اکوکمپ متین آباد و اقامت در آن
2864 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



امروزه این لذت به نوعی از سنت تبدیل شده به طوری که علاقه‌مندان به سفر نیز برای تجربه چنین رویدادی حتی برای یک‌بار در سال هم که شده به مناطق کویری همچون اکوکمپ متین آباد کاشان سر می‌زنند تا لذت ثبت خاطره‌ای ماندگار و به یاد ماندنی را از دست ندهند. برای اطلاع از قیمت تورهای مرتبط به اکو کمپ متین آباد و تورهای کویر گردی ایران وارد صفحه "قیمت تور کویر" شوید.


معرفی اکوکمپ متین آباد


متین-آباد


از جمله روش‌های اصولی و هدفمند حفظ مناطقی کویری همچون کویر متین آباد کاشان می‌توان به ساخت اکوکمپ هایی اختصاصی در اطراف این کویرها برای اقامت و اسکان اشاره کرد. اکوکمپ متین آباد را هم می‌شود یک اقامتگاه برای شب ماندن در نظر گرفت و هم مقصدی برای گردشگران چرا که در آن همه اصل‌های اساسی محیط زیستی به شکلی بسیار تخصصی رعایت شده است. 

اکو کمپ متین آباد در فاصله 60 کیلومتری جنوبی شرقی کاشان و 25 کیلومتری جنوب نطنز واقع شده و در جنوب دریاچه نمک مسیله و نزدیک قلعه کرشاهی قرار گرفته است. درواقع این مکان را می‌توان اولین اکو کمپ ایران در نظر گرفت که هدف از ساخت آن حفظ محیط زیست بوده و توسط برداران اشرف واقفی در سال 1385 ساخته شد تا گردشگرانی که به کویر سفر می‌کنند شب‌ها جایی برای ماندن داشته باشند و بتوانند لذتی دو چندان از سفر کویری خود ببرند.


تاریخچه اکوکمپ متین آباد


متین-آباد


هنگامی که تنها چند ماه از ساخت این اکوکمپ می‌گذشت در آن تنها چادرهایی که بومی آن منطقه بود قرار داشت اما وقتی ورود گردشگران به اکو کمپ متین آباد شدت گرفت، به همان نسبت چند کلبه و کاروانسرایی با طراحی قدیمی نیز به آن‌ها اضافه شد. همسایگی اکو کمپ متین آباد با کویر مرکزی باعث شده تا کسانی که برای رزرو اقامتگاه در کویر متین آباد اقدام می‌کنند، سری هم به کویر مرکزی بزنند و از زیبایی‌های آن نیز بهره ببرند. سال 2014، نام این اکوکمپ در میان یکی از 18 منطقه گردشگری برتر دنیا قرار گرفت.

از جمله کارهایی که می‌توانید در کویر متین آباد کاشان بکنید، تماشای تپه‌ها، طلوع و غروب خورشید است. همچنین می‌توانید شترسواری را نیز تجربه کنید و لحظات بسیار خوشایندی را برای خود رقم بزنید. یکی از مسائلی که باید درباره اقامتگاه‌های این اکوکمپ در هنگام رزرو اکوکمپ متین آباد بدانید این است که حمام و سرویس بهداشتی جداگانه‌ای ندارد اما توالت و حمام‌هایی بسیار تمیز و مجهز را دارا می‌باشد تا به شما امکان استفاده مطلوب از این امکانات را بدون هیچ مشکلی دهد.


رزرو اقامتگاه در کویر متین آباد


متین-آباد


انتخاب‌های زیادی هنگام رزرو اکوکمپ متین آباد پیش روی شما است که از میان آن‌ها می‌توان به اتاق معمولی، شاه‌نشین، چادر، اتاق گوشواره و کومه‌ها اشاره کرد. درواقع 14 اتاق در ساختمان اصلی اکوکمپ متین آباد واقع شده که وسایل گرمایشی و سرمایشی، تلویزیون و یخچال دارد. شاه‌نشین این اکوکمپ با ظرفیتی تقریباً به اندازه 8 نفر می‌باشد که طراحی بسیار زیبا و سنتی‌ای نیز دارد. 

اتاق‌هایی در اکوکمپ متین آباد واقع شده‌اند که فضایی روستایی و بسیار سنتی را به شما القا می‌کنند. این اتاق‌ها هر کدام پنج تخت دارند و به اتاق گوشواره مشهور هستند. 35 چادر 12 متری و 7 چادر 24 متری از دیگر امکاناتی است که اکو کمپ متین آباد در اختیار گردشگرانی که از سرتاسر دنیا به آنجا می‌آیند، قرار می‌دهد. 13 کومه از جنس کاه‌گل نیز در این اقامتگاه طبیعی می‌توانید ببینید که سبک آن‌ها همچون خانه‌های کویر مرکزی ایران است.


زمان مناسب برای رزرو اکوکمپ متین آباد


متین-آباد


برای سفر و پیش از آن رزرو اقامتگاه در کویر متین آباد بهتر است در 6 ماهه دوم سال یعنی فصل سرما اقدام کنید. زمان مناسب برای رزرو اکوکمپ متین آباد، از اواخر ماه شهریور شروع شده و تا فروردین ادامه خواهد داشت. هرچه آب و هوا از گرما دور باشد، شرایط تحمل مکان‌هایی همچون کویر متین آباد ساده‌تر خواهد بود چرا که گرمای این منطقه در اوقاتی از سال بسیار آزاردهنده می‌شود جوری که جز برخی موجودات خاص، جای زندگی برای هیچ جنبنده‌ای نخواهد بود.


مطالب مرتبط:

راهنمای گردشگری سفر به کویر متین آباد کاشان

اکولوژ چیست؟

نکات ضروری در سفر به کویر


مسیرهای رسیدن به کویر متین آباد


متین-آباد


بهترین راهی که می‌توانید پیش بگیرید برای این که به اکو کمپ متین آباد برسید، از راه اصفهان است. باید در کیلومتر 60 جاده کاشان – اصفهان وارد خروجی مربوط به شهر کاشان شوید و به سمت شهری به نام بادرود برانید. سپس به سمت روستای متین آباد بروید. می‌توانید برای پیدا کردن مسیر و همچنین اجتناب از گمراه شدن، از افراد محلی آنجا بپرسید یا بخواهید شما را تا روستای متین آباد ببرند. مردمان آن منطقه بسیار مهمان‌نواز بوده و به گرمی از شما استقبال خواهند کرد و قطعاً تجربه‌ای لذت‌بخش برایتان رقم خواهند زد.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت سعی کردیم تا شما را با اقامتگاه طبیعی یا اکوکمپ متین آباد آشنا کنیم و همچنین از زمان مناسب برای رزرو اقامتگاه در این اکوکمپ اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم. اگر قصد دارید تا به اکوکمپ متین آباد سفر کنید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید می‌توانید با شماره تلفن 02157097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، اطلاعات لازم در خصوص این سفر حیرت‌انگیز را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید