سوغات کوش‌آداسی | معرفی 10 سوغاتی‌ برتر در شهر کوش‌آداسی
زهرا نیرومند 1399/04/15 2948 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کوش‌آداسی، یکی از جذاب‌ترین شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه‌های تفریحی فراوان، مورد توجه بسیاری از گردشگران دنیا و ایرانیان قرار دارد. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است که با توجه به سلیقه، بودجه و علاقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خرید سوغاتی و هدیه انتخاب نمایید. بسیاری از افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند پوشاک برند ترک با خود به همراه بیاورند. خرید لباس قطعا یک هدیه مناسب و جذاب است، اما این کشور سوغاتی‌های دیگری نیز دارد که خاص ترکیه بوده و یادآور فرهنگ، سنت و خاطرات سفر به این کشور می‌باشد. در این بخش قصد داریم سوغات کوش‌آداسی را به شما دوستان معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش‌آداسی وارد صفحه "تور کوش‌آداسی" شوید.


طلا و جواهرات


ترکیه یکی از برترین تولیدکنندگان زیورآلات در دنیاست و این هنر بیش از 5000 سال در این کشور قدمت دارد. اگر به طلافروشی‌های کوش‌آداسی مراجعه کنید 2 نوع جواهرات را خواهید دید. نمونه‌های مدرن که اغلب با پلاتین یا طلا سفید کار شده‌اند و نمونه‌های سنتی آن که از طلای زرد 22 یا 24 عیار با طرح‌های خاص تهیه می‌شوند. طراحی طلاهای سنتی به سبک بیزانس یا عثمانی است که در آن از سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت، زمرد، الماس و مروارید کار شده است. در این سبک از طلاها، طرح‌هایی چون پرنده، گل، پروانه و ... دیده می‌شوند. با این توصیفات، طلا و جواهرات کوش‌آداسی یکی از بهترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از این شهر تهیه نمایید. البته باید حواستان را خوب جمع کنید که به جای طلای اصل، طلای تقلبی با سنگ‌های مصنوعی نخرید. پیشنهاد می‌کنیم حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و فاکتور کالا را نیز دریافت نمایید.


طلا و جواهرات


قالیچه و گلیم


اگر به دنبال یک سوغاتی خاص هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه‌های فرش و قالیچه کوش‌آداسی بزنید. قالیچه‌های ترکی طرح‌ها و رنگ‌های خاص خود را دارند و به اندازه هنر فرش‌بافی در ایران زیبا و اصیل هستند. در مراکز خرید کوش‌آداسی تنوع بالایی از قالیچه‌های ترکی را خواهید دید که در اندازه‌های مختلف عرضه شده و حتی جنس‌ آن‌ها نیز باهم متفاوت است. در واقع با هر بودجه و سلیقه‌ای که مراجعه کنید، می‌توانید قالیچه موردنظر خود را تهیه نمایید.
علاوه بر این، نمونه‌هایی از گلیم نیز در این فروشگاه‌ها دیده می‌شوند که به عنوان کف‌پوش، روکش مبل یا حتی در اندازه‌های کوچک‌تر برای تزیین دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. قالیچه و گلیم یک یادگاری مناسب از سفر شما به کوش‌آداسی است که می‌توانید در گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید.


قالیچه و گلیم


کالاهای چرمی


اگر اهل استفاده از کیف و کفش چرم یا حتی لوازم دیگری چون کمربند، جاکلیدی، دستبند و ... هستید، می‌توانید تنوع بالایی از طرح و رنگ را در فروشگاه‌های چرم کوش‌آداسی ببینید. ترکیه یکی از بهترین تولیدکنندگان چرم دنیاست که از انواع چرم برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. هر سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید کالاهای چرمی را با ویژگی‌های موردنظرتان در فروشگاه‌های چرم و سوغات کوش‌آداسی پیدا کنید.


کالاهای چرمی


شال پشمینه


پشمینه نوعی پشم کشمیری است که از گونه‌ای بز که در هیمالیا زندگی می‌کند، تهیه می‌شود. مردم ترکیه از پشمینه شال‌های بسیار زیبا و رنگارنگی تولید می‌کنند که البته جنس اصل آن با قیمت‌هایی بسیار گران به فروش می‌رسد. برای تهیه سوغاتی می‌توانید شال‌ پشمینه غیر اصل را از فروشگاه‌های سوغات کوش‌آداسی تهیه نمایید. پشمینه‌های غیر اصل کیفیت نوع اصلی آن را ندارند، اما قیمت مناسبی دارند و جنسشان چندان هم بد نیست.


شال پشمینه


ظروف سفالی


سفالگری یکی از صنایع دستی مردمان ترکیه است که قدمتی چند صد ساله دارد. اگر به این هنر زیبا علاقه‌مندید می‌توانید انواع محصولات سفالی مانند بشقاب، کاسه و ... را با زیباترین طرح و نقش خریداری کرده و به عنوان تزئین در گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید. ظروف سفالی دارای قیمت مناسبی بوده و از لحاظ هزینه نیز مقرون بصرفه هستند.


 ظروف سفالی


سنگ چشم‌نظر


یکی از چیزهایی که ممکن است در کوش‌آداسی یا دیگر شهرهای ترکیه نظر شما را جلب کند، سنگ چشم‌نظر است که در هر مغازه، خانه، ماشین و ... دیده می‌شود. سنگ چشم‌نظر ریشه در اعتقاد مردم ترکیه داشته و برای دور کردن شیطان و انرژی‌های بد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ یکی از محبوب‌ترین سوغات‌ کوشی‌آداسی است که مورد استقبال بسیار زیادی از سوی گردشگران قرار دارد. البته اغلب گردشگران این سنگ را به عنوان یک وسیله نزئینی خریداری می‌کنند و ممکن است اعتقادی هم به آن نداشته باشند. سنگ چشم‌نظر در مدل‌های مختلف آویز، دستبند، جاکلیدی، گوشواره و ... در سوغاتی‌فروشی‌ها دیده می‌شود و به راحتی قابل دسترسی است.


سنگ چشم‌نظر


ادویه‌های ترکی


اگر طعم غذاهای ترکی را چشیده باشید می‌دانید که بخش عمده‌ای از طعم و مزه بی‌نظیر آن‌ها به خاطر ادویه‌های متنوع و خوش‌عطر و بویی است که در این غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادویه‌جات ترکی یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌های این کشور هستند که در فروشگاه‌های کوش‌آداسی به وفور یافت می‌شوند. اگر در خیابان‌های شهر به گشت‌گذار بپردازید، این فروشگاه‌ها را خواهید دید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، با دیدن رنگ‌های زیبا و عطر فوق‌العاده این ادویه‌جات به سمت فروشگاه کشیده خواهید شد. هرچه بخواهید را می‌توانید در ادویه‌فروشی‌های کوش‌آداسی پیدا کنید. گیاهانی چون میخک، دارچین، وانیل، نعناع، زیره سبز، پونه کوهی، فلفل و ... که به زیبایی در کنار هم چیده شده و تنوعی از رنگ‌ها را پدید آورده است. بازارهای سنتی کوش‌آداسی نیز مکان مناسبی برای خرید ادویه‌جات اصیل این کشور هستند.


ادویه‌های ترکی


چای سیب


قهوه ترک و چای سیب، دو نوشیدنی اصیل ترکی که باید حتما در این کشور امتحان کنید. حتی می‌توانید مقداری از این مواد را به عنوان سوغات کوش‌آداسی تهیه کرده و با خود به خانه بیاورید تا با دم کردن آن‌ها و نوشیدنشان در خانه، به یاد خاطرات خوش سفر و لحظات زیبایتان بیفتید. چای سیب در فرهنگ مردم ترکیه نشانه‌ی دوستی و مهمان‌نوازی است. مردم ترکیه برای پذیرایی از مهمانان خود از این نوشیدنی استفاده می‌کنند تا نهایت خوشحالی خود را از حضور مهمان در خانه‌شان نشان دهند.


چای سیب


باقلوا


باقلوا را در شهرهای ایران نیز می‌توانید پیدا کنید که به عنوان شیرینی سنتی آن منطقه شناخته می‌شود، اما باقلوای ترکی کمی متفاوت است. مردم ترکیه باقلوا را به همراه چای یا قهوه در وعده عصرانه سرو می‌کنند و از مهمانان خود نیز با همین شیرینی خوشمزه پذیرایی می‌کنند. می‌توانید به یکی از کافه‌های کوش‌آداسی بروید و باقلوای تازه را به همراه چای ترکی نوش‌جان کنید و مقداری از آن را نیز به عنوان سوغات کوش‌آداسی با خود به همراه بیاورید.


باقلوا


لوکوم


از دیگر شیرینی‌های سنتی و پرطرفدار ترکیه که پیشنهاد می‌کنیم حتما در این کشور امتحان کنید، لوکوم نام دارد که از نشاسته و شکر تهیه می‌شود. این شیرینی با انواع میوه مانند پرتقال، انار، موز، هویج و ... طعم‌دار شده و رنگ‎‌های متنوعی نیز دارد. شیرینی لوکوم در بسته‌بندی‌های جذاب در شیرینی‌فروشی‌ها و سوغاتی‌فروشی‌های کوش‌آداسی به فروش‌ می‌رسد و به راحتی قابل دسترسی است.


لوکوم


در این مقاله به معرفی سوغات کوش‌آداسی پرداختیم و 10 سوغات برتر و پرطرفدار این شهر را نام بردیم. کالاها و خوراکی‌های معرفی‌شده را می‌توانید در مراکز خرید و بازارهای سنتی کوش‌آداسی به راحتی پیدا کنید و هدیه‌ای مناسب از این شهر زیبا با خود به همراه بیاورید. مجله کایت سفری خوب و به یادماندنی را برایتان آرزو دارد. در صورتی که سوالی در مورد سفر به شهر زیبای کوش‌آداسی دارید می‌توانید از طریق شماره 02175097700 با کارشناسان کایت تماس گرفته و با آن‌ها مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید