ارزان‌ترین حالت سفر به دبی | کمترین هزینه برای سفر به امارات چقدر است؟
ضحا اکبری 1401/10/11 4192 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور امارات است که توانسته در سال‌های اخیر با سرمایه گذاری در بخش گردشگری، خود را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی در صنعت گردشگریِ دنیا مطرح کند، هتل‌های لوکس، مراکز خرید معتبر، تفریحات متنوع و جذاب، رستوران‌های رنگارنگ، معماری شهریِ دیدنی، خدمات بی نظیر شهری، سیستم حمل و نقل پیشرفته و بسیاری عوامل دیگر دست به دست هم داده و دبی را به یکی از مقاصد پرطرفدار و همیشگیِ گردشگران از سراسر دنیا تبدیل کرده است. سفر به دبی یکی از گران‌ترین سفرها در جهان محسوب می‌شود، خدماتی که در این شهر ارائه می‌شوند، هزینه‌ی زیادی داشته و باعث شده سفر دبی به عنوان سفری گران قیمت جا بیفتد، به طوری که اگر کسی بگوید می‌شود با کمترین هزینه سفری ارزان به دبی داشت شاید هیچکس باور نکند. اما ما تصمیم داریم در این مقاله به شما بگوییم چگونه می‌توان سفری ارزان و در عین حال خاطره انگیز به دبی داشت، پس اگر این موضوع برایتان جذاب است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

سفر ارزان به دبی

همانطور که گفته شد سفر به دبی سفری پر هزینه و گران قیمت است، اما با رعایت چند نکته می‌توان تا حد زیادی از هزینه‌ها کم کرد، در ادامه به توضیح چند مورد از این نکات می‌پردازیم:

سفر به دبی در فصول کم مسافرِ سال

در برخی زمان‌ها، دبی مملو از مسافر است، در فصل سرد سال که هوای این شهر معتدل و دلپذیر است مسافران زیادی آن را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند تا از جاذبه‌هایش در هوایی مطبوع لذت ببرند، طبیعتا در این زمان‌ها هزینه‌های دبی بالاتر رفته و سفر به آن گران‌تر خواهد بود. بنابراین اگر شخصی در فصول گرم به دبی سفر کند، می‌تواند سفر ارزان‌تری به این شهر داشته باشد، البته اگر بتواند هوای گرم و شرجیِ تابستان‌های دبی را تحمل کند. همچنین بعضی اوقات برندهای معتبر در دبی اجناس خود را حراج کرده و با قیمت بسیار کمی به فروش می‌رسانند، ضمن اینکه در زمان‌های خاصی فستیوال‌های مهمی در این شهر برگزار می‌شود، سفر به دبی در این زمان‌ها نیز جزء سفرهای گران قیمت به شمار می‌رود.

استفاده از ایرلاین‌های ارزان‌تر برای سفر به دبی

پرواز دبی از شهرهای مختلفی در ایران انجام می‌گیرد، شهرهایی مانند تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، بندر عباس و جزیره‌ی قشم، شرکت‌های هواپیماییِ ماهان، ایران ایر، ایر عربیا، امارات، فلای دبی و قشم ایر از جمله شرکت‌های هواپیماییِ انجام دهنده‌ی پروازهای ایران به سمت دبی هستند که در میان آن‌ها فلای دبی با وجود امکانات مناسب قیمت کمتری دارد، استفاده از ایرلاین ارزان‌تر، می‌تواند هزینه‌ی سفرتان را به دبی تا حدودی کاهش دهد. البته قیمت بلیط دبی از قشم و بندر عباس کمتر است، زیرا فاصله‌ی این شهرها تا دبی کمتر از فاصله‌ی شهرهای دیگر تا این شهر دیدنی می‌باشد.

اقامت در هتل‌های ارزان قیمت

یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های سفر به دبی، مسئله‌ی اقامت در این شهر است، در دبی هتل‌های مجللی وجود دارد که قطعا اقامت در آن‌ها بسیار لذتبخش خواهد بود ولی هزینه‌ی زیادی دربر دارد، اما دبی هتل‌هایی هم دارد که با وجودِ امکانات و خدماتِ فراوان، قیمت مناسبی دارند. برای اقامت در هتلی که قیمت کمتری داشته باشد باید به هتل‌های خارج شهر مراجعه کنید، معمولا هتل‌هایی که در مناطق "دیره" و "البرشا" قرار دارند، قیمت و خدمات مناسبی دارند، در دبی هتل‌های 2 یا 3 ستاره‌ای وجود دارد که قیمت آن‌ها کم و خدماتشان در حد هتل 4 ستاره است، هتل‌هایی مانند هتل 3 ستاره‌ی لاوندر، هتل 3 ستاره‌ی سیتی استار، هتل 3 ستاره‌ی سان اند سندرز و...، استفاده از این هتل‌ها می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌ی اقامت را کاهش دهد.

غذا خوردن در غذا خوری‌های محلی و خیابانی

دبی به عنوان شهری توریستی رستوران‌های بسیار زیادی دارد، برخی از این رستوران‌ها لوکس و برخی دیگر معمولی هستند، مسلما غذا خوردن در رستوران‌های لوکس هزینه‌ی زیادی دارد، اما اگر در غذا خوری‌های محلی و خیابانی غذا بخورید، علاوه بر اینکه در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید می‌توانید با غذاهای سنتی و خوشمزه‌ی امارات نیز آشنا شده طعم لذیذ آن‌ها را تجربه کنید.


بازدید از جاذبه‌های رایگان یا ارزان قیمت دبی

حتما می‌دانید که دبی جاذبه‌های گردشگریِ فراوان و تفریحات بسیار جذابی دارد که قیمت بعضی از آن‌ها خیلی زیاد است، اما این شهر جاذبه‌هایی هم دارد که یا رایگان هستند یا قیمت کمی دارند، اگر در سفر به دبی از این جاذبه‌ها بازدید کنید، هزینه‌های شما خیلی کم می‌شود، جاذبه‌هایی مانند سواحل زیبای دبی، کریک (خور) دبی، بازارهای سنتی، تماشای فواره‌های میدان‌های دبی، قدم زدن در پارک البرشا جاذبه‌های رایگان و رفتن به بالای برج مرتفع خلیفه از جمله جاذبه‌های کم هزینه در دبی محسوب می‌شوند. (البته در برج خلیفه تفریحات فراوانی وجود دارد که استفاده از برخی از آن‌ها هزینه‌ی بسیار زیادی دارد)

خرید از بازارهای محلی

در دبی مراکز خرید بسیاری وجود دارد که برندهای معتبر در آن‌ها شعبه دارند، این شعبات محصولات خود را با قیمت زیادی به فروش می‌رسانند، اما بعضی از بازارهای دبی این اجناسِ برند را با قیمتی بسیار کمتر از مراکز خرید می‌فروشند، خرید از این بازارها نه تنها صرفه‌ی اقتصادی دارد، بلکه قدم زدن در آن‌ها، تماشای صنایع دستیِ اعراب و آشنایی با فرهنگشان را نیز در پی خواهد داشت.

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در داخل شهر

هزینه‌ی تاکسی در شهر دبی برای ما ایرانی‌ها خیلی زیاد است، کرایه‌ی خودرو نیز هزینه‌ی زیادی دربر دارد، بهترین روش جابجایی در دبی که کمترین هزینه را هم داشته باشد، استفاده از مترو است. متروی دبی علاوه بر اینکه قیمت کمی دارد بسیار پیشرفته است و امکانات مناسبی هم دارد، اتوبوس‌های دبی نیز ضمن پیشرفته بودن قیمت مناسبی دارند. یکی از روش‌های کارآمد برای کم کردن هزینه‌ی رفت و آمد در داخل دبی، استفاده از نول کارت (Nol Card) است، نول کارت در واقع نوعی کارت اعتباری است که برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در دبی به کار می‌رود و تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

عکس 7

سفر به دبی با تور

در نهایت موثرترین راهِ کم کردن هزینه‌های سفر به دبی، استفاده از تورِ دبی است، سفر با تور علاوه بر اینکه سبب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود، به دلیل اینکه مواردی مانند اخذ ویزا، رزرو هتل، تهیه‌ی بلیط رفت و برگشت و... بر عهده‌ی مسئولان تور است، باعث می‌شود سفری ارزان و راحت را تجربه کنید.

در ادامه برخی از هزینه‌های سفر به دبی را برایتان ذکر کردیم:


                                                            هزینه   

 پاسپورت

                بین 300 تا 500 هزار تومان (هزینه‌ی تمدید یا تعویض پاسپورت حدود 300 هزار تومان)

 ویزای توریستی

                                                         290 درهم

عوارض خروج

                 بار اول 264 هزار تومان، بار دوم 396 هزار تومان، بار سوم به بعد 528 هزار تومان

 بلیط هواپیما

                                        از 6 میلیون تومان تا 48 میلیون تومان

 هتل

3 ستاره شروع قیمت از 30 تا 50 میلیون تومان، 4 ستاره از 40 تا 50 میلیون تومان و 5 ستاره از 50 تا 55 میلیون تومان

 خورد و خوراک

یک وعده غذا در رستوران گران قیمت بین 400 تا 700 درهم، در رستوران میان رده بین 90 تا 250 درهم، در رستوران ارزان قیمت بین 20 تا 70 درهم، در غذاخور‌ی‌های خیابانی کمتر از 25 درهم و قیمت فست فود بین 20 تا 35 درهم

 حمل و نقل

مترو بین 3 تا 15 درهم، اتوبوس بین 3 تا 15 درهم، تراموا 3 درهم، فرابر بین 25 تا 75 درهم، اتوبوس دریایی بین 3 تا 11 درهم، تاکسی هزینه‌ی ورودی 8 درهم به ازای هر 1 کیلومتر 1.82 درهم اضافه می‌شود


به چند نکته در مورد هزینه‌های مختلف سفر به دبی دقت کنید:

  • هزینه‌ی اخذ، تمدید یا تعویض پاسپورت در شهرهای مختلف ایران متفاوت است و ممکن است از 300 هزار تومان کمتر یا از 500 هزار تومان بیشتر باشد.
  • بازه‌ای که برای قیمت بلیط هواپیمای دبی گفته شد بسیار وسیع است، دلیل این تفاوت قیمت‌ها، زمان سفر، نوع پرواز و خدمات متفاوتی است که در آن پرواز ارائه می‌شود.
  • قیمت‌های ذکر شده برای هتل‌هایی است که در نقاط مختلف دبی قرار دارند، موقعیت جغرافیاییِ هتل، ستاره‌ها، امکانات و خدماتی که در هر هتل به مسافران ارائه می‌شود بر قیمت آن هتل تاثیر دارد.
  • معمولا وعده‌ی صبحانه بر روی اتاقِ هتل است و مسافران باید برای وعده‌های ناهار و شام غذا تهیه کنند، قیمت غذاهای رستورانِ‌ هتل‌ها معمولا بسیار زیاد است، به همین دلیل مسافرانی که می‌خواهند هزینه‌هایشان زیاد نشود از رستوران‌های اطرافِ هتل غذا تهیه می‌کنند. برخی از مسافرانی که در هتل آپارتمان اقامت دارند، مواد اولیه را تهیه کرده و خودشان اقدام به پخت غذا می‌نمایند، این روش نیز در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است.
  • هزینه‌ی تمام وسایل نقلیه‌ی عمومی در دبی، باید با نول کارت پرداخت شود، تنها برای فرابر می‌توان از پول نقد، نول کارت یا هر کارت اعتباریِ دیگری استفاده کرد.

در این مقاله در مورد سفر ارزان به دبی صحبت کرده و نکاتی را بیان کردیم که با رعایتِ آن‌ها می‌توانید در هزینه‌های سفر خود به دبی صرفه جویی نموده و سفر کم خرجی به این شهر مدرن و زیبا داشته باشید. اگر سری به صفحه‌ی تورهای دبی در سایت ما بزنید، می‌توانید با خدمات و امکانات هر تور آشنا شده و پس از مشورت با کارشناسان کایت، تور دلخواه خود را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید