راهنمای کامل کوله گردی یا هیچ‌هایکینگ (Hitchhiking)
حامد مقتدایی 1398/10/19 1550 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر می‌خواهید با تجربه لذت‌بخش و هیجان‌انگیز ماجراجویی‌های شگفت‌آور با کوله گردی در ایران و سایر نقاط جهان آشنا شوید، با ما همراه گردید.


آشنایی با کوله گردی

تجربه اولین بار‌تان از کوله‌گردی شاید کمی ترسناک به نظر برسد. خجالت‌زده باشید ازاینکه کنار جاده با یک کوله پشتی به روی دوشتان بایستید و دست تکان دهید تا سواری یا کامیونی چیزی برای‌تان ترمز بزند و یک مسیر کوتاه شما را به روستا یا شهر کوچک بعدی یا مقصدی که مدنظرتان است، برساند. 


نمایی-از-مردی-در-حین-کوله-گردی-یا-هیچ‌هایکینگ

احساس ناخوشایندی به شما دست خواهد داد، راننده‌هایی با کاراکترهای متفاوت پیش رویتان قرار خواهند گرفت، برخی از آن‌ها تمام مسیر را به جاده زل می‌زنند، و برخی از آن‌ها، امان از همین بعضی‌ها، از ابتدا تا انتهای مسیر شما را به حرف می‌گیرند و از زمین و زمان و کارهای خودشان و فعالیت‌های شما صحبت می‌کنند. 

تجربه کوله گردی، بسیار فوق‌العاده و لذت‌بخش خواهد بود، به شرط اینکه خودتان را مجاب‌ کنید، یک سری کارها را حتماً انجام دهید، کتاب با خودتان ببرید، بیشتر شب‌ها را در طبیعت کمپ بزنید و تلفن همراهتان را چندوقتی کنار بگذارید. صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید، غذای آماده‌ای برای خودتان طبخ می‌کنید و مسیرتان را پیش به سوی جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی دیگر ادامه می‌دهید و در مسیر هم با کوله‌ گردی و سوار شدن‌های مقطعی پیش می‌روید. 

شما می‌توانید چهار قاره جهان را با روزی 10 دلار (130 هزارتومان) طی کنید، کیلومترها پیاده‌روی کنید و صدها سفر کوتاه را با آدم‌های متفاوت تجربه کنید. از ایران به اروپا، از اروپا به آسیا و از آسیا به آفریقا بروید و برای رسیدن به قاره آمریکا هم خب باید پرواز کنید. حتی در این سفرها می‌توانید همسر رویایی‌تان را پیدا کنید و با او به جهان‌گردی‌تان ادامه دهید. 


نکات کاربردی برای تجربه یک کوله گردی موفق

در ادامه تعدادی از نکات کاربردی که می‌توانید برای تجربه یک کوله گردی لذت‌بخش آن را به کار ببندید، آورده شده است:


1. انعطاف‌پذیری راز خوشحالی است!

کوله گردی راهکاری است بسیار فوق‌العاده برای پول پس‌انداز کردن، فقط کافی است متوجه باشید که برنامه‌ریزی دقیق داشتن برای کوله گردی خیلی امکان‌پذیر نیست. باید انعطاف‌پذیر باشید، از سفرهای کوتاه‌تان با غریبه‌ها لذت ببرید و درک کنید که پیدا کردن کسی که شما را سوار کند، همیشه آسان نیست و باید صبر داشته باشد. به خاطر داشته باشید که عینک آفتابی نزنید و با کلاه صورت‌تان را نپوشانید، داشتن ارتباط چشمی اهمیت زیادی دارد. 


کوله-گردی-یا-هیچ‌هایکینگ-در-ایران

2. خودکارهای زیادی به همراه داشته باشید!

همیشه چندین خودکار یا چندین ماژیک همراه‌تان باشد که بتوانید روی تکه کارتنی چیزی بنویسید، «جنوب» یا «شمال» یا «جاده ...» و.... سعی کنید کوتاه بنویسید و با سایز بزرگ، تا از دور به راحتی مشخص باشد. 


3. تجهیزات مناسب همراهتان باشد!

 اگر قصد کوله گردی را دارید باید آماده باشید تا بتوانید شب را زیر نور ستاره‌ها بخوابید. برخی راننده‌های مهربان و خوش‌نیت به شما پیشنهاد می‌کنند تا شب را در منزل‌شان اقامت داشته باشید و مهمان‌شان شوید، اما نمی‌توان خیلی روی این مسئله حساب باز کرد، یک چادر جمع‌شو و یک کیسه‌خواب از چیزهایی است که باید حتماً همراهتان باشد، نقشه را نیز فراموش نکنید، همیشه اینترنت همه‌جا آنتن نمی‌دهد. 


4. در کمپینگ، باید حرفه‌ای عمل کنید!

اگر قصد دارید به طور منظم کمپینگ داشته باشید، بهتر است حتماً زیرانداز به همراه‌تان باشد تا پهلو و کمرتان از قرارگیری روی زمین‌های ناصاف آسیب نبیند و دچار دردهای موضعی نشوید. به همراه داشتن یک هدلامپ کوچک هم وجودش الزامی است. 


5. خلاقیت به خرج دهید!

شما می‌توانید در جای‌جای جهان به کوله گردی مشغول شوید، البته بعضی‌ جاها واقعاً خطرناک هستند اما با رعایت نکات ایمنی لازم از آن‌ها نیز می‌توان عبور کرد و هیچ محدودیتی در تعداد ماجراجویی‌های فوق‌العاده‌ای که می‌توانید داشته باشید، وجود ندارد!

ممکن است علاقه‌مند باشید:

تورهای طبیعت گردی کایت

تورهای کویر گردی کایت

کوله-گردی-یا-هیچ‌هایکینگ

6. نقاط کوله گردی را به دقت انتخاب کنید!

می‌توانید به کنار جاده بروید یا در نزدیکی ایستگاهی چیزی بایستید. اگر کسی سوارتان نکرد، نترسید، کمی در جاده پیاده‌روی کنید تا جای بهتری برای این کار پیدا کنید. باید جایی باشید که راننده‌ها بتوانند به راحتی کنار بزنند. 


7. مودب باشید و دوستانه برخورد کنید!

زمانی‌که یک راننده برایتان ایستاد، وی را منتظر نگذارید و سریعاً به سوی اتومبیلش بشتابید. از آن‌ها برای این کار تشکر کنید و مطمئن شوید که در مسیر مناسبی که مدنظرتان هست، حرکت می‌کنند، و اگر این‌طور نیست، باز هم سپاسگزاری از آن‌ها را نباید فراموش کرد. زمانی‌که سوار ماشین شدید، حتماً با آن‌ها دست بدهید، اسم‌تان را بگویید و اسم‌شان را بپرسید. گاهی‌اوقات بیشتر راننده‌ها برای اینکه در طول مسیر حوصله‌شان سر رفته شما را سوار می‌کنند، بنابراین می‌توانید گفتگوی کوتاهی با آن‌ها داشته باشید. 


8. در اتومبیل، هیچ‌کاری را بدون اجازه، انجام ندهید!

خوردن، سیگار کشیدن، پایین کشیدن پنجره‌ها و کارهای این‌چنینی را بدون اجازه راننده انجام ندهید. پیش از اینکه برسید، بر سر اینکه کجا می‌خواهید پیاده شوید با هم به توافق برسید، جایی مناسب حال‌ و ادامه مسیرتان باشد. 


9. مراقب باشید!

اگر از راننده‌، موج منفی دریافت کردید، اصلاً سوار نشوید. شاید صحبت از این مسئله خیلی خوشایند نباشد، اما به نظر ما، خانم‌ها نباید به هیچ‌وجه به تنهایی کوله گردی کنند. یک زوج معمولاً می‌توانند در هر مسیری، سوار ماشین یا کامیون و وانتی چیزی شوند. 


کوله گردی قانونی است یا سرگرم‌کننده؟

کوله گردی در بیشتر کشورها قانونی است. به طور کلی از متوقف کردن اتومبیل‌هایی که با سرعت زیاد حرکت می‌کنند، به شدت خودداری کنید و بجای آن در پمپ‌بنزین‌ها و جاهای این‌چنینی سعی کنید، یک سواری برای خودتان جور کنید. 

اگر زمانی ورشکسته شدید، بهترین راه پیش رویتان کوله گردی است، به‌راحتی با سرمایه باقی‌مانده و اندک‌تان می‌توانید به همه‌جای جهان سفر کنید و کلی خوش‌گذرانی کنید. 


کوله-گردی-یا-هیچ‌هایکینگ-در-ایران

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌هایی خواندنی و کاربردی از کوله گردی و نکاتی که رعایت‌شان در سفرها الزامی است آشنا کردیم. اگر قصد سفر را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی و خارجی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید