به زیبایی دریای خزر، قطعا آرامش دلنشینی برای شما خواهد داشت. حال تصور کنید در حین چشم دوختن به دریای خزر، ماهیانی که ب ساحل پارک، نزدیک می‌شوند نیز می‌تواند زیبایی این منظره را چند برابر کند. این پارک نیز همانند بلوار باکو مکانی بی‌نظیر برای پیاده‌روی شبانه است. با این تفاوت که دیگر مانند بلوار باکو شلوغ و پرازدهام نیست.

پارک ساحلی نیوسیتی

پارک آپلند (Upland Park)

Upland یا پارک داگوستو که در بالای تله کابین باکو قرار دارد و با فاصله کمی از بافت قدیمی باکو که به Icheri Sheher شهرت دارد، قرار گرفته است. خاص‌ترین نکته این پارک نسبت به دو پارکی که در ابتدا مقاله بررسی کردیم، قرار گرفتن در تپه‌های شهر باکو و قسمت تله کابین شهر است. شما زمانی از تله کابین پیاده شوید، با این پارک روبرو می‌شوید که چشم انداز بسیار بی‌نظیر از شهر را به شما نشان می‌دهد.

شب، فوق العاده‌ترین منظره از شهر را با قرار گرفتن در این پارک خواهید دید. البته نگران غیرفعال بودن تله کابین در شب نباشید، شما می‌توانید ساعات باقی مانده از عصر را با حضور در این منطقه با تله کابین به این پارک بروید و راه برگشت را از پله و مناظر دیدنی در مسیر پله ها، لذت ببرید. بهترین زمان حضور در پارک آپلند، ساعات غروب آفتاب است که منظره‌ای دست نیافتنی را برای شما ایجاد می‌کند.

پارک آپلند

باغ گیاه شناسی مرکزی (Botanical Garden)

در داخل این پارک 16 هکتاری، که در غرب منطقه Icheri Sheher قرار گرفته است، بیش از 2000 گونه گیاه، گل و بوته رشد کرده است. شاید جالب باشد بدانید که این بهترین پارک باکو در سال 1935 تحت اتحاد جماهیر شوروی افتتاح شد و پس از گذشت سال ها، گسترش پیدا کرد و اکنون به فضای بزرگی برای حفظ و پرورش انواع گونه‌های بومی و خارجی تبدیل شد.

پس از افتتاح در سال 1935، باغ گیاه شناسی گسترش یافت و به فضای بزرگی برای حفظ و پرورش انواع گونه‌های بومی و خارجی تبدیل شد. از هر دو قسمت باز و بسته عبور کنید و بخش گیاهان دارویی و گل سرخ را تحسین کنید. زیبایی‌های خاصی در این منطقه وجود دارد، شاید مکانی مناسب برای تفریح و خوشگذارنی نباشد، اما طبیعت بی‌نظیر و خاص این پارک می‌تواند زیباترین و خاطرانگیزترین تصاویر خانوادگی را از شما به ثبت برساند.

داشتن حداقل یک عکس در پارک گیاه شناسی باکو می‌تواند خاطره دلنشینی را برای شما ایجاد کند.

باغ گیاه شناسی مرکزی

پارک ازمیر (Izmir Park)

پارک کوچک اما پردرخت ازمیر در 2 کیلومتری (1.53 مایل) شمال Icheri Sheher در منطقه یاسامال واقع شده است. این پارک بعلت مجاورت با ایستگاه آتش نشانی بعضاً به عنوان باغ آتش نشان نامیده می‌شود و داستان جالب دیگری نیز در پشت نام پارک وجود دارد. شهر ازمیر ترکیه از سال 1985 یکی از شهرهای دوقلوی باکو بوده است. علی رغم اینکه ترک ها پیرو اسلام سنی و آذربایجانی ها شیعه عمل می‌کنند، آنها خود را برادر می‌دانند. حال به همین خاطر این پارک را به نام ازمیر یکی از شهرهای معروف کشور ترکیه نام گذاری کرده اند.

پارک ازمیر

پارک زبیتلر (Zabitler Park)

از بین بهترین پارک های باکو، پارک زبیتلر را می‌توان به عنوان سرسبزترین پارک باکو نامید. این فضای کوچک که برای احترام به کسانی که در جنگ جهانی دوم جنگیده اند ایجاد شده است. این محیط طبیعی را با مجسمه‌های متعددی از معروف‌ترین شخصیت‌های آذربایجانی پر کرده اند که می‌تواند برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند، جذابیت خاصی داشته باشد. این پارک مجهز به منطقه بازی برای کودکان است.

بومیان با حضور در این پارک یاد و خاطره رزمندگان خود را تازه می‌کنند. به همین جهت سعی داشتند که در طول این سال هایی که از جنگ جهانی گذشته است، به طبیعت و سرسبزی این پارک، بیشتر بها دهند. به همین خاطر این پارک عنوان سرسبزترین پارک باکو را به خود اختصاص داده است.

این پارک در فاصله دو کیلومتری در شمال بلوار باکو قرار دارد و خودروهای شخصی و حمل و نقل‌های عمومی برای رفتن به این پارک از بلوار باکو، وجود دارند.

پارک زبیتلر

پارک فیزولی (Fizuli Park)

زمانی که از ایستگاه مترو 28 May پیاده شوید و 600 متر به سمت غرب، پیاده‌روی کنید به پارک فیزولی می‌رسید. مسیرهای مرمری که در وسط آن گلدان‌های گل قرار گرفته و ساختمانهای ماسه سنگی در کنار آن قرار گرفته است ، مکانی را برای قدم زدن با نورهای چشم نواز ایجاد می‌کند. اما، بهتر است که در ساعات گرم روز به این پارک نروید، چون این پارک سایه زیادی برای قرار گرفتن در آن، ندارد.

شاید دلیل قرار گرفتن این پارک در لیست بهترین پارک های باکو، حضور در منطقه ای از شهر است که اطراف آن ساختمان‌های بسیار زیبا و کلاسیک قرار گرفته است که برای گرفتن عکس‌های بیادماندنی، جذابیت زیادی خواهد داشت.

پارک فیزولی

پارک Dede Korkut

اگر به مجموعه باغ وحش باکو بروید با نام این پارک روبرو می‌شوید. این پارک در منطقه ای قرار گرفته است که باغ وحش شهر باکو نیز در این منطقه قرار دارد. در اطراف این پارک یک حوضچه جذاب با مناطق وسیعی از چمن‌های آراسته طبیعتی زیبا برای این پارک ایجاد کرده است. گذراندن یک ساعت داخل این پارک در باکو پس از بازدید از باغ وحش یکی از فعالیت‌های مورد علاقه بومیان و گردشگران با تجربه است. مسیرهای طولانی برای پیاده‌روی و یک محیط تمیز، همراه با نیمکت‌های مختلف، فضای خوبی را برای گردشگران و علاقه مندان به پارک و طبیعت ایجاد می‌کند.

پارک Dede Qorqud

پارک ملی آبشرون (Absheron National Park)

در منتهی الیه جنوب شرقی شبه جزیره آبشرون یک پارک ملی بزرگ با همین نام واقع شده است. این پارک در فاصله 60 کیلومتری (37 مایل) شهر باکو واقع شده است. دیدن از پارک ملی آبشرون می‌توان در یک سفر یک روزه جذاب و مهیج برای گردشگران باشد. در داخل این پارک، انتظار می‌رود که شما با انواع گیاهان و جانوران را در مناطق نیمه خشک و گاها سرسبز آشنا شوید. این پارک ملی اگرچه جز پارک‌های شهری به حساب نمی آید، اما معرفی آن، خالی از لطف نیست.

پارک ملی آبشرون

8 نکته ویژه درباره بهترین پارک های باکو آذربایجان

ما برای شما خلاصه از منحصربه‌فرد‌ترین ویژگی‌های بهترین پارک های باکو را به صورت نکته‌وار، تهیه کردیم تا در زمان انتخاب تور باکو، برای شما مورد استفاده قرار بگیرید:

  • بولوار باکو مشهورترین پارک و خیابان در شهر باکو است و از مکان هایست که حتما در سفر به باکو باید از آن دیدن کنید.
  • پارک نیوسیتی آرامش بی‌نظیری در کنار ساحل دریا خزر برای گردشگران ایجاد می‌کند که دلیل این آرامش، نداشتن ازدهام و شلوغ پارک بلوار باکو است.
  • پارک آپلند که عنوان بام شهر باکو را به خود اختصاص داده است.
  • پارک گیاه شناسی که شما این امکان را دارید که با 2000 گونه گیاهی در طبیعی چشم‌نواز آشنا شوید.
  • پارک زبیتلر عنوان سرسبزترین پارک باکو را به خود اختصاص داده است.
  • پارک فیزولی که ساختمان ها و طبیعت مدرن آن، برای هر کسی جذابیت خواهد داشت
  • پارک ددکورکوت که خستگی بازدید از باغ وحش را با گذراندن ساعت هایی در کنار حوضچه آن، از بین می‌برد.
  • پارک ملی آبشرون که طبیعی‌ترین پارک باکو و شما شاهد حضور جانوران زیادی در این منطقه خواهید بود

سخن آخر

ما سعی کردیم به بهترین شکل ممکن بهترین پارک های باکو را به شما دوستان عزیز معرفی کنید. این پارک‌های هر کدام به یک دلیل خاص، با یک دیگر تفاوت دارند. در نتیجه اگر فرصت مناسبی برای گردش در شهر باکو را دارید، پیشنهاد ما دیدن از تمامی این پارک هاست.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید