بانکوک بهتر است یا پاتایا ؟  کدام  برای سفر ایرانیان بهتر است؟
ضحا اکبری 1399/07/12 2347 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند یکی از کشورهای شرق آسیاست که با داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، اماکن تاریخی زیبا و سواحل رویایی، گردشگران بسیاری را شیفته‌ی خود کرده و درآمد بسیاری از طریق صنعت گردشگری به دست می‌آورد. اکثر شهرهای تایلند توریست پذیرند اما از میان آن‌ها دو شهر بانکوک و پاتایا بسیار معروفند و سالانه میلیون‌ها گردشگر برای دیدن این شهرها به تایلند سفر می‌کنند. این‌که سفر به کدام یک از این دوشهر برای یک فرد مناسب‌تر است، به سلیقه‌ی آن فرد، بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته و بهتر بودن شرایط توریست پذیری آن شهر بستگی دارد. ما در این مقاله شما را با دو شهر بانکوک و پاتایا آشنا کرده و ویژگی‌های این دو شهر را با هم مقایسه می‌کنیم تا اگر شما قصد داشتید که به یکی از این دو شهر سفر کنید ولی نمیدانستید به کدامیک با مطالعه‌ی این مطلب بتوانید تصمیم خود را بگیرید.

آشنایی با دو شهر بانکوک و پاتایا

بانکوک

شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند و بزرگ‌ترین شهر آن است که 1568737 کیلومتر مربع مساحت و حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. بانکوک یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای دنیاست که گردشگران علاقه‌ی عجیبی به آن دارند. این شهر در قسمت شرقی رود چائوفرایا که به خلیج تایلند نزدیک است قرار گرفته و واحد پول آن بات می‌باشد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.


بانکوک

پاتایا

شهر پتایا یا پاتایا شهر ساحلی کوچکی است که در شرق خلیج تایلند قرار دارد، این شهر که در 120 کیلومتری بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده، یکی از مهمترین و توریستی‌ترین شهرهای تایلند می‌باشد. پاتایا با 22.2 کیلومتر مساحت  و 1 میلیون و500 هزار نفر جمعیت کوچیکترین شهر ساحلی تایلند است.

پاتایا

به طور مختصر با دو شهر بانکوک و پاتایا آشنا شدید، اکنون این دو شهر را از برخی جنبه‌های مختلف مثل آب و هوا، رفت و آمد در داخل شهر، جاذبه‌های گردشگری، تفریحات ماجراجویانه، تفریحات شبانه، خرید، سواحل، غذا، هتل و هزینه‌های سفر با هم مقایسه می‌کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پاتایا وارد صفحه "تور پاتایا" شوید.

آب و هوا

بانکوک: بانکوک شهری است که دارای آب و هوای گرم و بارانی می‌باشد، در این شهر هوا در اکثر ماه‌های سال گرم است و در بیشتر روزها باران می‌بارد. بهترین زمان سفر به بانکوک بین ماه‌های آبان تا اسفند است که بارش کم است و هوا بسیار معتدل و مناسب می‌باشد.

پاتایا: آب و هوای شهر ساحلی پاتایا گرم است و بارندگی در آن زیاد می‌باشد، در این شهر هم اکثر روزها بارانی است و سرما در آن معنی ندارد. بهترین زمان سفر به پاتایا از مهر تا اردیبهشت است که هم باران کمتر می‌بارد و هم هوا خیلی گرم نیست.

شرایط آب و هوایی این دو شهر تقریبا یکسان است و از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند.

رفت و آمد در داخل شهر

بانکوک: برای رفت و آمد در داخل شهر بانکوک بهترین راه، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، توک توک، قایق‌های رودخانه‌ی خائوسان، بی تی اس اسکای ترین (سیستم قطار شهری روی زمین) و ام آرتی (سیستم قطار شهری زیر زمین) می‌باشد که هم هزینه‌ی کمتری دارد و هم با توجه به ترافیک شهر بانکوک باعث صرفه جویی در وقت می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه "وسایل حمل و نقل عمومی در بانکوک" مراجعه نمایید.

 پاتایا: وسایل رفت و آمد در پاتایا اتوبوس، توک توک، دوچرخه‌ی کرایه ای و تاکسی‌های sangtaew هستند و مردم خود پاتایا هم معمولا از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده می‌کنند.

قاعدتا بخاطر پیشرفته‌تر بودن شهر بانکوک وسایل نقلیه‌ی این شهر هم پیشرفته و مدرن هستند، اما در کل بانکوک بسیار شلوغ و پر ترافیک و پاتایا ساکت و سرشار از آرامش است.

جاذبه‌های گردشگری

بانکوک: شهر بانکوک هم بخاطر آب و هوای استوایی تایلند دارای جاذبه‌های طبیعی و پوشش گیاهی فوق العاده است، هم بخاطر قدمت طولانی آثار تاریخی فراوانی دارد و هم با توجه به مدرن بودن آن دارای جاذبه‌های ساخت بشر بسیاری می‌باشد. از جمله‌ی این جاذبه‌ها و آثار می‌توان کاخ بزرگ بانکوک، خانه‌ی جیم تامپسون، معبد بودای خوابیده، پارک لومپینی و... را نام برد.

مطالب مرتبط:

عجیبترین معابد بانکوک

بهترین هتل بانکوک کجاست؟

بانکوک

پاتایا: شهر پاتایا نیز دارای جاذبه‌های طبیعی فوق العاده، آثار تاریخی فراوان و مراکز تفریحی زیادی می‌باشد که از میان آن‌ها می‌توان به مینی سیام، پارک سنگی، معبد وات فرایا، پارک ۳ امپراطورو... اشاره کرد.

از لحاظ برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دو شهر وضعیت مشابهی دارند.

پاتایا

تفریحات ماجراجویانه

بانکوک: بانکوک تفریحات ماجراجویانه‌ی زیادی ندارد بلکه بیشتر تفریحات آن فکری و با آرامش همراه است مثل تیر اندازی، خانه‌ی موج‌ها، اتاق فرار، مجموعه‌ی بازی و هیجان هاربرلند، زمین بازی فاناریوم و...

پاتایا: پاتایا به نوعی معدن تفریحات هیجان انگیز و ماجراجویانه‌ای از قبیل اسکی روی آب، غواصی، بانجی جامپینگ، پاراموتور، پیاده روی، کوهنوردی و... است.

تفریحات شبانه

بانکوک: در بانکوک تفریح شبانه‌ی خاصی پیدا نمی‌شود، فقط می‌توانید در برخی از بازارهای شبانه قدم زده و خرید کنید یا به کلاب‌های شبانه رفته و از خدمات آن‌ها بهره مند شوید.

پاتایا: پاتایا از این نظر بسیار قوی است و انواع تفریحات شبانه را می‌توان در آن انجام داد، مثلا در جشن کف بازی که در کافه راک پاتایا و هر شنبه در ساعت 9:30 دقیقه‌ی شب انجام می‌شود، مردم بسیاری در این نقطه جمع شده، با هم آواز می‌خوانند و می‌رقصند. پاتایا سرشار از این تفریحات است و گردشگران زیادی فقط برای این تفریحات به این شهر می‌آیند، البته از این نظر پاتایا در بین خانواده‌ها طرفدار چندانی ندارد.

از نظر تفریحات شبانه مسلما شهر پاتایا بهتر است اما بیشتر افراد مجرد به این تفریحات علاقه دارند و خانواده‌ها به دنبال تفریحات دیگری هستند.

خرید

بانکوک: بانکوک شهر بسیار پیشرفته‌ای است که مراکز خرید آن هم بسیار مدرن و پیشرفته می‌باشند، از مراکز خرید مهم این شهر می‌توان مرکز خرید پراتونام، مرکز خرید بیگ سی، بازار آخر هفته‌ی چاتوچاک، بازار شناور بانکوک، مرکز خرید مد پلاتینیوم، مرکز خرید ایمپوریوم، مرکز خرید ام بی کی و... را نام برد.

پاتایا: شهر پاتایا علاوه بر بازارهای سنتی تعداد زیادی بازارهای خیابانی و شناور دارد که آخر هفته‌ها محلی‌ها در آن‌ها وسایل دست دوزشان را می‌فروشند. جز این‌ها مراکز خرید بسیار مدرنی نظیر توک کام ایت من، مایک شاپینگ مال، سنترال فستیوال، هاربر شاپینگ سنتر، میموسا، رویال گاردن پلازا و... هم دارد.

سواحل

بانکوک: بانکوک محیطی شهری دارد و خودش دارای ساحل نیست، اگر به بانکوک رفته و قصد تفریح در ساحل را دارید می‌توانید به چندین ساحلی که 2 تا 3 ساعت با خود بانکوک فاصله دارند بروید، سواحلی مثل هوآهین، چاآم، پرن بوری و...

بانکوک

پاتایا: شهر ساحلی پاتایا از نظر داشتن سواحل زیبا و جذاب، بسیار قدرتمند است و همین سواحل یکی از دلایل سفر گردشگران به این منطقه می‌باشند. سواحلی چون ساحل وانگ آمات که عموما خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند، ساحل پاتایا که آنقدر بزرگ است که به 3 بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود، ساحل ناکولا که با فاصله‌ی 15 دقیقه‌ای از مرکز شهر پاتایا یک ساحل تقریبا خلوت و آرام است که در آن آرامش می‌یابید و...

پاتایا

غذا

بانکوک: در بانکوک همه نوع رستوران از گران قیمت تا خیابانی و ارزان قیمت یافت می‌شود، در رستوران‌های این شهر هم غذاهای لذیذ تایلندی و هم غذاهای سایر کشورهای جهان سرو می‌شود و تنوع غذا در این شهر بسیار زیاد است.

پاتایا: در پاتایا انواع رستوران‌های محلی، سنتی، مدرن و کافه‌های شیک وجود دارد که می‌توانید با غذا خوردن در آن‌ها خاطره‌ای ماندگار برای خود ایجاد کنید.

قیمت غذا در بانکوک مناسب‌تر می‌باشد و از این نظر می‌توان گفت بانکوک از پاتایا بهتر است.

هتل

بانکوک: در بانکوک به عنوان بزرگ‌ترین شهر توریستی جهان هتل‌های لوکس و چند ستاره‌ی فراوانی وجود دارد اما برای کسانی که می‌خواهند برای محل اقامت خود کم‌تر هزینه کنند هم هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های ارزان قیمت کم ندارد. پس هر کس با توجه به بودجه‌اش می‌تواند محل اقامت مناسب خود را انتخاب نماید.

پاتایا: در پاتایا هم تعداد هتل‌های چند ستاره، هم تعداد اقامت‌گاه‌های ارزان قیمت و هم تعداد هتل‌های ساحلی زیاد است، قیمت‌ها متنوع می‌باشد و هر کس می‌تواند با توجه به بودجه‌اش محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب نماید.

با این حساب اگر هزینه‌ی محل اقامت مد نظر باشد هر دوشهر به هم شبیه هستند.

هزینه‌های سفر

تمام هزینه‌های سفر اعم از هزینه‌ی محل اقامت، غذا، جابجایی درون شهر و تفریحات در هر دو شهر تقریبا یکسان است فقط ممکن است در بانکوک به دلیل این‌که پایتخت است هزینه‌ها کمی بیشتر شود. ضمن این‌که از تهران به پاتایا پرواز مستقیم وجود ندارد و باید با تاکسی از بانکوک به پاتایا رفت که هزینه‌ی آن به موارد فوق اضافه می‌شود.

 ما در این مقاله شما را با دو شهر زیبای بانکوک و پاتایا آشنا کرده و این دو شهر را از جنبه‌های گوناگون با هم مقایسه نمودیم تا اگر شما برای سفر به یکی از این دو شهر دچار تردید هستید بتوانید با استفاده از این مقاله تصمیم خود را بگیرید، اگر تمایل دارید به شهر بانکوک سفر کنید به قسمت شهر بانکوک مراجعه کنید و اگر می‌خواهید به پاتایا بروید به قسمت پاتایا در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید