کوش آداسی  | جاذبه های کوش آداسی را بهتر بشناسید
علیرضا مشرقی 1399/02/09 1384 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شاید تا همین چند سال پیش، کسانی که عازم ترکیه بودند، تنها استانبول را برای سفر خود انتخاب می‌کردند. به تدریج دولت ترکیه تلاش کرد تا آنتالیا را تبدیل به یک مرکز تفریحی عالی کند و در این امر هم کاملا موفق بود و گردشگران بسیار زیادی جذب آنتالیا شدند. اما چند صباحی می‌شود که بین مسافران عازم ترکیه، جزیره زیبای کوش آداسی نیز شهرت زیادی پیدا کرده است. جزیره کوش آداسی یا همان جزیره پرندگان، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه محسوب می‌شود که در نزدیکی ازمیر واقع شده است. با سفر به کوش آداسی، می‌توانید تجربه جدیدی را از ترکیه داشته باشید که پیش از این حتی تصور آن را هم نمی‌کردید. کوش آداسی شباهت زیادی به جزایر زیبای دریای کارائیب دارد و به همین خاطر گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. اما با توجه به آنکه هزینه سفرهای خارجی در ایران بسیار زیاد است، بی شک شما نیز ترجیح می‌دهید پیش از آنکه عازم یک سفر خارجی شوید، در مورد مقصد خود به خوبی تحقیق کنید. به همین خاطر ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های کوش آداسی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه‌ های کوش آداسی را بشناسید و تصمیم قطعی خود را برای رفتن به این سفر بگیرید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" شوید.


جاذبه های کوش آداسی چه مواردی را شامل می‌شوند؟


زمانی که صحبت از کوش آداسی به میان می‌آید، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تفریحات کوش آداسی تنها محدود به ساحلی زیبا با شن‌های طلایی خواهد بود و هیچ جاذبه گردشگری خاصی در کوش آداسی وجود ندارد. اما اگر چنین تصوری دارید، سخت در اشتباه هستید. باید بدانید که جاذبه های کوش آداسی بسیار متنوع و هیجان انگیز هستند و می‌توانید روزها با آنها سرگرم باشید.


پلاژهای کوش آداسی


پیش از هر چیز، همانطور که انتظار می‌رود، بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی، پلاژ‌های آن هستند. پلاژ‌های کوش آداسی مکانی عالی برای استراحت و ریلکس کردن با صدای امواج دریای فیروزه‌ای اژه محسوب می‌شوند. برخی از این پلاژ‌ها رایگان هستند و برای ورود به برخی دیگر، باید هزینه ورودیه پرداخت کنید. شاید یکی از معدود جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی که اصلا خسته کننده و تکراری نمی‌شود، استفاده از پلاژ‌های لوکس و زیبای ساحلی آن است. پلاژ آب گرم ونوس، پلاژ یاوان سو، پلاژ آب گرم گوزل چاملی، پلاژ کارا اوا و پلاژ کالاماکی جزء معروف‌ترین پلاژ‌های جزیره پرندگان هستند.

پلاژهای-کوش-آداسی


دیدایما


با وجود آنکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای بازدید از سایت‌های تاریخی تنها باید به استانبول سفر کنند، اما باید بدانید که کوش آداسی دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است که قدمت آنها به دوران امپراتوری یونان و یا بیزانس باز می‌گردد. دیدایما یکی از همین سایت‌های تاریخی به شمار می‌آید که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. دیدایما بی شباهت به تخت جمشید نیست و افسانه‌های زیادی را در مورد آن روایت می‌کنند. این بنا جزء ابنیه دلفی در یونان باستان به شمار می‌آید که کاربرد یک تالار مذهبی را داشته و دومین تالار مهم و بزرگ در جهان محسوب می‌شود. این مکان به دست تمدن هلینمی‌ها ساخته شد و متاسفانه از دوران کنستانتین به بعد، دیگر کاربرد چندانی نداشت و به دست فراموشی سپرده شد.

دیدایما


پرینه


همانطور که اشاره کردیم، در نزدیکی جزیره کوش آداسی، سایت‌های تاریخی زیادی وجود دارند که به دوران یونان باستان و امپراطوری افسانه‌ای آن تعلق دارند. پرینه یکی دیگر از جاذبه های کوش آداسی محسوب می‌شود که در کنار مناظر کوهستانی جزیره پرندگان قرار گرفته و یادگاری از تمدن هلینمی به حساب می‌آید. پرینه نه تنها نشان دهنده یک دوره تاریخی، بلکه جزء محدود باز مانده‌های یک شهر باستانی است که در حدود 450 سال پیش از میلاد مسیح، رواج بسیار زیادی داشت و امروزه تنها شاهد خرابه‌هایی از آن هستیم. بر اساس اسناد تاریخی به جا مانده، بالا آمدن آب رودخانه میندر، باعث از بین رفتن آمفی تئاتر شش هزار نفره این شهر شده و به تدریج مردم آن را ترک کردند.

پرینه


آدالند


آدالند یکی از معروف‌ترین جاذبه های کوش آداسی محسوب می‌شود که می‌تواند تفریح یک روز شما را به صورت کامل رقم بزند. آدالند در شش کیلومتری پارک آکوا واقع شده و طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها به همراه خانواده خود در این پارک آبی هیجان را تجربه کنید و از سرسره‌های آبی طول و دراز آن لذت ببرید! اما علاوه بر انواع تفریحات آبی، باید بدانید که در آدالند نمایش دلفین‌ها نیز اجرا می‌شود و می‌توانید از دیدن شیطنت این حیوانات باهوش و زیبا نیز به وجد بیایید.

آدالند


پارک ملی دلتای آیدین


بیوک مندرس یا همان پارک ملی دلتای آیدین را می‌توان به جرات مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه گردشگری در کوش آداسی دانست. شاید برای شما عجیب باشد اما باید بدانید که قدمت این پارک ملی به قرن هشتم و نهم میلادی باز می‌گردد و از دیدگاه بسیاری از مردم ترکیه، یک پارک مقدس است. این پارک بین منطقه سکه و کوش آداسی قرار گرفته و یکی از زیباترین مناظر طبیعی تمام ترکیه را در دل خود جای داده است. برای بازدید از این پارک بهتر است ساعات ابتدایی صبح را انتخاب کنید و تا پیش از غروب از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

پارک-ملی-دلتای-آیدین


جزیره کبوتر


جزیره کوش آداسی به معنای جزیره پرندگان است و دور از ذهن نیست که جزیره کوچک و زیبای دیگری به نام جزیره کبوتر در نزدیکی آن وجود داشته باشد. برای بازدید از جزیره کبوتر، تنها کافیست به بندرگاه رفته و از آنجا سوار بر کشتی‌های کوچک تفریحی شوید که مسافران را به جزیره کبوتر می‌رسانند. در این جزیره بقایای یک قلعه قدیمی به چشم می‌خورد که متعلق به قرن 13 میلادی و امپراتوری رم شرقی است. این قلعه مقر دزدان دریایی بوده و از این جزیره برای مخفی کردن گنجینه خود استفاده می‌کردند. پس کسانی که در سفر خود به دنبال ماجراجویی و تجربیات منحصر به فرد هستند، باید حتما سری به این جزیره بزنند.

صفحات مرتبط:

جزیره-کبوتر


خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد سفر به کوش آداسی چیست؟ آیا شما این جزیره را برای سفر خود انتخاب می‌کنید یا ترجیح می‌دهید همانند اکثر مسافران، سفر به آنتالیا را تجربه کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید