بهشت ایران کجاست؟ معرفی 7 بهشت در ایران
حسام مقتدایی 1399/03/07 28085 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اقصی نقاط ایران، از جنوب گرفته تا مرکز، از شرق تا غرب و بعد تا شمال ایران، پر است از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی که هرکدامشان لذت خاص خودشان را دارند و تجربه منحصر به فردی برایتان خواهند ساخت. اما در این مقاله از مجله گردشگری کایت قرار است درباره بهشت ایران بنویسیم. تحقیق و مطالعه بسیاری کردیم و فهمیدیم بیشتر، لقب بهشت ایران را به مناطق شمالی ایران می‌دهند و طبیعت این خطه را بهشت می‌دانند. درنتیجه قرار است در این مقاله درباره نقاطی حیرت‌انگیز و بکر در طبیعت شمال برایتان بگوییم و شما را با آن آشنا کنیم.

برای مشاهده‌ی لیست تورهای یک روزه، وارد صفحه "تورهای یک روزه کایت" شوید.

مرور کلی بهشت ایران و طبیعت شمال


وقتی از شمال ایران حرف می‌زنیم، منظورمان استان‌های مازندران، گلستان و گیلان است که با داشتن مناظر طبیعی مختلف به قطب گردشگری ایران تبدیل شده‌اند و سالانه بسیاری از گردشگران از سرتاسر ایران و جهان برای دیدنشان سفر می‌کنند. در این استان‌هایی که نام بردیم، می‌توانید آبشار، کوه، دریاچه، غار، جنگل و رودخانه ببینید و عکاسی کنید و کلی از طبیعت بکری که مقابلتان است لذت ببرید. اگر همین حالا شروع کنیم و برایتان درباره بهشت ایران بنویسیم، آن‌قدر زیاد هستند که فکر نکنیم به این سادگی‌ها تمام شوند. اما سعی‌مان را می‌کنیم چند تایشان را که احتمالاً کمتر اسمشان به گوشتان خورده را برایتان معرفی کنیم. این‌طوری بهتر می‌توانید برای سفرتان تصمیم بگیرید و سر از جاهایی دربیاورید که برای اولین بار است آن‌ها را در زندگی‌تان، می‌بینید.

ایران-و-طبیعت-شمال


اول | آبشار لاتون


چقدر درباره آبشارهای ایران میدانید؟ اصلاً میدانید، بلندترین آبشار این کشور، نامش چیست؟ خب ازآنجایی‌که تیتر این پاراگراف از قبل مشخص شده و خوانده‌اید، می‌توانید حدس بزنید بلندترین آبشار ایران، آبشار لاتون است. ارتفاع این آبشار چیزی در حدود 105 متر است و در استان گیلان هم قرار دارد. فاصله‌این آبشار از آستارا تنها 15 کیلومتر است. چیزی که باعث شده تا این حد، نام این آبشار ناشناخته بماند و خیلی‌ها درباره آن حتی نشنیده باشند، سخت بودن دسترسی به آن است. این آبشار درست وسط جنگل قرار دارد. برای اینکه بتوانید به آبشار لاتون برسید، اول باید سری به تالش بزنید. بعد بروید سراغ شهر لندویل و بعد از آن هم روستای کوته کومه و دست آخر باید 4 ساعت در دل جنگل پیاده‌روی کنید و از طبیعت آن لذت ببرید که دست آخر برسید به آبشار لاتون.
به شما قول می‌دهیم لحظه‌ای که آبشار لاتون را ببینید، فکر می‌کنید وارد بهشت شده‌اید. همه چیز در آن لحظه برایتان و در نگاهتان باشکوه خواهد بود. آبشار لاتون که گفتیم، 105 متر ارتفاع دارد. کمی آن‌طرف‌تر از آن، آبشار دیگری هست که 65 متر ارتفاع دارد. فاصله‌شان با یکدیگر 10 متر بوده و شما با بازدید از آبشار لاتون درواقع با یک تیر چند نشان زده‌اید. این در حالی است که نباید فراموش کنیم، آنجا به جز آبشار، چشمه‌های خنکی هم هست که می‌تواند ساعت‌ها سرتان را گرم کند.

آبشار-لاتون


دوم | غار آویشو


این که بگوییم بلندترین غار، چقدر برایتان عجیب است؟ احتمالاً تاکنون درباره بزرگ‌ترین غار شنیده باشید اما این که یک غار بلند باشد خیلی چیزی نبوده که در گوشه و کنار شنیده باشید. غار آویشو بلندترین غار ایران است. از همین اول هم این نکته را بگوییم که بازدید از این غار، تجربه حیرت‌انگیزی برایتان خواهد بود و یکی دیگر از بهشت ایران را خواهید دید. این بهشت هم در استان گیلان است و اگر سری به ماسال بزنید، راحت‌تر می‌توانید سراغ آن بروید. نکته عجیب‌وغریب درباره این غار این است که انتها ندارد. یعنی حداقل تا الآن که چیزی پیدا نشده. متخصصان تاکنون تنها 2.000 متر آن را کشف کرده‌اند و هنوز معتقدند معلوم نیست انتهایش کجا باشد.
ارتفاع این غار چیزی در حدود 19 متر بوده و عرضی به اندازه 14 متر دارد. باستان شناسان درباره قدمت این غار تخمین‌هایی زده‌اند و خیلی‌ها معتقدند عمر این غار چیزی به اندازه 75 میلیون سال است. اصلاً همین جمله کافی است تا آدم دلش بخواهد چیزی را تماشا کند که عمر آن 75 میلیون سال است و از گذشته باقی‌مانده. اگر قصد سفر به این غار را دارید بهترین کار این است که اول سراغ روستای شاندرمن بروید و بعد کمی پیاده‌روی کنید تا به غار آویشو برسید.

مطلب مرتبط: "غار آویشو ماسال، یکی از شگفتی‌های ماسال"

غار-آویشو


سوم | دریاچه چورت


از استان گیلان فاصله بگیریم و به مازندران برویم. در آنجا هم کلی طبیعت و منظره زیبا هست که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهشت ایران یاد کرد. یکی از این زیبایی‌ها، دریاچه‌ای است به نام چورت. شاید یکی از دلایلی که خیلی‌ها نامش را نشنیده‌اند، سخت بودن مسیر رسیدن به آن باشد. شما برای رسیدن به دریاچه چورت باید از دل جنگلی بگذرید که خیلی هم ساده نیست و پیچیدگی‌های بسیاری دارد.
عوامل زیادی دست به دست هم داده تا این منطقه، ظاهر مرموز و خاصی به خود بگیرد. مهم‌ترین آن، مه و همچنین سکوت دریاچه است. هر از گاهی صدای پرندگان را می‌توانید در این جنگل بشنوید اما عمدتاً همه چیز ساکت است که خب اتفاق ترسناکی است. دریاچه چورت مناسب کسانی است که دنبال آرامش باشند و بخواهند چند ساعتی از روزمرگی و شلوغی دور شوند.

مطلب مرتبط: "تورهای دریاچه چورت و باداب سورت"

دریاچه-چورت


چهارم | دهکده جهان نما


استان گلستان، منطقه‌ای در خود دارد به نام دهکده جهان نما. در این دهکده شما می‌توانید چشمه، کوه و دشت‌های گسترده و درختان مختلفی را ببینید. دهکده جهان نما، چهارمین بهشت ایرانی است که ما در این مقاله می‌خواهیم درباره آن بنویسیم. این دهکده باشکوه درست در قسمت جنوبی کردکوی واقع شده است. نگاهی که به فضای کوهستانی این منطقه بیندازید احتمالاً یاد آلپ و دهکده‌های سوئیس می‌افتید. در این منطقه، می‌توانید ببر هم ببینید. با اتومبیل خودتان به راحتی می‌توانید به این دهکده بیایید و اگر اهل کوهنوردی باشید این منطقه می‌تواند برایتان فوق‌العاده باشد.

دهکده-جهان-نما


پنجم | تنگ گمبیل


یک استثنا در معرفی بهشت‌های ایران می‌خواهیم قائل شویم و قرار است در میان معرفی طبیعت شمال ایران سری هم به شیراز زیبا بزنیم و در آنجا سراغ تنگ گمبیل برویم. در اینجا چیزی نخواهید دید جز زیبایی. درختان گردو و تمشک وحشی و زرشک اطرافتان را احاطه کرده‌اند و همچنین چشم‌انداز حیرت‌انگیزی پیش روی شما قرار دارد. بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر به آن انتخاب کنید، بهار و تابستان است. هرچه به سمت ماه‌های پاییزی و زمستانی برویم، هوا سردتر می‌شود و امکان تفریح هم از شما سلب خواهد شد. بهترین راه برای رسیدن به این منطقه زیبا و سرسبز این است که از استان فارس حرکت کنید و بعد به سپیدان بروید. 40 کیلومتری که آن را بگذرانید به روستای برشنه می‌رسید و درنهایت هم چند دقیقه پیاده‌روی می‌کنید و دست آخر به تنگ گمبیل زیبا می‌رسید.

تنگ-گمبیل


ششم | سد میجران


برگردیم به مازندران خودمان. از دیگر جاذبه‌های بهشتی ایران می‌توان به سد میجران در رامسر اشاره کرد. منظره و چشم‌اندازی که در اینجا می‌توانید ببینید، حیرت‌انگیز است. جان می‌دهد برای عکاسی و ثبت لحظاتی بسیار خوشایند. از جنگل‌های مه‌آلودش گرفته تا طبیعت بکری که دارد و آب و هوای بسیار دل‌نشینش، همه و همه فضا را برایتان فراهم می‌کند تا چند ساعتی که آنجا می‌گذرانید برایتان بسیار خوشایند باشد. البته این نکته را هم لازم است بگوییم که از سد میجران محافظت می‌شود و شما تنها می‌توانید از فاصله‌ای تعریف شده آن را ببینید اما نگران نباشید، طبیعت آنجا به قدری زیبا است که شما را راضی خواهد کرد از همان فاصله هم، لذتتان را ببرید.

سد-میجران


هفتم | آبشار سیاسرت


35 کیلومتر که از رامسر فاصله بگیرید، می‌رسید به جاذبه گردشگری دیگری که به بهشت ایران معروف است و نامش هم آبشار سیاسرت است. با بازدید از این آبشار با یک تیر دو نشان را خواهید زد چرا که نزدیک آن رودخانه‌ای به نام چالک رود وجود دارد و زیبایی این منطقه را هم چند برابر می‌کند. نکته جالب در ارتباط با این رودخانه این است که مسیرش را که ادامه دهید متوجه می‌شوید، این رود درنهایت به دریای خزر می‌ریزد. شما به راحتی می‌توانید سفری یک‌روزه به این طبیعت بکر داشته باشید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. از جمله کارهایی که می‌توانید بکنید، عکاسی و آبتنی است.

آبشار-سیاسرت


دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید!


در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی بهشت ایران پرداختیم و سعی کردیم مناطق شمالی و طبیعت آن منطقه را که شباهت بسیار زیادی با بهشت دارد را برایتان معرفی کنیم. همچنین تلاش کردیم هرکدامشان را تا حد زیادی به شما معرفی کنیم که شناختی حداقلی درباره آن‌ها به دست بیاورید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید