آموزش رزرو هتل با سایت بوکینگ | تجربه آسایش در سفر
علیرضا مشرقی 1399/01/02 3983 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در گذشته زمانی که حتی قصد یک سفر داخلی را داشتید، باید ابتدا خودتان را به شهر مقصد می‌رساندید و سپس به دنبال هتلی متناسب با سلیقه و بودجه خود می‌گشتید. این موضوع در اوقات معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کرد، اما زمانی که در دوره‌های پیک مثل نوروز سفر می‌کردید، قطعا دچار مشکل می‌شدید و قادر به پیدا کردن هتل مناسب نبودید. اما این روزها شاهد حضور سیستم‌های رزرو هتل به صورت اینترنتی هستیم. این سیستم‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا هتل‌های مختلف را در تاریخ مورد نظر در بازه زمانی درخواستی مشاهده کنید و امکانات و قیمت آنها را بررسی نمایید. اما تا همین چند وقت پیش، چنین امکانی تنها برای رزرو هتل‌های داخلی وجود داشت و در سفرهای خارجی باید همانند گذشته، پس از رسیدن به مقصد دنبال هتل مورد نظر خود می‌گشتید. این موضوع نه به خاطر عدم وجود یک سیستم جامع برای رزرو هتل در کشورهای خارجی، بلکه به خاطر عدم قبول کارت‌های اعتباری ایرانی برای پرداخت هزینه رزرواسیون بود. همچنین برخی از کشورها به صورت کلی چنین خدماتی را به ایرانیان ارائه نمی‌دادند. اما مدتی است که با استفاده از پلت‌فرم‌های مختلف، ایرانیان نیز می‌توانند کارت‌های بین المللی همانند ویزا کارت یا پی‌پال را تهیه کنند و به همین واسطه، استفاده از سایت‌های رزرو هتل آنلاین خارجی همانند بوکینگ دات کام افزایش پیدا کرده است. اما کار کردن با وبسایت بوکینگ کمی برای ایرانیان دشوار است و شاید بسیاری از مسافران حتی با در دست داشتن کارت‌های بانکی بین المللی، باز هم برای رزرو هتل با مشکلات مختلفی برخورد کنند. پس ما قصد داریم تا به شما آموزش رزرو هتل با سایت بوکینگ را ارائه دهیم پس با ما همراه باشید تا بتوانید در هر جای دنیا، هتل مد نظرتان را رزرو کرده و دیگر در کشورهای خارجی به دنبال هتل‌های مناسب نگردید!


آموزش رزرو هتل با سایت بوکینگ


وبسایت بوکینگ را به جرات می‌توان یکی از جامع‌ترین وبسایت‌های رزرو هتل آنلاین در سراسر دنیا دانست. بد نیست بدانید که این وبسایت قدرتمند در سال 1996 اولین بار توسط یک جوان خلاق هلندی به نام گریت جان برونسما پایه گذاری شد. حدود 9 سال طول کشید تا اکثر هتل‌های جهان خودشان را با این سیستم اینترنتی سازگار کنند و تقریبا سال 2005 را می‌توان شروع کار اصلی وبسایت بوکینگ دات کام دانست. امروزه با استفاده از این وبسایت، می‌توانید هتل مورد نظر خودتان را در هر جای دنیا جستجو کرده و آن را رزرو کنید. خوشبختانه تقریبا تمام هتل‌های بزرگ دنیا با این سیستم همکاری می‌کنند و می‌توانید اتاق زیبای خودتان را در میان صدها هتل مختلف انتخاب کنید. کار با این سیستم رزرو هتل بسیار ساده است و در این جا قصد داریم تا شما را به خوبی با آن آشنا کنیم.

آموزش-رزرو-هتل


گام اول | ورود به سایت


برای ورود به وبسایت بوکینگ، باید به آدرس اینترنتی www.booking.com مراجعه کنید.


گام دوم | آشنایی با گزینه‌های مختلف


گفتنی است که وبسایت بوکینگ دات کام، امکانات زیادی همچون یافتن تاکسی فرودگاه، یافتن جاذبه‌های گردشگری و رزرو آنها، یافتن وسایل نقلیه اجاره‌ای و حتی رزرو پرواز را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اما هدف اصلی این وبسایت را می‌توان رزرو هتل در سراسر دنیا دانست و از این رو، با ورود به وبسایت، در قسمت اصلی آن، با یک کادر رو به رو خواهید شد که برای رزرو هتل طراحی شده است. همانطور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم تا آموزش رزرو هتل با سایت بوکینگ را به شما ارائه دهیم، پس تنها در مورد قابلیت رزرو هتل این وبسایت توضیح خواهیم داد. در این کادر شش گزینه مختلف وجود دارد که به تفکیک به شرح زیر هستند:

  • گزینه Where are you going? . زمانی که روی این گزینه کلیک می‌کنید، باید نام شهری که قصد اقامت در آن را دارید، وارد کرده و آن را در میان گزینه‌ها انتخاب کنید. حتما توجه کنید که دقیقا همان شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا دچار مشکل نشوید.
  • گزینه Check-in. این گزینه نشان دهنده زمان ورود شما به هتل است. بر اساس قانون جهانی، ساعت 14 ظهر هر روز شما می‌توانید اتاق خود را تحویل بگیرید. پس با کلیک کردن بر روی این گزینه، یک تقویم کوچک باز می‌شود تا تاریخی که قصد دارید اقامت خود را در هتل شروع کنید را انتخاب نمایید.
  • گزینه Check-out. این گزینه نشان دهنده زمانی است که قصد خروج از هتل را دارید. شما باید بر اساس قوانین بین المللی، در ساعت 12 ظهر، اتاق خودتان را تحویل دهید. پس با کلیک کردن بر روی این گزینه، یک تقویم کوچک باز می‌شود و این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا تاریخ خروج خودتان را انتخاب نمایید.
  • گزینه تعداد اعضا. در گزینه نهایی، یک کادر بزرگ وجود دارد که باید به وسیله آن، تعداد افرادی که قصد اقامت در هتل را دارند، مشخص کنید. با کلیک بر روی این گزینه، یک کادر دیگر باز می‌شود. خط اول این کادر Adults است که نشان می‌دهد چند نفر بزرگ‌سال قصد اقامت دارند. خط دوم Children است که نشان می‌دهد چند کودک قصد اقامت دارند و همچنین در خط آخر شما مشخص می‌کنید که این تعداد قرار است در چند اتاق اقامت داشته باشند.
  • گزینه search. با کلیک کردن بر روی این گزینه، جستجو برای هتل‌های موجود آغاز خواهد شد.

رزرو-هتل-با-سایت-بوکینپگ


گام سوم | یافتن هتل مناسب


یافتن هتل مناسب را می‌توان مهم‌ترین بخش آموزش رزرو کردن هتل با سایت بوکینگ دانست. در این وبسایت امکان فیلتر کردن هتل‌های مختلف وجود دارد. بنابراین در این قسمت شما را با فیلترهای مختلف سایت بوکینگ دات کام آشنا خواهیم کرد:

  • Your budget: این گزینه امکان فیلتر هتل‌ها را بر اساس هزینه اقامت به اندازه یک شب نشان می‌دهد. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که برای اقامت خود در نظر گرفته‌اید، یک یا چند فیلتر قیمتی مختلف را انتخاب کنید. واحد پولی این وبسایت بر اساس یورو یا دلار است و می‌توانید بر این اساس، هتل مد نظر خودتان را پیدا کنید.
  • Star rating: این فیلتر نشان دهنده چند ستاره بودن هتل است. شما می‌توانید با انتخاب این فیلتر، تنها هتل‌هایی را مشاهده کنید که مثلا پنج ستاره هستند.
  • Distance from center: گاهی هزینه حمل و نقل در برخی شهر‌ها بسیار زیاد است. به همین خاطر، شما می‌توانید با این گزینه انتخاب کنید که فاصله هتل شما تا مرکز شهر چقدر باشد.
  • Fun thing to do: اگر به اسکی، شنا یا فعالیت‌های دیگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید از این فیلتر آنها را انتخاب کنید تا هتل‌هایی به شما نمایش داده شوند که این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • Availability: با انتخاب این گزینه می‌توانید تنظیم کنید تا تنها هتل‌هایی که امکان رزرو آنها وجود دارد، نمایش داده شوند.
  • Deals: اگر شرایط خاص یا آفرهای خاصی برای رزرو هتل وجود داشته باشد، از اینجا می‌توانید آنها را انتخاب کنید.
  • 24-hours reception: سیستم پذیرش 24 ساعته یک گزینه بسیار مهم محسوب می‌شود. اگر قصد دارید تا هتلی را انتخاب کنید که این آپشن را داشته باشد، پس این گزینه را انتخاب کنید.
  • Reservation Policy: شرایط مختلفی برای رزرو هتل وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از هتل‌ها امکان کنسل رایگان را دارند و برخی دیگر بدون پیش پرداخت، رزرو شما را انجام می‌دهند. اگر قصد دارید تا از چنین امکاناتی استفاده کنید، پس گزینه مناسب را انتخاب نمایید.
  • Beach Access: این گزینه دسترسی به ساحل را از هتل نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید هتل‌تان ساحلی باشد، این گزینه را انتخاب کنید.
  • Meals: این گزینه نشان دهنده وعده‌های غذایی است که روی هتل ارائه می‌شود. شما می‌توانید انواع وعده‌ها مثل صبحانه، نهار، شام یا میان وعده یا خدمات دیگر را در این گزینه انتخاب کنید.
  • Stay Type: در اینجا گزینه‌های مختلفی مثل هتل‌های اشتراکی، هتل‌ به علاوه فضاهای دیدنی خارجی، هتل و آپارتمان و سایر امکانات اقامتی وجود دارد که می‌توانید آنها را انتخاب نمایید.
  • Property type: در اینجا نوبت به نوع اتاقی که قصد اقامت در آن را دارید، می‌رسد. اتاق‌های مختلفی مثل سوییت، آپارتمان، اتاق همراه با صبحانه، خانه‌های ساحلی و غیره وجود دارند.
  • Landmark: از این گزینه نیز می‌توانید محله‌ای که هتل در آن قرار دارد را انتخاب نمایید.
  • عدد کنار هر فیلتر: در کنار هر فیلتر، یک عدد نشان داده شده است. این عدد نشان می‌دهد که در این دسته، چند هتل قرار دارند.

آموزش-رزرو-هتل-با-سایت-بوکینگ


گام چهارم | انتخاب و رزرو هتل


پس از فیلترهای مختلف، وبسایت گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار خواهد داد. شما نیز می‌توانید با کلیک کردن بر روی گزینه See availably، به صفحه هتل مورد نظرتان بروید. در این صفحه، تمام مشخصات و جزئیات هتل به نمایش در می‌آیند. پس اگر با همه شرایط موافق بودید، می‌توانید بر روی گزینه Reserve کلیک کنید. به این طریق، سایت شما را به انتخاب اتاق‌های مختلف با شرایط و امکانات متفاوت هدایت می‌کند. از این قسمت می‌توانید اتاق مد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه I`ll Reserve کلیک کنید. در نهایت با ایمیل معتبر، یک حساب کاربری در وبسایت بوکینگ ساخته و نوع پرداخت خود را انتخاب می‌کنید. نهایتا یک واچر برای شما صادر می‌شود که می‌توانید با ارائه دادن آن به پذیرش هتل مورد نظر، اتاق‌تان را تحویل بگیرید.


خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد آموزش رزرو هتل با سایت بوکینگ چیست؟ آیا در رزرو خود دچار مشکل شده‌اید؟ سوالات خود را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که ما مشتاق پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید