کوش‌آداسی بهتره یا بدروم | مقایسه بدروم و کوش‌آداسی برای سفر
زهرا نیرومند 1399/04/26 9737 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ترکیه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد خارجی در بین ایرانیان است. این کشور جذابیت‌های متنوعی را در خود جای داده و تمام ویژگی‌های یک مقصد گردشگری عالی را داراست. اگر قرار باشد به ترکیه سفر کنید، انتخاب‌های متعددی دارید. شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، کوش‌آداسی، بدروم، مارماریس و ... از جمله توریستی‌ترین شهرهای این کشور هستند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصربفرد خود را دارند. یکی از مسائلی که اغلب گردشگران با آن روبرو هستند، انتخاب یک شهر مناسب برای تفریح و استراحت است. شما از مدت‌ها قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و هزینه‌ بالایی را نیز بابت آن پرداخت خواهید کرد. در نتیجه باید بهترین انتخاب را داشته باشید تا از سفر خود کاملا راضی بوده و با کوله‌باری از خاطرات خوب و به‌یادماندنی برگردید. اگر بین دو شهر بدروم و کوش‌آداسی مردد هستید و هنوز نتوانسته‌اید تصمیم بگیرید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. ما در این مقاله به مقایسه بدروم و کوش‌آداسی برای سفر پرداخته و به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب درست‌تر و بهتری داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی " شوید.


سفر به بدروم و کوش‌آداسی


در اولین قدم بهتر است موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای دو شهر را باهم مقایسه کنیم. شهر بدروم در بخش جنوبی ترکیه و کوش‌آداسی در غرب این کشور واقع شده‌اند. هر دوی آن‌ها در سواحل زیبای دریای اژه قرار داشته و تمام ویژگی‌های یک شهر ساحلی با چشم‌اندازهایی بی‌نظیر رو به دریا را دارا می‌باشند. هر دو شهر دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای هستند که تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارند. از این رو، در هر فصلی از سال که بخواهید می‌توانید به بدروم و کوش‌آداسی سفر کنید و مشکلی در مورد آب‌وهوا نخواهید داشت. البته اغلب گردشگران دو فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند تا بتوانند از تفریحات آبی و سرگرمی‌های متنوع ساحلی نهایت لذت را ببرند.


سفر به بدروم و کوش‌آداسی


جاذبه‌های گردشگری بدروم


بدروم، یکی از شهرهای بندری کشور ترکیه است که به دلیل داشتن سواحل جذاب و دیدنی، گردشگران بسیاری را در تابستان به سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر این، بدروم نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه تاریخ جذاب و پرفرازونشیبی دارد که ردپای آن هم‌چنان در بخش‌هایی از شهر به جا مانده است. از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بدروم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه سنت پیتر: این قلعه که با نام قلعه بدروم نیز شناخته می‌شود، در سال‌های 1402 تا 1437 به دست شوالیه‌های هوسپیتالر سنت پیتر ساخته شد. جالب است بدانید که این شوالیه‌ها برای محافظت از دیوارهای قلعه از نگهبان‌هایی با ملیت‌های مختلف استفاده می‌کردند. از این رو، در بخش‌هایی از قلعه بدروم برج‌هایی دیده می‌شود که به برج فرانسوی و برج انگلیسی معروف است. در داخل قلعه می‌توانید یک مسجد متعلق به دوران عثمانی و موزه آثار باستانی زیر آب بدروم را مشاهده کنید.
  • موزه باستان‌شناسی زیر آب: این موزه در واقع یک نمایشگاه است که در بخش‌های مختلف قلعه سنت پیتر برگزار شده است. در این نمایشگاه مجموعه‌ی بزرگی از خمره‌های سفالی آمفورا و یک کارگاه شیشه‌گری دیده می‌شود. علاوه بر این، در یک تالار شیشه‌ای بقایایی از یک کشتی ۱۶ متری را مشاهده می‌کنید که در سال ۱۰۲۵ میلادی غرق شده است. در برج فرانسوی قلعه، کشتی غرق‌شده‌ی دیگری را می‌بینید که متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد است. آثار دیگری نیز در تالار اولوبورون و اتاق گنجینه وجود دارند که بقایای چند کشتی عصر برنز نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود.
  • شهر قدیمی بدروم: تماشای شهرهای قدیمی و قدم زدن در خیابان‌های باریک، آن‌هم زمانی که تمامی شهر پر از ساختمان‌ها و برج‌های بلند شده است، بسیار جذاب است. در کوچه‌های باریک شهر قدیمی بدروم خانه‌های سنگی سفیدی دیده می‌شود که اطراف آن با گلدان‌هایی رنگارنگ پر شده است. در این جا علاوه بر خانه‌های زیبا، کافه‌ها و بوتیک‌هایی نیز وجود دارند که در بخش‌هایی از خیابان به چشم می‌خورند. شهر قدیمی بدروم مورد توجه بسیاری از گردشگران، خصوصا عکاسان، قرار دارد.
  • لنگرگاه تفریحی: ‏‏‏‏‎اگر به دریا و قایق‌سواری علاقه‌مندید باید حتما از لنگرگاه تفریحی بدروم دیدن نمایید. در این منطقه قایق‌های تفریحی متعددی وجود دارد که مسافران را به بازدید از سواحل و جزایر اطراف منطقه می‌برد. علاوه بر این، امکان انجام تفریحاتی دیگری مانند آفتاب گرفتن و شنا را نیز خواهید داشت.
  • خلیج بارداکچی: یکی از زیباترین نقاط بدروم، خلیج بارداکچی (Bardakci Cove) است که چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. اگر در هتل‌های اطراف این خلیج اقامت داشته باشید، این فرصت را دارید که مناظر بسیار زیبایی از سواحل و درختان نخل اطراف آن را از اتاق خود تماشا کنید و لذت ببرید.
    جاذبه‌هایی که در این‌جا معرفی کردیم، تنها بخشی از دیدنی‌های شهر بدروم است. علاوه بر این‌ها سواحل دیدنی و بناهای تاریخی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در برنامه بازدید خود قرار دهید. هرچند اغلب افرادی که به بدروم سفر می‌کنند به خاطر جاذبه‌های طبیعی و استفاده از تفریحات آبی و ساحلی این شهر را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هتل ‌خود را در زیباترین و بهترین نقطه شهر رزرو کنند و بیشتر روزهای سفر را در هتل می‌مانند.


جاذبه‌های گردشگری بدروم


جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی


کوش‌آداسی نیز از جمله شهرهای تفریحی ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل سواحل زیبا و بازی‌های آبی و ساحلی‌اش مورد توجه قرار دارد. اگر بخواهیم یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی این شهر که آن را در پله‌ای بالاتر از بدروم قرار می‌دهد معرفی کنیم، جزیره ساموس را نام می‌بریم. ساموس یکی از زیباترین جزایر یونان است که در شرق دریای اژه قرار دارد و تنها یک کیلومتر با ترکیه فاصله دارد. ساموس جزیره نسبتا بزرگی است که جاذبه‌های طبیعی و البته تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. علاوه بر این، کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های متعددی نیز در این جزیره دیده می‌شوند. بسیاری از افرادی که به کوش‌آداسی سفر می‌کنند یک روز خود را به بازدید از این جزیره و استفاده از تفریحاتی چون موج‌سواری، قایق‌سواری و ... اختصاص می‌دهند. دسترسی به جزیره ساموس بسیار ساده است. کشتی‌هایی در سواحل کوش‌آداسی وجود دارند که مسافران را به سمت این جزیره هدایت می‌کنند. جاذبه‌های دیگر کوش‌آداسی عبارتند از:

  • پارک ملی دلتای آیدین: این پارک یکی از زیباترین پارک‌های ترکیه است که بین دو منطقه سکه و کوش‌آداسی قرار دارد. پارک ملی دلتا یکی از کهن‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر است که قدمت آن به قرن ۸ و ۹ میلادی می‌رسد. جالب است که بدانید مردم کوش‌آداسی این پارک را مقدس می‌دانند.
    آدالند: آدالند یک پارک تفریحی آبی است که علاوه بر بازی‌ها و سرگرمی‌های متعددی که دارد، نمایش دلفین‌ها را نیز برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کند.
  • جزیره کبوتر: کبوتر، نام جزیره‌ای کوچک در فاصله 350 متری کوش‌آداسی است که باقی‌مانده‌هایی از یک قلعه بیزانسی را در خود جای داده است. جزیره کبوتر یک جزیره توریستی است که کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز دارد.
  • شهر تاریخی افه‌‌سوس: از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی کوش‌آداسی می‌توان به افه‌‌سوس اشاره کرد که تاسیس آن به قرن دهم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شهر، تاریخی بسیار غنی داشته و بناهای کهن متعددی را در خود جای داده است.


علاوه بر موارد عنوان شده می‌توان گوورجین، پرینه، دیدایما، میلتوس، روستای گوزل چاملی، روستای کیرازلی، شبه جزیره دیلک، غار کاراجا و بندرگاه را نیز جزو جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی معرفی کرد.


جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی


هتل‌های بدروم و کوش‌آداسی


یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که در سفر به ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، هتل محل اقامت شماست. اگر هدف شما استراحت و تفریحات آبی است، باید به دنبال هتل‌های ساحلی باشید. اغلب هتل‌های لوکس و 5 ستاره ترکیه در کنار سواحل زیبای این کشور ساخته‌ شده‌اند و در واقع ساحل اختصاصی دارند. بسیاری از آن‌‌ها خدمات ال و یوال را به مهمانان خود ارائه داده و کامل‌ترین امکانات رفاهی را برای آنان در نظر می‌گیرند. با توجه به این توضیحات، هر دو شهر بدروم و کوش‌آداسی، هتل‌ها و ریزورت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که با بهترین هتل‌های دنیا رقابت می‌کنند. در مورد هزینه‌ها نیز باید بگوییم هتل‌های هر دو شهر به نسبت امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، قیمت‌های مناسبی دارند.


هتل‌های بدروم و کوش‌آداسی


خرید در بدروم و کوش‌آداسی


می‌توان گفت تقریبا تمامی شهرهای توریستی ترکیه برای خرید بسیار مناسب هستند و فروشگاه‌ها، بازارها و مراکز خرید متعددی دارند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. این مسئله در مورد دو شهر بدروم و کوش‌آداسی نیز صادق است. اگر به بدروم سفر کنید، مراکز خرید متنوعی را خواهید دید که قطعا فرصت بازدید از تمامی آن‌ها را نخواهید داشت. در مقابل کوشی‌آداسی نسبت به بدروم و البته دیگر شهرهای ترکیه، مراکز خرید کمتری دارد که انتخاب را برای گردشگران محدودتر می‌کند. در واقع اغلب گردشگران برای استفاده از تفریحات و سرگرمی‌های کوش‌آداسی به این شهر سفر می‌کنند و بیشتر وقت خود را نیز در هتل می‌گذرانند. در بحث مقایسه دو شهر باید بگوییم اگر خرید برای شما مهم است، بدروم انتخاب بهتری است.

صفحات مرتبط:


خرید در بدروم و کوش‌آداسی


دسترسی به بدروم و کوش‌آداسی


یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای سفر باید به آن توجه داشته باشید، نحوه دسترسی به مقصد موردنظر است. باید بدانید با چه وسیله‌ نقلیه‌ای می‌توانید به شهر موردنظر خود سفر کنید و چه مسیری را تا رسیدن به مقصد در پیش دارید.
همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، شهرهای کوش‌آداسی و بدروم در غرب و جنوب ترکیه واقع شده‌اند و از ایران فاصله زیادی دارند. از این رو، بهترین راه برای سفر به این دو شهر، سفر هوایی است. شهر بدروم دارای یک فرودگاه بین‌المللی است، اما مشکل این‌جاست که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به بدروم وجود ندارد. مسافرینی که قصد سفر به بدروم را دارند باید بلیط هواپیمای تهران – استانبول را خریداری نمایند. سپس از این فرودگاه به صورت زمینی خود را به بدروم برسانند یا از پروازهای داخلی این کشور استفاده نمایند. این مسئله یکی از مهم‌ترین مواردی است که گردشگران ایرانی را برای سفر به بدروم دچار تردید می‌کند. البته اگر به همراه تورهای گردشگری سفر می‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا تمامی برنامه‌های سفر و هماهنگی‌ها برای رسیدن به مقصد بر عهده تور است.
اگر بخواهیم این دو شهر را از لحاظ نحوه دسترسی مقایسه کنیم، باید بگوییم که کوش‌آداسی از این لحاظ خیلی بهتر است. کوش‌آداسی فرودگاه ندارد و تمامی پروازهایی که به مقصد این شهر انجام می‌شود در فرودگاه ازمیر به زمین می‌نشیند. البته جای نگرانی نیست! زیرا فرودگاه ازمیر تا کوش‌آداسی تنها یک ساعت فاصله دارد و رفتن به این شهر نیز به راحتی با استفاده از اتوبوس یا تاکسی‌های اطراف فرودگاه انجام می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از هتل‌های کوش‌آداسی سرویس رفت‌وبرگشت فرودگاه دارند و مسافران خود را تا هتل می‌رسانند.


دسترسی به بدروم و کوش‌آداسی


در این مقاله به معرفی دو شهر توریستی بدروم و کوش‌آداسی پرداخته و جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، مراکز خرید و راه‌های دسترسی به هرکدام از آن‌ها را بیان کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید دو شهر از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تقریبا شبیه به هم هستند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را برتر از دیگری معرفی کرد. در موارد دیگر نیز بدروم و کوش‌آداسی تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و توریستی را به طور کامل برای گردشگران خود فراهم کرده و هیچ کم‌وکاستی در این زمینه ندارند. اگر بخواهیم در انتخاب دو شهر به شما کمی کمک کنیم باید بگوییم که کوش‌آداسی شلوغ‌تر و پرگردشگرتر از بدروم است. بنابراین، اگر قصد استراحت دارید و ترجیح می‌دهید به مکانی آرام و دنج سفر کنید، شهر بدروم اتخاب بهتری است. در هر حال، قصد سفر به هر شهری از ترکیه را که داشته باشید می‌توانید با تورهای گردشگری کایت همراه شوید و بهترین‌ها را تجربه کنید. برای آشنایی با زمان برگزاری توها و شرایط هریک از آن‌ها به صفحات دیگر سایت مراجعه نمایید. علاوه بر این، کارشناسان کایت همواره با شماره 75097700-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید