مرکز شهر باکو | آشنایی کامل با مرکز شهر باکو آذربایجان
علیرضا مشرقی 1399/07/20 9737 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، پس از استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی در بین همه ایرانیان به حساب می‌آید. این شهر که نام آن از دو بخش باد و کوبه، به معنای جایی که زیاد باد می‌وزد به وجود آمده، ابتدا جزئی از امپراتوری ایران بود و به همین خاطر رگه‌هایی از تاریخ ایران را می‌توان در بین آثار باستانی آن مشاهده کرد. جالب است بدانید علاوه بر آثار باستانی و تاریخی، باکو دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است که دیدن آنها حتما توصیه می‌شود. این در حالی است که اکثر افراد تصور می‌کنند باکو جاذبه گردشگری زیادی ندارد و به همین خاطر کمتر آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. همین مساله باعث شده تا ما در این مقاله، مرکز شهر باکو را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید حین سفر به آذربایجان و باکو، از لحظه به لحظه خود لذت ببرید. با ما همراه باشید و مرکز شهر باکو را مثل کف دست خود بشناسید!همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای باکو وارد صفحه "تور باکو" شوید.

باکو کجاست؟

از نظر جغرافیایی، شهر باکو، پایتخت آذربایجان، در سواحل غربی دریای خزر و شبه جزیره آب شوران واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که باکو در یکی از نفت خیزترین مناطق جهان قرار دارد و از این رو به شهرتی جهانی دست یافته و همین مساله را باید عاملی مهم برای پیشرفت این شهر دانست. باکو مجموعا 285 کیلومتر مربع مساحت دارد و این وسعت را می‌توان تقریبا یک چهارم مساحت تهران دانست. در نتیجه باکو شهری نسبتا کوچک است که در سرشماری انجام شده در سال 2015، حدود دو میلیون و 300 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده بود. در مقایسه‌ای ساده با تهران، پایتخت شلوغ ایران، نسبت جمعیت به مساحت باکو با تهران یکسان است و از این رو باید گفت که باکو نیز شهری شلوغ است و باید انتظار ازدحام جمعیت را داشته باشید.

با تاریخ شهر باکو آشنا شوید

بر اساس اسناد تاریخی به جای مانده، دورترین تاریخ شهر باکو به قرن ششم میلادی، یعنی حدود هزار و 100 سال پیش باز می‌گردد. در آن دوران، حکومتی مستقل در این محدوده وجود داشت و بر مناطق همسایه ایران حکم رانی می‌کرد. همانطور که در مقاله کاخ شیروان شاه اشاره کردیم، در قرن 12 میلادی، زلزله‌ای مهیب و ویرانگر، پایتخت این حکومت، یعنی شهر شماخی را لرزاند. پادشاه آن دوران یعنی ابراهیم اول، پس از در ماندن برای بازسازی شهر، به ناچار پایتخت را به باکو تغییر داد و در این بین کاخ شیروان شاه نیز به عنوان مقر سلطنت بنا شد.

این روند تا قرن 16 ام میلادی ادامه داشت تا دولت عثمانی روی کار آمد. دولت عثمانی دولتی قدرتمند بود و توانست بر باکو تسلط پیدا کند. پس از آن نادرشاه افشار، پادشاه قدرتمند ایرانی، توانست طی جنگ‌های متعدد، قسمت‌هایی از گرجستان، ارمنستان و آران را مجددا به ایران باز گرداند. بعد از نادرشاه افشار، پادشاه بی کفایت ایرانی، یعنی فتح علی شاه، طی عهدنامه ننگین گلستان و ترکمنچای، قسمت‌های زیادی از ایران من جمله باکو را به دولت روسیه تحویل داد. این رویه تا فروپاشی شوری و استقلال یافتن آذربایجان ادامه داشت. پس باید به صورت کلی گفت که تاریخ باکو، تاریخی پر فراز و نشیب بوده که این مساله در آثار باستانی و بافت این شهر کاملا مشخص است.

مرکز شهر باکو

آب و هوای شهر باکو | بهترین زمان سفر به باکو چه زمانی است؟  

باکو و به صورت کلی آذربایجان، بخشی از منطقه قفقاز محسوب می‌شود که آب و هوایی بسیار سرد دارد. اما نسبت به سایر مناطق قفقاز، باکو به دلیل هم جواری با دریای خزر، آب و هوایی نسبتا معتدل‌تر داشته و زمستان‌های خیلی سردی ندارد. به صورت کلی زمانی که می‌خواهیم در مورد آب و هوای شهر باکو صحبت کنیم، باید بگوییم که این شهر زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد. دقیقا همانند آب و هوای تهران، از اواخر شهریور ماه، از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود و زمانی که آبان ماه فرا می‌رسد، هوا به تدریج رو به سردی می‌رود. زمستان‌های باکو بسیار سرد است و سفر به این شهر در این دوران اصلا توصیه نمی‌شود.

از اواخر اسفند ماه، از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود و با توجه به شباهت فرهنگی و برگزاری عید نوروز در آذربایجان، بهترین زمان سفر به باکو، تعطیلات نوروز است. البته اگر به لحاظ قیمتی مقایسه‌ای انجام دهید، خواهید دید که گران‌ترین تورهای باکو در ایام نوروز انجام می‌شوند و اگر به دنبال آب و هوایی مناسب و کاهش هزینه سفر هستید، بهتر است تا ابتدای پاییز و مهر ماه را برای سفر خود انتخاب نمایید.

مرکز شهر باکو

اطلاعاتی که باید پیش از سفر به باکو بدانید

زبان رسمی: ترکی آذربایجانی

زبان دوم: روسی

واحد پول: منات (AZN)

لزوم دریافت ویزا: دارد ( البته امکان اخذ ویزای فرودگاهی نیز هست)

دین مردم: جالب است بدانید که 90 درصد مردم آذربایجان مسلمان و شیعه هستند. اما در عین حال آذربایجان یک کشور سکولار است و آزادی مذهبی در آن وجود دارد. یعنی با وجود آنکه اکثریت مردم مسلمان هستند، اما رعایت اصول مذهبی، الزامی و به عنوان یک قانون نیست.

پیش شماره کشور: ۹۹۴+

پیش شماره شهر باکو: ۱۲

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت

اختلاف ساعت باکو با تهران: ۳۰ دقیقه

شماره های ضروری:

پلیس: ۱۰۲

آمبولانس: ۱۰۳

آتش نشانی: ۱۰۱

حوادث گاز: 104

کنسولگری ایران در باکو: 4330361

فرودگاه ها:‌ فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف

سوغات باکو: فرش، مگنت‌های دست ساز برای روی یخچال، روسری، قالیچه، کیف پول، ظروف چینی نقاشی شده، ظروف مسی و انواع صنایع دستی.

مرکز شهر باکو

کلمات کلیدی که باید پیش از سفر به باکو بدانید

با وجود آنکه زبان رسمی مردم آذربایجان ترکی است، اما شباهت زیادی بین زبان فارسی و ترکی وجود دارد و با کمی تمرین، می‌توانید کلمات کلیدی مردم آذربایجان را بیاموزید.

فارسی

تلفظ

ترکی

سلام

salam

salam

آدرس

oonvani

Ünvanı

حال شما چطوره؟

nejesan

Necəsən?

قیمتش چقدره؟

boo nechey dish

Bu neçəyədir?

کرایه‌ش چقدر میشه؟

necheya apararsan

Neçəyə apararsan?

متشکرم

teshekur edirik

Təşəkkür edirik

می توانید انگلیسی صحبت کنید؟

siz inglishche danishir-sinizme

Siz Ingiliscə danışırsınızmı?

ببخشید

bashlin

Bağışlayın

خداحافظ

sa-ooloon

Sağolun

بله

beli

Bəli

خیر

kheyr

Xeyr

آره

hii

نه

yok

Yox


آمار جرم و جنایت در باکو

یکی از مسائلی که ذهن بسیاری از مسافران را پیش از سفر به یک شهر مشغول می‌کند، آمار جرم و جنایت در آن شهر و به صورت کلی امنیت آنجاست. خوشبختانه باید بدانید که نرخ جرم و جنایت در شهر باکو بسیار کم است و آذربایجان از این نظر جزء کشورهای امن دنیا محسوب می‌شود. اگر نگاهی به رتبه‌بندی کشورهای امن دنیا بیاندازید، خواهید دید که جمهوری آذربایجان، تنها یک مرتبه از ایران در امنیت پایین‌تر است. بر اساس آمار جهانی، امنیت پیاده روی در روز داخل باکو بسیار بالا است و اصلا لازم نیست که نگران جرایمی همچون دزدی، کیف قاپی و یا پخش مواد مخدر باشید. البته با این وجود کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد که ساعات پایانی شب را در هتل سپری کنید.

هزینه سفر به باکو

یکی دیگر از مسائلی که باید حین سفر به باکو در نظر داشته باشید، هزینه‌های سفر است. زمانی که هزینه‌های سفر را در نظر گرفته باشید، می‌توانید مدیریت مالی مناسبی انجام دهید و هنگامی که از سفر بازگشتید، احساس نکنید که تمام پس انداز خود را خرج کرده‌اید و سفرتان تبدیل به خاطره‌ای تلخ شود.

هزینه اقامت در باکو

باکو یک شهر نسبتا کوچک و در حین حال شلوغ و توریستی است. از این نظر صدها هتل، هاستل و مسافرخانه در این شهر وجود دارند. پس اصلا لازم نیست که نگران یافتن محلی برای اقامت خود باشید. از نظر قیمت، باید گفت که برای اقامت در یک هاستل که اتاق‌های همگانی دارد و شما یک تخت را اجاره می‌کنید، باید چهار دلار بپردازید. این در حالی است که اقامت در اتاق‌های خصوصی هاستل، حدود 30 دلار هزینه دارد.

اما معمولا کسانی که به باکو سفر می‌کنند، قصد اقامت در هاستل و تخت‌های اجاره‌ای را ندارند و ترجیح می‌دهند درون هتل‌های شیک اقامت داشته باشند. هزینه اقامت در یک هتل مناسب و درخور، از شبی 40 دلار آغاز می‌شود. هر چه قدر ستاره هتل بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. برای اقامت در یک هتل چهار ستاره معمولی باید شبی 52 دلار بپردازید و برای اقامت در یک هتل چهار ستاره لوکس، باید شبی 75 دلار کنار بگذارید. البته بالاترین هزینه اقامت در باکو مربوط به هتل‌های پنج ستاره فوق لوکس است که قیمت آن به 290 دلار می‌رسد.

جالب است بدانید که بین این دو گزینه نیز یک گزینه دیگر برای انتخاب وجود دارد و آن هم هتل آپارتمان است. هتل آپارتمان برای افرادی که به صورت گروهی سفر می‌کنند، بسیار مناسب است و باید هزینه‌ای بین 10 تا 57 دلار به ازای هر شب اقامت در این سوئیت‌ها بپردازید.  

هزینه حمل و نقل در باکو  

خب همانطور که اشاره کردیم، باکو شهر نسبتا کوچکی است و تقریبا یک چهارم تهران مساحت دارد. از این رو لازم نیست که به فکر هزینه بسیار زیادی برای حمل و نقل در این شهر باشید. خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر به صورت کارآمد عمل می‌کند و گزینه‌های مختلفی همانند مینی بوس، مترو، قطار برقی و دوچرخه برای حمل و نقل وجود دارند که همگی جزء گزینه‌های ارزان قیمت محسوب می‌شوند. هزینه بلیت یک طرفه مترو تنها 10 سنت است و برای دسترسی از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف به مرکز شهر باکو تنها باید یک دلار بپردازید. همچنین باید در نظر داشته باشید که همانند استانبول، باکو نیز یک کارت مخصوص حمل و نقل به نام باکو کارت دارد که با خرید آن، هزینه‌های حمل و نقل شما تا 50% کاهش پیدا می‌کند.

هزینه خورد و خوراک در باکو

یکی از هزینه‌هایی که باید در سفر در نظر داشته باشید، هزینه خورد و خوراک است. خوشبختانه در باکو رستوران‌های زیادی وجود دارند که هر یک منوی خاص با قیمتی متنوع را ارائه می‌دهند. از طرفی باید گفت که سلیقه غذایی مردم آذربایجان بسیار شبیه به ایرانیان است و اصلا در رستوران‌ها احساس نمی‌کنید که به یک سفر خارجی رفته‌اید! خب حالا که صحبت از هزینه و قیمت به میان آمده، بهتر است بدانید که رستوران‌های خیابان نظامی و نزدیک به میدان فواره، جزء رستوران‌های گران قیمت هستند و اگر به دنبال یک وعده غذایی سبک و مقرون به صرفه هستید، بهتر است دور این رستوران‌ها یک خط قرمز بکشید.

به غیر از رستوران‌های نام برده، ما بقی رستوران‌های باکو گران قیمت نیستند و می‌توانید غذایی معمولی را با کیفیتی مطلوب نوش جان کنید. به صورت کلی هزینه غذای اصلی به همراه سالاد و مخلفات، حدود هشت دلار به ازای هر نفر است. البته اگر همین غذا را در رستوران‌های لوکس میل کنید، باید حدود 15 دلار و اگر در رستوران‌های کوچک محلی باشید، حدود 4 تا 5 دلار پرداخت خواهید کرد. پس تقریبا می‌توان گفت که به ازای هر نفر، روزانه باید مبلغی بین 10 تا 20 دلار را به عنوان هزینه خورد و خوراک در نظر بگیرید.

هزینه بازدید از مراکز گردشگری

در نهایت یکی دیگر از هزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید، هزینه بازدید از مراکز تفریحی و گردشگری در سفر به باکو است. تا به اینجای کار تماما خیال شما را راحت کردیم که هزینه سفر به باکو بسیار کم است و اصلا لازم نیست که نگران هزینه‌ها باشید، اما این مساله در مورد بازدید از مراکز گردشگری و فرهنگی صدق نمی‌کند! جالب است بدانید که هزینه ورودی برخی از موزه‌های باکو، با کشورهای اروپایی رقابت می‌کند و باید گفت که به صورت میانگین، نرخ ورودی موزه‌ها بین 4 تا 8 دلار هستند! به عنوان مثال برای بازدید از جاذبه‌هایی نظیر برج دختر، موزه‌های مختلف یا کاخ شیروان شاه، باید حدود 6 دلار هزینه ورودی بپردازید. همچنین برای ورود به اماکنی همچون آتشکده ، باید 10 دلار کنار بگذارید. بازدید از موزه فرش برای شما 4 دلار هزینه در بر خواهد داشت و اگر قصد آب تنی در پارک آبی دالغا بیچ را دارید، در روزهای عادی 30 دلار و در روزهای آخر هفته، یعنی شنبه و یک شنبه، باید 41 دلار بپردازید.

پیشنهاد کایت به شما عزیزان، شرکت در تورهای گردشگری داخل شهری است. در این تورها شما می‌توانید با پرداخت میانگین هزینه و بدون پرداخت هزینه‌های متعدد برای حمل و نقل، در شهر گشت و گذار کنید و از مراکز مختلف دیدن فرمایید. تورهای معمولی بومی حدود 30 دلار هزینه دارند و برای شرکت در تورهای خصوصی، باید حدود 70 دلار بپردازید که مجموعا برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

پیشنهادات کایت برای شما در سفر به باکو

شاید انتخاب رستوران، هتل و یا حتی یک غذای خوشمزه در میان منویی که اصلا نمی‌شناسید، کار دشواری باشد. البته قطعا اگر یک بار به باکو سفر کرده باشید و دوباره بخواهید از این شهر زیبا دیدن کنید، این دشواری برای شما به مراتب کمتر می‌شود. حال تصور کنید که کایت صد‌ها مرتبه سفر به باکو را تجربه کرده و همانند یک بومی می‌تواند پیشنهاداتی عالی را به شما عزیزان همراه ارائه دهد. پس در این قسمت قصد داریم بهترین‌ها را به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

بهترین رستوران های باکو

  • رستوران آنادولو

این رستوران جزء رستوران‌های ارزان قیمت و اقتصادی در شهر باکو محسوب می‌شود که انواع غذاهای اروپایی، ترکی و آسیایی را سرو می‌کند. این رستوران 23 سال قدمت دارد و جزء بهترین رستوران‌های باکو به شمار می‌آید.

آدرس: Pushkin St 5 & Rasul Rza St 3/5

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۰۱۲۴۹۸-۸۷-۵۸

رستوران-آنادولو

  • رستوران ایتالیایی اسکالینی

غذاهای ایتالیایی همواره محبوب و خوشمزه هستند و تقریبا همه ما اکثر غذاهای آنها مثل پیتزا، لازانیا، پنه یا اسپاگتی را دوست داریم! به همین خاطر رستوران ایتالیایی، گزینه مناسبی برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. در این میان، رستوران ایتالیایی اسکالینی یکی از بهترین رستوران‌های باکو است. محیط این رستوران بسیار دوستانه و خانوادگی است و قیمت متعادلی دارد.

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو ۲ Bakikhanov Str.، Baku AZ۱۰۶۵

رستوران-ایتالیایی-اسکالینی

  • رستوران پاولز گاردن

رستوران پاولز گاردن همانطور که از نامش مشخص است، فضایی بسیار زیبا دارد و می‌توانید در محیطی آرام و دلنشین غذای خود را نوش جان کنید. این رستوران نیز در بین بهترین رستوران‌های باکو قرار می‌گیرد و قیمت نسبتا معقول و مناسبی دارد.

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Zargarpalan Street ،intersection with Rafibayli St

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۵۵۵۲۰۰۰۹۲

سایت: www.pauls-baku.com

  • کافه سیتی

همیشه مسافران به دنبال مکانی برای صرف وعده‌های اصلی غذا نیستند. قطعا شما نیز گاهی ترجیح می‌دهید که یک کافه دنج و زیبا پیدا کنید تا کمی در آن بنشینید و یک دمنوش خوش عطر و یک برش کیک تازه نوش جان کنید. کافه سیتی را می‌توان معروف‌ترین و زیباترین کافه باکو دانست. پس اگر هوس قهوه کردید، بهتر است به این کافه سری بزنید!

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Rəşid Behbudov Küçəsi، Bakı، Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۵۹۸۸۸۳۳

سایت:www.cafecity.az

کافه-سیتی

  • مک دونالد

اصلا نیازی به معرفی مک دونالد نیست و قطعا همه ما این برند زنجیره‌ای و بین المللی فست فود را می‌شناسیم که همبرگرهای بسیار معروفی دارد. مک دونالد در اکثر شهرها و کشورهای دنیا شعبه دارد و بهترین گزینه برای سفرهای خارجی به حساب می‌آید. کیفیت غذاهای این فست فود بسیار بالاست و قیمتی معقول و اقتصادی دارد. همچنین اکثر افراد عاشق طعم برگرهای این رستوران هستند و زمانی که سلیقه غذایی یک کشور برای شما مناسب نباشد، می‌توانید به مک دونالد پناه ببرید!

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو ۱۵ Yusif Məmmədəliyev، Bakı، Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۵۰۳۶۶۱۳۸۵

مک-دونالد

بهترین هتل های باکو

همانطور که در قسمت‌های قبل خاطر نشان کردیم، در شهر باکو چندین و چند هتل مختلف وجود دارند که همین مساله انتخاب را برای شما دشوار می‌کند. پس در این قسمت قصد داریم تا شما را با بهترین هتل های باکو به پیشنهاد کایت آشنا کنیم.

  • هتل جی دبلیو ماریوت

جی دبلیو ماریوت یکی از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین هتل‌های باکو محسوب می‌شود که پنج ستاره دارد و اقامتی لوکس و رویایی را برای شما فراهم می‌کند. هر آنچه از امکانات رفاهی و خدماتی لوکس مد نظر شماست، در این هتل وجود دارد، پس اگر به دنبال اقامتی رویایی هستید و به هزینه‌ها اهمیت نمی‌دهید، در این هتل اقامت کنید.

آدرس: ۶۷۴ Azadliq Square, Baku AZ-1010 Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۹۸۸۸۸

سایت: www.marriott.com

هتل-جی-دبلیو-ماریوت

  • هتل هیلتون باکو

اگر به کشورهای خارجی سفر کرده باشید، قطعا با نام هتل هیلتون آشنا هستید. هیلتون یکی از معروف‌ترین برندهای زنجیره‌ای هتل در تمام دنیا محسوب می‌شود و در اکثر شهرها و کشورهای معروف و توریستی شعبه دارد و همه مسافران نام این هتل را برابر با خدماتی لوکس و رویایی می‌دانند. هتل هیلتون باکو نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر آنچه از امکانات لوکس انتظار دارید، در این هتل وجود دارد.

آدرس: B AZADLIG AVENUE, BAKU, AZ1000, AZERBAIJAN1

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۶۴۵۰۰۰

سایت: www3.hilton.com

هتل-هیلتون

  • هتل فور سیزن باکو

هتل فور سیزن یا همان هتل چهار فصل نیز یکی از برندهای زنجیره‌ای هتل محسوب می‌شود که در اکثر شهرها و کشورهای توریستی دنیا شعبه دارد و آن را باید هم تراز با بهترین هتل‌های دنیا همانند هیلتون دانست. افرادی که قصد انتخابی متفاوت ندارند و ترجیح می‌دهند از تجربه خود استفاده کنند و بهترین‌ها را داشته باشند، در هتل فور سیزن اقامت می‌کنند. زیرا می‌دانند که خدمات فور سیزن در تمامی شعب بسیار لوکس و رویایی است.

آدرس: ۱ Neftchilar Ave, Baku 1095, Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۰۴۲۴۲۴

سایت:www.fourseasons.com

هتل-فور-سیزن

  • هتل فیرمونت باکو

هتل فیرمونت نیز یکی از بزرگ‌ترین، مجلل‌ترین و بهترین هتل‌های باکو است که اقامتی خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اکثر مسافران، هتل فیرمونت را به اتاق‌های بزرگ و خدمات لوکس یاد می‌کنند. پس اگر شما نیز به دنبال اقامتی فراموش نشدنی هستید، باید هتل فیرمونت باکو را انتخاب کنید.

آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Alov Qülleleri، Mehdi Hüseyn Street، Bakı، Azerbaijan

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۵۶۵۴۸۴۸

سایت: www.fairmont.com

هتل-فیرمونت

بهترین غذاهای باکو

خوشبختانه فرهنگ غذایی مردم باکو با مردم ایران شباهت بسیار زیادی دارد و حتی اگر غذاهایی که نام آنها را نشنیده‌اید سفارش دهید، باز هم پشیمان نمی‌شوید! اما با این وجود در این بخش برخی از غذاهای خوشمزه و معروف آذربایجانی را به شما معرفی می‌کنیم تا همه آنها را بچشید!

  • لوله کباب
  • دوشبارا
  • دلمه
  • لاوانگی
  • قطاب
  • سبزی قرمه
  • کوفه آرزومان
  • بالیق
  • تکه کباب

لوله-کباب

بهترین جشنواره‌های باکو

همانند هر کشور دیگری، در آذربایجان نیز جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که حضور در آنها شما را با فرهنگ مردم این سرزمین بیشتر آشنا می‌کند.

  • عید نوروز | هم زمان با عید نوروز باستانی ایرانی
  • جشنواره رنگ باکو | اوایل ژوئن معادل اوایل خرداد ماه
  • مراسم ماه رمضان | مصادف با ماه قمری رمضان
  • مراسم عید قربان | مصادف با ماه قمری
  • جشنواره بین المللی موسیقی جاز | ماه اوت معادل اواخر مهر ماه

عید-نوروز-باکو

بهترین مراکز گردشگری باکو

در این قسمت نیز بهترین مراکز گردشگری که باید از آنها دیدن کنید را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • باغ وحش باکو

باغ وحش باکو یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آذربایجان است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم میلادی باز می‌گردد! در این باغ وحش حیوانات بسیار متنوع و زیادی زندگی می‌کنند. پس بازدید از این باغ وحش به کودکان و بزرگسالان توصیه می‌شود!

باغ-وحش-باکو

  • آتشگاه

همانطور که اشاره کردیم، باکو در دوران باستان جزئی از ایران بوده و در دوران ساسانی، زرتشتیان در این منطقه زندگی می‌کردند. آتشگاه نیز برگی از تاریخ ایرانی است که در باکو جا مانده است.

  • موزه فرش

فرهنگ ایران و ایرانی بر روی مردم آذربایجان تاثیر به سزایی داشته است و به همین خاطر قالی بافی یکی از رکن‌های فرهنگی مردم آذربایجان به حساب می‌آید و از این رو موزه فرش نیز یکی از بخش‌های دیدنی باکو محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن کنید. در این موزه صدها فرش دست بافت نفیس و تاریخی وجود دارد که از تماشای آنها سیر نمی‌شوید.

موزه-فرش-باکو

  • میدان فواره

میدان فواره را می‌توان یکی از کلیدی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تمام آذربایجان و باکو دانست. بسیاری از افراد این میدان را به عنوان نماد باکو می‌شناسند. در تمامی ساعات شبانه روز، در این میدان تردد و ازدحام جمعیت وجود دارد و می‌توانید ساعت‌ها در آن مشغول گشت و گذار باشید.

  • بافت تاریخی شهر

جالب است بدانید که شهر باکو هنوز هم بافت تاریخی خود را حفظ کرده است و اگر از بالا به این شهر نگاه کنید، می‌توانید شاهد یک مرز بین تاریخ و مدرنیته باشید. قدم زدن در بافت تاریخی باکو یک تفریح بدون هزینه است!

  • کاخ شیروان شاهان

کاخ شروان شاهان یا کاخ شیروان شاه یکی از نماد‌های باکو و مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. بازدید از این کاخ اکیدا توصیه می‌شود.همچنین برای آشنای کامل با این مکان میتوانید مقاله ( کاخ شیروان شاه باکو | تاریخچه + آدرس + تصاویر ) مطالعه فرمایید.

کاخ-شیروان-شاه

  • برج میدن

برج میدن نیز یکی دیگر از نماد‌های باکو و از آثار باستانی این شهر به شمار می‌آید که قدمت آن به قرن 12 میلادی باز می‌گردد. جالب است بدانید که این برج یکی از نماد‌های ملی آذربایجان است و حتی تصویر آن بر روی اسکناس‌های منات نیز به چشم می‌خورد. البته باید بدانید که برخی افراد این برج را به نام برج دختر نیز می‌شناسند.

  • مرکز حیدر اف

مرکز حیدر اف یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باکو محسوب می‌شود که نام آن از نام رهبر ملی جمهوری آذربایجان گرفته شده است و در حقیقت یک مجموعه از چندین موزه و گالری است.

حیدر-علی-اف

خب دوستان عزیز و همراهان گرامی کایت، نظر شما در مورد سفر به باکو چیست؟ آیا تا به حال از این شهر زیبا و تاریخی دیدن کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را در مورد سفر به باکو، با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید! به امید سفری خوش برای شما عزیزان!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید