هزینه حمل بار هوایی چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟
حامد مقتدایی 1399/03/10 19287 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آن دسته افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت به خارج از کشور را دارند، دانستن چگونگی محاسبه هزینه حمل بار هوایی برای‌شان یک ضرورت تلقی می‌شود. اینکه بدانید برای باری که قصد دارید با خود به قصد مهاجرت یا مسافرت در یک بازه زمانی طولانی، چه هزینه‌ای برایتان دارد و چگونه این هزینه محاسبه می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید برنامه‌ریزی بودجه‌ای مناسبی برای سفرتان تدارک ببینید. ما در ادامه شما را با توضیحات کامل در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد، پس ما در این مرحله پیش از خروج از کشور همراهتان خواهیم بود.


حمل بار هوایی یا فریت هوایی


حمل بار هوایی عموماً بیشتر از حمل بار زمینی و دریایی هزینه دارد، اما مزایای آن به نسبت بیشتر است. از مزایای آن می‌توان به سرعت بالای ارسال، امنیت بسیار بالای حمل هوایی، قابلیت آن برای حمل بارهای فاسدشدنی همچون مواد غذایی، دارو، نمونه‌های آزمایشگاهی، میوه‌جات و... اشاره کرد.


حمل-بار-هوایی-یا-فریت-هوایی


هزینه حمل بار هوایی مسافران به مقاصد مهاجرتی و گردشگری خارجی تابع قیمت دلار است و به علت ثابت بودن قوانین شرکت‌های هواپیمایی تقریباً از یک سطح ثابت برخوردار است مگر اینکه خدمت ویژه‌ای به حمل بار شما اختصاص داده شود. برای مثال، بارتان حیوان زنده، جنازه یا تابوت باشد.


هزینه حمل بار حمل هوایی


هزینه هر کیلوگرم بار هوایی به مقاصد مختلف، متفاوت است و بسته به وزن و حجم بار، بین 1 تا 4 دلار خواهد بود.
در مقایسه با هزینه‌های سنگین اضافه بار مسافری، هزینه حمل بار هوایی بسیار مقرون به صرفه است. این مسئله را در نظر داشته باشید که به عنوان مسافر شما مجاز به حمل 25 الی 40 کیلوگرم بار بسته به کلاس ایرلاین پروازی‌تان هستید و برای هر کیلوگرم بار اضافه، بایستی حدوداً 30 دلار هزینه پرداخت کنید و برای 10 کیلوگرم اضافه بار، 300 دلار هزینه به شما تحمیل می‌شود. اما شما با شیوه حمل بار هوایی قادر به حمل 100 کیلوگرم با همین هزینه 300 دلار خواهید بود.


عوامل موثر در هزینه حمل بار هوایی


از عوامل موثر در تعیین تعرفه و هزینه حمل بار هوایی به کشورهای خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. داخلی یا خارجی بودن ایرلاین حمل‌کننده بار
2. کلاس شرکت هوایی (به سبب نوع و کیفیت خدمات بار)
3. قیمت ارز
4. نوع بسته‌بندی بار (کارتن ، گونی، جعبه چوبی یا فلزی، پالت‌بندی)
5. مقصد شما (مقاصد دورتر هزینه بالاتری دارند)
6. محاسبه وزن بار به صورت وزنی یا حجمی


هزینه‌های جانبی در کنار هزینه‌ حمل بار هوایی


علاوه بر هزینه حمل بار برای هر کیلوگرم، هزینه‌های جانبی زیر نیز در بارنامه درج می‌شود:


1. مبلغ بارنامه هر ایرلاین
2. مبلغ مالیات ارزش افزوده
3. هزینه حمل با تراک (در صورتی که بخشی از فرایند حمل به صورت زمینی و توسط کامیون انجام شود)


هزینه‌-حمل-بار-هوایی


4. محموله‌های خاص نظیر کالاهای خطرناک
5. هزینه بسته‌بندی‌های مختلف مانند کارتن و جعبه‌های چوبی، پالت و احیاناً سمپاشی آن‌ها برای مقاصدی خاصی همچون استرالیا و انگلستان


نحوه محاسبه وزن بار هوایی


در محاسبه وزن بارنامه در فریت بار هوایی (حمل بار هوایی)، دو وزن حقیقی و وزن حجمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. وزن حقیقی، همان وزن واقعی است که در فرودگاه با قرار گرفتن بار روی باسکول مشخص می‌شود. وزن حجمی، نیز با توجه به ابعاد بار پس از بسته‌بندی مشخص می‌گردد.
وزن حجمی با ضرب بزرگترین طول، عرض و ارتفاع بسته (برحسب سانتی‌متر) در یکدیگر و تقسیم بر 6000 به دست می‌آید. برای مثال، بسته‌ای با طول، عرض و ارتفاع 100 سانتی‌متر، حدوداً 167 کیلوگرم می‌شود.


انواع وزن بار در شرکت‌های هواپیمایی


هزینه حمل بار هوایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی سراسر نقاط جهان با احتساب وزن صورت می‌گیرد که خود این اوزان به انواع زیر تقسیم می‌شوند:


1. وزن بار مینیمم


وزن بار مینیمم برای حمل بار هوایی معمولاً بین 1 تا 10، 11 کیلوگرم بوده و هزینه آن به مقصد (شهر یا کشوری که قرار است بار به آن ارسال گردد) بستگی دارد.


2. وزن بار نرمال


وزن بار نرمال برای حمل بار هوایی معمولاً از 10، 11 یا 7، 8 تا 30 کیلوگرم بوده و هزینه آن به مقصد بستگی دارد.


3. وزن 45 کیلوگرم


وزن 45 کیلوگرم در حمل بار هوایی، زمانی این مقدار در نظر گرفته می‌شود که وزن بار محاسبه‌شده بیش از 34، 35 کیلوگرم باشد. و به این مسئله توجه داشته باشید که هزینه حمل بار هوایی 45 کیلوگرم از هزینه 35 کیلوگرم کمتر بوده و چنین حالتی به‌صرفه‌تر است.


4. وزن 100 کیلوگرم


هزینه حمل بار هوایی بین 100 تا 300 کیلوگرم هزینه وزن 100 کیلوگرم محسوب شده که هزینه‌ای ثابت می‌باشد.


هزینه حمل بار هوایی


5. وزن 300 کیلوگرم


هزینه حمل بار هوایی 300 کیلوگرم از هزینه‌های حمل بار 100 کیلوگرمی پایین‌تر است. برای مثال، اگر بار شما در سفر به سیدنی 300 کیلوگرم باشد، هزینه حمل بار هوایی هر کیلوگرم از آن بار از وزن 100 کیلوگرم کمتر خواهد بود.


6. وزن 500 کیلوگرم


با در نظر گرفتن روال فوق برای هزینه‌های حمل بار، بدیهی خواهد بود که وزن 500 کیلوگرم، هزینه‌اش از هزینه‌های بالا پایین‌تر محاسبه خواهد شد.


7. وزن‌های بیشتر از 1000 کیلوگرم


برای وزن‌های بیشتر از 1000 کیلوگرم در حمل بار، اصطلاح خاصی به نام بارهای تناژ به کار برده می‌شود. بارهای تناژ عموماً در ارتباط با انتقال لوازم شخصی و اثاثیه منزل همچون مبلمان، میز و... که مجموع وزن‌شان بیش از 1000 کیلوگرم می‌شود هم کاهش هزینه وجود دارد.


هزینه حمل بار هوایی


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از حمل بار هوایی، هزینه حمل بار هوایی، عوامل موثر بر هزینه حمل بار هوایی، هزینه‌های جانبی، نحوه محاسبه وزن بار و انواع آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر و مهاجرت را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای بین‌المللی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید