با اقامت در این هتل‌ها، زندگی در غار را تجربه خواهید کرد!
ضحا اکبری 1402/08/30 510 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شاید اقامت در دل کوه و صخره‌ها و خوابیدن زیر سقفی که از سنگ‌های آتشفشانی تشکیل شده، یک رویا بنظر برسد، اما هتل‌هایی در دنیا هستند که این رویای گردشگران ماجراجو را حقیقی کرده و تجربه‌ی اقامت در دل صخره را به میهمانان خود تقدیم می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از هتل‌های غاری دنیا را به شما معرفی کرده و توضیح مختصری در مورد هر کدام بیان کنیم، اگر به تجربه‌های جدید و منحصربفرد علاقه دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

  1. هتل غاری کوکوپلی در آمریکا

هتل غاری کوکوپلی در شمال ایالت نیومکزیکوی آمریکا قرار دارد، این هتل غاری به وسیله‌ی انسان ساخته شده و به پارک ملی آمریکا و بنای مِسا وِردا نزدیک است. هتل کوکوپلی حدود 21 متر زیر سطح زمین واقع شده و دارای 157 متر مربع مساحت است، اتاق خواب، اتاق مستر، حمام، نشمین و... بخش‌های مختلف هتل کوکوپلی هستند که چشم اندازی بی نظیر به رودخانه‌ی لا پِلاتا دارند، در این هتل رستوران وجود ندارد و مسافران می‌توانند از رستوران‌های روبروی هتل برای صرف غذا استفاده کنند.

یک اتاق صخره ای

  1. هتل غاری گرند کنیون در آمریکا

در دره‌ی شگفت انگیز و معروف گرند کنیون ایالت آریزونای آمریکا، هتلی غاری به همین نام قرار دارد، این هتل در دل صخره‌ها به گونه‌ای ساخته شده که به عنوان تاریک‌ترین و ژرف‌ترین هتل غاری دنیا معروف شده است. هتل گرند کنیون در عمق 67 متری زیر زمین احداث شده و در واقع سوئیتی است که چند تختخواب، چند حمام و محوطه‌ای برای استراحت دارد، این هتل جزء مشهورترین و گران‌ترین هتل‌های غاری به شمار می‌رود.

میز و صندلی و بوفه در یک اتاق صخره ای

  1. هتل غاری لس هاتی روچز در فرانسه

هتل غاری لس هاتی روچز در دل صخره‌هایی که در مجاورت رودخانه‌ی لوئر قرار دارند واقع شده است، این هتل در گذشته صومعه‌ و محل عبادت راهبان بوده، اما از سال 1989 به هتلی لوکس، بی نظیر و گران قیمت در فرانسه تبدیل شده است. هتل لس هاتی روچز 12 اتاق صخره‌ای دارد که با رنگ‌های روشن، شومینه و وسایل ساده دکور شده و برخی از آن‌ها نمای رودخانه دارند. غذاهای رستوران هتل لس هاتی روچز که به سبک غذاهای منطقه‌ی برتون طبخ می‌شوند، شهرت فراوانی در میان گردشگران کسب کرده، ضمنا این هتل در سال‌های گذشته به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

تخت و میز و صندلی در یک اتاق صخره ای

  1. هتل غاری سیویتا در ایتالیا

دهکده‌ی ماتیرا یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا و میراثی جهانی است که دلیل شهرت آن بناهای صخره‌ای و سنگی‌اش می‌باشد، در این دهکده چندین رستوران و چند هتل غاری وجود دارد که سیویتا یکی از ‌آن‌هاست. قسمتی از این هتل کلیسایی است که مربوط به قرن سیزده میلادی بوده و امروزه صبحانه‌های متنوع و محبوب هتل در آن سرو می‌شود، 18 اتاق هتل دارای شومینه و وان حمام هستند و با نمای غاری شکل تجربه‌ی زندگی در غار را برای مسافران تحقق می‌بخشند.

تخت، میز، صندلی و بوفه در یک اتاق صخره ای

  1. هتل غاری آنتونیو دِ آلارکون در اسپانیا

غار آنتونیو د آلارکون از جمله هتل‌های غاری معروف دنیاست که در واقع هزاران سال پیش محل سکونت انسان‌های اولیه بوده است، اما امروزه با ظاهری مدرن و امکانات فراوان، به هتلی محبوب در اسپانیا تبدیل شده است. هتل غاری آنتونیو د آلارکون دارای اتاق‌هایی با چشم انداز کوه سیرا نوادا، دیوارهایی به رنگ سفید و بخاری زغالی است، می‌توان در آن تفریحاتی مثل شنا در استخر روباز، دوچرخه سواری، کوهنوردی، ورزش‌های آبی و... را انجام داد و فضای آن بسیار دنج و آرامش بخش می‌باشد.

تخت و میز در یک اتاق صخره ای

  1. هتل غاری سالا سیلور ماین در سوئد

هتل سالا سیلور ماین در واقع یک معدن نقره بوده که حدود 800 سال از آن نقره استخراج می‌شده است، این معدن امروزه به هتل تغییر کاربری داده و عمق 152 متری آن باعث شده که به عمیق‌ترین هتل زیر زمینی دنیا معروف شود. اتاق‌های هتل سالا سیلور نور زیادی ندارند و نور آن‌ها از شمع‌هایی که در این اتاق‌ها تعبیه شده تامین می‌شود، وسایل نقره در گوشه و کنار هتل به وفور یافت شده و رستورانی کوچک در آن وجود دارد که محل صرف غذاست، گاهی در این رستوران مراسم ازدواج نیز برگزار می‌شود. دمای هتل سالا سیلور در تمام طول سال 2 درجه است و بخاطر عمق زیاد هیچ جانوری مانند موش یا خفاش در آن زندگی نمی‌کند، مسافران از طریق یک دستگاه مخابره با مسئولان هتل در ارتباطند.

پله های داخل یک معدن

  1. هتل غاری کویر در استرالیا

هتل کویر، هتلی مشهور در شهر کوبر پدی کشور استرالیاست که در منطقه‌ای کویری و خشک قرار گرفته و فضایی دنج و جذاب دارد. این هتل دارای 50 اتاق است که 19 تای آن‌ها در زیر زمین واقع شده و با دیوارهایی که عایق صدا هستند، می‌توان اقامتی به دور از هرگونه سر و صدا را در آن‌ها تجربه کرد. هتل کویر استرالیا یک رستوران، یک کافه و موزه‌ای در مورد تاریخ استرالیا دارد، ضمن اینکه تنها اتاق بیلیارد زیر زمینی جهان نیز در این هتل ساخته شده است.

یک میز بیلیارد و چند میز و صندلی در یک اتاق صخره ای

  1. هتل غاری پریولاس در یونان

پریولاس، هتلی غاری شکل و ساخته‌ی دست انسان است که در جزیره‌ی سانتورینی کشور یونان واقع شده، این هتل دارای معماری مدرن، اتاق‌هایی با طراحی مینیمال و رنگ سفید است، استخرهای زیبایی دارد و محیط آن سرشار از آرامش می‌باشد. هتل پریولاس 19 سوئیت و اتاق غاری دارد و بیشتر برای گذراندن سفر ماه عسل در میان گردشگران معروف شده است.

یک اتاق با دیوارهای سفید و سقف گنبدی

  1. هتل غاری گامیراسو در ترکیه

شهر کاپادوکیه یکی از شهرهای زیبای کشور ترکیه است، که به دلیل برخورداری از تاریخ غنی و مناظر طبیعی زیبا شهرت فراوانی در میان گردشگران دارد، یکی از دلایل معروف شدن کاپادوکیه، شهرهای زیر زمینی آن می‌باشد که امروزه هتل‌ها، رستوران‌ها و موزه‌های بسیاری در آن‌ها ساخته شده است. گامیراسو یکی از معروف‌ترین این هتل‌هاست که در سال 1999 در مکان یک صومعه‌ی قدیمی احداث شد، این هتل 18 اتاق با دیوارهای سنگی و حمام دارد و دارای استخر، سونا، رستوران با غذای ارگانیک، سالن ماساژ، سالن یوگا و... می‌باشد. هتل‌های کلبک، فوکاس، ترا، یوناک آلوری و سلطان تعدادی دیگر از هتل‌های غاری شهر کاپادوکیه هستند.

یک اتاق صخره ای مجلل

  1. هتل غاری مِرهالا در تونس

هتل غاری مرهالا یکی از هتل‌های غاری در قاره‌ی آفریقاست که دارای اتاق‌هایی با دیوارهای صخره‌ای می‌باشد، در اتا‌ق‌ها وسایل ساده همچون تخت و صندلی چوبی قرار داده شده و هر اتاق، پنجره‌ی کوچکی رو به بیرون دارد. هتل مرهالا با وجود ظاهر ساده و قدیمی خود از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و به عنوان یک هتل غاری شهرت بسیاری در سراسر جهان دارد.

یک اتاق ساده با دیوارهای سفید و یک تخت

  1. هتل غاری نگریل در جامائیکا

هتل نگریل، یکی از زیباترین هتل‌های غاری جهان است که در غاری طبیعی در کشور جامائیکا، در شهر نگریل و در کنار دریای جامائیکا ساخته شده است، این هتل 12 اتاق صخره‌ای دارد و دارای چشمه‌ی آب گرمی است که بسیار آرامش بخش می‌باشد.

میز و صندلی در دل صخره

در این مقاله تعدادی از هتل‌های غاری معروف جهان را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های هر یک را برایتان شرح دادیم، بی شک اقامت در هتل‌های غاری تجربه‌ای است که شیرینی‌اش تا پایان عمر در خاطر گردشگران باقی خواهد ماند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید