با ویزای شنگن به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد
علیرضا مشرقی 1399/01/15 1259 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



قطعا بارها و بارها نام ویزای شنگن یا همان ویزای شینگن به گوش شما خورده است. برخی از افراد تصور می‌کنند که شنگن نام یک کشور اروپایی است که می‌توانید با دریافت ویزای آن، به چندین کشور دیگر سفر کنید. اما باید بدانید که شنگن یا همان شینگن نام یک تعهدنامه است که تا کنون 26 کشور را شامل می‌شود. بر اساس توافق انجام شده بین این 26 کشور پیشرفته، تمامی شهروندان این کشورها بدون دریافت ویزا می‌توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند. در نتیجه می‌توان گفت که ویزای مستقل تمامی این کشورها دیگر معنایی ندارند و همه آنها تحت پوشش یک ویزای جامع، به نام ویزای شنگن یا همان ویزای شینگن عمل می‌کنند. به همین خاطر شهروندان تمامی کشورهای خارجی نیز می‌توانند برای ورود به 26 کشوری که در این توافق‌نامه حضور دارند، تنها یک ویزای جامع دریافت نمایند. این مساله در مورد تمامی کشورهای جهان صادق است و یک شهروند ایرانی نیز با دریافت ویزای شنگن، می‌تواند به 26 کشور مختلف عضو این توافقنامه بدون دریافت هر گونه مدرک اضافی، سفر کند. اما در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که با در دست داشتن ویزای شنگن ، به چه کشورهایی می‌توانید سفر کنید و چند نوع ویزای شینگن وجود دارد. پس این مقاله را نیز همراه کایت باشید تا هر گونه ابهام برای شما در این زمینه از بین برود.


چه کشورهایی عضو شینگن هستند؟


پاسخ به این سوال بسیار ساده است و باید بدانید که تا به امروز دقیقا 26 کشور عضو توافق‌نامه شینگن هستند. به همین خاطر شما می‌توانید با دریافت ویزای شینگن، به کشور‌های اتریش - بلژیک - جمهوری چک - دانمارک - استونی - فنلاند - فرانسه - آلمان - یونان - مجارستان - ایسلند - ایتالیا - لتونی - لیتوانی - لوکزامبرگ - مالت - هلند - نروژ - لهستان - پرتغال - اسلواکی - اسلوونی - اسپانیا - سوئد - سوئیس - لیختن‏ اشتاین، بدون دریافت ویزای مستقل هر کشور، سفر کنید.

چه-کشورهایی-عضو-شینگن-هستند؟


توافقنامه شینگن در چه سالی تصویب شد؟


شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که این توافق‌نامه اولین بار در چه سالی تصویب شد و چه کشورهایی را در اولین سال‌ها شامل می‌شد؟ همانطور که اشاره کردیم، شینگن نام یک توافق‌نامه بین برخی از کشورها است که به شهروندان عضو آن اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دریافت مجوز ورود یا همان ویزا، به کشورهای یکدیگر سفر کنند. زمانی که ما انسان‌ها به دنیا می‌آییم، بی آنکه بخواهیم، نام، ملیت و دین‌مان را مشخص می‌کنند و هیچ کنترلی بر آن نداریم. همه ما انسان هستیم اما به شدت از مرزهای خود دفاع می‌کنیم. در 14 ژوئن سال 1985، اولین بار توافق شینگن بین پنج کشور عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید. آنها تصور داشتند که همه انسان‌ها برابر هستند و لازم نیست که با مرزهای خیالی، جلوی ورود یکدیگر را به کشورهای مختلف بگیرند.
این مساله تا حدود 10 سال به سختی اجرا شد و قوانین ضد و نقیض مختلفی را در مورد آن تصویب می‌کردند. سالیان سال انسان‌ها از مرز‌های خود با قدرت دفاع کرده بودند و حالا مرز‌ها بین پنج کشور برداشته شده بود. اما نهایتا بعد از 10 سال، در سال 1995، این پیمان از روستای کوچکی به نام شینگن در لوکزامبرگ شکل گرفت و کشورهای زیادی نیز به آن پیوستند. اجرای قوانید مربوط به این توافق نامه بسیار طول کشید و تمام 26 کشوری که امروزه در شینگن حضور دارند، از همان ابتدا به آن ملحق نشدند. بلکه حدود پنج سال دیگر زمان برد تا در اوایل سال 2000، کشورهای مختلف اروپایی نیز به این توافق نامه ملحق شوند.

توافقنامه-شینگن-در-چه-سالی-تصویب-شد؟


چند نوع ویزای شینگن داریم؟


بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یک نوع ویزای شینگن بیشتر وجود ندارد و با دریافت آن می‌توانند به 26 کشور مختلف اروپایی سفر کنند. این در حالی است که چندین و چند نوع ویزای شینگن، با محدودیت‌های ورود مختلف وجود دارند که باید با آنها بیشتر آشنا شوید.

چند-نوع-ویزای-شینگن-داریم؟

ویزای شینگن نوع A


ویزای شینگن نوع A در واقع همان ویزای ترانزیت فرودگاه است. این یعنی شما تنها می‌توانید به فرودگاه کشورهای حوزه شینگن وارد شوید و به هیچ عنوان اجازه خروج شما از فرودگاه داده نمی‌شود. معمولا این ویزا به کسانی تعلق می‌گیرد که برای رسیدن به مقصد خود، نمی‌توانند از پرواز مستقیم استفاده کنند و باید در یک کشور دیگر فرود آمده و پرواز خود را تغییر دهند.


ویزای شینگن نوع B


ویزای شینگن نوع B شباهت زیادی به ویزای ترانزیت دارد. با این تفاوت که افراد دارای این نوع ویزا، می‌توانند تا پنج روز از خاک این کشور استفاده کنند و پس از پایان پنج روز، باید کشورهای شینگن را به مقصد بعدی خود ترک نمایند. البته باید در جریان باشید که ویزای کانادا از این قاعده مستثنا است.


ویزای شینگن نوع C


به این نوع ویزا، ویزای رویداد کوتاه مدت نیز گفته می‌شود. یعنی کسانی که قصد اقامت در کشورهای حوزه شینگن را دارند، باید حتما این نوع ویزا را دریافت نمایند. اما خود ویزای شینگن نوع C نیز به انواع مختلف تقسیم می‌شود که آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:
ویزای یک بار ورود یا همان Single-Entry: با در دست داشتن این نوع ویزا، تنها یک بار می‌توانید وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن شوید و پس از خروج از کشوری که در آن حضور داشتید، ویزای شما باطل خواهد شد. این نوع ویزا نیز دارای زمان تعیین شده خواهد بود و باید طی این مدت زمان، حتما خاک کشور مورد نظر خود را ترک کنید.
ویزای دو بار ورد یا Double-Entry: اگر ویزای شما از این نوع باشد، یعنی می‌توانید دو مرتبه به کشورهای مختلف عضو شینگن سفر کنید. این یعنی با اولین خروج، تنها یک بار دیگر حق ورود به کشور دیگر را خواهید داشت.
ویزای چند بار ورود یا همان multiple-Entry: این نوع ویزا بهترین نوع ویزای شینگن C به حساب می‌آید که 90 روز اعتبار دارد. گفتنی است که این 90 روز از لحظه ورود شما به خاک یکی از کشورهای حوزه شینگن محاسبه می‌شود.


ویزای نوع D


ویزای نوع D یا همان ویزای ملی برای افرادی صادر می‌شود که طی یک زمان مشخص قصد کار، تحصیل یا انجام فعالیت خاصی را در کشورهای حوزه شینگن دارند. دریافت این نوع ویزا بسیار دشوار است و باید از شرایط خاصی برخوردار باشید. دانشجویان بین المللی می‌توانند برای شرکت در دوره‌های خاص تحصیلی یا انجام پروژه‌های دانشجویی، ویزای نوع D را دریافت کنند. برای دریافت این نوع ویزا حتما باید نوع فعالیت و مدت اتمام آن را مشخص کنید و در مدت مقرر به کشور خود بازگردید.


خب همراهان عزیز، تقریبا به صورت کامل با کشورهای حاضر در توافقنامه شینگن و انواع ویزای شنگن آشنا شدید. اگر در این زمینه هر سوالی برای شما وجود داشت، در قسمت نظرات از ما بپرسید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان و پاسخ به آنها هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید