راهنمای گردشگری سفر به کویر متین آباد کاشان
4206 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر عاشق کویر و آسمان پرستاره آن هستید، یکی از مقاصدی که برای سفر انتخاب می‌کنید، کویر متین آباد کاشان خواهد بود، همان‌طور که گردشگران بسیاری سالانه این مقصد را پیش می‌گیرند. با در نظر گرفتن ابعاد این کویر و بزرگی آن شاید این‌طور فکر کنید که رسیدگی و خدمات گردشگری بسیار کم باشد. اما اکوکمپهای متعددی در کویر متین آباد کاشان طراحی و ساخته شده که این مشکل را به طور کلی حل کرده است و به خوبی از گردشگران پذیرایی و خدمات‌رسانی می‌شود. در ادامه به معرفی کویر متین آباد خواهیم پرداخت و همچنین در صورتی که می‌خواهید اطلاعات کامل در مورد تورهای کویر ایران داشته باشید، وارد صفحه تورهای کویر ایران شوید.


موقعیت جغرافیایی کویر متین آباد کاشان


کویر-متین-آباد


برای شناخت موقعیت جغرافیایی این کویر، ابتدا باید بدانید روستای متین آباد کجا واقع شده است. درواقع این روستا در شهر کاشان واقع شده و اگر بخواهید از تهران به این روستا و سپس کویر متین آباد سفر کنید، باید چیزی حدود 315 کیلومتر را طی کنید و بهترین مسیر پیش روی شما، آزادراه خلیج فارس می‌باشد. 


جذابیت‌های دیدنی کویر متین آباد


کویر-متین-آباد


شاید با شنیدن نام کویر، بعد از به یاد آوردن شب‌های پرستاره و خزندگان آن، به یاد دشتی وسیع، خشک و بی‌آب و علف بیفتید که همیشه آفتابی سوزان در آن جریان دارد ولی کویر متین آباد جزو آن دسته از کویرهایی است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند و مقصد بسیاری از علاقه‌مندان به سفر است. خصوصاً کسانی که عاشق آرامش و سکوت باشند.

کاشان به دلیل قرارگیری در استان اصفهان از جمله شهرهایی است که کویری و خشک به شمار می‌رود. استان اصفهان نیز همان‌طور که میدانید به عنوان دروازه کویر شناخته می‌شود چرا که کویرهای بسیاری در این استان واقع شده‌اند. تأسیس کمپ متین آباد از جمله کارهایی بود که باعث جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه شد و عاشقان زیادی را به آرزویشان رساند. 


کمپ متین آباد کاشان


کویر-متین-آباد


مکانی دوستدار محیط زیست بوده و در آن خبری از استعمال سوخت‌های فسیلی و همچنین آلودگی‌های دیگر نیست. تنها وسیله نقلیه‌ای که می‌توانید در کمپ متین آباد پیدا کنید، دوچرخه است. بخشی از فضای کمپ به کشت سبزیجات اختصاص دارد و این کار بدون استفاده از کود شیمیایی با کمترین میزان مصرف آب انجام شده است و زیبایی و جلوه بسیار خاصی به کویر بخشیده است. از جمله اتفاقات حیرت‌انگیز این کمپ می‌توان به رستورانی اشاره کرد که در کمپ متین آباد واقع شده و محصولاتی که در آن استفاده می‌شود ارگانیک بوده و از مزرعه همان‌جا برداشت شده است تا غذایی سالم به گردشگران داده شود.

بخشی که خیلی دور از کمپ متین آباد نیست به پرورش شتر و اسب اختصاص دارد و انجام چنین کاری، این امکان را به گردشگران می‌دهد تا شترسواری روی کویر متین آباد کاشان را تجربه کنند. قطعاً میدانید کویرگردی بدون شترسواری حیرت‌انگیزش انگار چیزی کم دارد. البته همچنین می‌توانید اسب‌سواری نیز بکنید ولی باید حرفه‌ای باشید تا این اجازه به شما داده شود.


آسمان کویر متین آباد کاشان


کویر-متین-آباد


آسمان کویر به طور کلی زیبا است. اما باید حساب آسمان کویر متین آباد کاشان را از دیگر مکان‌های دیدنی دور کنید. در این مکان می‌توانید میلیاردها ستاره را در آسمان ببینید که تاریکی را برایتان نورانی می‌کنند و می‌توانند لحظاتی حیرت‌انگیز را برایتان به ارمغان بیاورند. دیدن چنین چیزی را هرگز نمی‌توانید در هیچ جای شهر تجربه کنید. حسی ناب و کاملاً منحصربه‌فرد که قطعاً هر انسانی باید در زندگی‌اش آن را تجربه کند. 

از دیگر زیبایی‌های این کویر و همچنین امکان‌هایی که به گردشگران می‌دهد این است که اگر دوربینی همراهتان داشته باشید می‌توانید تمام این لحظات را ثبت کنید و خاطرات حیرت‌انگیز سفرتان به کویر متین آباد کاشان را همه‌جا با خود داشته باشید. خصوصاً مرور خاطرات شبی که در کویر بودید و ستاره‌ها را تماشا می‌کردید قطعاً خالی از لطف نخواهد بود و به تجربه یک‌باره‌اش می‌ارزد. البته در این کویر، امکانات مربوط به تماشای ستارگان وجود دارد و افراد تازه کار نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و از تماشای کهکشان لذت ببرند. 


پوشش گیاهی و جانوری در کویر متین آباد کاشان


کویر-متین-آباد


پوشش گیاهی این کویر نسبتاً خوب است اما نمی‌شود آن را غنی در نظر گرفت. گیاهانی که در این منطقه رشد می‌کنند در مقابل خشکی و شوری خاک بسیار مقاوم هستند و فرسایش خاک به آن‌ها آسیبی نمی‌زنند. از میان گیاهانی که در کویر متین آباد رشد می‌کند می‌توان به گز، جگن، گون، پرند و طاق اشاره کرد که به فاصله زیاد از یکدیگر رشد می‌کنند. 

پوشش جانوری در مقابل پوشش گیاهی از جمله مواردی است که در این کویر به خوبی وجود دارد ولی کمتر پیش می‌آید چشمتان به آن‌ها بخورد. کفتار، یوز آسیایی، پلنگ ایرانی، خرگوش سیاه، تیهو، زاغ، پرستو، گربه شنی و ... از جمله حیواناتی است که در این مکان یافت می‌شوند ولی امکان دیدن آن‌ها بسیار زیاد نیست.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی جامع کویر متین آباد کاشان پرداختیم و به زیبایی‌ها و جذابیت‌های دیدنی آن اشاره کردیم. اگر قصد دارید تا کویر متین آباد کاشان را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، شما را در ارتباط با ثبت‌نام تور کویر متین آباد راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید