راهنمای کامل رفتینگ
حامد مقتدایی 1398/11/13 2708 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر می‌خواهید با رفتینگ، یکی از تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، دوست‌داشتنی و جوان‌پسند امروزی آشنا شوید، ماجراجویی‌تان را با خواندن نکات این مقاله آغاز کنید.


نکاتی که باید در هنگام رفتینگ رعایت کنیم؟

تور رفتینگ یا همان رودگردی از آن دسته فعالیت‌های ورزشی و مهیجی است که اگر به ریزه‌کاری‌ها و جزئیات آن آشنایی نداشته باشید، شما را به دردسر خواهد انداخت: 


1. با راهنمای تور رفتینگ خود همکاری کنید.

تیم راهنماهای مجربی که کایت برای تورهای رفتینگ خود انتخاب می‌کند، از بین باتجربه‌ترین و آموزش‌دیده‌ترین‌های ایران هستند. بنابراین در حین عبور از رودخانه حتماً به تک تک صحبت‌های‌شان گوش فرا دهید و سبک و شیوه پاروزنی‌شان را دنبال کنید. وقتی به شما می‌گویند، پارو بزنید، این کار را انجام دهید. اگر نگفتند، هیچ کاری انجام ندهید. راهنمایان تور منتخب کایت با رودخانه آشنایی کامل دارند. با عمل به راهنمایی‌های‌شان، مطمئن خواهید بود که یک تجربه رفتینگ خاطره‌انگیز و شیرین را تجربه می‌کنید. 


آموزش-راهنما-در-رفتینگ

2. به صحبت‌های راهنمای تور گوش دهید.

پیش از شروع ماجراجویی‌تان در مسیر رودخانه، راهنمایان تور مجرب کایت درخصوص رفتینگ یک گفتگو با شما درخصوص رعایت نکات ایمنی الزامی خواهند داشت. خطرات زیادی در رفتینگ وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. به شما درخصوص این خطرات توضیح داده شده و نحوه مقابله با آن‌ها نیز برایتان بازگو می‌شود. شاید توضیحات این راهنمایی کمی ارعاب‌برانگیز به نظر برسد، اما ضرورت دارد که مسافران تورهای رفتینگ، آماده خطرات موجود باشند. 


3. با هم پارو بزنید.

در شرایط متفاوت زمانی در طول رفتینگ، راهنما به مثابه یک کاپیتان بر شما فریاد می‌زند که «پارووو!». شرایط جالب‌توجه و خاطره‌انگیزی است و باید به مانند یک تیم پارو بزنید. آن افرادی که در جلوی قایق نشسته‌اند، کاپیتان‌های پاروزنی خواهند بود و پس از شنیدن فریاد پارو، پاروزنی از آن‌ها آغاز می‌شود. و به ترتیب سایر افراد پاروزدن را آغاز می‌کنند. مهارت پاروزنی پیش از حرکت در مسیر رفتینگ، روی خشکی آموزش داده می‌شود. 


4. جایگاه‌ مناسب خود را پیدا کنید.

اگر در پاروزنی آماتور هستید، بهتر است در رودگردی جایگاه خوبی برای خود در قایق دست‌وپا کنید. برخی جایگاه‌ها، جای پای ویژه‌ای دارند و می‌توانید، پای‌تان را به آن‌ها بچسبانید. در موقعیت صندلی که روی آن نشسته‌اید، تعادل پیدا کنید، پای‌تان را محکم کنید تا در زمان پاروزنی و در طول مسیر مشکلی برایتان پیشامد نکند. 


5. دستان‌تان را به سرِ تی‌شکل پارو قفل کنید.

همیشه باید یکی از دستان‌تان روی انتهای تی شکل پارو قرار گرفته باشد. یکی از آسیب‌هایی که در رفتینگ برای شما اتفاق میفتد، از طرف دوست پاروزن‌تان خواهد بود. زمانی‌که وارد مسیرهای تند و تیز می‌شوید، برخی از دوستان‌تان در رفتینگ، دست‌شان را از روی دسته تی‌شکل بر می‌دارند تا یکدیگر را سفت بچسبند. این کار موجب می‌شود تا پارو در سرعت زیاد به پاروزن‌های کناری آسیب برساند. به خودتان و دوستان‌تان لطف کنید و دست‌تان را از روی دسته تی شکل پارو برندارید. 


نمای-از-کنار-رفتینگ

6. از بدنتان محافظت کنید.

 رودخانه‌ها بسته به ایام متفاوت سال که مناسب رفتینگ باشند، دمای‌شان متفاوت خواهد بود. اگر لباس‌تان خیس شود، در طول مسیر برای‌تان دردسر می‌شود. بهتر است لباس‌های ضدآبی که برای اجاره در نزدیکی ایستگاه‌های رفتینگ تورها وجود دارد، تهیه کنید. این لباس‌ها جلیقه‌ای هستند و بخش فوقانی بدن‌تان را از خیس شدن، در امان نگه می‌دارند. اگر دستا‌ن‌تان به سادگی سرد می‌شوند، بهتر است آن‌ها را با دستکش‌های مناسب بپوشانید. اگر احساس می‌کنید که خیلی سرمایی نیستید و شرایط خوبی در پیش است، بهتر است بدون لباس ضدآب امتحان کنید، زمانی‌که دیگر جای برگشتی نیست. 


7. لباس‌های نخی نپوشید.

در حین رفتینگ، هرگز لباس‌های نخی نپوشید. نخ ضدآب نیست. یعنی وقتی خیس شود، دیگر خشک نمی‌شود. از لباس‌هایی استفاده کنید که سریع خشک می‌شوند تا در زمان رفتینگ به مشکل برنخورید. 


نمای-از-جلوی-در-رفتینگ

8. آب بنوشید.

در هر فعالیت ورزشی و فیزیکی باید به اندازه مناسب آب بنوشید. بسته به ارتفاع و موقعیت رودخانه به‌سادگی با تلاش فراوان برای پاروزنی آب بدنتان کم می‌شود، پس بهتر است که به اندازه مناسب با خودتان بطری‌های آب نوشیدنی به همراه داشته باشید. 


9. از پوست خود دربرابر آفتاب محافظت کنید.

هیچ چیزی بدتر از آفتاب‌سوختگی در تعطیلات نیست. از کرم‌های محافظت‌کننده پوست دربرابر آفتاب استفاده کنید تا خودتان و خانواده و دوستان‌تان از اشعه‌های سوزان آفتاب در امان بمانند. 


10. از دنیای فناوری دور بمانید.

به شدت به شما توصیه می‌کنیم که تلفن‌‌های همراه‌تان را در اتومبیل خود قرار دهید. در لحظه زندگی کنید و از مناظر و چشم‌اندازهای اطراف لذت ببرید. رفتینگ فعالیت ورزشی است که به توجه کامل شما نیاز دارد. زمان خیلی کمی از این فعالیت را می‌توانید به استفاده از تلفن همراه‌تان اختصاص دهید. اگر هم تلفن همراه‌‌تان را با خود می‌برید، حواستان باشد که خیس نشود و آن‌ها را داخل پلاستیک‌های ضدآب قرار دهید. 


نمای-از-پشت-در-رفتینگ

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از نکات الزامی که باید در ماجراجویی‌ رفتینگ خود رعایت کنید، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به تورهای رفتینگ را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای رفتینگ مرتبط راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید