مارکده کجاست؟ اطلاعات رفتینگ مارکده + آدرس+ تصاویر
شراره رحیمی 1399/07/04 124393 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لیست مطالب این صفحه


سامان یکی از شهرستان‌های بسیار زیبای چهارمحال و بختیاری می‌باشد که در 22 کیلومتری شمال شرقی شهرکرد، 85 کیلومتری غرب اصفهان و در حاشیه زاینده رود واقع شده است. جالب است بدانید که در روستای مارکده بر روی رودخانه زاینده رود پل‌های بسیار زیادی قرار داده شده است که با قدم زدن بر روی آن‌ها با چشم‌اندازی رویایی و حیرت‌انگیز از طبیعت مواجه خواهید شد. از جمله این پل‌ها می‌توان به پل هوره، پل ‌ایل‌بیگی، پل چم‌نار، پل چم‌خرم، پل کاهکش‌، پل چلوان و پل خان اشاره کرد. علاوه بر آن روستاهایی که در حاشیه زاینده‌ رود قرار گرفته‌اند از جاهای دیدنی شهرستان سامان به شمار می‌روند که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج ایران به سمت خود جذب می‌کنند. روستای تاریخی مارکده از روستاهای بسیار زیبای سامان می‌باشد که در پیچ و خم زاینده رود واقع شده است. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع‌تری از روستای مارکده در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین می‌توانید برای مشاهده و خرید آنلاین تور مارکده وارد صفحه "تور مارکده" شوید.

معرفی روستای مارکده

همان‌طور که گفته شد مارکده زیباترین روستای شهرستان سامان می‌باشد که با زیبایی حیرت‌انگیز خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. لازم است بدانید که رودخانه زاینده رود اطراف روستای مارکده را کاملا فراگرفته است و این بخش از رودخانه پرآب‌ترین قسمت زاینده رود به شمار می‌رود، به گونه‌ای که با سفر به این منطقه از کشور جوش و خروش و هم‌چنین زیبایی و پرآبی رودخانه را به وضوح مشاهده خواهید کرد. علاوه بر آن در اطراف رودخانه نیز باغ‌هایی با درختان بلند و تنومند گسترده شده‌اند که زیبایی رودخانه را چندین برابر کرده‌اند. روستای مارکده تقریبا حدود 2000 نفر جمعیت دارد و روبروی روستای قوچان قرار گرفته است که فاصله بین دو روستا عرض رودخانه زاینده رود محسوب می‌شود.

مردم روستا به باغداری مشغول هستند و محصولاتی نظیر زردآلو، هلو، بادام، آلوچه، گردو و... تولید می‌کنند که این محصولات در شهرهای اصفهان و نجف‌آباد عرضه می‌شوند. این منطقه به دلیل داشتن طبیعت بکر و سرسبز، کوه‌های سر به فلک کشیده، باغ‌های انبوه و... از روستاهای توریستی به شمار می‌رود و علاقمندان به طبیعت را به سوی خود می‌کشاند. جالب است بدانید که اهالی این منطقه همه ترک قشقایی هستند و به زبان ترکی قشقایی صحبت می‌کنند، اما در روستای مارکده علاوه بر ترک‌ها مردمانی فارس زبان نیز زندگی می‌کنند. شما نیز می‌توانید با سفر به روستای مارکده به گشت و گذار در طبیعت حیرت‌انگیز و بسیار زیبای این منطقه بپردازید و با فرهنگ و سنت‌های ترک‌های قشقایی نیز آشنا شوید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی روستای مارکده

روستای مارکده کجاست؟

روستای مارکده در 35 کیلومتری شهرستان سامان و در 60 کیلومتری شمال غربی شهرکرد در روبروی روستای قوچان واقع شده است. به علاوه این روستا با شهر نجف آباد 60 کیلومتر و با اصفهان 90 کیلومتر فاصله دارد. فاصله این روستا تا سد شاه عباس کبیر (سد زاینده رود) نیز 12 کیلومتر می‌باشد که در بخش شرقی سد قرار گرفته است. روستاهای همسایه شرقی مارکده یاسه چای و صادق‌آباد و روستاهای غربی مارکده قراقوش و گرمدره هستند. این روستا از طریق جاده آسفالت به شهرهایی نظیر تیران، نجف‌آباد، شهرک سد زاینده رود، بن، سامان، شهرکرد و اصفهان نیز محدود می‌شود که اهالی مارکده اکثر اوقات به منظور انجام کارهای اداری به شهرکرد یا سامان و برای انجام کارهای تجاری به اصفهان یا نجف‌آباد رفت و آمد می‌کنند.

موقعیت مکانی روستای مارکده

مسیر دسترسی به روستای مارکده

به منظور دسترسی به روستای مارکده از مبدا اصفهان شما می‌توانید خودتان را با استفاده از دو مسیر که یکی راحت‌ترین و دیگری نزدیک‌ترین مسیر می‌باشد به این منطقه زیبا و سرسبز برسانید. در مسیر اول که نزدیک‌ترین مسیر می‌باشد، لازم است ابتدا به نجف‌آباد که تنها 20 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد، بروید و از آن‌جا خودتان را با طی مسافت 60 کیلومتری به مارکده برسانید. اما در مسیر دوم باید به سمت زرین شهر بروید و از جاده معروف عوارضی که پس از ورودی فولادشهر می‌باشد به سمت مارکده حرکت کنید. در این مسیر شما از نجف آباد عبور خواهید کرد و با پرداخت مبلغ بسیار کم برای عوارضی، سرعت بالاتر و راحت‌تر و طی مسافت تقریبا حدود 100 کیلومتر به مقصد خواهید رسید. لازم است بدانید که جاده مارکده همانند جاده چالوس می‌ماند و بدون شک زیبایی‌هایش در طول مسیر شما را حیرت‌زده خواهد کرد و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

مسیر دسترسی به روستای مارکده

اطلاعات رفتینگ روستای مارکده

در ابتدا لازم است بدانید که رفتینگ به معنی قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان می‌باشد که توسط یک راهنما در رودخانه‌های روان و پرآب صورت می‌گیرد. این تفریح یا ورزش یک ماجراجویی گروهی هیجان‌انگیز می‌باشد که در سراسر جهان انجام می‌شود. در تفریح هیجان‌انگیز رفتینگ برخی اوقات به پارو زدن نیز احتیاج پیدا خواهید کرد، اما در اکثر مواقع جریان آب شما را به سمت جلو هدایت خواهد کرد. به جرات می‌توان گفت که این ورزش از جمله هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی می‌باشد که با انجام آن لحظه‌های متفاوت و لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.لازم است بدانید قایق رفت یا رفتینگ یک قایق بادی بزرگ می‌باشد که شما می‌توانید این تفریح را همراه با خانواده یا دوستان انجام دهید و نهایت لذت را ببرید.

توصیه می‌کنیم در فصل بهار و تابستان به روستای مارکده سفر کنید تا بتوانید از تمامی تفریحات این منطقه به ویژه رفتینگ نهایت استفاده را کنید و به تجربه‌ای متفاوت از سایر سفرهایتان دست یابید. مسیر قایق‌رانی از مبدا مارکده به مقصد باغ گردشگری حدود 5 کیلومتر می‌باشد که شما تقریبا 30 دقیقه بر روی آب خواهید بود. به علاوه شما می‌توانید در تور رفتینگ مارکده اصفهان که از جمله پرطرفدارترین تورهای اکوتوریسمی و گردشگری می‌باشد، شرکت کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای را تجربه کنید. از جمله لوازم مورد نیاز برای تور رفتینگ مارکده می‌توان به کلاه ایمنی، لباس مناسب قایقرانی، بادگیر، کیسه ضدآب موبایل، جلیقه نجات و پارو اشاره کرد. تور رفتینگ مارکده اصفهان نیز خدماتی نظیر پذیرایی، ویزیت صبحانه، راهنمای گردشگری، اتوبوس توریستی، بیمه مسئولیت و... به گردشگران ارائه می‌کند.

به علاوه برای مشاهده تور رفتینگ زاینده رود نیز می‌توانید وارد صفحه تور رفتینگ زاینده شوید.

رفتینگ مارکده

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به بررسی موقعیت مکانی روستای مارکده پرداختیم و اطلاعاتی در مورد رفتینگ این روستا در اختیارتان قرار دادیم. این روستا دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی می‌باشد که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها، شما را از تمامی دغدغه‌های روزمره زندگی دور خواهد کرد و لحظه‌های فراموش نشدنی و لذت‌بخشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در صورتی قصد دارید به استان اصفهان سفر کنید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات لازم را در مورد این استان به دست آورید و سفر بدون مشکلی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1402/02/03

    توروخدابلندنشید برید جاده ی بدی داره ماتصادف کردیم داغون شدیم جاده ش پیچ وخم بدی داره

  • 1402/07/13

    سلام- چندسال پیش با خانواده رفتم، صبح زود راه بیفتید تا شلوغ نشده بتونید از آلاچیقهای چسبیده به رودخانه استفاده کنید، امکانات مختصری هست، سرویس بهداشتی و ... بیشتر طبیعت بکرش خیلی جذابه، نزدیک به مارکده جاده پر پیچ و خمه، کمی احتیاط کنید مسیر خوبیه کلا برای یه تفریح یه روزه پیشنهاد خیلی خوبیه.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید