بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا | با 10 تا از  بزرگ‌ترین مراکز خرید در نقاط مختلف جهان آشنا شوید
ضحا اکبری 1403/02/03 58 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

حدود چند قرن پیش بود که سرو کله‌ی اولین مراکز خرید در جهان پیدا شد، این مراکز، ساختمان‌های کوچک و بزرگی بودند که مردم می‌توانستند کالای مورد نیاز خود را در آن بیابند. با گذشت زمان ظاهر و کاربری این مراکز خرید تا حدود زیادی تغییر کرد تا جایی که امروزه خرید کردن در مراکز خرید، تنها بخش کوچکی از فعالیت قابل اجرا در مجتمع‌های تجاری بزرگ جهان یا به اصطلاح مال‌ها می‌باشد. در سال‌های اخیر بخش‌های متنوع سرگرمی، تفریحی، فرهنگی، خوردنی و... به مراکز خرید اضافه و سبب گسترش وسعت آن‌ها شده است. در سراسر جهان مراکز خرید بزرگ و معروفی وجود دارند که بیشترِ آن‌ها در قاره‌ی آسیا واقع شده‌اند، چرا که در این قاره زمین ارزان و دستمزد نیروی کار کم است. در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک صحبت کنیم، اگر به خرید علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

بیشتر بخوانید : 10 مرکز خرید عظیم خاورمیانه

برای مشاهده تورهای خارجی کایت حتما به صفحه ی تورهای خارجی مراجعه کنید.

  1. مرکز خرید دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال با 12 میلیون فوت مربع مساحت، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که در کشور امارات و شهر دبی قرار دارد، این مرکز خرید در سال 2008 افتتاح شد. دبی مال دارای 4 طبقه است و 1200 فروشگاه دارد که در آن‌ها انواع کالاهای باکیفیت از بهترین برندهای دنیا عرضه می‌شوند. برندهایی همچون نایکی، آرمانی، شنل، لویی ویتون و... در دبی مال نمایندگی دارند و علاقمندان به اجناس این برندها برای خرید به این مجموعه می‌روند. اما بخش جذاب‌تر دبی مال تفریحات متنوع آن است، از میان این تفریحات می‌توان به آکواریوم دبی مال، دبی دینو، سینما ریل، پیست اسکی روی یخ، شهر مشاغل کیدزانیا، آبنمای دبی مال و... اشاره کرد. دبی مال بیش از 200 رستوران و غذاخوری و 2 فودکورت بزرگ دارد، رد لابستر، چیزکیک فکتوری، یو سوشی، خانه‌ی نودل، کی اف سی، برگرکینگ، کافه باتیل، کاستاکافی و... تعدادی از این غذاخوری و کافه‌ها هستند. این مرکز خرید چند پارکینگ در چند طبقه‌ی مجزا دارد که روی هم رفته 14 هزار خودرو در آن‌ها جا می‌شود. واحدهای تجاری دبی مال از ساعت 10 صبح تا 11 شب فعال هستند، اما فودکورت آن یکشنبه تا چهارشنبه تا 12 شب و روزهای دیگر تا 1 بامداد از مشتری‌ها پذیرایی می‌کنند. 

پیشنهاد ما به شما : تور دبی

آدرس: امارات متحده‌ی عربی، دبی، جاده‌ی فایننشال سنتر، جنب برج خلیفه، مرکز خرید دبی مال

مراکز خرید بزرگ دنیا 1

  1. مرکز خرید نیو ساوث چاینا (New South China)

مرکز خرید نیو ساوث یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیاست که در سال 2005 در چین افتتاح شد اما تا سال‌ها به "بزرگ‌ترین مرکز خرید ارواح" مشهور بود چرا که مشتری‌های آن بسیار کم و 99 درصد فروشگاه‌هایش خالی بودند. در سال‌ها اخیر با افزودن بخش‌های تفریحی مانند سینما، شهربازی و... به مجموعه و تغییر در سبک جذب مشتری، فروشگاه‌های زیادی از این مرکز خرید فعال شده و تعداد بازدیدکنندگان آن تا حدی افزایش یافت. نیو ساوث چاینا 2350 واحد فروشگاهی دارد و از 7 بخش که با نام شهرهای نقاط مختلف دنیا نامگذاری شده‌اند تشتکیل شده است، این نقاط عبارتند از: رم، ونیز، پاریس، مصر، کارائیب، کالیفرنیا و آمستردام. 

پیشنهاد ما به شما : تور چین

آدرس: چین، دانگوان، مرکز خرید نیوساث چاینا

مراکز خرید بزرگ دنیا 2

  1. مرکز خرید گلدن ریسورس (Golden Resources)

گلدن ریسورس عنوان مرکز خریدی بسیار بزرگ در حاشیه‌ی شهر پکن در کشور چین است، این مرکز خرید در سال 2004 افتتاح شد و تا سال 2005 بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان بود. مساحت مرکز خرید گلدن ریسورس 560 هزار متر مربع است، این مجموعه 6 طبقه دارد و وسعت آن 1 و نیم برابر از مالِ آمریکا بزرگتر است. در فروشگاه‌های این مرکز خرید هر کالایی که بخواهید یافت می‌شود، اما قیمت این کالاها بسیار بالا و از توان شهروندان متوسط چینی بیشتر است. از جمله تفریحات و امکانات گلدن ریسورس می‌توان فواره‌ی موزیکال، سالن بدنسازی، سینما و پیست اسکیت را نام برد.

پیشنهاد ما به شما : تور چین

آدرس: چین، بیژینگ شی، مرکز خرید گلدن ریسورس

مراکز خرید بزرگ دنیا 3

  1. مرکز خرید سنترال ورلد (Central World)

مرکز خرید سنترال ورلد یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیاست که در کشور تایلند قرار دارد، این مرکز در سال 1990 راه اندازی شد و تاکنون مساحت آن چند بار افزایش یافته است. سنترال ورلد 8 طبقه دارد که در آن 500 واحد تجاری، 100 کافه و رستوران و یک پارکینگ با ظرفیت 7 هزار خودرو قرار دارد. از دیگر بخش‌های مرکز خرید سنترال ورلد می‌توان به سالن بولینگ، فودکورت، سینما، سالن همایش، پیست اسکیت روی یخ، سوپرمارکت، زمین بازی کودکان، هتل و... اشاره کرد. 

پیشنهاد ما به شما : تور تایلند

آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه‌ی پاثوم وان، مرکز خرید سنترال ورلد

مراکز خرید بزرگ دنیا 4

  1. مرکز خرید اس ام مال آسیا (S M Mall Asia)

دیگر مرکز خرید بزرگ دنیا اس ام مال آسیاست که در کشور فیلیپین واقع شده و از محبوب‌ترین مراکز خرید این کشور می‌باشد. این مرکز خرید در سال 2006 شروع به کار نموده و از 4 ساختمان مختلف تشکیل شده است که از طریق مسیرهای خاصی به هم وصل می‌شوند. نکته‌‌ی جالب مرکز خرید اس ام مال آسیا این است که یک تراموا دارد، این تراموا بازدید کنندگان را به قسمت‌های مختلف مجموعه می‌بَرد. عامل دیگری که باعث جذابیت این مرکز خرید شده این است که این مرکز یک سالن تئاتر آی مکس دارد که صفحه نمایش آن 3 بعدی است. هتل، سینما، پیست اسکیت روی یخ، واحدهای اداری، سالن‌های همایش و شهربازی بخش‌هایی از مرکز خرید اس ام مال آسیا هستند. 

آدرس: فیلیپین، پاسای، مترومانیل، بلوار سی ساید، مرکز خرید اس ام مال آسیا

مراکز خرید بزرگ دنیا 5

  1. مرکز خرید وست اِدمونتون (West Edmonton)

مرکز خرید وست ادمونتون در آلبرتای کانادا قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید آمریکای شمالی شناخته می‌شود. این مرکز دارای 800 فروشگاه است که در آن‌ها کالاهایی از برندهای معروف دنیا عرضه می‌شوند، پارک تفریحی سربسته، پارک آبی سرپوشیده، سالن بولینگ، سینما، پیست اسکیت روی یخ و زمین گلف مینیاتوری از دیگر تفریحات مرکز خرید وست ادمونتون هستند. 

آدرس: کانادا، ادمونتون آلبرتا، مرکز خرید وست ادمونتون

مراکز خرید بزرگ دنیا 6

  1. مرکز خرید اس ام مگامال (S M Megamall)

 اس ام مگامال در میان مراکز خرید بزرگ دنیا جای دارد و در کشور فیلپین واقع شده است، روزانه حدود 800 هزار نفر از این مجموعه دیدن می‌کنند. این مرکز خرید از 2 ساختمان اصلی تشکیل شده که در یکی واحدهای تجاری و در دیگری بخش‌های تفریحی و خدماتی همچون فودکورت، سینما، سالن بولینگ، شهربازی و... قرار دارد، این دو ساختمان توسط مسیری به هم متصل شده‌اند که رستوران‌های مجموعه را در خود جای داده است.

آدرس: فیلیپین، مترو مانیل، مرکز خرید اس ام مگامال

مراکز خرید بزرگ دنیا 7

  1. مرکز خرید استانبول جواهیر (Stanbul Cevahir)

مرکز خرید استانبول جواهیر در سال 2005 فعالیتش را آغاز کرد و توانست به سرعت خود را در دل مردم ترکیه و گردشگرانی که به استانبول می‌آمدند جا کند، این مرکز خرید با معماری زیبا و ساعت کاری زیاد، از تفریحات شبانه‌ی استانبول محسوب می‌شود. استانبول جواهیر 6 طبقه و 343 واحد فروشگاهی دارد که تقریبا تمام برندهای معتبر دنیا در آن‌ها یافت می‌شوند، برندهایی همچون زارا، پانچو، منگو، گپ، بامبی، آلدو و... . در این مجموعه امکانات فراوانی مانند رستوران، کافه، داروخانه، پارکینگ، کارواش، مسجد، اینترنت رایگان و... وجود دارد، از میان تفریحات آن نیز می‌توان سالن بولینگ، سینما و شهربازی سرپوشیده را نام برد.

پیشنهاد ما به شما : تور استانبول

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه‌ی شیشلی، خیابان بیوک دره، مرکز خرید استانبول جواهیر

مراکز خرید بزرگ دنیا 8

  1. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های جهان برجایا تایمز اسکوئر است که در پایتخت مالزی قرار دارد، این مجموعه شامل 2 برج دوقلو بوده، 2 هتل و یک مرکز خرید بزرگ، بخش‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهند. در برجایا تایمز اسکوئر بیش از 1000 واحد تجاری قرار دارد که در آن‌ها انواع و اقسام کالاها با قیمت مناسب عرضه می‌شوند، 65 رستوران، کافه و فست فود نیز در این مجموعه قرار دارد، تئاتر آی مکس 2 و 3 بعدی، پارک موضوعی و... تفریحات برجایا تایمز اسکوئر هستند. 

پیشنهاد ما به شما : تور مالزی

آدرس: مالزی، کوالالامپور، مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر

مراکز خرید بزرگ دنیا 9

  1. مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon Mall)

سیام پاراگون آخرین مورد در فهرست بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، این مرکز خرید در بانکوک تایلند قرار دارد. سیام پاراگون به ارائه‌ی کالاهای لوکس در فروشگاه‌های خاص شهرت دارد، طبعا این خاص بودن هزینه‌ی زیادی نیز دارد. در 250 فروشگاه مرکز خرید سیام پاراگون کالاهای لاکچری از برندهای معتبر به فروش می‌رسد، این خاص بودن در کنار بخش‌هایی مثل آکواریوم سیام، سالن کنسرت و اپرا، نمایشگاه هنری، سینمای چند منظوره، کارائوکه و سالن بولینگ، سیام را به مرکز خریدی پرطرفدار در تایلند تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما : تور تایلند

آدرس: تایلند، بانکوک، مرکز خرید سیام پاراگون

مراکز خرید بزرگ دنیا 10

در این مقاله شما را با بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان آشنا کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دادیم، سفر به شهرها و کشورهای مختلف جهان، بازدید از جاذبه‌های آن‌ها و خرید در مراکز خرید بزرگ و معروفشان، خاطره‌ای است که به طور قطع هرگز از یاد گردشگران نخواهد رفت.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید