راهنمای سفر به دبی | نحوه اقامت + هزینه‌ها
مجتبی پورموسوی 1399/08/01 2344 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تا چند سال پیش دبی به دلیل داشتن فرودگاه بین المللی، توقفگاهی برای پروازهای طولانی از کشورهایی مانند هند، استرالیا و ... به مقصد آمریکا و اروپا بوده است. اماراتی‌ها از این امتیاز و موقعیت فوق‌العاده‌ای که این کشور داشت، بهترین استفاده را کرده و با ایجاد جاذبه‌های گردشگری مصنوعی اما حیرت‌انگیز و جذاب، شرایطی را ایجاد کردند که مسافران به جای توقف یک الی سه ساعته، بیش از چند روز در دبی مرکز این کشور، توقف کنند. من می‌خواهم از سفر خودم به این شهر و کشور بنویسم تا در این قالب، نکاتی را به عنوان راهنمای سفر به دبی، برای شما شرح دهم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای دبی وارد صفحه "تور دبی" شوید.

من بیشتر از آنچه فکر می‌کردم زمان حضورم در دبی را دوست داشتم! این شهری است که بین فرهنگ زندگی قدیم و جدید گیر افتاده است. مکانی در یک فرهنگ محافظه کارانه با آداب و رسوم دنیای قدیم و در عین حال نقش لاس وگاس آمریکا را در خاورمیانه ایفا می‌کند که هر چیزی در آنجا آزاد است (به شرطی که پشت درهای بسته انجام شود). دبی یک شهر جذاب و چند فرهنگی است که لیاقت چیزهای بیش از توقف یک ساعت را دارد و امیدوارم از این راهنما برای کمک به برنامه ریزی سفر به دبی استفاده کنید.اگر میخواهید بدانید که چرا باید به دبی سفر کنید، به شما پیشنهاد خواندن مقاله دلایل سفر با تور دبی را می دهیم.

هزینه‌های سفر به دبی | مهم ترین موضوع هر سفر

پروازهای دبی به دلیل متغیر بودن قیمت‌های آن در این مقاله همه چیز درباره سفر به دبی، نمی گنجد اما ما سعی داریم دیگر موارد مانند هزینه‌های هتل، خورد و خوراک، گشت و گذار با وسایل نقلیه، هزینه‌های یک روز اقامت در دبی را برای شما بررسی کنیم.

دبی

هزینه اقامت در مسافرخانه (Hostel)

مسافرخانه در دبی چندان رایج نیست. فقط تعداد کمی در اینجا وجود دارد و آن‌ها نیز چیزی حدود 100 تا 120 درهم هزینه می‌گیرند. اگر اتاق خصوصی می‌خواهید انتظار داشته باشید بین 250 تا 375 درهم بپردازید. اکثر آنها شامل WiFi رایگان و صبحانه رایگان نیز هستند. من هیچ وقت مسافرخانه‌های دبی را به شما پیشنهاد نمی دهم. قطعا با یک نگاه سطحی، نظر شما نیز برای اقامت در این خوابگاه ها، تغییر می‌کند.

هزینه اقامت در هتل‌های دبی

هتل‌های ارزان قیمت برای یک اتاق دو تخته یا یک سوییت دو خوابه هر شبی بین 200 تا 250 درهم می‌باشند. وای فای رایگان امکانات معمولی هست که در تمام هتل‌ها وجود دارد و بسیاری از هتل‌های ارزان قیمت دارای امکانات اضافی مانند شاتل فرودگاه یا استخر رایگان نیز هستند. هتل‌های میان رده از شبی حدود 250 AED شروع می‌شوند، اما اگر به دنبال یک محیط لوکس تر و اتاق‌هایی با چشم انداز شهر هستید، آسمان در اینجا حد مجاز است! Airbnb این شرکت ارائه دهنده خدمات به گردشگران، در اینجا نیز یک گزینه پیشنهادی برای شما است. یک اتاق مناسب که در Airbnb به شما پیشنهاد داده می‌شود، از حدود 100 درهم در هر شب شروع می‌شود، در حالی که یک سوییت آپارتمان نزدیک به 400 درهم خواهد بود.

در نتیجه پیشنهاد ما به شما قبل از سفر در صورتی که نمی خواهید از انواع تور دبی، استفاده کنید، این است که از خدمات شرکت Airbnb استفاده کنید.

هزینه‌های خورد و خوراک در دبی

وعده‌های غذایی ارزان را می‌توانید با قیمت تقریبی 30 درهم در دبی پیدا کنید، این در حالی است که هزینه فست فود کمی کمتر (در حدود 25 درهم) است. بهترین وعده‌های غذایی در این شهر شامل هوموس، پیتا، فلافل، فتوش، سالاد تهینی و پنیر هالومی کبابی است. Operation Falafel یک رستوران زنجیره‌ای ارزان قیمت با 7 شعبه مختلف در اطراف دبی است.

اگر می‌خواهید در یک رستوران نسبتا عالی غذا بخورید، باید انتظار داشته باشید که هزینه یک ناهار شما حدود 100 درهم شود یعنی چیزی حدود 900 هزار تومان. یک ناهار ویژه Debonairs در مرکز خرید دبی با قیمت 15 دلار است که یک شام در این مجموعه خاطرات خوشی را برای شما، رقم می‌زند. این یکی از بهترین معامله‌هایی است که پیدا کردم. برای غذاهای ارزان قیمت می‌توانید به بخش قدیمی شهر بروید. در این منطقه یک رستوران ایرانی نزدیک مترو الفاهیدی وجود دارد که غذاهای عربی و ایرانی، بسیاری را پخت می‌کند.

دبی

هزینه‌های حمل و نقل در شهر دبی

مترو اگرچه گستردگی خاصی در این شهر ندارد، اما کار راه انداز است و اتوبوس‌های عمومی می‌توانند شما را به هرجایی از دبی ببرند. تاکسی‌ها نیز هزینه‌های قابل توجهی دارند، اگرچه اگر نیاز به تاکسی داشتید می‌توانید از نرم افزار Uber که همانند اسنپ در ایران، کار می‌کند، استفاده کنید.

هزینه یک کرایه وسیله حمل و نقل بین 4 تا 8.50 دلار و هزینه آن برای یک روز کامل 20 دلار است. قیمت‌های بین این دو قابل مقایسه است، بنابراین به هر آنچه برای شما بهتر است پایبند باشید. هزینه یک اتوبوس برای رفتن  ابوظبی حدود 40 دلار است که این هزینه با تاکسی در حدود 250 دلار، هزینه خواهد داشت.


صفحات مرتبط:

ارزان‌ترین هتل‌های دبی از فُرم تا استودیو وان

تور دبی

ویزای دبی


آب و هوای در شهر دبی

اگر عکس‌ها و فیلم‌هایی از این شهر دیده باشید و در جستجوی همه چیز درباره سفر به دبی بوده باشید، متوجه می‌شوید که این شهر در یک بیابان ایجاد شده است. پس قطعا آب و هوایی غیر از آب و هوای گرمسیری را از این منطقه، انتظار نمی رود. شما زمانی که از هواپیما پیاده شوید، متوجه هوای گرم و مرطوب این منطقه می‌شوید. دمایی در حدود 35 تا 40 درجه سانتی گراد در تابستان‌ها و در زمستان‌های دمایی در حدود 20 تا 25 درجه را تجربه می‌کنید.

بهترین زمان برای سفر به دبی، از نظر آب و هوا، ماه‌های آذر تا پایان اسفند، است که نشان از هوایی قابل تحمل و مناسب است.

بدترین زمان سفر به دبی، تابستان‌های گرم آن کشور است. شما در برخی از روزهای تابستان، دمایی در حدود 60 درجه سانتی گراد را نیز تجربه خواهید کرد.

دبی

راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها در سفر به دبی

به نظر من این مهم‌ترین بخش این مقاله است. ما از تجربیات خود و کارشناسان تورهای گردشگری دبی، استفاده کرده و راهکارهایی را برای شما به ارمغان آورده‌ایم که می تواند در این سفر، هزینه‌های شما را کاهش دهد.

پای پیاده به دیدن نقاط دیدنی و مراکز خرید بروید

دبی پر از مکان‌هایی است که ورود به آنها آزاد است و قدم زدن در آنها جذاب و خیره کننده است. روزها را می‌توانید در مراکز خرید سپری کنید، برخی از مراکز خرید برتر در امارات عبارت اند از:

  • مرکز خرید اماراتمرکز خرید دبی
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • مرکز شهر میردیف
  • Souk Madinat Jumeirah
  • سانست مال
  • Souk al Bahar

ما اطلاعات کاملی در قالب راهنمای خرید در دبی برای شما فراهم کردیم که می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

نکته مهم: اگر شما در سفر به دبی، از مراکز خرید بازدید نکنید، مانند این است که شما به تهران به عنوان یک مقصد گردشگری، سفر کنید، اما از برج میلاد، دیدن نکنید.

بازدید از برج خلیفه در زمانی‌هایی غیر از غروب آفتاب

اگر قصد دارید از برج خلیفه، بازدید کنید، بلیط این مجموعه در ساعت غروب آفتاب بسیار گران تر است. از آنجا که منظره غروب خورشید این منطقه بسیار جذاب و دلنشین است، هزینه بازدید از آن در ساعات غروب 30 درصد بیشتر از ساعات دیگر است.

دبی

استفاده از خدمات groupon

خدمات groupon در دبی مورد توجه بسیاری، قرار گرفته است. این شرکت همانند تخفیفان و نت برگ تخفیف‌هایی را برای استفاده از رستوران ها، جاذبه‌های گردشگری و بلیط‌های وسایل نقلیه عمومی برای شما ایجاد می‌کند. بهتر است قبل از هر کاری، ابتدا اینجا را بررسی کنید. به احتمال زیاد می‌توانید تخفیف‌های مناسبی را برای خود پیدا کنید!

10 تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شهر دبی

ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم، اطلاعاتی را برای شما فراهم کردیم که می‌تواند بهترین جاذبه‌های گردشگری و بهترین تفریحات و کارهایی که باید در شهر دبی انجام دهید را معرفی می‌کند:

  1. بازدید از برج خلیفه
  2. تفریح سافاری کویرنوردی
  3. بازدید از دهکده جهانی که نمایشی جذاب از فرهنگ‌های مختلف در قالب تفریحات و سرگرمی‌های متفاوت می‌باشد
  4. باغ معجزه دبی (Miracle Garden) که این باغ بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است که بیش از 109 میلیون گل کاشته شده است
  5. بازدید دریای کایت‌ها که شامل تفریحات آبی، دنیایی از کایت‌ها و بادبادک‌های رنگی که جذابیت زیادی را به این منطقه داده است
  6. منطقه مارینا که توسط ساختمانهای بلند احاطه شده و شامل یک پیاده رو زیبا است
  7. بازدید از موزه دبی
  8. بازدید از بخش قدیمی شهر دبی
  9. بازدید از مراکز خرید دبی
  10. دیدن از مسجد جامع دبی

سخن آخر

ما سعی کردیم اطلاعاتی کاربردی درباره سفر به دبی را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. هدف ما در این مقاله تولید محتوایی کامل و ناب که همه چیز درباره سفر به دبی را به شما نشان می‌دهد، می‌باشد. شما با راهنمای سفر به دبی می‌توانید سفری کم هزینه تر و جذاب تر را برای خود رقم بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید