بهترین بستنی و آبمیوه‌های تهران | معرفی 11 بستنی و معجون فروشی
ضحا اکبری 1401/08/02 19846 بازدید 2 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بستنی یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین دسرها در سراسر دنیاست، این خوراکی شیرین و خوشمزه قدمت بسیار زیادی دارد و در قسمت‌های مختلف دنیا با نام‌ها و دستورهای متنوع تهیه می‌شود. در ایران بستنی‌ فروشی‌های بی شماری وجود دارد ولی تعدادی از آن‌ها بسیار معروف و نامشان به برندی پر آوازه تبدیل شده است، در این مقاله قصد داریم چند مورد از این بستنی فروشی‌های معروف تهران را معرفی کرده و در مورد خصوصیات و ویژگی‌هایشان صحبت کنیم. اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص بستنی هستید، از آن‌هایی که برایشان فرقی نمی‌کند هوا سرد باشد یا گرم و در هر حال از خوردن بستنی لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا در مورد تاریخچه‌ی بستنی و بستنی فروشی‌های معروف تهران اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

تاریخچه‌ی بستنی در ایران و جهان

در لغت نامه‌ی دهخدا برای بستنی معنای شربت فشرده‌ی یخ بسته ذکر شده، بر اساس این تعریف، نام بستنی به واسطه‌ی بستن یا گرفتن مواد تشکیل دهنده‌ی بستنی در اثر سرما برای این خوراکی خوش طعم انتخاب شده است. تاریخ دقیقی از اولین بستنی جهان در دسترس نیست اما زمان ابداع آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد، شواهدی وجود دارد که ایرانیان دوره‌ی هخامنشی با برف کوه‌ها، شیره‌ی انگور و عسل، بستنی‌‌هایی خوش طعم تولید و نوش جان می‌کردند، حتی اسنادی دال بر خوردن فالوده به وسیله‌ی ایرانیان باستان وجود دارد. در چین نیز حدود 4 هزار سال پیش، از عسل، شیر، برنج، برف و... نوعی بستنی تهیه می‌کردند، مغول‌ها، رومی‌ها و هندی‌ها نیز دیگر کشورهایی هستند که در تولید بستنی پیشینه‌ای طولانی دارند. اما اولین بستنی یخی یا آلاسکای جهان را فردی به نام فرانک اپرسون که اهل آمریکا بود به طور اتفاقی در 11 سالگی ابداع کرد و زمانی که بزرگ شد آن را به ثبت رساند. ناصر الدین شاه قاجار در آخرین سفر خود به اروپا در سال 1268 هجری شمسی، با بستنی‌های فرنگی آشنا شد، او پس از بازگشت به ایران دستور داد که شبیه آن بستنی‌ها را برایش درست کنند. اولین بستنی فروشی تهران در سال 1280 هجری شمسی توسط فردی به نام "ممد ریش" افتتاح شد، او در خانه‌اش بستنی‌هایی شیری با خامه، هل و گلاب فراوان تهیه کرده و هر روز در نقطه‌ای از تهران به فروش می‌رساند، ممد ریش بعدها با اکبر مشتی شریک شد و مغازه‌ی بستنی فروشی دو نبشی در یکی از مناطق جنوب تهران برپا کردند. از آن پس به تدریج دوره گردهای تهران بستنی را به شیوه‌ی این افراد تولید کرده در نقاط مختلف شهر می‌فروختند، امروزه نیز بستنی یکی از خوراکی‌های محبوب مردم ایران است، به همین دلیل در جای جایِ کشورمان بستنی فروشی‌های مختلفی فعال هستند که علاوه بر بستنی سنتی، فالوده، بستنی ایتالیایی و سایر دسرهای خنک را به فروش می‌رسانند.

بستنی فروشی‌های معروف تهران

بستنی پالیزی

یکی از بستنی فروشی‌های قدیمی و پرطرفدار تهران، بستنی پالیزی است، این بستنی فروشی در محله‌ی نیلوفر، خیابان سهرودی واقع شده و دارای بستنی‌های ستنی معروف، آبمیوه، معجون و... می‌باشد. بستنی پالیزی به مکان‌هایی همچون بوستان شهید نیاکی، موزه‌ی رضا عباسی و... نزدیک است، همین موضوع باعث شده که خانواده‌ها پس از تفریح در این اماکن، به بستنی پالیزی رفته و با خوردن یک خوراکی خنک، تفریح آن روزشان را تکمیل کنند.

آدرس: تهران، سهروردی شمالی، میدان قندی، پلاک 727، بستنی پالیزی

بستنی سن مارکو

سن مارکو در کنار پارک قیطریه و نزدیک به خیابان اندرزگو واقع شده و با طعم خاص ایتالیایی بستنی‌های خود، به یکی از بهترین بستنی فروشی‌های تهران تبدیل شده است. معروف‌ترین طعم در سن مارکو طعم پسته است که از نظر قیمتی نیز با طعم‌های دیگر سن مارکو کمی تفاوت دارد. پیشنهاد ویژه می‌دهیم اگر از آن اطراف گذر کردید حتما به صف مشتریان سن مارکو بپیوندید چرا که کیفیت بستنی‌هایی که ارائه می‌دهند کاملا بالاست البته انتظار قیمت پایین نداشته باشید. در کنار طعم پسته، شاتوت و کیت کت و نوتلا هم طرفداران زیادی دارند.

آدرس: تهران، خیابان قیطریه، شماره 93

بستنی توچال (سیفی)

آبمیوه و بستنی فروشی توچال در محله‌ی دزاشیب تهران قرار دارد، خوردنی‌های خنک موجود در این بستنی فروشی بسیار خوشمزه و محبوب است و در سر تا سر تهران طرفدار دارد. بستنی توچال که به بستنی عمو سیفی نیز شهرت دارد در نیمه‌ی اول سال که هوا گرم است از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از نیمه شب و در نیمه‌ی دوم سال که سردی هوا بیشتر می‌شود، از 8 صبح تا 12 شب فعال است، بستنی توچال شعبات دیگری هم دارد ولی شعبه‌ی اصلی آن همین شعبه‌ی نبش عاج می‌باشد.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، نبش عاج، بستنی توچال (سیفی)


بستنی نعمت

افتتاح بستنی فروشی نعمت به سال 1385 برمی‌گردد، جایی که چند برادر شغل پدری خود را دنبال کرده و نام پدرشان را بر روی بستنی فروشی‌اشان گذاشتند، این گونه بود که بستنی نعمت متولد شد. در کارخانه‌ی بستنی نعمت، با استفاده از ماشین آلات به روز و مجهز، بستنی‌های بسیار با کیفیت و خوش طعمی تولید شده و در نمایندگی‌های مختلف آن انواع بستنی‌های سنتی، ایتالیایی، معجون، آبمیوه‌های مختلف و... به مشتریان عرضه می‌گردد، همین موضوع سبب شده که این بستنی فروشی طرفداران بی شماری داشته باشد. شعبه‌ی اصلی بستنی نعمت در کرج است اما این بستنی فروشی در تهران، اراک، گرگان و خیلی دیگر از شهرهای ایران نیز شعبه دارد، شعبات بستنی نعمت در تهران در مناطق مختلفی از جمله بلوار ابوذر، نیرو هوایی، اکباتان، تهرانپارس، شهر قدس، حکیمیه، تهرانسر، پردیس، رباط کریم، پرند، یافت آباد، دولت آباد، خانی آباد، علی آباد، ورد آورد، مهر آباد جنوبی، شهران، نازی آباد ، مشیریه و بسیاری مناطق دیگر وجود دارد ولی ما در ادامه به بیان آدرس چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

آدرس: تهران، خیابان پیروزی، بلوار ابوذر، پل پنجم، بستنی نعمت

آدرس: تهران، نیرو هوایی، خیابان پنجم، نبش خیابان محسنی، بستنی نعمت

آدرس: تهران، تهرانپارس، میدان استخر، ضلع جنوب غربی میدان، بستنی نعمت

آدرس: تهران، فلاح، خیابان ابوذر، نبش کوچه‌ی قفیلی، بستنی نعمت

آدرس: تهران، یافت آباد، ابتدای بلوار معلم، نبش کوچه‌ی بهبودی، بستنی نعمت

بستنی شکوفه

یکی دیگر از بستنی فروشی‌های قدیمی و معروف تهران، بستنی شکوفه است که در محله‌ی شکوفه‌ی تهران نزدیک میدان شهدا قرار دارد، این بستنی فروشی، بستنی‌های سنتی معروفی دارد که در بین تهرانی‌ها بسیار پرطرفدار است.

آدرس: تهران، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، نبش خیابان نور صالحی، پلاک 247، بستنی شکوفه

بستنی ناصر

بستنی ناصر با قدمتی بیشتر از 30 سال یکی از محبوب‌ترین بستنی فروشی‌های تهران به شمار می‌رود، این بستنی فروشی در میدان نوبنیاد واقع شده است. بستنی‌های سنتی، معجون‌ها و بستنی‌های عسلی این مکان بسیار معروف است و باعث شده افراد زیادی از گوشه و کنار تهران برای خوردن یک بستنی عسلی با طعم گذشته‌ها به بستنی ناصر بیایند. نکته‌ی مهم در مورد بستنی ناصر، قیمت‌های قابل قبول و جای نشستن زیاد می‌باشد که سبب رضایت مشتریان شده است.

آدرس: تهران، پاسداران، بالاتر از نوبنیاد، روبروی نارنجستان یکم، بستنی ناصر

بستنی علی بابا

بستنی علی بابا بیشتر به معجون‌هایش معروف است، این بستنی فروشی در سال 1363 به وسیله‌ی آقای رئوف تاسیس و تا سال‌ها اداره شد، اما در سال 1378 آقای حسن امینی مدیریت آن را بر عهده گرفت. اینجا یکی از منحصربفردترین بستنی فروشی‌های تهران است، زیرا ویتامینه‌هایش به شیوه‌ی خاصی تهیه می‌شوند، طعمی بی نظیر دارند، مشتریان می‌توانند تمام مراحل تهیه‌ی معجون را ببینند و علاوه بر مزه‌ی عالی ویتامینه از دیدن حرکات نمایشی پرسنل علی بابا در حین تهیه‌ی ویتامینه لذت ببرند. علی بابا از سراسر تهران و حتی شهرهای دیگر مشتری دارد و خیلی‌ها که آوازه‌ی این بستنی فروشی را شنیده‌اند از نقاط دور و نزدیک برای تجربه‌ی طعم لذتبخش آن خود را به این مکان می‌رسانند.

آدرس: تهران، خیابان وحدت اسلامی (شاهپور سابق)، ایستگاه فرهنگ، پلاک 958، بستنی علی بابا


بستنی سندباد

بستنی فروشی سندباد، یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی‌های تهران است، سندباد در نقاط مختلف تهران و کرج 15 شعبه دارد که در اکثر این شعبات ویتامینه و شیر پسته‌های بسیار خوش طعمی به مشتریان ارائه می‌شود. در منوی این بستنی فروشی ویتامینه‌ی رویال، ویتامینه‌ی میکس، شیر پسته و رویال پلاس به چشم می‌خورد که هر کدامشان می‌تواند خستگی یک روز شلوغ را کاملا از تن به در کند. در ادامه آدرس تعدادی از شعبات بستنی سندباد را آورده‌ایم:

آدرس: تهران، خیابان وحدت اسلامی (شاهپور سابق)، زیر پل ابو سعید، بستنی سندباد

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، نبش عبداللهی، بستنی سندباد

آدرس: تهران، اتوبان ستاری، مجتمع تجاری کوروش، بستنی سندباد

آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، روبروی بیمارستان مدرس، بستنی سندباد

بستنی ژلاتو

یکی از خاص‌ترین بستنی فروشی‌های تهران بستنی ژلاتو است، این بستنی فروشی در واقع نوعی بستنی اصیل ایتالیایی را ارائه می‌دهد که بسیار خوشمزه می‌باشد. در تهران چندین شعبه از بستنی ژلاتو وجود دارد اما جذاب‌ترین شعبه‌ این بستنی در شهرک غرب است، دلیل این جذابیت این است که افرادی که بیماری دیابت دارند یا گیاهخوار هستند می‌توانند با خیال راحت در ژلاتو، بستنی‌های خوشمزه‌ای نوش جان کنند، بدون اینکه نگران بالا رفتن قند یا بر هم خوردن رژیمشان باشند، در ضمن فضای داخلی بستنی فروشی و دکوراسیون آن خیلی زیباست. بستنی‌های ژلاتو هیچ اسانس، رنگ یا ماده‌ی اضافه‌ای ندارند و از مواد طبیعی و سالم تهیه می‌شوند، ضمن اینکه این بستنی‌ها از استاندارد محصولات ایتالیا برخوردارند و مطابق دستور تهیه‌ی آن‌ها تولید می‌شوند.

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، پلاک 9، بستنی ژلاتو

بستنی چیمنی

چیمنی نام نوعی کیک در کشور مجارستان است که طعمی عالی دارد و تمام مراحل کار از درست کردن خمیر تا آماده شدن کیک در مقابل چشم مشتریان انجام می‌شود، این کیک به سلیقه‌ی مشتری طعم دار شده و در نهایت با بستنی سرو می‌شود. چیمنی چندین شعبه در شهرهای مختلف ایران دارد، اما بیشترین تعداد شعب آن در تهران و در مناطق گوناگون آن می‌باشد. شعبه‌ی مرکزی چیمنی در پاسداران است، در این شعبه کیک بستنی‌هایی بسیار خوش طعم عرضه می‌شود که مشتریان از طعم آن بسیار راضی هستند.

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بین گلستان 8 و 9، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان بهارستان، نبش گلبرگ یکم، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، خیابان پیروزی، بلوار ابوذر، پل پنجم، خیابان ده حقی، پلاک 214، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، صادقیه، بلوار فردوس شرق، بین سلیمی و مالکی، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، بالاتر از فلکه‌ی اول تهرانپارس، نرسیده به 4 راه تیر انداز، نبش 156 غربی، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، هفت حوض، ضلع جنوب غربی میدان، جنب بانک دی، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، همت غرب، باملند، بستنی چیمنی

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، ابتدای خیابان وزرا، روبروی سینما آزادی، بستنی چیمنی

بستنی بهار ترافیک

بستنی بهار ترافیک از جمله بستنی فروشی‌های قدیمی و معروف تهران است، این بستنی فروشی دارای معجون و شیر پسته‌های بسیار خوش طعمی است که طرفداران فراوانی دارند. بستنی فروشی بهار ترافیک 2 شعبه در تهران دارد که همیشه مملو از مشتری‌هایی هستند که از همه جای تهران برای خوردن شیر پسته‌های معروف ترافیک به اینجا آمده‌اند.

آدرس: تهران، سلسبیل شمالی، خیابان توحید، خیابان سلطانی، بستنی بهار ترافیک

آدرس: تهران، میدان جمهوری، خیابان آزادی، ابتدای نواب، پلاک 696، بستنی بهار ترافیک

در این مقاله شما را با تاریخچه‌ی بستنی و بستنی فروشی‌های معروف تهران آشنا کردیم، بستنی از دسرهای خوشمزه و خنک است که در همه جای جهان طرفدار دارد و برای علاقمندان به آن در تمام فصول سال لذتبخش است.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/10/22

    ماه نوی میدون شاپور رو یادت رفت سر مهدی خانی آب هویج بستنی عالیه آب هویجی میدون حر رو هم بذار داداش

  • 1402/11/27

    سلام بستنی های سلف سرویس سویتی لند بسیار بستنی خوشمزه و رژیمی فاقد اسانسه منکه واقعا از خوردنش لذت میبرم چون قند و چربی خیلی کمی داره در عین حال کیفیت و طعمی بینظیر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید