سورتمه‌ی حیران | آدرس، تصاویر و نکات بازدید از سورتمه‌ی حیران
ضحا اکبری 1403/05/19 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

گردنه‌ی حیران یکی از زیباترین و رویایی‌ترین نقاط ایران است که در مرز میان استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد. این منطقه نه تنها طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیزی دارد، بلکه از تفریحات فراوانی نیز برخوردار می‌باشد. سورتمه‌ی حیران یکی از این تفریحات جذاب است که در قسمتی از گردنه‌ی حیران واقع شده و همواره گردشگران ماجراجو را به سمت خود فرامی‌خواند. در این مقاله قصد داریم سورتمه‌ی حیران، طولانی‌ترین سورتمه‌ی ریلی ایران را به شما معرفی کرده و در رابطه با نکات مهم استفاده از این وسیله صحبت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سورتمه حیران 1

سورتمه‌ی حیران

سورتمه‌ی حیران یکی از سرگرمی‌های جذاب و مفرح استان گیلان است که در شرقی‌ترین بخش این استان و در مرز استان اردبیل قرار دارد. این سورتمه در منطقه‌ی توریستی حیران واقع شده که در میان کوه‌هایی پوشیده از جنگل و در آخرین منطقه‌ی تحت حفاظت استان گیلان قرار دارد. گردنه‌ی حیران را همه می‌شناسند، منطقه‌ای بسیار دیدنی که در تمام فصول سال زیبایی‌های خاصی دارد، سورتمه‌ی حیران نیز که در این ناحیه قرار گرفته از جمله تفریحاتی است که می‌توان در هنگام سفر به این منطقه‌ی زیبا انجام داد. امروزه این سورتمه که در سال 1394 افتتاح شد از جاهای دیدنی دهکده‌ی حیران و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. سورتمه‌ی حیران با 1500 متر درازا، طولانی‌ترین سورتمه‌ی ریلی ایران ست و با ارتفاع زیادی که از سطح دره دارد عنوان مرتفع‌ترین سورتمه‌ی ریلی ایران را نیز از آن خود کرده است.

سورتمه حیران 2

بهترین زمان سفر به سورتمه‌ی حیران

بهترین زمان برای سفر به گردنه حیران و لذت بردن از سورتمه‌ی حیران از نظر آب و هوا، نیمه‌ی اول سال است، در فصل بهار و تابستان هوای این منطقه عالی است که بازدید از مناطق جنگلی اطراف و سوار شدن بر سورتمه‌ی حیران را بسیار دلپذیرتر می‌کند. هرچند فصل پاییز هم با زیبایی بی نظیر طبیعت و جشنواره‌ی رنگ‌ها در جنگل‌های هیرکانی همراه است، این حجم از زیبایی گردشگران را شگفت زده می‌کند، فقط برای سفر به این منطقه در فصل پاییز، باید تجهیزات مناسب و لباس گرم را فراموش نکنید.

سورتمه حیران 3

چگونگی دسترسی به سورتمه‌ی حیران

برای رسیدن به سورتمه‌ی حیران باید به گردنه‌ی حیران بروید، شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق جاده‌ی قزوین رشت به بندر انزلی سپس تالش رفته و به سمت شرق استان گیلان بروند. در این منطقه به گردنه‌ی رویایی حیران می‌رسند که سورتمه‌ی حیران هم در آن قرار دارد.

آدرس: استان گیلان، آستارا، گردنه‌ی حیران، سورتمه‌ی حیران

سورتمه حیران 4

تفریحات نزدیک به سورتمه‌ی حیران

سورتمه‌ی حیران در منطقه‌ای جنگلی واقع شده، در نتیجه جنگل نوردی و قدم زدن در میان درختان، یکی از تفریحاتی است که می‌توان در این منطقه انجام داد. در نزدیکی سورتمه، پیست کارتینگ حیران، باشگاه قایق سواری حیران و زیپ لاین حیران نیز وجود دارد که هر یک تفریحی هیجان انگیز هستند. علاوه بر تمام این موارد رانندگی در جاده‌ی رویایی آستارا به اردبیل و گذر از گردنه‌ی حیرت انگیز حیران، شیرین‌ترین تفریح این منطقه به شمار می‌رود. البته گردشگران می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به آستارا رفته و از تفریحات و جاذبه‌های این شهر که به سورتمه‌ی حیران نزدیک هستند نظیر تله کابین حیران، روستای حیران، تالاب بین المللی استیل، ساحل صدف، پارک جنگلی بی بی یانلو و چشمه‌ی آب گرم کوته کومه بازدید کرده و لذت سفرشان را چندین برابر نمایند.

سورتمه حیران 5

امکانات نزدیک به سورتمه‌ی حیران

از آنجا که سورتمه‌ی حیران در منطقه‌ای واقع شده که همواره میزبان گردشگران بسیاری است، به همین دلیل در اطراف آن امکانات و خدمات مناسبی مشاهده می‌شود. برای مثال این مجموعه دارای پارکینگ است که می‌تواند خیال گردشگران را از بابت خودرواشان راحت کند. در این مکان کمدهایی برای نگهداری از وسایل افرادی که می‌خواهند سوار سورتمه شوند وجود دارد، ضمن اینکه مکان سورتمه دارای سرویس بهداشتی، کارت خوان و روشنایی می‌باشد. یک بوفه که گردشگران می‌توانند خوراکی‌های ساده را از آن خریداری نمایند، یک کافه برای نوشیدن یک قهوه‌ی داغ در سرما، یک آشکده و یک فست فود از دیگر امکانات سورتمه‌ی حیران هستند.

سورتمه حیران 6

سورتمه حیران 7

سورتمه حیران 8

در این مقاله سورتمه‌ی حیران در منطقه‌ی توریستی حیران را به شما معرفی کرده و نکات استفاده از این تفریح جذاب را برایتان شرح دادیم، چنانچه تمایل داشتید به منطقه‌ی توریستی تفریحی حیران سفر کرده و علاوه بر سورتمه‌ی حیران از دیگر جاذبه‌های منطقه بازدید کنید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تور حیران اردبیل در سایت ما شده و با انتخاب تور مورد نظر خود آماده‌ی سفر شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید