بهترین رفتینگ ایران | بهترین رودخانه‌ها برای رفتینگ در ایران
علیرضا مشرقی 1399/01/11 6947 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



رفتینگ یا همان وایت واتر رفتینگ، یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیز است که می‌توانید در دل طبیعت و کنار دوستان خود انجام دهید. چند سالی از افزایش محبوبیت رفتینگ در ایران می‌گذرد و در این مدت کوتاه، ورزشکاران مناطق زیادی را تجربه کردند و هنوز هم به دنبال یافتن مناطق جدید و بکر برای تور رفتینگ خود هستند. در حقیقت می‌توان گفت که یافتن یک منطقه جدید برای رفتینگ، یکی از مهم‌ترین چالش‌های اعضای تیم و علاقه‌مندان به این ورزش محسوب می‌شود. رفتینگ را می‌توان به نوعی زیر شاخه‌ای از قایق سواری دانست. اما در عین حال تفاوت زیادی با قایق سواری‌های معمول دارد. برای اینکه رفتینگ به معنای واقعی کلمه اجرا شود، اعضای تیم باید یک رودخانه بسیار پر آب و خروشان را انتخاب کنند. هر چه رودخانه پر جوش و خروش‌تر باشد، رفتینگ هم لذت‌بخش‌تر خواهد بود. با وجود چنین شرایطی، قطعا خیلی بعید است که اعضای تیم رفتینگ قادر باشند تا هر روز یک رودخانه جدید را برای ورزش و تفریح خود در نظر بگیرند. پس همین مساله باعث شد تا کایت تصمیم بگیرد یک لیست از بهترین مکان‌ها برای رفتینگ‌ را در اختیار علاقه‌مندان به این ورزش مفرح و هیجان انگیز قرار دهد. پس باز هم با ما همراه شوید تا بهترین رفتینگ ایران را در کنار هم انتخاب کنیم.


بهترین رفتینگ ایران، از زاینده رود تا سفیدرود


در این قسمت قصد داریم تا شما را با رودخانه‌هایی آشنا کنیم که بهترین رفتینگ ایران به شمار می‌آیند و طرفداران زیادی را در بین علاقه‌مندان به این رشته ورزشی پیدا کرده‌اند.


رودخانه زاینده‌رود


رودخانه زاینده‌رود یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های مرکز ایران به شمار می‌آید که متاسفانه در چند سال اخیر سطح آب آن، کاهش چشم گیری یافته است. اما با این حال، مدتی است که زاینده‌رود دوباره با قدرت تمام زنده شده و در فصل بهار، پر آب‌تر از همیشه، میزبان ورزشکاران عزیزی است که به دنبال هیجان بی حد و مرز هستند. رودخانه زاینده رود می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های رفتینگ در فصل بهار باشد. این رودخانه فاصله کمی تا شهر اصفهان دارد و امواج آن در سطح دو و سه هستند. به همین خاطر رودخانه زاینده رود را می‌توان برای ورزشکاران آماتور تا حرفه‌ای بین 12 تا 50 سال، انتخابی مناسب در نظر گرفت. البته باید در نظر داشته باشید که منطقه پل زمان خان یکی از مناطق خطرناک در رفتینگ زاینده رود است و حضور در آن نقطه تنها به ورزشکاران خبره و با تجربه توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره رفتینگ ارمند شهرکرد


رودخانه-زاینده‌رود


رودخانه سفیدرود


رودخانه سفید رود یکی از بزرگ‌ترین و پر جوش و خروش‌ترین رودخانه‌های تمام ایران و حتی خاورمیانه به شمار می‌آید. این رودخانه که در شمال کشور قرار دارد، از بین چندین و چند کوه و دشت و روستا عبور می‌کند و مسیری بسیار هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به رفتینگ تدارک می‌بیند. امواج رودخانه سفیدرود در سطح دو و سه هستند و برای رفتینگ و همچنین کایاک سواری گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. این رودخانه که دومین رودخانه بلند تمام ایران است، از مسیرهای مختلفی عبور می‌کند و در این بین می‌توانید شاهد حضور سرو سه هزار ساله‌ و سد منجیل نیز باشید. این رودخانه در فصل بهار پر آب‌ترین زمان خود را تجربه می‌کند .

رودخانه-سفیدرود


رودخانه سیروان


رودخانه سیروان یکی از زیباترین رودخانه‌های بکر کوهستانی است که در منطقه هورامان کردستان قرار گرفته و یکی از پر و پیچ و تاب‌ترین مسیرهای رفتینگ را ایجاد می‌کند. رودخانه سیروان را می‌توان بهترین رفتینگ ایران دانست زیرا با وجود مسیری پر پیچ و خم و امواجی خروشان، امکان رفتینگ را برای ورزشکاران آماتور تا پیشرفته فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید از این رودخانه برای کایاک سواری نیز استفاده کنید. این رودخانه دارای سطح امواج سه تا پنج درجه است و افراد آماتور باید ترجیحا همراه لیدرهای خبره به این رودخانه سفر کنند.

رودخانه-سیروان


رودخانه کر


رودخانه کر یا همان رودخانه کرج برای ساکنین پایتخت بهترین رفتینگ ایران به شمار می‌آید. امواج این رودخانه خروشان بین 2 تا 4 بوده و برای رفتینگ حرفه‌ای و همچنین کایاک سواری گزینه مناسبی به شمار می‌آید. رودخانه کر از کوه‌های جنوبی البرز سرچشمه می‌گیرد و آبی بسیار زلال و خنک دارد. فاصله کم رودخانه کر تا تهران یا استان البرز باعث شده که ورزشکاران تهرانی به آن روی بیاورند. این رودخانه برای افراد آماتور مناسب نیست اما برای کسب تجربه، این دسته افراد می‌توانند کنار لیدرهای حرفه‌ای، با امواج رودخانه کر دست و پنجه نرم کنند تا آب دیده شوند!

رودخانه-کر


روخانه اروند


رودخانه اروند یا همان اروند رود، یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود که در استان خوزستان واقع شده است. برخی از قسمت‌های رودخانه اروند آنقدر عمیق است که کشتی می‌تواند از آن عبور کند و به همین خاطر گزینه مناسبی برای رفتینگ‌کاران حرفه‌ای و آماتور به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که رودخانه اروند دارای حدود 20 کیلومتر طول است و می‌توانید رفتینگی طولانی مدت را در آن تجربه کنید. از این رو بسیاری از ورزشکاران، این رودخانه را به عنوان بهترین رفتینگ ایران می‌شناسند.

روخانه-اروند


رودخانه سزار


رودخانه سزار شاید جزء رودخانه‌های کمتر شناخته شده ایران باشد و کمتر کسی در آن رفتینگ را تجربه کند. اما با این حال، رودخانه سزار که یکی از شاخه‌های رود دز در استان لرستان به شمار می‌آید، با امواج 2 تا 4، بهترین رفتینگ ایران برای ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای خواهد بود. این رودخانه بسیار خروشان است و از مناظر بسیار خارق‌العاده و دیدنی عبور می‌کند. رودخانه سزار شما را به تماشای دشت‌های سرسبز و مناطق کوهستانی مختلف می‌برد و یکی از بهترین تجربه‌های زندگی را به شما هدیه می‌دهد. اما باید در جریان باشید که آب این رودخانه در شش ماه دوم سال بسیار سرد می‌شود و بهتر است تنها شش ماه اول سال را برای رفتینگ خود انتخاب کنید.

رودخانه-سزار


رودخانه هراز


همانطور که از نام این رودخانه مشخص است، هراز در شمال ایران و در استان مازندران قرار گرفته است و یکی از گزینه‌های پرطرفدار بین ورزشکاران تهرانی و مازندرانی محسوب می‌شود. مسیر پارک میرزا کوچک خان جنگلی تا آمل حدود چهار کیلومتر طول دارد و دو ساعت به طول می‌انجامد. موج رودخانه هراز بین 2 تا 3 بوده و برای ورزشکاران ماجراجو و حرفه‌ای مناسب خواهد بود. توجه داشته باشید که رفتینگ در رودخانه هراز تنها به قهرمانان رفتینگ توصیه می‌شود و به هیچ وجه برای ورزشکاران آماتور مناسب نیست.

رودخانه-هراز


خب همراهان عزیز کایت، به نظر شما بهترین رفتینگ ایران کدام رودخانه است؟ آیا تجربه رفتینگ در هیچ یک از موارد نام برده را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت در میان بگذارید تا بتوانیم بهترین رفتینگ ایران را در کنار هم انتخاب کنیم! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید