راهنمای سفر زمینی به باکو | کاملترین راهنمای سفر آپدیت پاییز 99
تحریریه کایت 1399/07/01 8271 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


باکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از شهرهای زیبایی است که بسیاری از ایرانیان، آن را برای تفریح و خرید انتخاب می‌کنند. از آنجایی که این کشور با ایران هم‌مرز است، هزینه سفر به آن نسبتا پایین بوده و راه‌های مختلفی برای سفر زمینی به باکو وجود دارد که بسته به میزان بودجه و زمان می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد.
ما در راهنمای سفر زمینی به باکو سعی می‌کنیم علاوه بر معرفی دقیق انواع راه‌ها و هزینه‌های آنها، ملزومات سفر زمینی به باکو همچون روش دریافت ویزای آذربایجان و رزرو هتل را بیان کنیم. با کایت همراه باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مطلع شدن از قیمت تورهای آذربایجان باکو، وارد صفحه تور باکو شوید.


باکو
دریافت پاسپورت، ویزای آذربایجان و رزرو هتل


برای خروج از ایران و سفر به هر کشوری باید پاسپورت و ویزای آن کشور را داشته باشید. اگر پاسپورت ندارید، باید به یکی از شعب پلیس + 10 در سراسر کشور مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه‌ها و مدارک مورد نیاز، حدود دو هفته صبر کنید تا پاسپورت از طریق پست به دست شما برسد. اگر پاسپورت دارید هم باید مطمئن شوید که مدت اعتبار آن بیش از 6 ماه است.


پاسپورت-آذربایجان
ویزای آذربایجان


ویزای آذربایجان در چند نوع مختلف با اعتبار و دفعات مجاز برای ورود و خروج متفاوت ارائه می‌شود که ویزای توریستی برای 30 روز اقامت با مجوز یک‌بار ورود، متداول‌ترین نوع آن برای سفر به آذربایجان است.
به منظور اخذ ویزا برای سفر زمینی به باکو، به چند روش مختلف می‌توان اقدام کرد که ما سه مورد از مرسوم‌ترین‌ها را بیان کرده‌ایم:


مراجعه به سفارت آذربایجان:


اگر می‌خواهید خودتان اقدام به دریافت ویزا کنید، کافیست به سفارت آذربایجان در تهران یا کنسول‌گری آن در تبریز مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه‌ها و ارائه مدارک لازم، 3 روز کاری منتظر باشید تا ویزا به آدرس پستی شما ارسال شود.


دریافت ویزا به صورت الکترونیک:


دولت آذربایجان به منظور تسهیل در صدور ویزا یا روادید، سامانه‌ای جامع به آسان ویزا راه‌اندازی کرده است که با مراجعه به آن می‌توان روادید را به‌سرعت دریافت کرد. این سایت از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و راهنمایی کامل برای دریافت آنلاین ویزا دارد.


ویزا-الکتورونیکی
آژانس‌های مسافرتی


بعد از دریافت پاسپورت و ویزا، حتما عوارض خروج از کشور را هم باید بپردازید. هزینه عوارض برای افرادی که تا به حال از ایران خارج نشده‌اند، 220 هزار تومان برای اولین‌بار است که با مراجعه به شعب بانک ملی می‌توان این هزینه را پرداخت کرد.


رزرو هتل


بعد از دریافت ویزا، حالا نوبت به رزرو هتل می‌رسد. همیشه پیش از سفر زمینی به باکو سعی کنید هتل را به صورت آنلاین رزرو کنید تا قبل از مسافرت، دغدغه‌ کمتری داشته باشید.
سایت‌های زیادی هستند که این کار را با شرایط مختلف انجام می‌دهند، اما توصیه می‌کنیم این کار را از طریق آژانس‌ها و کارگزاری‌های معتبری همچون کایت انجام دهید. با کایت به آسانی می‌توان یکی از هتل های 5 ستاره اطلس یا کرون را رزرو کرد تا بعد از سفر زمینی به باکو، دیگر دغدغه پیدا کردن هتل را نداشته باشید.


سایت-کایت
راه‌های سفر زمینی به باکو


حالا که با مقدمات سفر زمینی به باکو آشنا شدید، بهتر است روش های سفر زمینی به باکو را هم معرفی کنیم.


سفر زمینی به باکو با اتوبوس


آسان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش سفر زمینی به باکو، استفاده از اتوبوس است. تقریبا در تمام روزهای هفته، اتوبوس مستقیم تهران به مقصد باکو از پایانه غرب (آزادی) حرکت می‌کند و هزینه آن هم در زمان انتشار این مطلب (شهریور 98)، 280 هزار تومان است. توجه داشته باشید که علاوه بر تهیه بلیط، سایر مدارک همچون پاسپورت، ویزا و گواهی پرداخت عوارض خروج از کشور را هم باید به همراه داشت. قیمت بلیط باکو به تهران هم چیزی در حدود 60 منات است.
فاصله تهران تا باکو، حدودا 800 کیلومتر است و بسته به میزان ترافیک، شرایط آب‌وهوایی و مدت زمان توقف در مرز 18 تا 24 ساعت طول می‌کشد تا به باکو برسید. طبیعتا سفر با خودرو شخصی، زمان کمتری از شما خواهد گرفت.
در گذشته، سفر زمینی به باکو از شهر تبریز با اتوبوس امکان‌پذیر بود، ولی ظاهرا حرکت آنها به تعلیق در آمده است.


ترمینال
سفر زمینی به باکو با خودرو شخصی


استفاده از خودرو شخصی در سفر زمینی به باکو به همان اندازه که دشواری‌های خود را دارد، می‌تواند شیرین نیز باشد. بعد از تهیه مدارک لازم، برای سفر زمینی به باکو با اتومبیل خودتان باید از یکی از مرزهای آستارا یا بیله سوار عبور کنید. این مرزها به صورت 24 ساعته باز هستند و در هر ساعاتی از شبانه‌روز می‌توان به آنها مراجعه کرد.


تهران به باکو
فاصله تهران تا مرز آستارا، حدود 500 کیلومتر و فاصله مرز آستارا تا باکو، حدود 280 کیلومتر است. اگر بخواهید از مرز آستارا بروید، مسیری طولانی‌تر در پیش روی شما خواهد بود: مجموعا چیزی در حدود 950 کیلومتر. پس حتما به زمان حرکت خود توجه کافی را داشته باشید.


ماشین
سفر زمینی به باکو با قطار


سفر زمینی به باکو با قطار از تهران یا سایر شهرهای بزرگ امکان‌پذیر نیست و هیچ قطاری از ایران مستقیما به آذربایجان نمی‌رود. برای سفر زمینی به باکو با قطار، ابتدا باید به مرز آستارا رفت و سپس از آنجا بلیط مستقیم به باکو را تهیه کرد.
برای خرید آنلاین بلیط آستارا به باکو می‌توانید به بخش فروش بلیط وب‌سایت رسمی راه‌آهن آذربایجان مراجعه کنید. خوشبختانه، این سایت از زبان انگلیسی هم پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، قیمت بلیط قطار آستارا به باکو بین 7 تا 12 منات برای کلاس‌های مختلف قطار است. اگر قصد سفر زمینی به باکو با قطار را دارید، حتما به تاخیرهای احتمالی قطار تا مرز آستارا و انجام کارهای اداری در مرز این شهر برای ورود به خاک آذربایجان توجه داشته باشید تا به موقع بتوانید به قطار باکو برسید.


قطار
اگرچه ممکن است برای سفر زمینی به باکو حتی تا 1 روز در راه باشید، اما سفر زمینی به باکو به‌مراتب ارزان‌تر از سفر هوایی است. اگر نمی‌دانید در طول سفر زمینی به باکو چگونه خود را سرگرم کنید، پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا با سرگرم‌کننده‌ترین بازی های موبایلی آشنا شوید تا این مسیر طولانی برای شما کوتاه‌تر شود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید