نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیا- 10 نمایشگاه معروف صنعت گردشگری
زهرا نیرومند 1402/06/08 894 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

سالانه نمایشگاه‌های بسیاری در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نمایشگاه گردشگری است. صنعت گردشگری یکی از سودآورترین صنایع دنیا محسوب می‌شود و سرمایه گذاری در این صنعت ارزش بسیار بالایی دارد. نمایشگاه گردشگری فرصت فوق‌ العاده‌ای را در اختیار سرمایه گذاران و سهام‌ داران عرصه گردشگری قرار می‌دهد. شرکت‌های مختلف گردشگری می‌توانند با همکاران خود در دیگر نقاط دنیا ارتباط برقرار کنند و کسب و کار خود را گسترش دهند. علاوه بر این، کشورهایی که کمتر شناخته شده‌اند نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و پتانسیل‌های گردشگری خود را به مردمان دیگر کشورها ارائه دهند.  در این مقاله معروف‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیا را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

نمایشگاه آی‌ تی‌ بی (ITB) برلین، آلمان

نمایشگاه آی‌ تی‌ بی برلین، با بیش از 110 هزار بازدیدکننده، یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیاست. این نمایشگاه هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود و پذیرای گردشگران و شرکت‌های رقیب می‌باشد. نمایشگاه آی‌تی‌بی برلین فرصت بسیاری خوبی را در اختیار آژانس‌های مسافرتی، ‎خطوط هواپیمایی، تورهای گردشگری، شرکت‌های حمل‌ و نقل، شرکت‌های بیمه مسافرتی، هتل‌ها و ... قرار می‌دهد. بیش از 180 کشور در این نمایشگاه غرفه دارند و به دنبال همکاری‌های جدید و جذب مشتری هستند.

تابلوی نمایشگاه و چندین پرچم

نمایشگاه ام‌ آی‌ تی‌ تی (MITT) مسکو، روسیه

ام‌ آی‌ تی‌ تی یکی از 5 نمایشگاه برتر گردشگری دنیاست. این نمایشگاه همه ساله در ماه مارس برگزار می‌شود و بازدید کنندگان زیادی دارد. آژانس‌های مسافرتی و گردشگری غرفه‌هایی را در این نمایشگاه رزرو می‌کنند و به تبلیغ مقاصد گردشگری و محصولات خود می‌پردازند. آژانس‌های شرکت‌ کننده به مدت 3 روز وقت دارند تا محصولات گردشگری خود را به مسافران معرفی کنند یا با شرکت‌های مسافرتی دیگر کشورها و اپراتور تورها ارتباط برقرار نمایند.

بازدید کننده های بسیار در نمایشگاه

نمایشگاه وی‌ تی‌ اِم (WTM) لندن، انگلستان

WTM مخفف World Travel Market، یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیاست. این نمایشگاه در ماه نوامبر در لندن برگزار می‌شود و بیش از 50 هزار بازدید کننده دارد. نشست‌ها و سمینارهای این نمایشگاه بسیار باارزش بوده و فضای مناسبی را در اختیار فعالان عرصه گردشگری قرار می‌دهد. متخصصین صنعت گردشگری از نقاط مختلف دنیا در این نمایشگاه جمع می‌شوند تا نیازهای بازار جهانی را مورد بررسی قرار دهند و پتانسیل‌های خود را معرفی نمایند.

ورودی نمایشگاه و چند بازدید کننده

نمایشگاه فیتور (FITUR) مادرید، اسپانیا

نمایشگاه فیتور یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیاست. این نمایشگاه در ماه ژانویه برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی دارد. بسیاری از متخصصان داخلی و خارجی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند، در مرکز نمایشگاه ایفما (Ifema) شهر مادرید جمع می‌شوند تا تجربیات و دغدغه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، بیش از 10 هزار شرکت و  آژانس گردشگری از 165 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند و به معرفی امکانات و خدمات خود می‌پردازند.  

غرفه های متعدد تابلوهای بزرگ و بازدید کنندگان بسیار

نمایشگاه آی‌ اِف‌ تی‌ اِم تاپ رزا (IFTM Top Resa) پاریس، فرانسه

ای‌ اف‌ تی‌ ام تاپ رزا نمایشگاه دیگری است که در حوزه سفر و گردشگری برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد گردشگری در کشور فرانسه می‌باشد و فرصت مناسبی را در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهد. نمایشگاه ای‌ اف‌ تی‌ ام تاپ رزا بیش از 500 غرفه دارد و به 3 بخش سفرهای تفریحی، سفرهای تجاری و بخش جلسات، رویدادها و کنفرانس‌ها تقسیم می‌شود. سالانه بیش از 30 هزار نفر در نمایشگاه ای‌ اف‌ تی‌ ام تاپ رزا فرانسه شرکت می‌کنند و با آخرین تحولات صنعت گردشگری آشنا می‌شوند.

نمادی بزرگ از حروف انگلیسی

نمایشگاه جی‌ آی‌ تی‌ اف (GITF) گوانجو، چین

نمایشگاه بین‌المللی سفر گوانجو چین (Guangzhou International Travel Fair)، که به اختصار با عنوان GITF شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری منطقه آسیاست. این نمایشگاه در سال 1993 تأسیس شده و به ترویج گردشگری می‌پردازد. سالانه تعداد زیادی از فعالان داخلی و خارجی حوزه گردشگری در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و علاوه بر معرفی مکان‌های دیدنی، به ارائه امکانات و خدمات خود می‌پردازند. نمایشگاه GITF در جزیره پاژو (Pazhou) در شهر گوانجوی چین برگزار می‌شود.

غرفه های یک نمایشگاه و تعداد زیادی بازدید کننده

نمایشگاه تی‌ تی‌ آی (TTI) ازمیر، ترکیه

نمایشگاه سفر ازمیر (Travel Turkey Izmir)، که به اختصار TTI نامیده می‌شود، بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری ترکیه است. این نمایشگاه تحت نظر وزارت فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه می‌باشد و در شهر ازمیر برگزار می‌شود. شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، فرصت ارتباط با شرکت‌های همکار خود در دیگر نقاط دنیا را پیدا کرده و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر در حوزه گردشگری می‌پردازند.

یک تابلوی بزرگ میز و صندلی

نمایشگاه ای‌ تی‌ ام (ATM) دبی، امارات

عربین تراول مارکت (Arabian Travel Market)، که به اختصار ATM نامیده می‌شود، یکی از بزرگ‏ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیا است. این رویداد بین‌المللی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود و به پتانسیل‌های گردشگری در منطقه خاورمیانه می‌پردازد. این نمایشگاه بازدید کنندگان داخلی و خارجی بسیاری دارد و فرصت خوبی را در اختیار آژانس‌های مسافرتی و سایر شرکت‌های مرتبط با موضوع گردشگری قرار می‌دهد.

غرفه کشور امارات و بازدید کننده ها

نمایشگاه هفته سفر آفریقا (Africa Travel Week) کیپ تاون، آفریقای جنوبی

نمایشگاه هفته سفر آفریقا یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیاست. این نمایشگاه از 3 بخش بازار جهانی سفر آفریقا (WTM Africa)، مشوق‌ها، سفرهای کاری و جلسات (IBTM Africa) و سفرهای لاکچری (ILTM Africa) تشکیل می‌شود. سالانه بیش از 6000 متخصص فعال در صنعت گردشگری در نمایشگاه هفته سفر آفریقا شرکت می‌کنند و به تجارت و بازاریابی می‌پردازند.

غرفه های مختلف و افراد بازدید کننده

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته (TITE) تهران، ایران

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، که به اختصار TITE نامیده می‌شود، تنها نمایشگاه معتبر گردشگری ایران است. این نمایشگاه در سطح بین‌المللی مطرح بوده و مورد توجه آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های مربوط به این حوزه قرار دارد. سالانه صدها آژانس گردشگری، شرکت‌های هتلداری، آژانس‌های هواپیمایی، خطوط دریایی و ریلی، صنایع دستی و... در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و به معرفی امکانات و خدمات خود می‌پردازند.

تابلوی غرفه کشورهای مختلف به زبان فارسی و بازدید کنندگان ایرانی

در این مقاله معروف‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری سراسر دنیا را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را در اختیار فعالان حوزه گردشگری قرار می‌دهند و برای گردشگران و علاقه‌مندان به سفر نیز بسیار جالب و مفید هستند. با شرکت در این نمایشگاه‌ها این فرصت را دارید که بهترین مقاصد توریستی دنیا را بشناسید و با امکانات و خدمات تورها و شرکت‌های گردشگری بیشتر آشنا شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید