رستوران مسلم | آشنایی با رستوران معروف مسلم در دل بازار بزرگ تهران
ضحا اکبری 1402/11/30 387 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


محال است کسی اهل خرید از بازار بزرگ تهران و گردش در آن باشد ولی حداقل یک بار در رستوران مسلم غذا نخورده باشد یا دست کم نام آن را نشنیده باشد. مسلم یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های محدوده‌ی بازار بزرگ تهران است که سال‌هاست میزبان افرادی است که برای خرید یا گشت و گذار به بازار آمده و می‌خواهند پس از خریدی طولانی، یک وعده غذای خوشمزه میل کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد رستوران مسلم حرف بزنیم، رستورانی قدیمی با محیطی نوستالژی و غذاهایی خوش طعم که با روح و روان میهمانان خود بازی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

اگ شما اهل شب گردی و تفریحات شبانه هستید حتما مقاله لیست رستوران‌های شبانه روزی تهران را مطالعه بفرمایید.

رستوران مسلم

رستوران مسلم، رستورانی ایرانی با غذاهای اصیل در قلب بازار بزرگ تهران است که سال‌هاست از مسافران بازار تهران که به قصد خرید یا گردش به این منقطه می‌آیند پذیرایی می‌کند. کبابی مسلم از شلوغ‌ترین رستوران‎‌های بازار است و برای وعده‌های صبحانه و ناهار به میهمانانش سرویس می‌دهد. هم کسبه‌ی بازار و هم مردم عادی که برای خرید به بازار آمده‌اند، مشتریان مسلم هستند به همین دلیل این رستوران معمولا شلوغ است، البته با امکان غذای بیرون بر که چند سالی است برای رستوران مسلم ایجاد شده، غالبا کسبه‌ی بازار به محل رستوران نیامده و غذای خود را تلفنی سفارش می‌دهند تا با پیک به دست آن‌ها برسد. هر زمانی که از جلوی رستوران رد شوید، صفی طولانی خواهید دید، این صفِ افرادی است که برای وارد شدن به رستوران مسلم در انتظارند، البته با توجه به مدیریت خوب و برنامه ریزی دقیق پرسنل رستورانن، کار مشتری‌ها به سرعت راه افتاده و افراد معمولا بیشتر از چند دقیقه در صف نخواهند ماند. رستوران مسلم در روزهای عادی از ساعت 11 صبح تا 6 و نیم بعد از ظهر و در روزهای تعطیل از ساعت 11 صبح تا 5 و نیم بعد از ظهر فعال است. مسلم یک قسمت دیگر با عنوان قسمت آش و حلیم دارد که به صورت مجزا از خود رستوران فعالیت می‌کند، این بخش هر روز از ساعت 6 و نیم صبح تا 9 شب دایر می‌باشد. صاحب رستوران مسلم فردی به نام مسلم راستگو است، او در سال 1387 این رستوان را راه اندازی نمود.

نمای ساختمان رستوران مسلم

منوی رستوران مسلم

منوی رستوران مسلم از غذاهای اصیل ایرانی پر شده است، انواع غذاهای خوشمزه که عطر و طعمشان در فضای ساده‌ی سالن مسلم، آدمی را به گذشته‌های دور می‌برد. در این منو انواع پلوها شامل ته چین ویژه با گوشت یا مرغ، باقالی پلو با ماهیچه یا مرغ، زرشک پلو با مرغ، آلبالو پلو با مرغ، شیرین پلو با مرغ و سبزی پلو با ماهی قزل آلا، انواع کباب‌ها شامل کوبیده‌ی کاردی، شیشلیک، بختیاری، برگ، وزیری، سلطانی و جوجه کباب، انواع خورشت‌ها شامل خورشت قورمه سبزی در روزهای فرد، خورشت قیمه بادمجان در روزهای زوج و خورشت غوره بادمجان و انواع خوراک شامل کوفته، دلمه، میرزا قاسمی و کشک بادمجان قرار دارند که در سالن اصلی رستوران مسلم قابل سفارش هستند. در قسمت آش و حلیم مسلم هم حلیم، آش شله قلمکار، آش رشته و شله زرد را می‌توان سفارش داد و نوش جان کرد.

قسمتی از رستوران با گلدان های زیاد

معروف‌ترین غذاهای رستوران مسلم

اگر تا به حال به رستوران مسلم سر زده باشید، می‌دانید که مشتری‌ها از کیفیت تمام غذاهای این رستوران بسیار راضی هستند، اما در منوی این رستوان چند غذا وجود دارد که نسبت به سایر غذاهای آن معروف‌تر بوده و برخی تنها برای خوردن این غذاها به مسلم می‌آیند. از میان این غذاهای محبوب رستوران مسلم می‌توان به ته چین مسلم، کباب کاردی و باقالی پلو با گردن آن اشاره کرد.

مردمی که در داخل رستوان مشغول غذا خوردن هستند

چگونگی دسترسی به رستوران مسلم

رستوران مسلم در بازار تهران و در محدوده‌ی طرح ترافیک قرار دارد، رسیدن به این منطقه با خودروی شخصی باعث جریمه شدنتان می‌شود، پس بهتر است در روزهای غیر تعطیل با خودروی خود به این منطقه نروید. اما اگر تصمیم داشتید با خودروی خودتان به بازار بروید یا باید مجوز طرح ترافیک داشته باشید یا روز تعطیل را برای رفتن به بازار انتخاب کنید. چنانچه قصد دارید از خودروی شخصی استفاده کنید می‌توانید به یکی از خیابان‌های خیام، مولوی یا مصطفی خمینی رفته، خودرویتان را در کنار خیابان یا در یک پارکینگ پارک کرده و پیاده به سمت بازار بروید. اما رسیدن به محدوده‌ی بازار با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی راحت‌تر و سریع‌تر است، اگر بخواهید با مترو به سمت بازار بروید باید وارد خط یک متروی تهران شده در ایستگاه پانزده خرداد از مترو پیاده شوید و با یک پیاده روی کوتاه به بازار برسید. اگر انتخاب شما اتوبوس است می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های بی آر تی پایانه‌ی آزادی خاوران، خود را به ایستگاه چهارراه مولوی رسانده، در این ایستگاه از اتوبوس پیاده شده و بقیه‌ی راه را تا رسیدن به بازار پیاده طی کنید. آخرین انتخاب شما تاکسی خواهد بود، از نقاط مختلف تهران خطوط تاکسی زیادی وجود دارد که شهروندان را به بازار می‌رسانند، مقصد این تاکسی‌ها گلوبندک است، مسافران در این نقطه از تاکسی پیاده شده و در زمان کوتاهی به بازار تهران می‌رسند.

آدرس: تهران، بازار بزرگ تهران، نبش سبزه میدان، رستوران مسلم

غذاهای خوش رنگ در ظروف مسی

در این مقاله شما را با رستوران مسلم بازار تهران، یکی از بهترین و معروف‌ترین کبابی‌های پایتخت آشنا کرده و در مورد این رستوران صحبت کردیم، در صورتی که به بازار بزرگ تهران رفتید حتما برای یک بار هم که شده طعم غذاهای رستوران مسلم را امتحان کنید، قطعا پشیمان نخواهید شد.

 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید