بهترین مکان‌های عکاسی در ایران |10 جای فوق العاده برای عکاسی
زهرا نیرومند 1399/02/25 5303 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از کارهایی که معمولا در سفر انجام می‌دهیم، عکاسی است. به هرجای ایران که سفر کنیم، از مناظر طبیعی گرفته تا مکان‌های تاریخی، بازارها، خیابان‌ها، رستوران‌ها و ... تصاویری را ثبت می‌کنیم و آن را در جایی ذخیره می‌کنیم تا بعدها با دیدن آن‌ها یاد روزهای خوش سفر و لحظات خوبی که با هم‌سفرانمان داشته‌ایم، بیفتیم. گاهی اوقات نیز این عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایانمان به اشتراک می‌گذاریم و لحظات خوبمان را با آن‌ها نیز شریک می‌شویم. در زمان عکس گرفتن معمولا به دنبال بهترین مکان‌ها هستیم و و دوست داریم زیباترین پس‌زمینه‌ها را برای عکسمان انتخاب کنیم. جاهایی که هم جذابیت گردشگری داشته باشد و هم به عکس ما جلوه بیشتری دهد. در این مقاله قصد داریم بهترین مکان‌های عکاسی در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. مکان‌هایی که در این‌جا به آن‌ها اشاره می‌کنیم از استان‌ها و شهرهای مختلف کشورمان هستند. آشنایی با این مکان‌ها به شما کمک می‌کند تا عکسی بهتر و جذاب‌تر بیندازید و لحظات خاطره‌انگیز خود را به زیبایی ثبت کنید. با ما همراه باشید. 


تهران، برج میلاد


برج میلاد، با ارتفاع 435 متر، چند سالی است که به عنوان نماد تهران شناخته می‌شود. از هرجای تهران که باشید می‌توانید این برج را مشاهده کنید  و بخشی از آن را در عکس‌های خود داشته باشد. برخی از افراد دوست دارند برج را به طور کامل در عکس‌های خود داشته باشند و عظمت این سازه مدرن را به خوبی نشان دهند. اگر به دنبال انداختن عکس‌های زیبا هستید، باید بدانید که از کجا و چه مکانی تصویر خود را ثبت کنید تا شگفتی برج میلاد را به طور کامل نشان دهید. پل امیر آباد، بام تهران، پل عابر نواب، محله گیشا و پارک فدک، 5 مکانی هستند که می‌توانید بهترین عکس‌ها از برج میلاد ثبت کنید. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام ثبت عکس به زمان عکاسی نیز توجه کنید. شاید عکاسی در هنگام غروب خورشید یا زمانی که خیابان‌های تهران خلوت‌تر می‌شود، تصویر بهتری را از برج میلاد برایتان به یادگار بگذارد. 


سی ‌و سه پل، اصفهان


اصفهان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که به دلیل اماکن بسیار زیبا و دیدنی، نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا نیز معروف بوده و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. در اصفهان به هرجایی که بروید، حتما چند عکس یادگاری خواهید انداخت و تصویری زیبا را ثبت خواهید کرد. یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در اصفهان، سی و سه پل اصفهان است که از جمله نمادهای این شهر نیز محسوب می‌شود. این پل یکی از شاهکارهای معماری ایرانی در دوران حکومت صفوی است که بر روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شده است. تصاویر این پل خصوصا در هنگام شب که چراغ‌های دهانه‌های این پل روشن می‌شود، جلوه‌ای خاص به عکس‌های شما خواهد داد. 


سی ‌و سه پل، اصفهان


شیراز، حافظیه


شیراز، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که از باغ و کوچه‌پس‌کوچه‌هایش گرفته تا اماکن تاریخی و خانه‌های قدیمی، مناسب عکاسی است.  حافظیه، آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، یکی از مهم‌ترین مکان‌های شیراز است که به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. عکاسی در حافظیه نه تنها پس‌زمینه‌ای زیبا و دیدنی در عکس‌هایتان ایجاد می‌کند، بلکه یک یادگار خوب از سفر شیراز را نیز برجای می‌گذارد. اگر در فصل‌های کم‌گردشگر به شیراز سفر کنید و زمان مناسبی را برای عکاسی انتخاب نمایید، می‌توانید تصویری بسیار زیبا در کنار مقبره حافظ بزرگ داشته باشید. 


یزد، بافت تاریخی شهر


یزد، یکی از شهرهای کویری ایران است که با خانه‌های خشتی و پشت‌بام‌های کاهگلی‌اش شناخته می‌شود. این شهر نیز مانند دیگر نقاط کشور عزیزمان ایران، مکان‌های دیدنی بسیاری برای عکاسی دارد، اما پیشنهاد ما بافت قدیمی یزد است. جایی که تنها دو رنگ دیده می‌شود، رنگ آبی آسمان و طلایی خورشید که بر روی دیوارهای کاه‌گلی سایه افکنده است. کوچه‌های تودرتو و نامنظم که بخش‌هایی از آن با طاق‌هایی پوشیده شده‌اند و معماری بی‌نظیر خانه‌ها که مانند گذشته دارای قسمت‌های مختلفی چون دالان، بادگیر، سردر، هشتی، سه‌دری، پنج‌دری، پستو، ایوان، حوض و ... هستند، تنها بخشی از جذابیت‌های  بافت قدیمی شهر یزد هستند که می‌توانید در قاب دوربین خود ثبت کنید. 


یزد، بافت تاریخی شهر


کاشان، خانه‌های تاریخی


کاشان، یکی از جذاب‌ترین شهرها برای عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی در ایران است. گذرگاه‌های قدیمی شهر، بازار کاشان، خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها و مدرسه آقابزرگ، از جمله مکان‌هایی هستند که موردتوجه عکاسان ایرانی قرار دارند. اگر دوست دارید عکسی بسیار متفاوت از دیگر نقاط ایران داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به خانه‌های تاریخی کاشان بزنید و دنیایی از رنگ‌ها را در پشت شیشه‌های پنجره این خانه‌ها ثبت کنید. زمانی که نور خورشید از میان شیشه‌های کوچک و رنگی عبور می‌کند و رنگین‌کمانی زیبا بر روی دیوارها‌، ستون‌ها و فرش‌های هزارنقش اتاق‌ها می‌اندازد. 


بازار تبریز


بازار تبریز بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است که نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری زیبای ایرانی را به نمایش گذاشته است. عکاسی از کوچه‌پس‌کوچه‌ها،  راسته‌ها، کاروانسراها، ، تیمچه‌ها، دالان‌ها و مشاغل مختلفی که در این بازار دیده می‌شوند، یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین صحنه‌ها را به تصویر می‌کشند. علاوه بر این، مساجد و مدرسه‌هایی نیز در این مکان دیده می‌شوند که همه آن‌ها پیشینه تاریخی داشته و داستان‌هایی را در پس خود دارند. مساجد بازار مکانی مناسب برای به تصویر کشیدن معماری و هنر ایرانی هستند و پس‌زمینه‌هایی خاص و به یادماندنی برای عکس‌هایتان ایجاد می‌کنند.  


بازار تبریز


قشم، دره ستارگان


دره ستارگان، یکی از زیباترین ژئوپارک‌های ایران است که در جزیره قشم قرار دارد. محال است به قشم سفر کرده باشید، اما ازین دره بازدید نکرده باشید. دره ستارگان از ستون‌های بلند و کوتاهی تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها شکل‌های متفاوتی دارند. مردم بومی معتقدند یک ستاره از آسمان به زمین افتاده و باعث ایجاد این اشکال در این دره شده است. از این رو، آن را دره ستارگان نامیده‌اند. واقعیت این است که دره ستارگان از فرسایش ماسه‌ها، سنگ‌ها و خاک‌های این دره در برخورد با رگبارها و تندبادها ایجاد شده و به مرور زمان این اثر فوق‌العاده و منحصربفرد را برجای گذاشته است. دره ستارگان، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های جنوب برای عکاسی در ایران است که پس‌زمینه خاص و متفاوت در عکس‌هایتان ایجاد می‌کند. 


کیش، کشتی یونانی


کشتی یونانی یکی از شاخصه‌های جزیره زیبای کیش است که در کناره‌های خلیج فارس به گل نشسته است. این کشتی در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شود. بسیاری از تورهای گردشگری در بازدیدهای یک روزه دور جزیره، گردشگران را به تماشای این کشتی برده و آن‌ها به انداختن عکس‌های یادگاری زیبا  تشویق می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این کشتی و ثبت تصاویر زیبا، هنگام غروب خورشید است. زمانی که ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد در کنار هم در کرانه‌های خلیج زیبای فارس پدیدار شده و تصویری بی‌نظیر و زیبا ایجاد می‌کنند. 


کیش، کشتی یونانی


آستارا، گردنه حیران


در میانه‌های  جاده آستارا به اردبیل، مسیری شگفت‌انگیز و دیدنی به طول 35 کیلومتر وجود دارد که گردنه حیران نامیده می‌شود. در یک طرف این جاده جنگل‌های انبوه و در سمت دیگر آن دشت‌های  سرسبز با مناظری رویایی دیده می‌شوند. این جاده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی در ایران است. در هر فصلی از سال به گردنه حیران سفر کنید، می‌توانید تصاویری بی‌نظیر را به ثبت برسانید. البته به یاد داشته باشید که در زمستان با کوهی از برف و یخ مواجه خواهید بود!


گیلان، روستای ماسوله


ماسوله، یکی از زیباترین روستاهای ایران است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. یکی از ویژگی‌های این روستا که آن را از دیگر نقاط ایران متفاوت کرده است، معماری روستاست. خانه‌هایی که بر روی یکدیگر ساخته شده‌اند و شکلی پله‌کانی مانند ایجاد کرده‌اند. این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در ایران است که زیبایی بی‌نظیر آن حتی عکاسان حرفه‌ای را نیز به این سمت می‌کشاند. ماسوله روستای پرگردشگری است و در تعطیلات و فصل‌های پرگردشگر، مانند تابستان یا عید نوروز، بسیار شلوغ است. اگر به دنبال عکس‌هایی خاص و جذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم فصل‌های خلوت‌تر سال را برای سفر به ماسوله انتخاب کنید تا هم از سفر خود لذت بیشتری ببرید و هم عکس‌های زیباتری را در آلبوم خاطرات خود ثبت کنید. 


گیلان، روستای ماسوله


در این مقاله 10 مکان فوق‌العاده برای عکاسی در ایران را معرفی کردیم و این انتخاب را از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور انجام دادیم. این مکان‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی و معماری‌های بی‌نظیر کشور عزیزمان ایران هستند. اگر بخواهیم می‌توانیم صدها مکان فوق‌العاده دیگر را پیدا کرده و تصاویری زیبا و دیدنی از آن ثبت کنیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید