هواپیمایی امارات| معرفی کامل شرکت هواپیمایی امارات
ضحا اکبری 1400/02/20 6652 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


یکی از بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و کارآمدترین ایرلاین‌ها در سراسر دنیا شرکت هواپیمایی امارات است که مربوط به کشور امارات و دفتر مرکزی آن در شهر دبی می‌باشد. این ایرلاین با وجود سرمایه‌ی هنگفتی که سرمایه گذارانش در آن قرار داده‌اند، هر روز بر وسعت خود می‌افزاید و این امر سبب نگرانی برخی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دنیا شده است، چرا که با این روندِ رو به رشدی که ایرلاین امارات در پیش گرفته به زودی گوی سبقت را از همه‌ی ایرلاین‌های جهان ربوده و در جایگاه نخست بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا قرار خواهد گرفت. کما اینکه هم اکنون هم از نظر مقیاس کیلومتر برای هر مسافر در رده‌ی نخست و از لحاظ میزان ترانسفر مسافر بین المللی در جایگاه هفتم جهان قرار دارد.

صفحات مرتبط:

تور دبی

ویزای دبی

تاریخچه‌ی شرکت هواپیمایی امارات

تا اواسط دهه‌ی 80 میلادی امور پروازی خاندان سلطنتی امارات به وسیله‌ی شرکت گلف ایر انجام می‌شد، اما از میانه‌های دهه‌ی 80 این شرکت دیگر به خاندان سلطنتی امارات سرویس نداد و همین امر سبب شد که این خاندان به فکر تاسیس یک شرکت هواپیمایی مستقل برای خود بیفتد، در نتیجه شرکت هواپیمایی امارات در ماه می سال 1985 در این کشور تاسیس شد. اولین پرواز این شرکت، پروازی به مقصد بمبئی و دهلی بود که در 25 سپتامبر همان سال انجام گرفت. هواپیمایی امارات ابتدا کار خود را با دو دستگاه هواپیمای اجاره‌ای که از پاکستان کرایه کرده بود و 2 دستگاه هواپیمای دست دوم آغاز نمود و تا سالیان دراز با همین 4 هواپیما پروازهای خود را انجام می‌داد. به تدریج با سرمایه گذاری خاندان سلطنتی امارات، این شرکت پیشرفت کرده و روز به روز به تعداد هواپیماها و پروازهای خود افزود، تا جایی که از یک شرکت هواپیمایی کوچک و محلی به یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های جهان تبدیل شد. با وجود اینکه مالکان اصلی این ایرلاین خاندان سلطنتی امارات هستند اما در اداره‌ی این شرکت دخالتی نداشته و مدیریت آن را فردی بریتانیایی تبار با نام موریس فلاناگان و گروهی از افراد با سابقه در زمینه‌ی مدیریت صنعتی بر عهده دارند.

هواپیمایی امارات

ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات، هم اکنون دارای 258 هواپیمایی که مشغول پرواز هستند و 204 هواپیما که سفارش خرید آن را داده‌اند می‌باشد. از هواپیماهای فعال این شرکت می‌توان به 114 دستگاه ایرباس A380-800 با 489، 517 و 615 ظرفیت در انواع مختلف خود، 10 دستگاه بوئینگ 777-200LR با 266 ظرفیت و 134 دستگاه بوئینگ 777-300ER با 428، 356، 354 و 360 ظرفیت در انواع مختلف خود اشاره کرد. ضمن اینکه ایرلاین امارات 9 دستگاه ایر باس A380-800 و 115 دستگاه بوئینگ 777X سفارش داده است که آن‌ها را تا سال 2022 تحویل خواهد گرفت. اکثر هواپیماهای این شرکت از نوع پهن پیکر می‌باشد که پس از حادثه‌ی 11 سپتامبر و با کاهش قیمت این نوع از هواپیما خریداری کرده است. با این تعداد هواپیمای فعال و در دست خریدِ ایرلاین امارات، به زودی این شرکت عنوان نخستین شرکت هواپیمایی را در همه‌ی زمینه‌ها از آنِ خود خواهد نمود.

هواپیمایی امارات

شهرهای مبدا و مقصد پروازهای شرکت هواپیمایی امارات

بر اساس آمار منتشر شده در سال 2017 شرکت هواپیمایی امارات، به 141 مقصد پروازی از 75 کشور دنیا در 6 قاره‌ی جهان پرواز دارد، این پروازها به اروپا، آسیا، آسیای شرقی، آفریقا، آمریکا و همه‌ جای دنیا می‌باشد. کشورهایی که بیشترین خدمات را از شرکت هواپیمایی امارات می‌گیرند به ترتیب عبارتند از ایالات متحده‌ی آمریکا با 12 فرودگاه، هند با 9 فرودگاه، انگلستان، چین و پاکستان هر کدام با 6 فرودگاه و استرالیا با 5 فرودگاه. ایرلاین امارات به مقاصد داخلی مثل فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه ابوظبی و مقاصد بین المللی همچون فرودگاه ملبورن و سیدنی در استرالیا، فرودگاه وین در اتریش، فرودگاه‌های سائوپائولو و ریودوژانیرو در برزیل، فرودگاه تورنتو پیرسون در کانادا، فرودگاه‌های پکن و گوانجو در چین، فرودگاه شارل دو گل در فرانسه، فرودگاه‌های دوسلدورف و فرانکفورت در آلمان، فرودگاه آتن در یونان، فرودگاه توکیو درژاپن، فرودگاه‌های مشهد و امام خمینی در ایران و بسیاری دیگر از کشورهای مختلف دنیا پرواز دارد. پرترددترین مقاصد بین المللی از مبدا تهران به وسیله‌ی هواپیمایی امارات، شهرهای سان فرانسیسکو، دوسلدورف، فرانکفورت، هامبورگ، توکیو، جاکارتا، سیدنی، ملبورن، سن پترزبورگ، قاهره، بیروت، بغداد، ابوظبی، لندن، دبیس، لس آنجلس، نیویورک، واشنگتن، هوستون، تورنتو، زوریخ، شانگهای، گوانجو، هنگ کنگ، بانکوک، کوالالامپور، بمبئی و دهلی می‌باشد.

هواپیمایی امارات

انواع سطوح کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات پروازهای خود را بر اساس بالاتر بودن یک سری فاکتورها در سطوح مختلفی از قبیل فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی طبقه بندی کرده است:

  • فرست کلاس: لاکچری‌ترین و گران‌ترین سطح پروازی ایرلاین امارات پروازهای فرست کلاس هستند، که برای آن‌ها کابین‌های مخصوصی تعبیه شده است. این کابین‌ها شامل یک سوئیت کاملا مجهز و پر از انواع و اقسام امکانات مختلف است که از میان این امکانات می‌توان به تلویزیون 23 اینچ، یخچال جداگانه، صندلی مخصوص خواب، تخت اسکای کروز، و در جداگانه اشاره کرد. هواپیماهای ایرباس A380-800، A340-500 و بوئینگ‌های 777 از این سطح پروازی برخوردارند.
  • بیزینس کلاس: پروازهای بیزینس کلاس محبوب‌ترین پروازها در بین مسافران هستند، چرا که با وجود قیمت متعادل و مناسب از خدمات بسیار بالایی برخوردارند. این پروازها به تلویزیون 17 اینچی، پورت USB، شارژر، چراغ مطالعه، قفسه بندی مخصوص و صندلی‌های بسیار راحت که ماساژور دارند مجهز می‌باشند.
  • اکونومی: در میان سطوح پروازی ایرلاین امارات ارزان‌ترین سطح، به کلاس اکونومی اختصاص دارد که امکانات آن از 2 سطح دیگر کمتر است اما با این حال مسافران در آن بسیار راحت بوده و از خدماتی همچون سیستم ICE و پورت USB بهره مند می‌شوند.

نکته‌ی قابل ذکر در مورد میزان بار مجاز برای هر سطح پروازی این است که این میزان برای هر فرد در کلاس پروازی فرست کلاس 50 کیلوگرم، برای هر فرد در کلاس پروازی بیزینس کلاس 40 کیلوگرم و برای هر فرد در کلاس پروازی اکونومی 30 کیلوگرم می‌باشد.


هواپیمایی امارات

سرویس‌ها و خدمات شرکت هواپیمایی امارات

یکی از دلایل برتری و تمایز شرکت هوایی امارات با دیگر شرکت‌های هوایی، داشتن ویژگی‎‌های زیر می‌باشد:

  • غذای بسیار عالی با کیفیت بالا: در پروازهای شرکت هواپیمایی امارات غذاهایی بسیار شیک و لوکس سرو می‌شود، البته هرچه سطح کلاس پروازها بالاتر باشد میزان لوکس بودن غذا نیز بالاتر می‌رود. مسئولان شرکت هواپیمایی امارات تلاش فراوانی انجام داده‌اند تا غذاها برای مسافران دلچسب و دوست داشتنی شود، از جمله‌ی این تلاش‌ها می‌توان به استخدام سرآشپزهای حرفه‌ای از سرتاسر دنیا اشاره کرد که در هر پرواز منو را طوری می‌چینند که بر اساس سبک غذایی مقصد باشد. بعضی از پروازها منوی خاصی دارند، به این معنی که اگر مسافران از 24 ساعت قبل از پرواز سفارش بدهند، می‌توانند غذای خود را از منویی با گزینه‌های گوناگون و فراوان انتخاب کنند.
  • وقت شناسی و داشتن نظم: شرکت هواپیمایی امارات یکی از دقیق‌ترین و منظم‌ترین شرکت‌های هوایی در سراسر جهان می‌باشد، از آن‌جا که تاخیر در پرواز یا لغو شدن آن تجربه‌ی بسیار بدی برای هر مسافری است و اکثرپروازهای شرکت هوایی امارات به موقع و سر وقت انجام می‌شود، این شرکت در میان مسافران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
  • سرگرمی‌های ویژه: شرکت هواپیمایی امارات دومین ایرلاین در دنیاست که به سیستم تلویزیونی ICE مجهز است، این سیستم شامل خدماتی از جمله کانال‌های صوتی، فیلم و انیمیشن، بازی‌های ویدئویی، ایمیل سرور، سرویس تلویزیون زنده، اینترنت پر سرعت، دوربین برای تماشای فضای خارج از هواپیما، به روزرسانی خودکار اخبار، بین 600 تا 1200 شبکه‌ی تلویزیونی وبسیاری خدمات دیگر می‌باشد.


هواپیمایی امارات

جوایز شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات به سبب برخورداری از امکانات و خدمات ویژه و استانداردهای جهانی، توانسته در طول سال‌های فعالیت خود بیش از 500 جایزه‌ی بین المللی را در زمینه‌های گوناگون کسب نماید، به چند مورد از این افتخارات و جوایز به عنوان نمونه اشاره می‌کنیم:

  • ششمین شرکت هواپیمایی برتر جهان در سطح فرست کلاس در سال 2016
  • برترین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2016
  • بهترین شرکت هواپیمایی جهان در زمینه‌ی سرگرمی در سال 2015
  • پنجمین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2015
  • چهارمین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2014
  • بهترین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2013


هواپیمایی امارات

حمایت‌های مالی شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات سال‌هاست که به عنوان حامی مالی تیم‌های مختلف در رشته‌های ورزشی گوناگون فعال بوده و حمایت مالی تیم‌های زیر را در کارنامه‌ی خود دارد:

  • اسپانسر باشگاه آ ث میلان ایتالیا
  • اسپانسر باشگاه رئال مادرید اسپانیا
  • اسپانسر تیم پاری سن ژرمن فرانسه
  • اسپانسر کمیته‌ی داوران فوتبال انگلستان
  • اسپانسر تیم کریکت امپایر انگلستان
  • اسپانسر تیم هامبورگر اس وی آلمان در بوندس لیگا
  • اسپانسر تیم مک لارن مرسدس در رقابت‌های فرمول 1
  • اسپانسر تیم آرسنال انگلستان
  • اسپانسر اصلی رقابت‌های جام جهانی سوار کاری اسب‌های اصیل دبی
  • اسپانسر اصلی مسابقات سوار کاری مبلورن

شما در این مقاله با شرکت هواپیمایی امارات، تاریخچه، سطوح، خدمات و جوایز این شرکت آشنا شدید. اگر قصد سفر به امارات را دارید می‌توانید به قسمت سفر به امارات در سایت ما مراجعه کرده و با ما سفری شیرین را تجربه نمایید.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید